LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantieveilingen oplichting?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
buikje
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2013 14:27

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door buikje »

Bij VV moet je sowieso oppassen dat je niet getild wordt.
Voorbeeld zijn bv de "aanbiedingen" van Oostappen parken. Voordat je daar een weekendje denkt te winnen, kun je beter eerst goed kijken naar de bijkomende kosten, want die kunnen oplopen tot wel 150 Euro.
Voor die prijs heb je bij anderen soms al een aanbieding die je rechtstreeks kunt boeken.
Ook ooit eens geboden op een weekend bij de Berckt, om er daar achter te komen dat je rechtstreeks via het park veel goedkoper kunt reserveren dan via vv.

prisma64
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jan 2013 13:15

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door prisma64 »

sauna dierentuin alles doe ik via vakantieveilingen en ja ik lees de voorwaarden heel goed en nee ik heb nog nooit problemen met deze site gehad.

timmerjan
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2013 11:03

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door timmerjan »

Iemand al ervaring met http://www.Biedmee.be ? Lijkt me de Belgische variant van vakantieveilingen en ook daar staan er een aantal interessante aanbiedingen.

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

buikje schreef:Bij VV moet je sowieso oppassen dat je niet getild wordt.
Voorbeeld zijn bv de "aanbiedingen" van Oostappen parken. Voordat je daar een weekendje denkt te winnen, kun je beter eerst goed kijken naar de bijkomende kosten, want die kunnen oplopen tot wel 150 Euro.
Voor die prijs heb je bij anderen soms al een aanbieding die je rechtstreeks kunt boeken.
Ook ooit eens geboden op een weekend bij de Berckt, om er daar achter te komen dat je rechtstreeks via het park veel goedkoper kunt reserveren dan via vv.
Dit is niet specifiek voor Vakantieveiling, maar is een kenmerk voor veiliingen in het algemeen. Je moet op een traditionele veiling ook niet blind gaan bieden op een schilderijtje. Veilingen werken prima, zolang je je zelf goed informeert over gangbare prijzen.

wazaly
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2013 21:31

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door wazaly »

ik heb vandaag een vakantie willen doen op de veiling maar er was daar een persoon die gelijk al 550 euro bood en maar bleef bieden op ze eigen tot het opliep tot een bedrag van 950 euro ik snap niet dat dat zomaar kan dat 1 persoon zo de boel op kan lichten nu zijn er mensen die daar voor bieden en die persoon is nu gewoon weg ik vindt dit schande ik snap niet dat daar niks mee gedaan word ben dan ook zeer teleurgesteld dus geen goedkopen vakanties dus bij vakantieveiling gewoon oplichterij

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Heb ook wel eens direct veel geld geboden omdat de vorige, zelfde aanbiedingen allemaal zo rond de 600 euro opbrachten. Dan heeft het toch geen zin om op een euro te beginnen ? Je moet altijd even kijken wat de reis normaal kost.
Beetje zielig om op iets wat normaal 1000 euro kost 100 euro te gaan bieden en dan boos worden als je het niet hebt omdat iemand 600 wil geven.

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

wazaly schreef:ik heb vandaag een vakantie willen doen op de veiling maar er was daar een persoon die gelijk al 550 euro bood en maar bleef bieden op ze eigen tot het opliep tot een bedrag van 950 euro ik snap niet dat dat zomaar kan dat 1 persoon zo de boel op kan lichten nu zijn er mensen die daar voor bieden en die persoon is nu gewoon weg ik vindt dit schande ik snap niet dat daar niks mee gedaan word ben dan ook zeer teleurgesteld dus geen goedkopen vakanties dus bij vakantieveiling gewoon oplichterij
Op een gewone veiling is het ook niet verboden om meteen een hoog bedrag voor een nep-Rembrandt te bieden.

Ik vraag me ook af hoe je dit zou willen reguleren. Een legertje ambtenaren die alle transacties moeten valideren?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Als er daadwerkelijk wordt meegeboden door de VV of de aanbieder is dat een zeer kwalijke zaak en inderdaad is er dan sprake van oplichting en mogelijk een economisch delict. U kunt daarvan het beste aangifte doen bij de politie. Als die genoeg meldingen krijgen starten ze hopelijk een onderzoek.

deekaa
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2013 00:36

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door deekaa »

ik heb vandaag een vakantie willen doen op de veiling maar er was daar een persoon die gelijk al 550 euro bood en maar bleef bieden op ze eigen tot het opliep tot een bedrag van 950 euro ik snap niet dat dat zomaar kan dat 1 persoon zo de boel op kan lichten nu zijn er mensen die daar voor bieden en die persoon is nu gewoon weg ik vindt dit schande ik snap niet dat daar niks mee gedaan word ben dan ook zeer teleurgesteld dus geen goedkopen vakanties dus bij vakantieveiling gewoon oplichterij

Het is iedere ervaren gebruiker van Vakantieveilingen (VV) wel duidelijk dat er namens de aanbieders zelf (of mensen van VV?) personen nepbiedingen doen om de prijs op te drijven. Gisteren een vakantie naar Malta bekeken van de grootste aanbieder van zonvakanties op VV. De eerste bieder ging zichzelf 8 keer!!! overbieden van € 50,- naar € 400,- in 2 minuten tijd!!! zonder dat er iemand tussendoor hoger had geboden. Ook andere aanbieders van producten/diensten doen dat. Ik heb VV hier al een paar keer over gemaild, maar krijg hier (uiteraard) geen reactie op.

alauret
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2013 21:47

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door alauret »

Ik probeer ook al een hele tijd een bod te doen op een vakantie, maar er wordt steeds door dezelfde mensen (ik neem aan in dienst van Calsedon) de prijs opgejaagd tot hoge bedragen. Zelfs als deze mensen een bod hebben "gewonnen" gaan ze nog door met bieden op andere vakanties. En regelmatig worden de mensen "ververst". Dan komen er weer andere die de prijzen opdrijven. Ik hoef echt geen supergoedkope vakantie maar vindt de manier waarop Calsedon en VV te werk gaat erg oneerlijk. Van echte veilingprijzen is geen sprake, ik vind het meer oplichting.

deekaa
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2013 00:36

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door deekaa »

alauret schreef:Ik probeer ook al een hele tijd een bod te doen op een vakantie, maar er wordt steeds door dezelfde mensen (ik neem aan in dienst van Calsedon) de prijs opgejaagd tot hoge bedragen. Zelfs als deze mensen een bod hebben "gewonnen" gaan ze nog door met bieden op andere vakanties. En regelmatig worden de mensen "ververst". Dan komen er weer andere die de prijzen opdrijven. Ik hoef echt geen supergoedkope vakantie maar vindt de manier waarop Calsedon en VV te werk gaat erg oneerlijk. Van echte veilingprijzen is geen sprake, ik vind het meer oplichting.
Het was me idd al eerder opgevallen dat mensen namens calsedon (of VV) nepbiedingen doen ,maar jij hebt me erop geattendeerd dat zelfs "winnaars' van veilingen daarna weer vrolijk op andere veilingen bieden. Nog duidelijker dat het niet klopt. Wellicht dat VV nog eens aan zijn eigen succes ten onder gaat.

namsrevel
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 aug 2013 15:50

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door namsrevel »

Ik snap de frustratie wel want ook ik weet wel zeker dat dit ook gebeurd en dat medewerkers van vakantieveiling.nl zelf ook meebieden om de prijzen op te zwiepen. Het voorbeeld van het Griekse restaurant is ook zo gek nog niet, heel logisch eigenlijk, zij moeten toch ergens hun geld vandaan halen willen zij blijven voortbestaan. Aan het begin, toen de site nog maar net online was heb ik vaak meegeboden en twee keer eens wat 'gewonnen' en de producten die ik toen won, een dagje sauna en een keer een bezoekje aan dr fish in Amsterdam waren toch wel veel goedkoper dan dat ik deze aanbiedingen in 'het echt' had aangenomen. Ik vind ook dat het meer naar de kant nijgt van oplichterij maar aan de andere kant wil ik niet klagen zolang de prijzen nog lager zijn dan de prijzen in werkelijkheid!

Little_Ghost
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 aug 2011 16:38

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door Little_Ghost »

Er zijn waarschijnlijk mensen die in dienst zijn van of VV of reisbureaus/aanbieders die de prijs kunstmatig opkrikken.
Houd de afgelopen dagen al een lijstje bij met 4 reizen, de prijs waarvoor deze weg gaan, wie hem wint en wie er vaak bied. Gister avond kwam 1 van de reizen terug op de veiling met de nacht timer ('s nachts loopt hij langer want dan moeten ook deze mensen slapen!). Kijk even naar het screenshotje wat ik bij heb gevoegd. Kijk naar de naam, de bedragen en ook naar de tijden.
Afbeelding

Of het is inderdaad een persoon die is ingehuurd, zoals eerder gezegd of het is gewoon een script (zou veel slimmper, effectiever, goedkoper en betrouwbaarder zijn).

Er valt wel te winnen maar niet voor een "prikkie". Meestal gaa nze weg tegen normale tarieven die je bij bijvoorbeeld d-reizen ook kunt krijgen. Omdat het een veiling is, gaan ze echter vaker hoger dan lager de deur uit. Gister bijvoorbeeld een reis voor 706 euro er uit zien gaan. Daar komt dan nog 12,50 aan losse kosten bij en 50 euro retour transfer. Bij D-reizen was deze reis ook te boeken voor 700 incl. retourtransfer en het meeste van de losse kosten waren ook reeds inbegrepen.

Hoe dan ook, screenshotje spreekt mijn inziens boekdelen.

Mvg.

Little_Ghost

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Een persoon zou toch niet zo dom zijn?

Little_Ghost
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 aug 2011 16:38

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door Little_Ghost »

Jolijn schreef:Een persoon zou toch niet zo dom zijn?
Mits hij op een bepaalde provisie basis werkt (bijvoorbeeld 10 euro voor hem van iedere 100 euro geboden boven prijs X).
Deze praktijken gebeuren ook veel op dating sites.

Dofolo
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 mei 2012 21:21

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door Dofolo »

Als je even rondklikt zie je best vaak dat er 5 tot 10x door dezelfde persoon, achter elkaar, op een veiling geboden wordt. Telkens met 10 seconden - 3 minuten intervals.

Oplichting? Weet ik niet, misleiding, waarschijnlijk wel.

Little_Ghost
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 aug 2011 16:38

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door Little_Ghost »

Dofolo schreef:Als je even rondklikt zie je best vaak dat er 5 tot 10x door dezelfde persoon, achter elkaar, op een veiling geboden wordt. Telkens met 10 seconden - 3 minuten intervals.

Oplichting? Weet ik niet, misleiding, waarschijnlijk wel.
Afbeelding
Biedingen 10 tot 6 (was 10 tot 1 maar heb hier gister geen screenshot van genomen).

Oplichting, misleiding, geef het beestje een naam. 1 Ding is zeker: eerlijk/fair/netjes is het zeker niet!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Little_Ghost schreef:
Jolijn schreef:Een persoon zou toch niet zo dom zijn?
Mits hij op een bepaalde provisie basis werkt (bijvoorbeeld 10 euro voor hem van iedere 100 euro geboden boven prijs X).
Deze praktijken gebeuren ook veel op dating sites.
Maar het valt toch (dmz bij de echte bieders) op, dat hij steeds boven zijn eigen laatst uitgebrachte bod biedt?

Little_Ghost
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 aug 2011 16:38

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door Little_Ghost »

Jolijn schreef: Maar het valt toch (dmz bij de echte bieders) op, dat hij steeds boven zijn eigen laatst uitgebrachte bod biedt?
Ja, zou je zeggen, toch?
Ws. ws in het eerste geval 550 de minimale verkoopprijs.

Little_Ghost
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 aug 2011 16:38

Re: Vakantieveilingen oplichting?

Ongelezen bericht door Little_Ghost »

Kijk naar N.J. Snel's biedgedrag, tijd tussen opeenvolgende biedigen en het aantal euro's waarmee verhoogd wordt:
Afbeelding

En wederom: N.J. Snel. Zelfde laken en pak
Afbeelding

Hier is het Jakob Jan Dijksterhuis die de aandacht trekt (bieding 10 tot en met 5). In 1 minuut en 24 seconden bied hij 5x over zijn eigen voorgaande bod en krikt de prijs daarmee 200 euro op.
Afbeelding
En mag ik er nog even op wijzen dat de heer JJ Dijksterhuis een paar posts geleden ook de aandacht trok?

Gesloten