LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
rocky37

Re: Boete ontvangen op mijn naam maar niet begaan

Ongelezen bericht door rocky37 »

Er woont inderdaad iemand met dezelfde voor en achternaam bij mij in de stad. Zal inderdaad dan wel zo zijn (althans dat hoop ik) dat hij zich gelegitimeerd heeft en de politie de rest van de gegevens erbij heeft gezocht. Die van mij dus. Nu maar afwachten wat ik te horen krijg. Bedankt voor de reacties

nivea

Ongelezen bericht door nivea »

Leo The Emperor schreef:
rocky37 schreef:Hoe kan het dan dat ik deze boete ontvang! Heb ondertussen ook al een bezwaarschrift ingediend, maar ben benieuwd of er meer mensen zijn die iets dergelijks hebben meegemaakt. Zou het hier kunnen gaan om een gevalletje identiteitsfraude?
Is uw rijbewijs of portemonnaie in het verleden misschien een keer gestolen?
Zou het dan een geval van "puur toeval" kunnen zijn?

Nee echt niet. Niemand heeft hetzelfde BSN

Het enige wat ik kan bedenken is dat de overtreder dezelfde naam draagt als u, en dat deze zich uitsluitend geidentifieerd heeft met zijn pinpas. Het CJIB zou dan zelf een (verkeerd) BSN aan deze naaam gekoppeld moeten hebben.

Overigens schrijft de politie bij een staandehouding altijd het middel op waarmee persoon zich identifieert. Als dit met het rijbewijs is, wordt het rijbewijsnummer genoteerd.
Niemand heeft ook gezegd dat de boete op BSN uitgeschreven is. Als de overtreder dezelfde naam draagt zullen de rest van de gegevens ook geverifieerd worden dus die vlieger gaat niet op. Hier is dus doelbewust sprake van fraude en hiervan dient TS ook aangifte te doen. Overtreden heeft zich namelijk doelbewust geïdentifieert (sic) met gegevens van TS.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

nivea schreef:Niemand heeft ook gezegd dat de boete op BSN uitgeschreven is
Jawel hoor, TS heeft dit gemeld in de OP :
Rocky37 schreef:Ik heb een boete ontvangen van het CJIB. Deze boete is uitgeschreven op mijn naam, adres en isbn nummer

Gesloten