LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NRV HOLIDAY : EENS MAAR NOOIT MEER ! !

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

NRV HOLIDAY : EENS MAAR NOOIT MEER ! !

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Het was de eerste keer dat wij een reis boekten bij NRV HOLIDAY in Rijswijk en gezien onze ervaringen
OOK METEEN DE LAATSE KEER.
Wij hadden een 21 daagse groeps-rondreis Zuid-Afrika geboekt. Van Johannesburg naar Kaapstad.
Als we het allemaal van tevoren hadden geweten, dan hadden we de reis NIET bij NRV HOLIDAY geboekt.

In de brochures van NRV Holiday, op hun website, hun reisinformatie wordt vermeld dat de rondreis per luxe en comfortabele touringcar plaatsvindt. Ook is er een minimale groepsgrootte en ook is er een maximaal aantal deelnemers. Niet iedere reis heeft ook gegarandeerd vertrek.

Toen wij door NRV Holiday werden gebeld dat de reis toch doorging (8 deelnemers) werd ook gezegd dat de reis in een kleinere comfortabele bus zou zijn. Je kon het vergelijken met een soort van halve touringcar, zei men. Dergelijk luxe, kleinere en comfortabele bussen bestaan. Ook in Zuid-Afrika hebben wij deze bussen gezien.

Daar bleek in de praktijk dus NIETS van waar.
Eenmaal in Zuid-Afrika aangekomen, moesten we het doen met een soort “klusbus”.
Veel kleiner, NIET-comfortabel, een slechte zit op kleine stoelen, een slecht zicht naar buiten door kleine ramen en de gordels die voor de ramen hingen (waardoor je de hele dag tijdens de reis weinig van het landschap en plaatsen ziet).
Dat was dus niet volgens afspraak. Bij de reisleider, tevens gids en chauffeur hebben wij dit direct aan gekaard en gezegd dat wij een andere bus wensten .Ook na telefonisch contact met NRV Holiday in Nederland kon er niets anders worden geregeld. Ja, wel een nieuwere busje van hetzelfde merk en type (Toyota dus)
En tja, ….daar sta je dan in Pretoria in Zuid-Afrika.
Aan het begin van rondreis van 5000 kilometer.
Je had gewoon geen andere keuze dan de rondreis te doen.

Terug in Nederland hebben we per brief een klacht ingediend bij NRV Holiday in Rijswijk.
Ondanks mijn uitvoerige brieven en uitgebreide toelichting wordt op mijn klacht niet goed en serieus gereageerd. De eerste standaard reactie en brief komt pas trouwens na vijf weken.
NRV Holiday wenst gewoon niet toe te geven.

Ook het beschreven Reisprogramma in de brochures van NRV Holiday en op hun website staat op veel punten ver van de werkelijkheid ter plaatse.
Het wordt allemaal veel te mooi voorgespiegeld, overdreven goed en overdreven mooi beschreven en voorgesteld.

Nee, voor ons GEEN VOLGENDE REIS bij NRV HOLIDAY ! We raden het niemand aan !
Ook niet naar een ander land.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: NRV HOLIDAY : EENS MAAR NOOIT MEER ! !

Ongelezen bericht door Annikaatje »

heuvel4 schreef:
Eenmaal in Zuid-Afrika aangekomen, moesten we het doen met een soort “klusbus”.
Veel kleiner, NIET-comfortabel, een slechte zit op kleine stoelen, een slecht zicht naar buiten door kleine ramen en de gordels die voor de ramen hingen (waardoor je de hele dag tijdens de reis weinig van het landschap en plaatsen ziet).
Dat was dus niet volgens afspraak. Bij de reisleider, tevens gids en chauffeur


Ook niet naar een ander land.
Als je maar met acht man bent, weet je toch van tevoren dat je niet in een touringcar zult zitten? Gordels voor de ramen en daardoor weinig zicht klinkt echt raar, want gordels zijn niet zo groot, maar misschien was t echt een nare bus. Hebt u geen foto?

Ik zou zeggen: stel dat die bus niet zo luxe was, je komt toch voor het land? En met een kleine groep kun je volgens mij veel meer zien en doen, en bovendien heb je meer tijd voor 1 op 1 contact met de gids, dus je kunt je vragen stellen? Of zijn er geen voordelen?

Enneh, waarom zijn de reizen naar een ander land ook afgekeurd?

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: NRV HOLIDAY : EENS MAAR NOOIT MEER ! !

Ongelezen bericht door heuvel4 »

VERVOLG:
Uit de brieven die wij, naar aanleiding van onze klacht, van NRV Holiday ontvingen blijkt dat men in eerste instantie inhoudelijk NIET op onze brieven ingaat.
En vervolgens dat men een geheel andere voorstelling van zaken geeft.
Iets anders dan wat men bij NRV Holiday heeft gezegd, toegezegd en beloofd.
Iets anders dan hetgeen in hun brochures en op hun website staat.
Op z’n zachtst gezegd: men schrijft niet de waarheid.

Wij raden iedereen dan ook ten sterkste af om een reis te boeken bij, zoals nu blijkt, zo’n onbetrouwbare reisorganisator.

basdegroot
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jan 2012 11:52
Locatie: Amsterdam

Re: NRV HOLIDAY : EENS MAAR NOOIT MEER ! !

Ongelezen bericht door basdegroot »

Was de rest van de vakantie wel naar wens? Persoonlijk zou ik niet mijn reis laten verknallen door een andere bus... Ik ben net terug van een reis met NRV naar Thailand, was erg goed bevallen. Was voor ons voor het eerst een individuele rondreis in plaats van een groepsreis. Misschien is dat in het vervolg ook iets voor jullie? Ik heb een review geschreven op http://www.reisorakel.nl/reisorganisatie/NRV_Holiday, NRV krijg van mij een dikke 8.

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: NRV HOLIDAY : EENS MAAR NOOIT MEER ! !

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Als aanvulling en als antwoord:
NRV Holiday heeft altijd bericht dat vervoer tijdens de rondreis zou plaats vinden in een comfortabele touringcar. Of minstens vergelijkbaar met een een touringcar.
Deelnemers aan een groepsreis (5000 kilometer in twee en een halve week) van boven de jaar 55 jaar, vervoer je niet in een klein en niet-comfortabel busje.
Toen we besloten om toch maar door te gaan, hebben we met elkaar ook besloten om er niet verder over te zeuren. Het zou je vakantie maar verder verpesten.
Hoewel, ….iedere dag als je in het busje zat, had je toch steeds het gevoel en idee:
dit vervoer is niet volgens afspraak.

Een aantal excursies (eigenlijk teveel) stelde niets voor.
In het reisprogramma van NRV Holiday wordt het veel te mooi voorgesteld.

En nu achteraf, dat NRV Holiday naar aanleiding van mijn klacht de zaken anders voorstelt.
Nee, voor mij NOOIT MEER NRV HOLIDAY.

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: NRV HOLIDAY : EENS MAAR NOOIT MEER ! !

Ongelezen bericht door heuvel4 »

VERVOLG:
Op advies van ConsuWijzer heb ik ook een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie.
Wat NRV Holiday vermeld in hun brochures, hun website, hun reisprogramma, hun reisinformatie etc stemt NIET overeen met de werkelijkheid.

Gesloten