LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief Corpus justitia beslaglegging!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
angelina2106
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2013 13:43

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door angelina2106 »

Ook ik heb vandaag z,n brief gehad o.v.v Dossiernummer 26994408
Cliente :Prime Collections
Kenmerk cliente : PC3425/BH
Onbetaalde factuur : 129,80

En ook ik ben me nergens van bewust op het internet gezocht naar het bedrijf en kwam ook uit bij een Australische site
Consumentenwijzer gebeld en die gaf een advies om een aangetekende brief te sturen naar Corpus Justitia
Ook heb ik een flinke tijd aan de telefoon gehangen dus dat koste me dus 35x45ct per minuut aan telefoon kosten
Net de politie gebeld en die weten er ook al van dat het hier om oplichting gaat
Die adviseerde we moeten dit melden bij fraude helpdesk

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

aangezien ze een 0900 nummer hebben - zou het zo kunnen zijn dat dit gewoon een behoorlijk zieke manier is om op die manier geld te verdienen. (45 cpm x hoe lang je wacht totdat je opgeeft....)

Overweeg dit ook eens te melden bij de opta - om dit nummer te laten blokkeren.
Er staat me iets bij dat wachttijden voor betaalde nummers niet te veel mogen oplopen - daar men anders gaat denken dat wachttijden bewust worden gerekt om maar zoveel mogelijk binnen te lopen.

Soortgelijk geval: http://www.zdnet.nl/oplichting/100473/g ... 00-nummer/
En ook: http://www.rtlnieuws.nl/economie/opta-t ... oplichting

Misschien handig: http://www.get-voice.com/list/van-wie-i ... 00-2020794

Aanvulling: ze zijn bekend bij FraudeHelpDesk:
http://www.fraudehelpdesk.nl/nieuwsberi ... s_justitia

MichelVV3
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2013 14:11

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door MichelVV3 »

Ik heb zojuist ook een brief ontvangen van Corpus Justitia. Even de website bekeken http://www.corpusjustitia.com/nl/ en toch maar even gebeld. Na 20 min maar opgehangen, want anders wordt het een dure grap. Daarna een mail erachteraan verstuurd maar tot op heden nog niks terug ontvangen.

De rekening bedroeg € 129,80 en of ik die even binnen 5 dagen wilde overmaken anders zou de deurwaarder overgaan tot dagvaarding. De kosten hiervan bedragen minimaal €600.

De cliënte is Prime Collections, ik heb hier werkelijk waar nog nooit van gehoord en al zeker nog nooit iets besteld. Laat staan dat ik dat ik van hun meerdere verzoeken en sommaties heb gehad. De enige informatie die ik kan vinden over Prime Collections zijn deze twee sites : http://stores.ebay.com/Prime-Collections & http://primecollections.com.au/

Ik zie ook geen reden om over te gaan tot een betaling en ben wel erg benieuwd of er nog een reactie komt op mijn mail. Die 20 min telefoonkosten hebben ze iig maar mooi al binnen !!

angelina2106
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2013 13:43

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door angelina2106 »

Telefoonnummer help fraudedesk is 088-7867372

jantje100
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2013 14:44

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door jantje100 »

Goedemiddag

Ik heb ook zo'n factuur gehad was ook inderdaad 129,80 inclusief 40 euro incassokosten.
Ik gebeld maar nemen niet op. Natuurlijk steeds gebeld omdat ik wilde weten wat ik dan gekocht zou hebben. De reacties van jullie dus anderhalf uur voor niks gebeld. Kost mij dus weer geld, lekker zeg.
Prime Collections zegt mij ook niks.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door weetnietveel »

dubbel
Laatst gewijzigd door weetnietveel op 08 aug 2013 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Danny S
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2013 11:44

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door Danny S »

Ze adviseren een mail te sturen met je bevindingen en je naam/telefoonummer naar

[email protected] te mailen! zal zeggen doen!

Danny S
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2013 11:44

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door Danny S »

tevens kan je op hun site een formulier invullen ik zeg doen mensen!

vlekkie111
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2013 15:28

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door vlekkie111 »

ik heb ook een brief gekregen en heb ook gebeld.

na 49minuten en 30 seconden wordt er gezegt u bent de eerst volgende maar de verbinding wordt dan automatisch verbroken. en
dus je geld van het bellen kwijt.
het is een oplichterij. dus iedereen aangifte doen .

dossiernummer:26994436

clientnummer: pc3425/bh

groetjes wim.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door dhc »

Harrie Kierie schreef:Dat telefoonnummer is van:


Corpus Justitia BV
Luchthavenweg 81
5657EA Eindhoven

Het is dus wel een bestaand incassoburo.
Je hebt gelijk, op CJ A'dam zoeken levert niets op...
Toch blijft het met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid 100% fake....

karin136
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2013 16:17

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door karin136 »

Hallo,

Ja, ook ik heb zo'n brief ontvangen.
En nee, ook ik ken de firma 'Prime Collections' niet.
Ook ik betaal mijn rekeningen gewoon trouw.
Toevallig moet ook ik 129,80 betalen.
Heb, verbaasd, ook gebeld naar dat 0900 nummer ( gelukkig maar zo'n minuut of 2 (á 45 cnt per minuut)).

Na een bezoekje aan een fraude meldpunt blijkt dat er een hoop mensen zo'n brief als deze ontvangen te hebben.
Is het raadzaam om aangifte te doen bij de politie?

Groeten,
Karin, Ridderkerk

ghostshotman
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2013 16:48

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door ghostshotman »

Ook hier viel vanochtend een schrijven van het incassobureau op de mat. Namen Prime Collections binnen 5 dagen na dagtekening te voldoen € 129,80 of een boete tot wel € 600 en overal een negatieve notering.
Overrompeld ga je dan bellen... na eindelijk nummer 10 geworden te zijn...en nog later nummer 1 kreeg ik een melding dat het maximum van de gesprekskosten bijna had bereikt... en ja hoor na bereiken van dit maximum, werd de verbinding verbroken en was dus € 25 lichter. Toch niet helemaal gerust ga je van alles denken, heb ik ergens iets gekocht? rekeningen over het hoofd gezien? Niets kunnen vinden Ook geen aanmaningen van Prime Collections zelf. Weer helder nadenkend berust het dus op fraude. Als je een serieuze aanmaning krijgt, lijkt het me dat je naar een gewoon betaalnummer moet bellen en niet naar een 0900 nummer!!! Mijn advies: laat aan zoveel mogelijk mensen weten dat dit gaande is....

Renate klaasen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2013 17:31

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door Renate klaasen »

heb net zoals velen een brief ontvangen van COrpus Justitia en ook met het zogenaamde onbetaalde factuur van 129,80 en ook met de cliente Prime Collections. Noch Prime collection nog die factuur is mij geheel onbekend. Verder is het onderwerp aankondiging beslaglegging. Heb gebeld en inderdaad die 45 cent per minuut kreeg ik ook op het bandje te horen maar niemand kreeg ik aan de telefoon. Na enkele minuten opgehangen en toen kwam ik na het zoeken van corpus justitia via google al snel de site in zicht van de fraude helpdesk. heb hier melding van gemaakt en heb ook een brief per email naar die corpus justitia gestuurd met het vriendelijke verzoek dat zij maar contact moeten opnemen met de fraude helpdesk, politie, SAF of tros radar.
Tja pure oplichting geen twijfel mogelijk. Hopelijk wordt dit bedrijf snel opgedoekt en zijn velen zo wijs om niet te betalen

arjam2911
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2013 18:08

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door arjam2911 »

Hallo,
Ik woon in de gemeente Pijnacker Nootdorp, in de omgeving van Zoetermeer. Ook deze brief gehad. Ik maak me hier kwaad over. Er zullen ongetwijfeld veel mensen zijn die in deze (in slecht Nederlands) opgestelde brief trappen. De kwaliteitslogo's doen duur aan, maar je kunt ze gewoon van internet halen. Het stelt niets voor. Om een incassobureau te beginnen heb je alleen een zolderkamer nodig en je gaat dreigen.

Overigens: wie eist, bewijst. Besef dat als je een beslag of dwangbevel krijgt, er altijd bij zal staan wat de oorsprong is. Hier staat niets anders dan het niet bestaande Prime Collections en ook ik kreeg een beslaglegging voor 129,80 euro. Kennelijk is het goedkoper om iedereen dezelfde brief te sturen.
Wat mij betreft besteed Radar hier zo snel mogelijk aandacht aan. Besef je hoeveel geld zo'n bedrijf int! En mensen worden bang omdat ze lezen dat ze binnen 5 dagen moeten betalen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Was net op rtl 4 ,programma na het nieuws...fraude bla bla kijk even op die site van rtl4
Editie nl daar was het bij!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door tenormin »

rozemarijntje schreef:Was net op rtl 4 ,programma na het nieuws...fraude bla bla kijk even op die site van rtl4
Editie nl daar was het bij!
Ja, wil dat even confirmeren: Editie NL. Groot vignet in beeld. De meeste mensen betaalden maar (ouderen vooral) omdat het om een relatief klein bedrag zou gaan. De oplichters.

priscilla22
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2011 16:33

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door priscilla22 »

beste mensen ook mijn ouders hebben zo brief ontvangen
met de mederdeling een bedrag van 129.80 binen 5 dagen te betalen en 40 euro incasokosten
me ouders hebben helaas het bedrag al betaald en ook gebeld maar zelfde probleem werd niet opgenomen ze hebben 2 uur aan de telefoon gezeten bij de politie geweest zelfs hun hebben nog gebeld en kregen hun ook niet te pakken we hebben die postcode na getrokken en zien dat het schuin achter cafe mansro in amsterdam zit heb hun gebeld en hun gewaarschuwd hun zullen het door geven aan de mensen die daar komen om nog meer op lichting te gaan voorkomen ons dossier nummer is 26994155 kenmerk PC3425/BH

P.S DIE CAFE HEEFT ER NIKS MEE TE MAKEN HUN SCHROKEN ZELF

wij komen uit dordrecht

GROETJES

buddy124
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2013 20:27

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door buddy124 »

Beste luitjes,
Ik heb vandaag ook een brief van Corpus Justitia gekregen maar heb hem meteen weg gelegt in de kast.
Ik zag al aan de brief dat er iets niet klopte want het was niet normaal geprint en aangezien ik op een mail en print bedrijf werk zie je wel dat het op een goedkope printer is geprint.
Ook was ik vast van overtuigt dat ik niets bij PrimeColection besteld had.
Ook mijn kenmerk is het zelfde als de meeste hier.
En het bedrag is ook 129,80 ze kunnen nog geen euroteken maken haha.
Ik zal zeer zeker niet betalen :-)
Tiny

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Corpus Justitia is een dochteronderneming van Intrum Justitia. Allemaal boeven!

jolsmans
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2013 22:55

Re: Brief Corpus justitia beslaglegging!

Ongelezen bericht door jolsmans »

Hallo allemaal

Ook ik heb vandaag een brief ontvangen van Corpus Justitia.
Het bedrijf bestaat inderdaad en staat ook ingeschreven in de kamer van koophandel.
De politie is ook op de hoogte van deze brief. Ze hebben me geadviseerd om op de site van www.fraudehelpdesk.nl te kijken en ook daar was het al bekend. Ik heb daar melding gemaakt van fraude. Het is raadzaam dat iedereen dat doet. Verder moet je helemaal niets doen met die brief. Het is een standaardbrief die naar heel veel mensen verzonden is. Ze hopen dat je schrikt en dan overgaat tot betalen van het bedrag.

M vr gr
Jolande

Gesloten