LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Leugens internet Provider Concepts
Re: Leugens internet Provider Concepts
Nee, omdat zoals je zegt iemand anders daar anders over kan denken en ik nieuwschierig ben naar zijn of haar standpunten.
@Pipo de clown,
Doorgaans kun je niet zomaar van zo'n contract af, en zit je dus een jaar vast.
Echter, als aantoonbaar is dat leverancier eigen beloften/reclame uitingen niet nakomt, dan kun je mogelijk onder het contract uit ivm geleverde wanprestatie.
Ook vodafone moest om deze reden met de billen bloot in kassa uitzending dd 16 mrt 2013
Doorgaans kun je niet zomaar van zo'n contract af, en zit je dus een jaar vast.
Echter, als aantoonbaar is dat leverancier eigen beloften/reclame uitingen niet nakomt, dan kun je mogelijk onder het contract uit ivm geleverde wanprestatie.
Ook vodafone moest om deze reden met de billen bloot in kassa uitzending dd 16 mrt 2013
-
Hallo pbrosman, mijn moeder is van de vorige eeuw, een bejaarde intelligente vrouw die opgelicht is door waarschijnlijk net zo’n pedant dom mannetje als jij.
En de wijze waarop mijn moeder verkeerd is voorgelicht door Concepts heeft niets te maken met door jouw geliefde standpunten of verschil van inzicht. Foute informatie blijft foute informatie.
En de wijze waarop mijn moeder verkeerd is voorgelicht door Concepts heeft niets te maken met door jouw geliefde standpunten of verschil van inzicht. Foute informatie blijft foute informatie.
Tsja op papier wel, maar in de praktijk verwaarloosbaar. Beetje spijkers op laag water zoeken in mijn ogen. Bij geen enkel consumenten (all-in-one/internet) abonnement wordt draadloos HD beeld streamen aangeboden, omdat deze techniek zwaar onbetrouwbaar is als het in de prijsklasse van een WiFi kabel- of glasvezelmodem valt, zeg tot 75 euro inkoop voor een provider. Er zijn weliswaar enkele relatief betrouwbare apparaten te krijgen, maar die werken vaak met propriëtaire wireless protocollen, net als bijvoorbeeld Sonos dat doet voor audio-streaming, of het relatief nieuwe whdi, maar die zijn >200 euro tot een veelvoud van dat bedrag.Barman schreef:Dat is een behoorlijk verschil.bprosman schreef: Maar laat ik dan mijn stelling nuanceren "Draadloos TV kijken kan niet met de produkten die de providers standaard aanbieden".
Dat is geen onvermogen, maar het gevolg van de achterliggende techniek, een glasvezelkabel is namelijk fundamenteel anders qua werking als een coaxkabel, en kent geen analoog signaal wat tegelijk met het digitale binnenkomt, zoals bij Ziggo of UPC gebeurd. Om jou, en een relatief kleine groep klanten, ter wille te zijn, zouden ze dus hun eigen digitale (optische) glasvezel signaal om moeten zetten naar een (elektrisch) digitaal coaxiaal TV-signaal, inclusief extra aansluiting hiervoor op het modem?Vanderlaan schreef:Concepts erkent op eigen website hun onvermogen: “Kan ik een (DVD-, Video-, Harddisk-) recorder aansluiten? Ja, dan kan. Echter, tegelijk een zender opnemen en een zender kijken is nog niet mogelijk.”
Een dvd-recorder slaat namelijk analoge zenders op om te kunnen programmeren voor een timer-opname en kan daarna op schijf branden wat de moeite waard is.
Inmiddels is Concepts glasvezel geïnstalleerd en inderdaad kan de dvd-recorder de benodigde (analoge) kanalen niet opslaan. Einde het gebruiksgemak van de dvd-recorder.
De enige tegemoetkoming van die aasgieren bij Concepts aan mijn moeder is dat zij een HD recorder van hun kan kopen voor de prijs van 119 euro en oh ja: dvd-schijfjes branden moet zij dan maar doen op een computer…
Dat zal een prijzige geste zijn, die modems worden in grote batches gekocht, dus dan zouden ze de grotere meerderheid van de klanten een modem geven met voor hen overtollige functionaliteit, die linksom of rechtsom toch betaald zal moeten worden.
-
Hiya Sjohie,
Curieus genoeg geeft Concepts glasvezel vooralsnog wel een analoog tv signaal door, daar heeft mijn moeder gisteravond tv naar gekeken. Dat moest wel want sinds gistermiddag ligt Concepts glasvezel internet, telefonie en digi tv landelijk finaal plat.
Ik snap je uitleg maar zelf heb ik vooralsnog geen kwaliteitsverschil tussen Ziggo kabel (voor 98% geglast) en glasvezel (door monteur in huis gecoax-kabeld) bemerkt. Integendeel…
Curieus genoeg geeft Concepts glasvezel vooralsnog wel een analoog tv signaal door, daar heeft mijn moeder gisteravond tv naar gekeken. Dat moest wel want sinds gistermiddag ligt Concepts glasvezel internet, telefonie en digi tv landelijk finaal plat.
Ik snap je uitleg maar zelf heb ik vooralsnog geen kwaliteitsverschil tussen Ziggo kabel (voor 98% geglast) en glasvezel (door monteur in huis gecoax-kabeld) bemerkt. Integendeel…
Ik zou het op prijs stellen als je persoonlijk aanvallen even voor jezelf houdt.Hallo pbrosman, mijn moeder is van de vorige eeuw, een bejaarde intelligente vrouw die opgelicht is door waarschijnlijk net zo’n pedant dom mannetje als jij.
Als concepts gewoon het analoge TV signaal doorgeeft moet een gewone analoge DVD recorder nog gewoon werken.
Waarom zou een DVD recorde die kanalen niet op kunnen slaan ? Ik neem aan dat er een nieuwe installatie is gedaan (de kanalen opnieuw laten zoeken) want de analoge kanalen zullen wel op een andere plaats zitten.en inderdaad kan de dvd-recorder de benodigde (analoge) kanalen niet opslaan
Dit verschil zul je ook analoog niet zien maar alleen digitaal en op HD , de TV kan dit ook aan ?Ik snap je uitleg maar zelf heb ik vooralsnog geen kwaliteitsverschil tussen Ziggo kabel (voor 98% geglast) en glasvezel (door monteur in huis gecoax-kabeld) bemerkt. Integendeel…
Laatst gewijzigd door bprosman op 13 jun 2013 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan zou ik zoals bpbrosman al voorstelt, die recorder om te beginnen eens opnieuw laten zoeken naar alle zenders. Daar zit een tuner in, en de frequenties van concepts zullen wel anders zijn als van Ziggo.Vanderlaan schreef:Hiya Sjohie,
-
- Contacteer:
@pipo de clown
Erg vervelend dat u zo verkeerd bent voorgelicht. Graag zouden wij uw postcode en huisnummer ontvangen in een privébericht zodat wij het een en ander voor u kunnen nakijken.
Moniek
Erg vervelend dat u zo verkeerd bent voorgelicht. Graag zouden wij uw postcode en huisnummer ontvangen in een privébericht zodat wij het een en ander voor u kunnen nakijken.
Moniek
-
- Contacteer:
@pipo de clown
Vervelend dat u verkeerd bent voorgelicht. Graag zouden wij uw postcode en huisnummer ontvangen in een privébericht zodat wij het een en ander voor u kunnen nakijken.
Moniek
Vervelend dat u verkeerd bent voorgelicht. Graag zouden wij uw postcode en huisnummer ontvangen in een privébericht zodat wij het een en ander voor u kunnen nakijken.
Moniek
-
- Contacteer:
@pipo de clown
Vervelend dat u verkeerd bent voorgelicht. Graag zou ik uw postcode en huisnummer ontvangen in een privébericht zodat wij het een en ander voor u kunnen nakijken.
Moniek
Vervelend dat u verkeerd bent voorgelicht. Graag zou ik uw postcode en huisnummer ontvangen in een privébericht zodat wij het een en ander voor u kunnen nakijken.
Moniek
-
Sapperdeflap! 3 keer beantwoord?
Wat is het nu? Vervelend of erg vervelend?
Het heeft wel iets grappigs. Een webcare die zich tot Pipo de Clown richt
Wat is het nu? Vervelend of erg vervelend?
Het heeft wel iets grappigs. Een webcare die zich tot Pipo de Clown richt
tja, ene Moniek is niet bijster slim bezig.. hiervalt het nog redelijk mee:
door Pipo de Clown » 29 mei 2013 11:26 TS gaf het pas 3 maanden geleden aan, maar in een ander topic reageert deze Moniek na 4 JAAR...
door Pipo de Clown » 29 mei 2013 11:26 TS gaf het pas 3 maanden geleden aan, maar in een ander topic reageert deze Moniek na 4 JAAR...
-
Weekend. Recente registratie. Vul zelf de rest maar in.devious schreef:tja, ene Moniek is niet bijster slim bezig.. hiervalt het nog redelijk mee:
Jawel hoor, gaat prima via de ziggo app op mijn tablet.bprosman schreef:@Barman, nee kan niet :
Of heb jij een draadloos elektriciteitsnetwerk in je huis hangen ?U bevestigt twee handige apparaatjes in de wandcontactdoos, zodat het internetsignaal voor de televisie automatisch wordt verzonden over het elektriciteitsnetwerk.
Die andere optie (draadloze zender / ontvanger ) doet geen HD TV. De kastjes die wel HD doen zitten in 600 Euro prijsklasse. En dan nog doen ze het in maar matig (vooral in betonnen constructies).
Maar laat ik dan mijn stelling nuanceren "Draadloos TV kijken kan niet met de produkten die de providers standaard aanbieden".
Draadloos TV kijkenJawel hoor, gaat prima via de ziggo app op mijn tablet.
Een tablet is geen TV.