Eind oktober 2012 ben ik verhuisd. Mijn energieleverancier werd toen energiedirect.nl Dit omdat ik wel oren had naar de korting op mijn jaarnota; 335 euro in totaal voor gas en stroom.
Inmiddels heb ik een andere woning gevonden (gezinsuitbreiding), waar ik begin september zal gaan wonen. Mijn gas en stroom wilde ik op mijn nieuwe adres laten doorgeven door energiedirect.nl Helaas kunnen zij geen stadsverwarming leveren.
Nu wil energiedirect.nl mij een opzegvergoeding van 50 euro laten betalen, omdat ik binnen een jaar het gas opzeg. Bovendien zal er geen 167,50 euro verrekend worden op de jaarnota in oktober voor het gas, omdat dit product niet een jaar lang geleverd is door hen.
Ik voel mij behoorlijk in de kou gezet. Het is mijn keus om te verhuizen, maar ik wilde energiedirect.nl notabene mee verhuizen! En nu moet ik, omdat het jaarcontract door hun gebrek om geen stadsverwarming te leveren noodgedwongen eerder beeindigen. De kosten zijn voor mijn rekening. Dat lokkertje van 167,50 euro per produkt op de jaarrekening raak ik dus ook kwijt.
Wat kan ik doen? Welke creatieve of juridisch oplossing is er?
Wat kan ik verwachten van energiedirect.nl?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzegvergoeding betalen en geen korting krijgen
-
Re: opzegvergoeding betalen en geen korting krijgen
Niets. Geen. Niets.ellen1973 schreef: Wat kan ik doen? Welke creatieve of juridisch oplossing is er?
Wat kan ik doen?
Je contract nog eens lezen en naleven..
Welke creatieve of juridisch oplossing is er?
Geen.
Dat ze heel lastig gaan doen als je niet betaalt.
En je verwijt dat ze "daar' geen stadsverwarming leveren is kul! Jij kiest er toch voor om te verhuizen?
Ergo: Kortingen zijn ervoor als je een contract naleeft, dat doe je niet. Einde verhaal.
Je contract nog eens lezen en naleven..
Welke creatieve of juridisch oplossing is er?
Geen.
Dat ze heel lastig gaan doen als je niet betaalt.
En je verwijt dat ze "daar' geen stadsverwarming leveren is kul! Jij kiest er toch voor om te verhuizen?
Ergo: Kortingen zijn ervoor als je een contract naleeft, dat doe je niet. Einde verhaal.
-
Je hebt nog steeds recht op 167,50 korting op je electriciteit. Die andere 167,50 voor gas komt te vervallen.
-
- Contacteer:
Beste ellen1973,
Een opzegvergoeding zouden we niet in rekening moeten brengen voor je verhuizing. De kwestie over het energietegoed wil ik graag voor je nakijken.
Zou je in een e-mail naar [email protected] je klantnummer of NAW-gegevens door willen geven. Ik kijk het dan graag voor je na. Mochten we een opzegvergoeding in rekening hebben gebracht dan kan ik die ook voor je annuleren.
Groetjes,
Ralf
Een opzegvergoeding zouden we niet in rekening moeten brengen voor je verhuizing. De kwestie over het energietegoed wil ik graag voor je nakijken.
Zou je in een e-mail naar [email protected] je klantnummer of NAW-gegevens door willen geven. Ik kijk het dan graag voor je na. Mochten we een opzegvergoeding in rekening hebben gebracht dan kan ik die ook voor je annuleren.
Groetjes,
Ralf
Ralf ik heb je net een mailtje gestuurd.
ALvast bedankt voor je reactie,
Groet, Ellen
ALvast bedankt voor je reactie,
Groet, Ellen
-
- Contacteer:
Beste Ellen,
Dank je wel voor je e-mail. We hebben deze ontvangen en ik heb hem zojuist beantwoord.
Energiedirect.nl brengt geen opzegvergoeding in rekening voor het beëindigen van het contract voor gas. Je kunt er immers niets aan doen dat er stadsverwarming is in je nieuwe woning. Helaas komt het energietegoed voor gas wel te vervallen. Omdat je het contract voor stroom wel meeneemt naar het nieuwe adres, verrekenen we op de eerstvolgende jaarnota wel een energietegoed van € 167,50. Ik hoop dat je tevreden bent met deze oplossing.
Met vriendelijke groet,
Desiree
Dank je wel voor je e-mail. We hebben deze ontvangen en ik heb hem zojuist beantwoord.
Energiedirect.nl brengt geen opzegvergoeding in rekening voor het beëindigen van het contract voor gas. Je kunt er immers niets aan doen dat er stadsverwarming is in je nieuwe woning. Helaas komt het energietegoed voor gas wel te vervallen. Omdat je het contract voor stroom wel meeneemt naar het nieuwe adres, verrekenen we op de eerstvolgende jaarnota wel een energietegoed van € 167,50. Ik hoop dat je tevreden bent met deze oplossing.
Met vriendelijke groet,
Desiree