witte angora schreef:L-Vosje schreef:
Inderdaad, of ze pulp uitzenden is inderdaad een mening waarover je kan verschillen.
Maar bedrijven betalen flink om die reclame uit te zenden, en waar komt dat geld dan vandaan volgens u ?
Dat geld komt vandaan uit spullen waarvan je nog kan kiezen of je het wel of niet wil kopen. Als hier iedere week verschillende folders van meubelzaken in de bus liggen denk ik toch echt niet dat ik iedere week een nieuwe eethoek ga kopen. Het geld dat aan die reclame wordt gespendeerd komt beslist niet uit mijn portemonnee. Dat geldt ook voor die Tele2 reclame of weet ik veel. Ik zal daar nooit kopen, dus als daar iedere dag een dagvullend programma van is, heb ik het niet betaald.
Maar belasting, sja...
Beste Witte Angora
Het is bijna onmogelijk om nog producten te kopen waarin niet een bepaald bedrag doorberekend zit voor reclame, het maakt daarbij echt niet uit wat u koopt.
Of reclame zin heeft is een andere discussie.
Ik persoonlijk zal ook niet op reclame reageren maar helaas, bij alles wat ik koop draag ik ongewild mijn steentje bij aan reclamegelden.
Of ik dat nu wil of niet, het is de enige geldstroom die er is.
Stel, u koopt een blik soep, ga uit van een normaal merk.
In de prijs die u betaald voor dat blik zit alles doorberekend.
Personeel kosten van de producent, de huur van hun pand, hun onderhoud kosten, transportkosten, verzekeringen, noem het maar , kosten die de uw leverancier moet maken in de meest uitgebreide zin en ook, jawel, reclame kosten.
Reclame kosten zijn een vast onderdeel van bijna alle producten die u koopt.
In de reclamewereld gaan miljarden om en die komen hoe u het ook wend of keert uit onze eigen portemonnee.
U stelt dat als u geen gebruik maakt van tele2, dat u dan ook niet betaald voor een programma van hun maar waarschijnlijk heeft u dan telefonie van een andere provider en die maken ook reclame, en waar komen die reclamegelden vandaan ???
juist, ook gewoon uit uw portemonnee.