Als starter van deze topic zag ik pas vandaag door email notificatie hoeveel er is gereageerd.
Ik blijf bij nog steeds bij mijn standpunt dat Simyo de term prepaid niet zou mogen hanteren.
Allereerst, laten we eens kijken wat de term prepaid eigenlijk inhoudt?
Prepaid is vooraf betalen (en dus niet achteraf), daarentegen betekent Postpaid achteraf betalen lees: abonnement
Bij de term prepaid denkt iedereen dat wanneer je beltegoed op is, je niet meer niet meer kunt bellen.
Lees hier de verschillen tussen prepaid en postpaid:
http://telecom-wijzer.nl/?p=8
Simyo rekt het begrip prepaid, door achteraf kosten in rekening te brengen nadat het beltegoed op is, daarmee wordt het dus postpaid. Hierdoor heeft Simyo ervoor gezorgd dat je dus een combi krijgt, dus de meest geschikte term zou worden: prepaid abonnement.
Maar ja Simyo probeert natuurlijk zoveel mogelijk te verhullen dat er achteraf wel kosten kunnen zijn en noemen het daarom prepaid. Hierdoor kunnen klanten voor onaangename verassingen komen te staan.
ps. hun site is wat informatie betreft ook niet helemaal correct, ga naar:
http://www.simyo.nl/voorwaarden/prepaid en kijk even bij 1:8 Hier staat: Beveiligingscodes uh... copy/paste blijft lastig
Dus Simyo pas je site en terminologie nou eens aan, dan krijg je misschien meer tevreden klanten.