LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hebben de energieleveranciers hun leven gebeterd?
-
Hebben de energieleveranciers hun leven gebeterd?
Tot een jaar geleden stonden fora als dit vol met klachten over bepaalde energieleveranciers. Tegenwoordig zie je dat (haast) niet meer.
Als je op een bepaalde vergelijkingssite kijkt, zie je zelfs heel positieve cijfers. Energiedirect bijvoorbeeld scoort nu een 7.9, net als Nuon. Greenchoice weet er zelfs een 8.6 uit te slepen. Essent een 7.6, terwijl Budgetenergie op een 7.3 uitkomt, net als E.ON. Zo heel veel liggen die cijfers niet meer uiteen, en onvoldoende is het zeker niet.
Dus mijn vraag is: hebben de energieleveranciers echt hun leven gebeterd? Hebben ze hun administratie op orde, en wordt het overstappen eindelijk naar behoren verwerkt? Of is het bij bepaalde bedrijven nog steeds een puinhoop, en zijn mensen het alleen maar beu om nog negatieve recensies te schrijven of hun klachten te etaleren?
Als je op een bepaalde vergelijkingssite kijkt, zie je zelfs heel positieve cijfers. Energiedirect bijvoorbeeld scoort nu een 7.9, net als Nuon. Greenchoice weet er zelfs een 8.6 uit te slepen. Essent een 7.6, terwijl Budgetenergie op een 7.3 uitkomt, net als E.ON. Zo heel veel liggen die cijfers niet meer uiteen, en onvoldoende is het zeker niet.
Dus mijn vraag is: hebben de energieleveranciers echt hun leven gebeterd? Hebben ze hun administratie op orde, en wordt het overstappen eindelijk naar behoren verwerkt? Of is het bij bepaalde bedrijven nog steeds een puinhoop, en zijn mensen het alleen maar beu om nog negatieve recensies te schrijven of hun klachten te etaleren?
Re: Hebben de energieleveranciers hun leven gebeterd?
Het kan ook zijn dat klanten wat meer eigen verantwoordelijkheid nemen en niet alles meteen op de leverancier afschuiven. Denk bijvoorbeeld aan zelf bijhouden van de juiste meterstanden en niet meer klakkeloos iets tekenen omdat zo'n verkopertje op straat zegt dat het goedkoper is.
Of de energieleveranciers hun leven ge- of verbeterd hebben weet ik niet, maar dat er wel “degelijk” rekening wordt gehouden met de op- en aanmerkingen en commentaren hierop deze site denk ik wel.Hebben de energieleveranciers echt hun leven gebeterd?
Bij het onlangs op verzoek van Essent digitaal doorgeven van mijn standen, voor de aanstaande jaarafrekening in september aanstaande, kreeg ik op “mijn Essent” de navolgende berichtgeving:
Actueel
U ontvangt uw jaarafrekening uiterlijk eind september
VerbruiksManager
Op dit moment is de VerbruiksManager voor u niet beschikbaar.
Lees meer over de redenen.
VerbruiksManager
Onze excuses voor het ongemak. De VerbruiksManager is momenteel helaas niet beschikbaar. Het kan zijn dat wij bezig zijn met het bijstellen van uw klantgegevens.
Mogelijke redenen hiervoor zijn:
Uw jaarafrekening wordt op korte termijn vastgesteld. Zodra de jaarafrekening verstuurd is, kunt u gebruikmaken van de VerbruiksManager.
Voor uw leveringsadres is nog geen voorschotbedrag vastgesteld. Zodra dit bedrag wel bekend is, kunt u gebruikmaken van de VerbruiksManager.
Eerder kon ik, ook de laatste 2 maanden van mijn lopend verbruiksjaar, gegevens invullen in de VerbruiksManager en kreeg ik “rare” uitkomsten. Naar mijn idee heeft Essent de draad opgepakt en o.a. de VerbruiksManager zodanig aangepast dat, zoals al eerder omschreven, dit niet meer mogelijk is en dat in mijn situatie de VerbruiksManager weer eerst na de jaarafrekening in september door mij gebruikt kan worden en dus geen rare adviezen meer gegeven kan worden.
Ik denk dat laatste, maar als je goed zoekt kun je nog wel recente klanten vinden. Hier loopt een rechtzaak tegen BudgetEnergie. De 22ste moeten ze hun antwoord op de dagvaarding hebben gegeven.witte angora schreef:Dus mijn vraag is: hebben de energieleveranciers echt hun leven gebeterd? Hebben ze hun administratie op orde, en wordt het overstappen eindelijk naar behoren verwerkt? Of is het bij bepaalde bedrijven nog steeds een puinhoop, en zijn mensen het alleen maar beu om nog negatieve recensies te schrijven of hun klachten te etaleren?
Overigens zullen er op dit forum ook wel mensen kijken die toevallig bij een energieleverancier werken. Misschien kunnen zij vertellen of er bij hun op het werk verbeterprojecten draaien.
-
Er lopen inderdaad genoeg puinruimers (webcare) rond van diverse energieboeren. Ben benieuwd of ze, ook al heb ik in de topictitel geen enkele naam genoemd, dit topic vinden en een reactie plaatsen waarmee serieus op de vraag ingegaan wordt. Wat je inderdaad zegt, of er verbeterprogramma's lopen en zo.
-
- Contacteer:
Beste Witte Angora,
Ik wil graag gebruik maken van de ingang die gemaakt is in de reacties van jou en GJvdZ en kort iets vertellen over de gang van zaken binnen energiedirect.nl met betrekking tot verbeterinitiatieven en het vergroten van klanttevredenheid.
We zijn continu bezig met het verbeteren van onze dienstverlening, dit uit zich recentelijk onder andere in een vernieuwde website met de daarbij behorende persoonlijke pagina Mijn energiedirect.nl. Maar ook de aanwezigheid van ons webcareteam is een van de initiatieven die we inzetten.
Omdat energiedirect.nl de grootste online energieleverancier is in Nederland communiceren we vooral via online kanalen. We zijn continu bezig met het monitoren van de interacties op deze kanalen. Zowel in aantallen, sentiment en mogelijke impact. De informatie die we hieruit winnen is voor ons dé input die we nodig hebben om onze manier van werken continu aan te passen.
Wanneer we verbeterpunten van onze klanten doorkrijgen houden we hier rekening mee. Niet alle punten die we doorkrijgen kunnen we direct of überhaupt aanpassen maar we horen altijd graag de mening van onze klanten.
Samenvattend wil ik dus zeggen dat we inderdaad bezig zijn met het (ver)beteren van ons leven en dat dit iets is wat we eigenlijk altijd al gedaan hebben en ook altijd zullen blijven doen. Elke vraag en opmerking van onze klanten, of deze nou positief of negatief zijn, hebben we hierbij nodig.
Groetjes Renske
Energiedirect.nl
Ik wil graag gebruik maken van de ingang die gemaakt is in de reacties van jou en GJvdZ en kort iets vertellen over de gang van zaken binnen energiedirect.nl met betrekking tot verbeterinitiatieven en het vergroten van klanttevredenheid.
We zijn continu bezig met het verbeteren van onze dienstverlening, dit uit zich recentelijk onder andere in een vernieuwde website met de daarbij behorende persoonlijke pagina Mijn energiedirect.nl. Maar ook de aanwezigheid van ons webcareteam is een van de initiatieven die we inzetten.
Omdat energiedirect.nl de grootste online energieleverancier is in Nederland communiceren we vooral via online kanalen. We zijn continu bezig met het monitoren van de interacties op deze kanalen. Zowel in aantallen, sentiment en mogelijke impact. De informatie die we hieruit winnen is voor ons dé input die we nodig hebben om onze manier van werken continu aan te passen.
Wanneer we verbeterpunten van onze klanten doorkrijgen houden we hier rekening mee. Niet alle punten die we doorkrijgen kunnen we direct of überhaupt aanpassen maar we horen altijd graag de mening van onze klanten.
Samenvattend wil ik dus zeggen dat we inderdaad bezig zijn met het (ver)beteren van ons leven en dat dit iets is wat we eigenlijk altijd al gedaan hebben en ook altijd zullen blijven doen. Elke vraag en opmerking van onze klanten, of deze nou positief of negatief zijn, hebben we hierbij nodig.
Groetjes Renske
Energiedirect.nl
-
Wanneer je met een klacht komt bij Essent over de gebruiksmanager krijg je een of ander vaag verhaal te horen, vervolgens gaan ze het handmatig uitrekenen en dan blijkt dat bij een ieder van Essent die het uit gaat rekenen voor jou met een ander verhaal komt, bij de een krijg je terug bij de ander moet je bijbetalen, En inderdaad ze bieden dan uit coulance aan om 10% van het te eindbedrag te laten vallen, en niet te vergeten de maand januari hoef je geen premie te betalen, als je dergelijke dingen doet dan erken je dat er iets fout zit, maar op de vraag waarom die gebruiksmanager er naast zit krijg je geen antwoord van Essent.
Als je gebeld word door de klachten man dan word ik weggezet als een lastig iemand er worden antwoorden gegeven door hun klachten man die ronduit beledigend zijn, Hij zorgt er wel voor dat zoiets per telefoon gebeurd, vervolgens sturen ze een mail dat voor hun het probleem opgelost is vind ik wel erg eenzijdig. Dergelijke problemen moeten eens duidelijk aan de kaak gesteld moeten worden ze denken dat ze alles mogen doen en zeggen. Ik denk dat hun net zo goed rechten en plichten hebben, net zo goed als ik die heb als klant
Als je gebeld word door de klachten man dan word ik weggezet als een lastig iemand er worden antwoorden gegeven door hun klachten man die ronduit beledigend zijn, Hij zorgt er wel voor dat zoiets per telefoon gebeurd, vervolgens sturen ze een mail dat voor hun het probleem opgelost is vind ik wel erg eenzijdig. Dergelijke problemen moeten eens duidelijk aan de kaak gesteld moeten worden ze denken dat ze alles mogen doen en zeggen. Ik denk dat hun net zo goed rechten en plichten hebben, net zo goed als ik die heb als klant