| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opvragen kopie contract Vodafone
Opvragen kopie contract Vodafone
Goedemorgen,
Aangezien wij een geschil hebben met bovenstaande provider over een aangegaan contract wilde ik graag een kopie opvragen. Destijds is er een overeenkomst aangegaan voor een mobiel abonnement icm een data-abonnement voor een maand. Mits dit niet binnen een maand zou worden opgezegd zou dit samen met het mobiele "gedeelte" door blijven lopen volgens het contract. Nu blijkt dat dit data-gedeelte apart moest worden opgezegd terwijl er onze optiek maar één contract is aangegaan. Er is ook maar één handtekening gezet op de overeenkomst. Dit zou dus betekenen dat je met één handtekening twee contracten kunt aangaan en er wel twee nodig hebt om op te zeggen. Aangezien de aanvraag volledig digitaal is verlopen en de computer waarop de gegevens stonden inmiddels is overleden is het voor ons nu niet na te gaan hoe het contract er daadwerkelijk uitzag. Ik begrijp dat dit op z`n zachts gezegd slordig is maar het leek me vrij eenvoudig om dan een kopie van het contract op te vragen. Zowel de tussenhandelaar algebeld.nl als Vodafone geven hierin niet thuis. Bij algebeld kreeg ik de informatie dat ze deze contracten niet meer hebben in hun administratie (contract is c.a. drie jaar geleden afgesloten) en bij Vodafone wordt beweerd dat ze deze contracten sowieso niet hebben omdat het via een tussenhandelaar is verlopen. Lijkt mij een vreemde gang van zaken dat beide instanties niet kunnen ingaan op mijn verzoek. Ik begrijp dat het in eerste instantie mijn eigen fout is dat het contract niet meer in onze administratie aanwezig is maar het bevreemd me dat ik geen kopie kan krijgen. Je zult maar brand krijgen en je volledige administratie gaat verloren dan kun je dus bij providers niets meer terugkrijgen? Iemand die me hier mee verder kan helpen?
Aangezien wij een geschil hebben met bovenstaande provider over een aangegaan contract wilde ik graag een kopie opvragen. Destijds is er een overeenkomst aangegaan voor een mobiel abonnement icm een data-abonnement voor een maand. Mits dit niet binnen een maand zou worden opgezegd zou dit samen met het mobiele "gedeelte" door blijven lopen volgens het contract. Nu blijkt dat dit data-gedeelte apart moest worden opgezegd terwijl er onze optiek maar één contract is aangegaan. Er is ook maar één handtekening gezet op de overeenkomst. Dit zou dus betekenen dat je met één handtekening twee contracten kunt aangaan en er wel twee nodig hebt om op te zeggen. Aangezien de aanvraag volledig digitaal is verlopen en de computer waarop de gegevens stonden inmiddels is overleden is het voor ons nu niet na te gaan hoe het contract er daadwerkelijk uitzag. Ik begrijp dat dit op z`n zachts gezegd slordig is maar het leek me vrij eenvoudig om dan een kopie van het contract op te vragen. Zowel de tussenhandelaar algebeld.nl als Vodafone geven hierin niet thuis. Bij algebeld kreeg ik de informatie dat ze deze contracten niet meer hebben in hun administratie (contract is c.a. drie jaar geleden afgesloten) en bij Vodafone wordt beweerd dat ze deze contracten sowieso niet hebben omdat het via een tussenhandelaar is verlopen. Lijkt mij een vreemde gang van zaken dat beide instanties niet kunnen ingaan op mijn verzoek. Ik begrijp dat het in eerste instantie mijn eigen fout is dat het contract niet meer in onze administratie aanwezig is maar het bevreemd me dat ik geen kopie kan krijgen. Je zult maar brand krijgen en je volledige administratie gaat verloren dan kun je dus bij providers niets meer terugkrijgen? Iemand die me hier mee verder kan helpen?
-
Harrie Kierie
Re: Opvragen kopie contract Vodafone
Die provider zal maar brand krijgen en de hele administratie gaat verloren.WEK74 schreef:Je zult maar brand krijgen en je volledige administratie gaat verloren dan kun je dus bij providers niets meer terugkrijgen? Iemand die me hier mee verder kan helpen?
Wat is dat nu voor argument? Als ze het niet meer hebben, dan houdt het gewoon op.
Digitaal kan je meerdere pakketten afsluiten en ook opzeggen, maar dan moet je ze dus wel selecteren. Zeg jij op een andere manier op, dan zal je ieder pakket afzonderlijk op moeten zeggen.
Het gaat om een ingescand contract wat digitaal is verstuurd. Er zijn geen tussentijdse wijzigingen aangebracht gedurende de looptijd.Harrie Kierie schreef:WEK74 schreef: Die provider zal maar brand krijgen en de hele administratie gaat verloren.
Wat is dat nu voor argument? Als ze het niet meer hebben, dan houdt het gewoon op.
Digitaal kan je meerdere pakketten afsluiten en ook opzeggen, maar dan moet je ze dus wel selecteren. Zeg jij op een andere manier op, dan zal je ieder pakket afzonderlijk op moeten zeggen.
Er is dus op papier één handtekening gezet voor blijkbaar twee contracten. Ik probeer dus de onduidelijkheid te achterhalen van dit contract.
-
Harrie Kierie
Hetgeen je dus niet gaat lukken als niemand dat contract heeft. Dan nog kan je met 1 handtekeining meerdere contracten afsluiten die je per contract moet opzeggen.WEK74 schreef:Ik probeer dus de onduidelijkheid te achterhalen van dit contract.
Heb je dat contract direct bij vodafone, dus in één van hun winkels of hun eigen site, afgesloten, of via een tussenpersoon zoals the Phonehouse, een website als gsmweb, of een elektronische grootgrutter ala de mediamarkt? Zo ja, dan moet je denk ik dáár zijn voor het gescande contract.WEK74 schreef:Het gaat om een ingescand contract wat digitaal is verstuurd. Er zijn geen tussentijdse wijzigingen aangebracht gedurende de looptijd.Harrie Kierie schreef:WEK74 schreef: Die provider zal maar brand krijgen en de hele administratie gaat verloren.
Er is dus op papier één handtekening gezet voor blijkbaar twee contracten. Ik probeer dus de onduidelijkheid te achterhalen van dit contract.
Wat zal de wereld er mooi uit gaan zien als mensen een zorgvuldiger met hun spullen om gaan. Een PC kan overlijden maar om dan iemand anders voor je eigen administratie verantwoordelijk te houden is wel vreemd. Je maakt toch op z'n minst een backup (elektronisch of op papier) van belangrijke zaken als contracten?
-
Harrie Kierie
Voor het antwoord op die vraag hoef je alleen maar even de OP te lezen.sjohie schreef: Heb je dat contract direct bij vodafone, dus in één van hun winkels of hun eigen site, afgesloten, of via een tussenpersoon zoals the Phonehouse, een website als gsmweb, of een elektronische grootgrutter ala de mediamarkt? Zo ja, dan moet je denk ik dáár zijn voor het gescande contract.
WEK74 schreef:Zowel de tussenhandelaar algebeld.nl als Vodafone geven hierin niet thuis.
Er is geen conflict wat betreft het aangaan van het contract. Er is een conflict betreffende het opzeggen van het contract. Het contract is inmiddels uitgediend maar het data-gedeelte bleef lopen. Er zijn dus blijkbaar twee "handtekeningen" nodig om een overeenkomst op te zeggen die met één handtekening is aangegaan. Wat betreft uw opmerking over mijn trieste handelen, kan ik u zeggen dat het bij mij de voorkeur geniet om zaken digitaal te bewaren t.o.v. alles op papier. Dat ik hier nu ook het nadeel van ondervindt is hier duidelijk.snuffel1 schreef:Waarom een conflict met de provider! in dit citaat,
vermeldt u klip en klaar dat u wist dat het data abonnement binnen één maand opgezegd diende te worden. Edoch als u daar anders over denkt dient u dat middels een contract te bewijzen. Heel triest dat u niet de moeite heeft genomen om destijds het contract uit te printen want telecomwinkel/provider gaan echt niet meewerken zeker niet als dat in hun nadeel uitvalt.
Wat betreft het opvragen van de kopie heb ik inmiddels achterhaalt dat er ook een administratieplicht geldt van zeven jaar voor de basisadministratie. De aan- en verkoopgegevens zoals dus o.a. een contract vallen hier ook onder. Kan het zijn dat algebeld deze dus nog wel heeft maar mij probeert af te wimpelen?
Waar houd ik anderen verantwoordelijk voor het voeren van mijn administratie? Ik doe simpelweg het verzoek tot het sturen van een kopie. Verder ben ik zelf verantwoordelijk in deze dus als er geen contract meer is houdt het verder op en zal ik mijn "wonden" likkenGJvdZ schreef:Wat zal de wereld er mooi uit gaan zien als mensen een zorgvuldiger met hun spullen om gaan. Een PC kan overlijden maar om dan iemand anders voor je eigen administratie verantwoordelijk te houden is wel vreemd. Je maakt toch op z'n minst een backup (elektronisch of op papier) van belangrijke zaken als contracten?
Het gaat me er voornamelijk om dat ik het gevoel krijg iets te makkelijk afgewimpeld te worden omdat partijen nattigheid voelen.
Uiteraard is dit verder een goede les wat betreft het bewaren van belangrijke documenten.....
maar als niemand meer een contract heeft, dan is er dus eigenlijk niets en dan kun je volgens mij gewoon per direct opzeggen en je geld terugeisen. Niemand heeft blijkbaar een contract. Proberen waard, dan komt er heus wel iets boven water.
-
Harrie Kierie
Voor een zelf benoemd telecom expert beweer jij wel de meest bizarre dingen. Wat zou Vodafone dan moeten beginnen?M.Martens schreef:Maar Vodafone ook niet.snuffel1 schreef:Contracten worden na afloop uit het systeem gehaald in geval van u is dat ook zo, wat ik echter niet begrijp is dat het contract van vodafone is uitgediend maar het data contract nog doorloopt dat kan helemaal niet. Echter zonder het originele contract kunt u niets beginnen.
Leg eens uit?M.Martens schreef:Misschien een incasso procedure.
-
Harrie Kierie
Goed plan. Misschien kunnen ze Intrum Justitia daar wel voor nemen!M.Martens schreef:Misschien een incasso procedure.