LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Product dat niet geleverd is, krijg ik geen geld voor terug
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 15 aug 2013 12:21
Product dat niet geleverd is, krijg ik geen geld voor terug
Ik hoop dat hier mensen met me mee willen denken, want ik ben inmiddels aan mezelf aan het twijfelen.
Ik heb onlangs bij een winkel die ik nog niet zal noemen, omdat ik er eerst helemaal uit wil komen met de eigenaar, een sport BH besteld. Deze was in de aanbieding en er stonden nog een aantal maten bij, waaronder de mijne. Als optie kreeg ik daarbij een keuze: wil je een BH op zicht? Leek mij een leuk idee, kon ik thuis kiezen, ook al had ik al een vermoeden dat het niet helemaal het soort BH was wat ik wilde kopen.
Een aantal dagen later wordt alleen de BH op zicht geleverd, de andere BH was niet meer leverbaar. Kan gebeuren, geen probleem. De BH op zicht was echter niet mijn smaak. Ik stuur deze terug en krijg een mail waarin staat dat ik alleen mag ruilen en mijn geld niet terug krijg, omdat de BH die niet geleverd is, in de aanbieding was.
De verkoopster blijft erbij dat ik deze BH in de aanbieding gekocht en betaald heb, waardoor ik nu niet mijn geld terug kan krijgen. Maar ik heb deze BH nooit geleverd gekregen! Alleen een andere, die NIET in de aanbieding was. Ik kan alleen een tegoedbon krijgen.
Op haar site staat een niet goed? geld terug garantie, waar ik volgens mij aan voldoe.
Hoe zorg ik nu dat ik mijn geld terugkrijg? Het niet kunnen ruilen van iets wat in de aanbieding is, begrijp ik, maar ik heb het artikel in de aanbieding nooit geleverd gekregen, omdat de voorraad op haar website niet klopte.
HELP!
Ik heb onlangs bij een winkel die ik nog niet zal noemen, omdat ik er eerst helemaal uit wil komen met de eigenaar, een sport BH besteld. Deze was in de aanbieding en er stonden nog een aantal maten bij, waaronder de mijne. Als optie kreeg ik daarbij een keuze: wil je een BH op zicht? Leek mij een leuk idee, kon ik thuis kiezen, ook al had ik al een vermoeden dat het niet helemaal het soort BH was wat ik wilde kopen.
Een aantal dagen later wordt alleen de BH op zicht geleverd, de andere BH was niet meer leverbaar. Kan gebeuren, geen probleem. De BH op zicht was echter niet mijn smaak. Ik stuur deze terug en krijg een mail waarin staat dat ik alleen mag ruilen en mijn geld niet terug krijg, omdat de BH die niet geleverd is, in de aanbieding was.
De verkoopster blijft erbij dat ik deze BH in de aanbieding gekocht en betaald heb, waardoor ik nu niet mijn geld terug kan krijgen. Maar ik heb deze BH nooit geleverd gekregen! Alleen een andere, die NIET in de aanbieding was. Ik kan alleen een tegoedbon krijgen.
Op haar site staat een niet goed? geld terug garantie, waar ik volgens mij aan voldoe.
Hoe zorg ik nu dat ik mijn geld terugkrijg? Het niet kunnen ruilen van iets wat in de aanbieding is, begrijp ik, maar ik heb het artikel in de aanbieding nooit geleverd gekregen, omdat de voorraad op haar website niet klopte.
HELP!
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Product dat niet geleverd is, krijg ik geen geld voor terug
Nijntjelief schreef:Ik hoop dat hier mensen met me mee willen denken, want ik ben inmiddels aan mezelf aan het twijfelen.
Ik heb onlangs bij een winkel die ik nog niet zal noemen, omdat ik er eerst helemaal uit wil komen met de eigenaar, een sport BH besteld. Deze was in de aanbieding en er stonden nog een aantal maten bij, waaronder de mijne. Als optie kreeg ik daarbij een keuze: wil je een BH op zicht? Leek mij een leuk idee, kon ik thuis kiezen, ook al had ik al een vermoeden dat het niet helemaal het soort BH was wat ik wilde kopen.
Een aantal dagen later wordt alleen de BH op zicht geleverd, de andere BH was niet meer leverbaar. Kan gebeuren, geen probleem. De BH op zicht was echter niet mijn smaak. Ik stuur deze terug en krijg een mail waarin staat dat ik alleen mag ruilen en mijn geld niet terug krijg, omdat de BH die niet geleverd is, in de aanbieding was.
De verkoopster blijft erbij dat ik deze BH in de aanbieding gekocht en betaald heb, waardoor ik nu niet mijn geld terug kan krijgen. Maar ik heb deze BH nooit geleverd gekregen! Alleen een andere, die NIET in de aanbieding was. Ik kan alleen een tegoedbon krijgen.
Op haar site staat een niet goed? geld terug garantie, waar ik volgens mij aan voldoe.
Hoe zorg ik nu dat ik mijn geld terugkrijg? Het niet kunnen ruilen van iets wat in de aanbieding is, begrijp ik, maar ik heb het artikel in de aanbieding nooit geleverd gekregen, omdat de voorraad op haar website niet klopte.
HELP!
Als ik zo lees is het gewoon - koop op afstand - zie de link, daar staat hoe en wat. Wijs de winkelier hierop.
http://www.consumenteninformatiepunt.nl ... e-commerce
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 15 aug 2013 12:21
Re: Product dat niet geleverd is, krijg ik geen geld voor terug
Als ik je artikel doorlees, heb ik op wel 3 punten gelijk volgens mij .
Vooral onderstaande:
Hoe zit 't als een bestelling niet leverbaar is?
Als een besteld product of bestelde dienst niet (meer) leverbaar is, moet de leverancier u dit laten weten. Eventuele (aan)betalingen moeten binnen 30 dagen aan u worden teruggestort. De leverancier mag u alleen een vervangend product van gelijke kwaliteit en prijs toezenden als aan u vooraf duidelijk en begrijpelijk is gemeld dat deze mogelijkheid bestaat. In dat geval geldt het alternatieve product niet als 'ongevraagd toegezonden'. Wel kunt u natuurlijk nog gebruik maken van uw herroepingsrecht.
Ik ga het haar mailen. Bedankt voor je advies! Ik laat weten of ik uiteindelijk mijn geld terug heb gekregen.
Vooral onderstaande:
Hoe zit 't als een bestelling niet leverbaar is?
Als een besteld product of bestelde dienst niet (meer) leverbaar is, moet de leverancier u dit laten weten. Eventuele (aan)betalingen moeten binnen 30 dagen aan u worden teruggestort. De leverancier mag u alleen een vervangend product van gelijke kwaliteit en prijs toezenden als aan u vooraf duidelijk en begrijpelijk is gemeld dat deze mogelijkheid bestaat. In dat geval geldt het alternatieve product niet als 'ongevraagd toegezonden'. Wel kunt u natuurlijk nog gebruik maken van uw herroepingsrecht.
Ik ga het haar mailen. Bedankt voor je advies! Ik laat weten of ik uiteindelijk mijn geld terug heb gekregen.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 15 aug 2013 12:21
Re: Product dat niet geleverd is, krijg ik geen geld voor terug
Ik heb onderstaande naar de webwinkel gemaild en hoop dat ik nu dan alsnog mijn geld terugkrijg.
Dag ***,
Enig nazoekwerk levert mij de volgende informatie op:
Voor welke producten geldt geen herroepingsrecht? Voor de volgende artikelen:
•Producten die op maat zijn besteld.
•Verzegelde producten, als het zegel is verbroken (bijvoorbeeld cd's, cd-roms, dvd's e.d.)
•Bederfelijke waren, zaken van persoonlijke aard en kranten en tijdschriften.
Daar staan dus geen artikelen in de opruiming bij.
Daarnaast lees ik het volgende:
Hoe zit 't als een bestelling niet leverbaar is? Als een besteld product of bestelde dienst niet (meer) leverbaar is, moet de leverancier u dit laten weten. Eventuele (aan)betalingen moeten binnen 30 dagen aan u worden teruggestort. De leverancier mag u alleen een vervangend product van gelijke kwaliteit en prijs toezenden als aan u vooraf duidelijk en begrijpelijk is gemeld dat deze mogelijkheid bestaat. In dat geval geldt het alternatieve product niet als 'ongevraagd toegezonden'. Wel kunt u natuurlijk nog gebruik maken van uw herroepingsrecht.
Je hebt mij niet van tevoren op de hoogte gesteld dat de BH niet op voorraad was.
Ik heb het andere artikel direct retour gestuurd. Graag ontvang ik zo snel mogelijk mijn geld terug.
Hoop dat 't werkt!
Groet,
Hanneke
Dag ***,
Enig nazoekwerk levert mij de volgende informatie op:
Voor welke producten geldt geen herroepingsrecht? Voor de volgende artikelen:
•Producten die op maat zijn besteld.
•Verzegelde producten, als het zegel is verbroken (bijvoorbeeld cd's, cd-roms, dvd's e.d.)
•Bederfelijke waren, zaken van persoonlijke aard en kranten en tijdschriften.
Daar staan dus geen artikelen in de opruiming bij.
Daarnaast lees ik het volgende:
Hoe zit 't als een bestelling niet leverbaar is? Als een besteld product of bestelde dienst niet (meer) leverbaar is, moet de leverancier u dit laten weten. Eventuele (aan)betalingen moeten binnen 30 dagen aan u worden teruggestort. De leverancier mag u alleen een vervangend product van gelijke kwaliteit en prijs toezenden als aan u vooraf duidelijk en begrijpelijk is gemeld dat deze mogelijkheid bestaat. In dat geval geldt het alternatieve product niet als 'ongevraagd toegezonden'. Wel kunt u natuurlijk nog gebruik maken van uw herroepingsrecht.
Je hebt mij niet van tevoren op de hoogte gesteld dat de BH niet op voorraad was.
Ik heb het andere artikel direct retour gestuurd. Graag ontvang ik zo snel mogelijk mijn geld terug.
Hoop dat 't werkt!
Groet,
Hanneke
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Product dat niet geleverd is, krijg ik geen geld voor terug
S6 ! Als geen centjes terugkomen horen we het wel.
Dan pek en veren, anders pluimpje.
Dan pek en veren, anders pluimpje.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 15 aug 2013 12:21
Re: Product dat niet geleverd is, krijg ik geen geld voor terug
Uh... Ik heb mevrouw's naam en webwinkel even gegoogled en ben bang dat het pek & veren gaat worden... Deze webwinkel (kiesdejuistesportbh) heeft hier ook al een topic...
Ik hoop op een goede afloop!
Ik hoop op een goede afloop!
Re: Product dat niet geleverd is, krijg ik geen geld voor terug
Voor ik iets bestel bij onbekende winkel Google ik altijd vooraf.....
Daarom geven vele nu betere service omdat ze anders klanten mislopen.
Net een bestelling retour gestuurd en binnen 24 uur de Paypal betaling terug gestort gekregen!
Dus vooraf even zoeken en ik zal zeker deze goede een complimentje geven want ook dat is nodig.
Helaas heeft U bij een twijfelachtige firma gekocht en een BH, de pasvorm is zeer belangrijk,
net als materiaal en randen dus ik zou deze alleen online kopen als ik deze al eerder had en niet zomaar op
goed geluk met kans op €6,75 retour kosten.
Daarom geven vele nu betere service omdat ze anders klanten mislopen.
Net een bestelling retour gestuurd en binnen 24 uur de Paypal betaling terug gestort gekregen!
Dus vooraf even zoeken en ik zal zeker deze goede een complimentje geven want ook dat is nodig.
Helaas heeft U bij een twijfelachtige firma gekocht en een BH, de pasvorm is zeer belangrijk,
net als materiaal en randen dus ik zou deze alleen online kopen als ik deze al eerder had en niet zomaar op
goed geluk met kans op €6,75 retour kosten.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 15 aug 2013 12:21
Re: Product dat niet geleverd is, krijg ik geen geld voor terug
Dag Stofzuigertje,
Normaal let ik altijd erg goed op wat en bij wie ik op internet koop. Ik had eerder bij deze mevrouw besteld en toen is het goed gegaan (was 3 jaar geleden). Daarom verwacht je een tweede keer niet dat het niet goed gaat.
Daarnaast heb ik al een zelfde BH als diegene die niet geleverd is en dacht: ach, ik neem die zichtBH om eens uit te proberen of het wat is. Kan hem gratis terugsturen en misschien zit deze wel veel lekkerder dan die ik nu heb.
De website van deze mevrouw is echter zeer goed opgezet en belooft gouden bergen, zonder dat deze ongeloofwaardig zijn (het is redelijk gangbaar om gratis retour te kunnen zenden en je hebt een wettelijk recht om binnen 7 dagen je verkoop ongedaan te maken).
Normaal let ik altijd erg goed op wat en bij wie ik op internet koop. Ik had eerder bij deze mevrouw besteld en toen is het goed gegaan (was 3 jaar geleden). Daarom verwacht je een tweede keer niet dat het niet goed gaat.
Daarnaast heb ik al een zelfde BH als diegene die niet geleverd is en dacht: ach, ik neem die zichtBH om eens uit te proberen of het wat is. Kan hem gratis terugsturen en misschien zit deze wel veel lekkerder dan die ik nu heb.
De website van deze mevrouw is echter zeer goed opgezet en belooft gouden bergen, zonder dat deze ongeloofwaardig zijn (het is redelijk gangbaar om gratis retour te kunnen zenden en je hebt een wettelijk recht om binnen 7 dagen je verkoop ongedaan te maken).
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 15 aug 2013 12:21
Re: Product dat niet geleverd is, krijg ik geen geld voor terug
Ik krijg geen gelijk van deze mevrouw omdat ik, zoals zij zelf zegt, een product heb besteld waarvan op de site stond dat deze niet leverbaar was. Dat dit
1) niet waar is want mijn maat stond er expliciet bij
2) geen enkele invloed heeft op mijn claim om geld terug of het product ontvangen en
3) haar probleem is,omdat zij de site goed heeft bij te werken als webwinkel
Maakt geen indruk... Ik heb haar 30 dagen vanaf bestelling gegeven om mijn geld terug te storten of te zorgen dat ik het product alsnog geleverd krijg.
Nog tips? Ik ga aangifte doen als ik niets krijg binnen deze tijd.
Heeft het zin om de rechtsbijstand in te schakelen? Wat zouden zij kunnen doen?
1) niet waar is want mijn maat stond er expliciet bij
2) geen enkele invloed heeft op mijn claim om geld terug of het product ontvangen en
3) haar probleem is,omdat zij de site goed heeft bij te werken als webwinkel
Maakt geen indruk... Ik heb haar 30 dagen vanaf bestelling gegeven om mijn geld terug te storten of te zorgen dat ik het product alsnog geleverd krijg.
Nog tips? Ik ga aangifte doen als ik niets krijg binnen deze tijd.
Heeft het zin om de rechtsbijstand in te schakelen? Wat zouden zij kunnen doen?
Re: Product dat niet geleverd is, krijg ik geen geld voor terug
Briljant. Dus je hebt betaald, maar het product was er niet en dus.. geld kwijt? Da's inderdaad flessentrekkerij en verboden/strafbaar. De dertig dagen afwachten en dan aangifte doen bij de politie.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 15 aug 2013 12:21
Re: Product dat niet geleverd is, krijg ik geen geld voor terug
Ik mag alleen iets anders uitzoeken (en al dat anders is minstens 30€ duurder...).
Iedereen kan op deze manier iets op zijn site zetten, niet leveren en tegoedbonnen uitgeven. Maar daar is deze mevrouw het niet mee eens.
Iedereen kan op deze manier iets op zijn site zetten, niet leveren en tegoedbonnen uitgeven. Maar daar is deze mevrouw het niet mee eens.
Re: Product dat niet geleverd is, krijg ik geen geld voor terug
Conform wetgeving hoort ze geld terug te geven. Een tegoedbon is afdwingen dat er alsnog een aankoop in dezelfde shop wordt gedaan en dat mag niet. Dat kon je ook altijd zien op de reclame voor de app van Radar. Maar goed, ik heb makkelijk praten, jij hebt het probleem. Succes, lijkt me niet echt een gezellig mens om zaken mee te doen.
Uit een ander topic vond ik dit van DHC:
Uit een ander topic vond ik dit van DHC:
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 15 aug 2013 12:21