LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toshiba laptop kleine grijze vlekken. Vochtschade?!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
beherith

Toshiba laptop kleine grijze vlekken. Vochtschade?!

Ongelezen bericht door beherith »

Beste lezers,

Onlangs heb ik mijn Toshiba laptop teruggestuurd voor garantie.
Er zaten kleine lichtgrijze tot zwarte vlekjes op mijn monitor.
Bij verschillende kleure zijn ze erg goed te zien. Er kwamen langzaam maar zeker meer van deze vlekjes bij. Nu weet ik hoe een dode pixel eruitziet, en deze vlekjes zijn zelfs wat groter.
Wat het dus exact is weet ik niet.

Nu ligt de laptop bij Dynafix en krijg ik te horen dat het vochtschade is.
De vlekken vertonen zich op verschillende plaatsen op het scherm, recht en links, boven en onder en ook in het midden zitten er 1 of 2.

Ik vraag me nu dus af of het hier echt vochtschade betreft.
Ze gaan me ee foto toesturen die dit moet gaan bewijzen. Ik vraag me echter af of het uberhaupt wel mogelijk is dat dit schade door vocht is.

De laptop staat binnen, eerlijk gezegd maak ik het scherm eigenlijk nooit schoon, veeg er soms snel met een droge doek overheen.

Vraag me af of er iemand wat meer bekend is met dit soort zaken, en of op dode pixel lijkende vlekjes wel door vochtschade veroorzaakt kunnen worden.

Ik hoor graag andere meningen.

olaf79

Re: Toshiba laptop kleine grijze vlekken. Vochtschade?!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Om daarover te oordelen is het inderdaad nodig om eerst foto's van de schade te zien.

beherith

Ongelezen bericht door beherith »

Ik zal de foto ook posten zodra ik deze binnenheb.
Wel heb ik foto's van de buitenkant van het scherm, daar zie je duidelijk kleine zwarte en grijze puntjes op verschillende plaatsen.

Als dit door het schoonmaken komt (zoals beweerd wordt over de telefoon) dan vraag ik me af hoe de vlekken in het midden tevoorschijn komen. Logischerwijs loopt het water niet via de bovenkant van het scherm naar binnen, maar alleen via de onderkant.

Madrox

Ongelezen bericht door Madrox »

Tja, daaar sta je dan, met een mond vol tanden.

Anno vandaag is het noodzaak, om zelf foto's te maken van je produkt, in dit geval werkend, om aan te tonen hoe het er bij jou uitzag. Met de foto shoot datum erbij, uiteraard.

Misschien maakt het in dit geval niet uit, maar soms is het handig, vooral als een bedrijf het weer eens over de boeg "vocht/water-schade" gooit (met jou als schuldige).

gideon.bouwman1

Ongelezen bericht door gideon.bouwman1 »

Het is natuurlijk altijd mogelijk dat er een vochtplek in je scherm kan komen doordat de laptop in een vochtige omgeving staat, toch lijkt het mij apart hoe er dan water door de bezel kan gaan en dan ook nog IN het LCD paneel komt, ik zal maar eens kijken of je hem misschien en keer in een vochtige ruimte hebt laten staan, denk aan buiten of in de badkamer.

gerry59

Ongelezen bericht door gerry59 »

Dynafix,een reparatiedienst die voor Toshiba werkt,en je krijgt geen poot aan de grond,alsook bij de Toshiba ombudsman.Je kunt schrijven en bellen wat je wil,je trekt toch aan het kortste eind!Mijn Satellite L855-124 van Januari dit jaar (2013)had last van een 'bevroren' beeld,na een recovery had ik dan wel en dan weer niet hetzelfde problem,dus weer gebeld met Toshiba.Moest toch even naar gekeken worden was het antwoord.Wel,Dynafix heeft geen probleem kunnen constateren en berekend mij nu Euro 70,18 voor een niet geconstateerde klacht!En dit terwijl ik garantie heb tot Juli 2014.Wees wijs en koop geen Toshiba,de service is ver te zoeken,machine is al drie weken weg en je hoort niets.

Gesloten