LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gitaarwinkel.nl geen levering en geen geld terug
-
Gitaarwinkel.nl geen levering en geen geld terug
25 mei jl heb ik bij gitaarwinkel.nl,ook wel bekend als Guitar Center,een basgitaar met toebehoren besteld en betaald.De basgitaar werd echter nooit geleverd,telefonisch zijn ze slecht bereikbaar en mails worden nauwelijks beantwoord.Nadat ik een klacht over ze had ingediend bij Thuiswinkel.org(want daar claimden ze lid van te zijn,wat niet zo was)kreeg ik een mail terug dat ze mijn geld terug zouden storten.Dit is inmiddels 3 weken geleden en tot op heden heb ik nog steeds niks ontvangen.
Dus,het ziet er naar uit dat ik rechtbijstand in moet schakelen om mijn geld terug te krijgen.
Bij Bax-shop heb ik een andere basgitaar besteld,die ik een dag later al in huis had.
Dus,het ziet er naar uit dat ik rechtbijstand in moet schakelen om mijn geld terug te krijgen.
Bij Bax-shop heb ik een andere basgitaar besteld,die ik een dag later al in huis had.
Re: Gitaarwinkel.nl geen levering en geen geld terug
Wellicht heeft u iets aan deze link, met dien verstande dat u de tekst in de eerste twee alinea's moet aanpassen. In het voorbeeld wordt gesteld dat u iets heeft teruggestuurd. Dat is in uw geval niet zo. U kunt schrijven dat u het product wel heeft betaald maar niet heeft ontvangen.
Belangrijkste is dat u de verkoper nog eenmaal, formeel, in kennis stelt van niet voldoen aan de wet Koop op Afstand en dat u binnen een door u bepaalde termijn uw geld terug wil. Voldoen ze daaraan niet dan kunt u schrijven dat u gerechtelijke stappen onderneemt. Nu al rechtsbijstand inschakelen is (nog) niet nodig.
http://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrie ... niet-terug
Succes!
Belangrijkste is dat u de verkoper nog eenmaal, formeel, in kennis stelt van niet voldoen aan de wet Koop op Afstand en dat u binnen een door u bepaalde termijn uw geld terug wil. Voldoen ze daaraan niet dan kunt u schrijven dat u gerechtelijke stappen onderneemt. Nu al rechtsbijstand inschakelen is (nog) niet nodig.
http://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrie ... niet-terug
Succes!
-
Bedankt voor het advies,ik zal ze zeker nog 1 keer formeel op de hoogte stellen en laat nog wel weten hoe dit verder gaat.
-
Aangetekende brief die ik 3 juli jl had verstuurd is vandaag retour gekomen.
Ik heb net een mail+brief als laatste kennisgeving naar ze gestuurd,het voorbeeld heb ik van consuwijzer gebruikt.
Ik heb net een mail+brief als laatste kennisgeving naar ze gestuurd,het voorbeeld heb ik van consuwijzer gebruikt.
En is er ook een reden opgegeven dat ze de brief hebben geweigerd?
Maakt ook eigenlijk niet uit, nu is het tijd om de rechtsbijstand in te schakelen. Zij gaan het bedrag vorderen en zonodig juridische stappen ondernemen.
Maakt ook eigenlijk niet uit, nu is het tijd om de rechtsbijstand in te schakelen. Zij gaan het bedrag vorderen en zonodig juridische stappen ondernemen.
-
Nee,er stond geen reden bij.
Contact gehad met rechtsbijstand,hebben een financieel belang van 200 euro en nemen daarom de zaak niet in behandeling.Dan maar aangifte gedaan van oplichting bij de politie.Gitaarwinkel reageert onmiddelijk en vraagt politie van wie de aangifte komt(mail werd naar mij doorgestuurd).
Dus ik zal maar weer contact opnemen en zeggen dat ik de aangifte intrek zodra het geld op mijn rekening staat.
Contact gehad met rechtsbijstand,hebben een financieel belang van 200 euro en nemen daarom de zaak niet in behandeling.Dan maar aangifte gedaan van oplichting bij de politie.Gitaarwinkel reageert onmiddelijk en vraagt politie van wie de aangifte komt(mail werd naar mij doorgestuurd).
Dus ik zal maar weer contact opnemen en zeggen dat ik de aangifte intrek zodra het geld op mijn rekening staat.
-
Ik heb hetzelfde met een sportBH. Als ik je reactie lees, kan de rechtsbijstand niets voor je,doen bij een bedrag onder de €200,00? Dat is eigenlijk best absurd! Dan kunnen mensen kleine bedragen ongestraft van je houden, tot er voldoende andere mensen op dezelfde manier hun geld kwijtraken en je samen een zaak kunt aangaan!
Ik hoop voor je dat je eruit komt met de winkel en dat je aangifte ze tot nadenken heeft aangezet.
Ik hoop voor je dat je eruit komt met de winkel en dat je aangifte ze tot nadenken heeft aangezet.
-
Ik denk dat de politie aangifte geholpen heeft want een dag voor ik op vakantie ging(17 aug jl)stond het bedrag op mijn rekening en een email ontvangen met excuses.
Dus ik heb de aangifte ingetrokken maar bestellen doe ik daar dus nooit meer.
Dus ik heb de aangifte ingetrokken maar bestellen doe ik daar dus nooit meer.
-
Ik heb presies het zelfde met deze webwinkel gaat om een bedrag van €88,90 nooit iets geleverd en geen geld terug, geen antwoord op mailtjes en bellen lukt niet. Help
-
Ik zou zeggen, kijk hoe TS het heeft opgelost (staat hierboven), en probeer het eens op die manier, als er geen reactie komt.Miranda van turl schreef:Ik heb presies het zelfde met deze webwinkel gaat om een bedrag van €88,90 nooit iets geleverd en geen geld terug, geen antwoord op mailtjes en bellen lukt niet. Help