| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jacuzzi buiten zwembad last van geluiden
Jacuzzi buiten zwembad last van geluiden
We hebben leuke buitenzwembad alleen de zwembadpomp maakt een laagfrequente geratel/brom geluid. Wordt aan deze dergelijke apparaten ook dergelijke geluidsnormen vastgesteld? In verband met de buren kunnen we het apparaat niet altijd in hebben geschakeld, met name 's nachts! Op het nieuws (RTL) kwam naar voren dat deze zwembaden steeds meer verkocht worden.
Re: Jacuzzi buiten zwembad last van geluiden
Isolerend kistje omheen maken?
Heb je echt de zwembadpomp buiten geïnstalleerd?rustroest schreef:We hebben leuke buitenzwembad alleen de zwembadpomp maakt een laagfrequente geratel/brom geluid. Wordt aan deze dergelijke apparaten ook dergelijke geluidsnormen vastgesteld? In verband met de buren kunnen we het apparaat niet altijd in hebben geschakeld, met name 's nachts! Op het nieuws (RTL) kwam naar voren dat deze zwembaden steeds meer verkocht worden.
Gaat het hier echt om een zwembadpomp of bedoel je een warmtepomp?
Zelf in het verleden ooit lastgehad, toen hierop gemonteerd :
http://image.made-in-china.com/2f0j00UB ... unting.jpg
http://image.made-in-china.com/2f0j00UB ... unting.jpg
Hoe moeilijk is het om er iets omheen te maken zodat de herrie net verder komt ??
Is niet moeilijk maar kan te maken hebben met de koeling van de motor.sjoegel schreef:Hoe moeilijk is het om er iets omheen te maken zodat de herrie net verder komt ??
Vraag mij alleen af is het nou en jacuzzie of een zwembad.
Bij een zwembad is het dan meestal een filterpomp en die
hoor je bijna niet? Bij een jacuzzie is het een ander verhaal.
En waarom zou de pomp s'nachts aan moeten staan?
plumber schreef:Is niet moeilijk maar kan te maken hebben met de koeling van de motor.sjoegel schreef:Hoe moeilijk is het om er iets omheen te maken zodat de herrie net verder komt ??
Daarvoor was mijn vraag al:
Gaat het hier echt om een zwembadpomp of bedoel je een warmtepomp?
Om 's nachts in de jacuzzi te spelen?plumber schreef: En waarom zou de pomp s'nachts aan moeten staan?
Wat bedoel je met een warmtepomp voor een zwembad of jacuzzie.door nevermind » 17 aug 2013 10:10
plumber schreef
Is niet moeilijk maar kan te maken hebben met de koeling van de motor.
Gaat het hier echt om een zwembadpomp of bedoel je een warmtepomp
Ken ik niet?
Om het zwembadwater te filteren ?En waarom zou de pomp s'nachts aan moeten staan?
plumber schreef:Wat bedoel je met een warmtepomp voor een zwembad of jacuzzie.door nevermind » 17 aug 2013 10:10
plumber schreef
Is niet moeilijk maar kan te maken hebben met de koeling van de motor.
Gaat het hier echt om een zwembadpomp of bedoel je een warmtepomp
Ken ik niet?
Zo ziet een warmtepomp uit.
Zoals het word al zegt om warmte voor het water van het zwembad te "maken".
https://www.google.nl/search?q=warmtepo ... =0CJoBELMY
bprosman schreef:Om het zwembadwater te filteren ?En waarom zou de pomp s'nachts aan moeten staan?
Nou als het om zo'n zwembad gaat die je tegenwoordig voor
1000€ kan kopen hoeft hij niet dag en nacht aan te staan.
nevermind.
OK gezien de warmtepomp voor het zwembad.Denk alleen
niet dat hij deze bedoeld want hij heeft zo'n kant en klare gekocht.
Ik weet niet wat TS voor een pomp dan heeft, maar een zwembadpomp maakt niet zo veel geluid, dat de buren er wakker van liggen.plumber schreef:bprosman schreef:Om het zwembadwater te filteren ?En waarom zou de pomp s'nachts aan moeten staan?
Nou als het om zo'n zwembad gaat die je tegenwoordig voor
1000€ kan kopen hoeft hij niet dag en nacht aan te staan.
nevermind.
OK gezien de warmtepomp voor het zwembad.Denk alleen
niet dat hij deze bedoeld want hij heeft zo'n kant en klare gekocht.
Een warmtepomp daartegen wel.
Een warmtepomp is ook een extra, want bij een kant en klare is deze niet bij en moet apart gekocht worden.
Het gaat om het filteren van het water is een klein rondvormig apparaatje die je aansluit op de jacuzzi.
Als het om het filter gaat dan bestaat de mogelijkheid dat er of luchtrustroest schreef:Het gaat om het filteren van het water is een klein rondvormig apparaatje die je aansluit op de jacuzzi.
inzit of dat hij lucht aanzuigt wat dan het geluid veroorzaakt.
Normaal hoor je een filterpomp niet.
Ik denk dat ik wel weet waar TS op doelt. die pomp gefet een hoogst irritant laag frequente brom toon. meesyal zo een 50hz als die pomp verkeerd gemonteerd is gaat de jacuzzie ook nog eens als klankkast werken en word het brom geluid versterkt. zo mijzelf tot waanzin drijven. Zoals andere poster al schreef. dempings rubbers tussen pomp en behuizing monteren sheelt al heel wat, verder zorgen dat de pomp vrij hangt. Ik heb zelfs in het verleden vijver pompen van buren gehoord.
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... embadpomp/Jacuzzi/zwembadpomp
De buren van mij hebben een zwembadpomp neergezet die bijna dag en nacht aan staat. Buiten zitten is een minder prettig verblijf gezien die lage bromtoon. En 's nachts slapen? Dan moet de slaapkamer raam dicht gedaan worden of oordoppen in. Zijn hier geen normeringen voor? Het is niet een heel HARD geluid maar wel irritant vooral 's nachts als het stil is. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik denk dat TS het nog eens probeert op radar.
Hun laatste reactie op Kassa :
Ik heb eerlijk gezegd geen zin in een buren ruzie of wat dan ook. Gelukkig staat het apparaat weer uit en hielden zij er eergisteren wel rekening mee en zetten het apparaat 's avonds uit. Ik wilde graag weten welke geluidsnormeringen hierop kunnen zitten en of het redelijkerwijs is om de pomp te gaan isoleren qua geluid en dit kunt vragen van je buren?
Op http://www.naabv.nl/projecten/hoeveel-g ... gvsd9JM-NA
staat: 40 dB(A) in de nachtperiode tussen 23:00 en 07:00 uur. Als het apparaat zelf daar net onder zit: Dan is er geen sprake van geluidsoverlast denk ik? Zie dat hier één uitspraak is gedaan op rechtspraak?
http://uitspraken.rechtspraak.nl/#ljn/BQ3734
Was puur benieuwd hoe rechters hierover oordelen, gesprek met de buren levert veelal meer op dan deze weg in slaan natuurlijk.
De apparatuur die verkocht wordt, worden daar niet bepaalde geluidswaarden aan vastgekoppeld? Of mag ik daar niet vanuit gaan?
-
gezondheid
Hier hebben de buren ook een zwembad buiten staan. Een Intex. Het lijkt net een stofzuiger met veel herrie. De zwembaden voor buiten worden niet zodanig gemaakt dat het geluid goed geïsoleerd wordt. Dat is niet het probleem van de fabrikant. Die wil het product zo goedkoop mogelijk vervaardigen.
Last van lage bromtonen? Kijk op http://www.bromtonen.nl
Last van lage bromtonen? Kijk op http://www.bromtonen.nl
Laatst gewijzigd door gezondheid op 31 aug 2015 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
renewouters
Hoe groot is die tuin van jouw buren? Die hebben zo'n beetje ieder overlast gevend ding in de tuin staan.gezondheid schreef:Hier hebben de buren ook een zwembad buiten staan. Een Intex. Het lijkt net een stofzuiger met veel herrie. De zwembaden voor buiten worden niet zodanig gemaakt dat het geluid goed geïsoleerd wordt. Dat is niet het probleem van de fabrikant. Die wil het product zo goedkoop mogelijk vervaardigen.
En die laatste opmerking slaat natuurlijk nergens op: de kopers kan het kennelijk geen ruk schelen als het een rotherrie maakt (want dat is duurder) anders zouden ze dat wel kopen. Maar als niemand dat wil kopen gaat geen fabrikant dat maken.