Omdat de levertijd van de onderdelen erg lang duurde zou die voor mij de videokaart een klein beetje 'overclocken' om het 'goed te maken'. Had van mij niet gehoeven, maar ik vond het prima.
De pc heb ik vervolgens in mei binnen gekregen en vanaf het begin kwam er al af en toe een 'sissend' geluid vanuit de videokaart.
Omdat ik op vakantie was heb ik de pc sinds vorige week pas serieus gebruikt en merk ik dat wanneer de videokaart normaal/intensief gebruikt wordt de pc crashed(bsod), kleuren in sommige gevallen niet goed weer gegeven worden en dat het beeld licht aan het flikkeren is.
Ben dus bij de verkoper langs gegaan en heb het probleem uitgelegd en dat ik denk dat het aan de videokaart ligt.. Maar deze meneer verteld me dat het de software is die ik geïnstalleerd heb en dat hij mij daar niet mee kan helpen.
Vervolgens heb ik van een ander computerbedrijf iemand langs laten komen en hij verteld me wat ik eigenlijk al wist, dat de videokaart defect is.
Vervolgens ben ik weer teruggegaan en verteld hij me dat ik geen garantie heb omdat ik het probleem niet eerder aan de kaak stelde (had hem verteld dat ik in mei al een geluid hoorde) en omdat de videokaart 'overclocked' is.
Nu weet ik niet precies wat ik moet doen
Naar mijn idee heb ik gewoon recht op garantie, omdat ik niet zelf gesleuteld heb aan de kaart.
Het probleem is wel dat niet alles op papier staat...Zo staat er op de factuur 'Nvidia 780 gtx' (naam van de kaart) maar niet dat deze 'overclocked' is.
De kaart alleen is bijna 600 euro en omdat ik deze pc zo nu en dan nodig heb voor m'n werk kan ik er ook geen budgetkaart in doen.
Iemand enig idee of ik recht heb op garantie?