LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Procedure voor geldvordering
Procedure voor geldvordering
Ben een aantal jaren geleden gescheiden. In het convenant was een geldbedrag afgesproken dat mijn ex mij maandelijks zou betalen. Dit verliep over het algemeen goed totdat mijn ex kwam te overlijden. Zijn zus regelt de afhandeling van de erfenis omdat mijn kinderen nog minderjarig zijn. De maandelijkse betalingen verliepen moeizaam en na een aantal brieven van een jurist ging dit beter. Vorige maand heeft ze maar 1/3 van het maandelijkse bedrag betaald. Deze maand heb ik nog niets ontvangen. De jurist had toentertijd in de brief geschreven dat ik het bij niet betalen in 1 keer kon opeisen. Kan ik dit zonder advocaat? Hoe moet ik dat aanpakken?
Re: Procedure voor geldvordering
Het is toch niet meer dan normaal dat als de alimentatieplichtige overlijdt, dan stopt de alimentatie direct.
Dit gaat niet over alimentatie maar verdeling van de scheiding.
Sorry, verkeert gelezen mijn fout.I.V schreef:Dit gaat niet over alimentatie maar verdeling van de scheiding.
je hebt een opeisbare vordering die vanuit de erfenis betaald moet worden. Nu kan het zo zijn dat de erfenis te weinig is, of dat geld wat er wel is nog niet vrijgegeven is omdat zijn zus nog niet zover is.
Is het wellicht een idee om gewoon even na te vragen hoe en waarom en wat er te verwachten is? gelijk juristen erbij gaan halen kost weer geld (hoewel de sfeer door de vorige gelegenheid waarschijnlijk al verpest is als hij dat nog niet was waardoor de jurist nodig was).
Als er te weinig vermogen in de erfenis is kan het zijn pech geld weg.
Is het wellicht een idee om gewoon even na te vragen hoe en waarom en wat er te verwachten is? gelijk juristen erbij gaan halen kost weer geld (hoewel de sfeer door de vorige gelegenheid waarschijnlijk al verpest is als hij dat nog niet was waardoor de jurist nodig was).
Als er te weinig vermogen in de erfenis is kan het zijn pech geld weg.