LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opel Astra: startmotor 4 keer verbranden, ik moet betalen
Opel Astra: startmotor 4 keer verbranden, ik moet betalen
Hallo,
Sorry voor mijn slecht Nederlands, want ik komt uit Azie en ik ben nog aan het leren.
Ik woon in Assen. Ik heb een Opel Astra 1999 en ik heb een probleem met mijn startmotor.
- 1e keer verbranden: Ongeveer 40 dagen geleden mijn startmotor (Merk Valeo) was verbranden.
- 2e keer verbranden: Kwikfit ter Assen heeft hem vervangen met een nieuwe startmotor (ook Valeo). Maar naar 10 minuten rijen kan ik niet meer starten.
- 3e keer verbranden: Kwikfit zegt dat het een problem met dat nieuwe startmotor. Kwikfit dus vervangde met een nieuwe startmotor (ook merk Valeo). Maar naar 3 dagen rijen werd de startmotor ook verbranden. Kwikfit zei dat ze kunnen niet voor mij repareren.
- 4e keer verbranden: Ik ging naar http://www.autobedrijfoppers.nl/. Ze zeggen dat Kwikfit een verkeerd verbinding met de startmotor heeft gemaakt. Ik betaald rond 250 Euro voor een nieuwe startmotor. Maar na 10 dagen (rond 200km) werd de startmotor ook verbranden.
Nu zit de auto in Autobedrijf Oppers. Na 2 weken van onderzoek zeggen ze dat ze de probleem van mijn Opel Astra niet kan vinden. Dus, zeggen ze, dat
- ik moet betalen om voor de nog andere nieuwe startmotor te hebben (niet de probleem van startmotor, dus niet garantie van startmotor).
- het lijkt me op dat ik ook moet betalen voor de uurtarief van hun werk in het kijken van mijn Auto.
Wat denken jullie? Is het eerlijk dat ik moet nog een keer betalen ?
Bedankt voor jullie tijd. Sorry voor mijn nog slechte Nederlands.
Sorry voor mijn slecht Nederlands, want ik komt uit Azie en ik ben nog aan het leren.
Ik woon in Assen. Ik heb een Opel Astra 1999 en ik heb een probleem met mijn startmotor.
- 1e keer verbranden: Ongeveer 40 dagen geleden mijn startmotor (Merk Valeo) was verbranden.
- 2e keer verbranden: Kwikfit ter Assen heeft hem vervangen met een nieuwe startmotor (ook Valeo). Maar naar 10 minuten rijen kan ik niet meer starten.
- 3e keer verbranden: Kwikfit zegt dat het een problem met dat nieuwe startmotor. Kwikfit dus vervangde met een nieuwe startmotor (ook merk Valeo). Maar naar 3 dagen rijen werd de startmotor ook verbranden. Kwikfit zei dat ze kunnen niet voor mij repareren.
- 4e keer verbranden: Ik ging naar http://www.autobedrijfoppers.nl/. Ze zeggen dat Kwikfit een verkeerd verbinding met de startmotor heeft gemaakt. Ik betaald rond 250 Euro voor een nieuwe startmotor. Maar na 10 dagen (rond 200km) werd de startmotor ook verbranden.
Nu zit de auto in Autobedrijf Oppers. Na 2 weken van onderzoek zeggen ze dat ze de probleem van mijn Opel Astra niet kan vinden. Dus, zeggen ze, dat
- ik moet betalen om voor de nog andere nieuwe startmotor te hebben (niet de probleem van startmotor, dus niet garantie van startmotor).
- het lijkt me op dat ik ook moet betalen voor de uurtarief van hun werk in het kijken van mijn Auto.
Wat denken jullie? Is het eerlijk dat ik moet nog een keer betalen ?
Bedankt voor jullie tijd. Sorry voor mijn nog slechte Nederlands.
-
Re: Opel Astra: startmotor 4 keer verbranden, ik moet betalen
Ik zou als ik jou was een aantal Opel dealers/garages bellen en vragen of ze dit probleem al eens eerder hebben gehoord, en als er iemand iets over weet de auto daar heen brengen..
blijkbaar kunnen ze nog wel 1000 nieuwe startmotoren in je auto plaatsen maar zullen ze allemaal verbranden...
verder geef je een autobedrijf de opdracht ernaar te kijken dus vind het niet zo raar dat je dan hoogstwaarschijnlijk wel wat centjes moet neer gaan leggen.
aangezien je nog niet zolang in Nederland bent neem iemand mee of laat iemand bellen die de taal goed kan spreken dan heb je dat probleem in ieder geval niet. (voor de rest wel een compliment voor je Nederlands )
nu krijg je nog een gratis tip:
breng je auto nooit naar kwik fit daar zijn ook al forums vol over geschreven
gewoon naar een garage/dealer van je merk van de auto die je hebt. (soms iets duurder) maar dit gepruts met 5 nieuwe startmotoren is ook duur
blijkbaar kunnen ze nog wel 1000 nieuwe startmotoren in je auto plaatsen maar zullen ze allemaal verbranden...
verder geef je een autobedrijf de opdracht ernaar te kijken dus vind het niet zo raar dat je dan hoogstwaarschijnlijk wel wat centjes moet neer gaan leggen.
aangezien je nog niet zolang in Nederland bent neem iemand mee of laat iemand bellen die de taal goed kan spreken dan heb je dat probleem in ieder geval niet. (voor de rest wel een compliment voor je Nederlands )
gewoon naar een garage/dealer van je merk van de auto die je hebt. (soms iets duurder) maar dit gepruts met 5 nieuwe startmotoren is ook duur
Hoi Wudubbelost,
Bedankt voor je antwoord.
Ik ben net naar Assen verhuisd, dus geen vrienden. Ik ben niet zo social, dus het is moeilijk voor mij om iemand te ontmoeten om te vragen voor hulp.
Voor Autobedrijf Oppers: ik weet niet of dat eerlijk is om nog een keer voor hun werk uren te betalen. Ze zeiden dat ze de oorzak van mijn verbranden startmotor gevonden hadden, dus ik had al betalen (3 weken geleden). Nu dat de startmotor nog een keer verbranden is, en ze zeggen dat ze de oorzak niet kunnen vinden. Ik vrag me af wat hun expertise is dan !!!.
Ik denk dat ik de dealer van Opel zou bellen.
PS: Iemand weet hoe ik nieuwe vrienden in Assen kan vinden ? Ik werk met Computer dus ik niet zo social ben en ik niet so veel tijd heb.
Alvast bedankt voor alles.
Bedankt voor je antwoord.
Ik ben net naar Assen verhuisd, dus geen vrienden. Ik ben niet zo social, dus het is moeilijk voor mij om iemand te ontmoeten om te vragen voor hulp.
Voor Autobedrijf Oppers: ik weet niet of dat eerlijk is om nog een keer voor hun werk uren te betalen. Ze zeiden dat ze de oorzak van mijn verbranden startmotor gevonden hadden, dus ik had al betalen (3 weken geleden). Nu dat de startmotor nog een keer verbranden is, en ze zeggen dat ze de oorzak niet kunnen vinden. Ik vrag me af wat hun expertise is dan !!!.
Ik denk dat ik de dealer van Opel zou bellen.
PS: Iemand weet hoe ik nieuwe vrienden in Assen kan vinden ? Ik werk met Computer dus ik niet zo social ben en ik niet so veel tijd heb.
Alvast bedankt voor alles.
-
Je bent student. Wordt lid van een studentenvereniging of meldt je aan bij een dansschool. Die hebben altijd een tekort aan mannen.seatibiza schreef: PS: Iemand weet hoe ik nieuwe vrienden in Assen kan vinden ? Ik werk met Computer dus ik niet zo social ben en ik niet so veel tijd heb.
weer een weekend????
-
Geen Trol , maar voortzetting van een ouder topic.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 3&t=135417
Enfin.
Als de startmotor ieder keer doorbrand, wordt deze geblokkeerd en is er dus inderdaad iets anders aan de hand. Het lijkt me dat het geen zin heeft om nog een keer van garage te wisselen.
Ik zou Oppers vragen om een offerte voor reparatie, en dan bekijken of de auto dit nog waard is.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 3&t=135417
Enfin.
Als de startmotor ieder keer doorbrand, wordt deze geblokkeerd en is er dus inderdaad iets anders aan de hand. Het lijkt me dat het geen zin heeft om nog een keer van garage te wisselen.
Ik zou Oppers vragen om een offerte voor reparatie, en dan bekijken of de auto dit nog waard is.
wdubbelost schreef:Ik zou als ik jou was een aantal Opel dealers/garages bellen en vragen of ze dit probleem al eens eerder hebben gehoord, en als er iemand iets over weet de auto daar heen brengen..
TS heeft in dit topic zelf de ervaring over Kwikflut besproken.
Daar schijnt zijn Nederlands beter te zijn?
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 7#p1842977
Hello,Leo The Emperor schreef: Enfin.
Oppers zeggen dat ze niks raar van mijn auto kan vinden. Ze vragen of ik iets raar/vreemd (bvb racing equipments) in mijn auto gezet heb.
Kan het niet zijn dat de startmotor mee blijft draaien ?
-
Blijf het vreemd vinden begin Juli heeft TS zijn bedenkingen en heeft vragen omtrent Kwikfit en toch laat hij hem daar maken
En nu zit je met de gebakken peren, zelfs een simpele garage hebben ze vast in Assen dan weet je na een rondje bellen wel wat het gaat kosten en zou mij niet verbazen als het goedkoper is dan Kwikfit en je hoeft dan er ieder geval geen 5 startmotoren te laten monteren.
En nu zit je met de gebakken peren, zelfs een simpele garage hebben ze vast in Assen dan weet je na een rondje bellen wel wat het gaat kosten en zou mij niet verbazen als het goedkoper is dan Kwikfit en je hoeft dan er ieder geval geen 5 startmotoren te laten monteren.
Dat lijkt me op ook een mogelijkheid. Oppers zeiden (met de eerste vervangen) dat door een verkeerde verbinding van Kwikfit, blijft de startmotor draaien tijdens mijn auto rijen. Oppers hebben dus een "goede" verbinding gemaakt. Maar verbrandt de startmotor steedsbprosman schreef:Kan het niet zijn dat de startmotor mee blijft draaien ?
Hoi Slobberbone, ik snap je niet (mijn lezen van Nederlandse tekst is nog slecht).Slobberbone schreef:Blijf het vreemd vinden begin Juli heeft TS zijn bedenkingen en heeft vragen omtrent Kwikfit en toch laat hij hem daar maken
-
seatibiza schreef:Hoi Slobberbone, ik snap je niet (mijn lezen van Nederlandse tekst is nog slecht).Slobberbone schreef:Blijf het vreemd vinden begin Juli heeft TS zijn bedenkingen en heeft vragen omtrent Kwikfit en toch laat hij hem daar maken
Sure
Zoals nevermind al opmerkte :
viewtopic.php?f=43&t=135417&p=1842977#p1842977
Ik bedoelde meer meedraaien met als oorzaak die Snuffel beschrijft.Dat lijkt me op ook een mogelijkheid. Oppers zeiden (met de eerste vervangen) dat door een verkeerde verbinding van Kwikfit, blijft de startmotor draaien tijdens mijn auto rijen. Oppers hebben dus een "goede" verbinding gemaakt. Maar verbrandt de startmotor steeds
Bekend probleem, het electrische contactslot blijft in de startstand hangen.
Oplossing: het electrische gedeelte achter het CS vervangen.
Ik snap je ook nog niet.Slobberbone schreef: Zoals nevermind al opmerkte :
viewtopic.php?f=43&t=135417&p=1842977#p1842977
Mijn Nederlands is nog slecht, dat weet ik. Ik moet nog heel veel lezen / luisteren.
Mvg
Hoi RCEE, wat is de CS, en wat is de naam van de "electrische gedeelte" ?RCEE schreef:Bekend probleem, het electrische contactslot blijft in de startstand hangen.
Mvg,
Dat lijkt me op ook een mogelijkheid.snuffel1 schreef:Mogelijke oorzaak het vliegwiel is versleten. Tijdens het starten grijpt het tandwiel van de startmotor in de starterkrans van het vliegwiel, na starten moet dit tandwiel weer teruggetrokken worden. Als de tanden op de starterkrans versleten zijn ontstaan er bramen die dat terugtrekken onmogelijk maken, gevolg startmotor blijft meedraaien en verbrandt. Je kunt dan wel honderden startmotoren plaatsen maar ze verbranden allemaal, tot zover de mogelijke oorzaak. Nu het betalen van de startmotoren, ja die zult u moeten betalen want de startmotoren waren gewoon goed geleverd. Wel raar is dat beide bedrijven de oorzaak niet kunnen vinden want een versleten starterkrans komt wel vaker voor. Vervanging van het vliegwiel is een dure grap en stijgt inclusief nieuwe startmotor ver boven de waarde van de Astra uit.
Alleen dat ik wens dat niet de echte probleem voor mijn auto is
CS = Contactslot
Hoi Snuffel1,snuffel1 schreef:Als het contactblok achter het contactslot blijft hangen dan veert de sleutel na het starten ook niet terug naar de normale stand, zoiets merk je meteen en de garage ook. Ik blijf erbij dat de starterkrans versleten is. Voor een hobby sleutelaar is het wel een boel werk maar een vliegwiel en starter van de sloop kosten niet bijster veel. Misschien is het een optie om een briefje in de lokale super op te hangen met de vraag of iemand van dienst kan zijn.
Bedoeld jij dat het meeste van de kost is voor de uurtarief ?