LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gitaar bij Lidl

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
dorpsmeisje
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 okt 2009 10:51

Gitaar bij Lidl

Ongelezen bericht door dorpsmeisje »

Ik wil al een tijdje gitaar leren spelen, maar de aanschaf van gitaar is best prijzig. Nu zag ik in het Lidlkrantje, dat zij maandag een gitaar hebben voor 49 Euro, inclusief lesboek en tas. Ik weet dat zij al eerder soortgelijke aanbiedingen hebben gehad, en vraag me af, of dit een goede beginnersgitaar is. Als je ervaring hiermee hebt, wil je dat dan laten weten?
Alvast bedankt,
Mireille.
P.S.: als je geen ervaring hebt met een gitaar bij Lidl, maar alleen reclame wilt maken voor de erkende muziekwinkel heb ik niets aan je reactie.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Gitaar bij Lidl

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Het is een hele goedkope gitaar bij een hele goedkope winkel.. ..Do the math.

Tip: Spaar ff verder en koop iets leuks waar je echt plezier aan kunt beleven. Want dit soort rommel is vaak zo slecht dat je nooit meer een gitaar wilt aanraken.

Requiem1991
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 okt 2009 12:54

Re: Gitaar bij Lidl

Ongelezen bericht door Requiem1991 »

Zoals Mukkiefuk al opmerkte is dit geen hoogstaande kwaliteit, ik zelf als gitarist weet dus wel waar je mee te maken krijgt.

Deze gitaren ( Blokker, Marskramer, Kijkshop enz.. ) komen allemaal van dezelfde goedkope chinese/thaise fabrikant.

De topkam van deze gitaren staat vaak scheef en het is een kwestie van tijd voordat deze loskomt of vanwegen de druk los schiet en de hals is meestal ook een beetje krom, het hout is van hele slechte kwaliteit en kan snel gaan scheuren.
De Frets zijn heel slecht afgevlakt en zullen ook snel dode noten veroorzaken.
Het geluid klinkt vies en modderig.

Ik adviseer je ook om er niet aan te beginnen en toch maar die 40 tot 60 extra eurotjes uit te geven voor op zijn minst dan een Stag of Richwood gitaar ( deze zijn ook niet super maar alwel een stuk beter ).
Je kan dan ook alwel wat betere kwaliteit verwachten.
Wil je helemaal goed zitten moet je gewoon tot ongeveer 130 euro doorgaan en kan je een Fender Acoustic kopen en daar zul je jaren lang plezier van hebben. :wink:

dorpsmeisje
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 okt 2009 10:51

Re: Gitaar bij Lidl

Ongelezen bericht door dorpsmeisje »

@ Mukkiefuk: de prijs zegt lang niet altijd iets over de kwaliteit, een vriend van me koopt al zijn gereedschap bij de Lidl en hij heeft een aannemersbedrijf. Hij gebruikt het dus erg vaak en volgens hem doet de kwaliteit niet onder voor de dure merken. Qua gereedschap weet ik dus dat ik er goed zit, qua muziekinstrument is het nog nieuw voor me. Het is geen brood dat je weggooit als het niet smaakt.

@Requim1991: Heb je deze ervaringen zelf gehad met de Lidlgitaar, of baseer je je op de prijs? Niet lullig bedoeld deze vraag, maar als het het tweede is, dan heb ik helaas niet zoveel aan je verhaal. Als je de ervaring hebt gehad (of een goede vriend ofzo), dan heb ik er wel wat aan.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Gitaar bij Lidl

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

dorpsmeisje schreef:@ Mukkiefuk: de prijs zegt lang niet altijd iets over de kwaliteit, een vriend van me koopt al zijn gereedschap bij de Lidl en hij heeft een aannemersbedrijf. Hij gebruikt het dus erg vaak en volgens hem doet de kwaliteit niet onder voor de dure merken. Qua gereedschap weet ik dus dat ik er goed zit, qua muziekinstrument is het nog nieuw voor me. Het is geen brood dat je weggooit als het niet smaakt.

@Requim1991: Heb je deze ervaringen zelf gehad met de Lidlgitaar, of baseer je je op de prijs? Niet lullig bedoeld deze vraag, maar als het het tweede is, dan heb ik helaas niet zoveel aan je verhaal. Als je de ervaring hebt gehad (of een goede vriend ofzo), dan heb ik er wel wat aan.
Als je gitaar wilt leren spelen zal dit een prima starter zijn. Verwacht echter niet de klanken die je zou krijgen met een "duurder" model.
Materiaal, opbouw, afmetingen e.d. zijn allemaal van belang voor de klank. Wil je leren spelen, prima om het hiermee te leren. Ben je wat gevorderd, dan merk je ook het verschil in klank tussen de ene gitaar en de andere. (ik neem tenminste aan dat het een akoestische gitaar is). Voor 49 euro kun je haast niet het schip in gaan lijkt me toch?

stofzuigertje

Re: Gitaar bij Lidl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Pas na uitproberen weet je of dit nog redelijk is gezien de prijs....
Zelf ga ik liever voor een gebruikte goede op Marktplaats of Speurders en neem ik liever iemand mee die ervaring heeft en weet wat rotzooi of goede zijn...

Dus zoek een Gitarist met enige ervaring....
En die stoffig op zolder staan koste eind vorige eeuw soms meer dan F1000,- en die zijn meestal nog wel goed na enig stemmen van inmiddels slappe snaren...

Requiem1991
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 okt 2009 12:54

Re: Gitaar bij Lidl

Ongelezen bericht door Requiem1991 »

Gezien de prijs en persoonlijke ervaring is dit echt helemaal niks.
Oké je kan er inderdaad wel op spelen maar klinken zou het absoluut niet.
Je kan beter zoals stofzuigertje al zei via Marktplaats een gitarist zoeken die er eentje wegdoet, misschien heb je voor dezelfde prijs wel een gebruikte met wat sporen maar dat zou al wel beter zijn dan de gitaar van de Lidl.
Ik heb een keer voor onderweg een acoustisch gitaartje van de Action gekocht, deze worden ook bij Blokker, Lidl, Kijkshop verkocht.
Maar ik raad je dit niet aan want het speelt voor geen moer.

kenerie
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2011 10:46

Re: Gitaar bij Lidl

Ongelezen bericht door kenerie »

En, heb je hem nog geprobeerd?
Ben benieuwd of je je hebt laten over halen door alle reacties om hem niet te kopen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Gitaar bij Lidl

Ongelezen bericht door sephora30 »

Doet dat er nog toe na 2 jaar.

zeeman-b
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:03

Re: Gitaar bij Lidl

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Ik ben benieuwd of er nog garantie is.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Gitaar bij Lidl

Ongelezen bericht door newmikey »

zeeman-b schreef:Ik ben benieuwd of er nog garantie is.

Dat weet ik ook niet maar de Lidl heeft deze week weer gitaren (èn banjo's) in de aanbieding dus voor een paar tientjes heb je gewoon weer nieuwe sh!t!

Om de kritiek van mensen als deze TS vóór te zijn: het zijn gitaren van topkwaliteit, ècht waar - je kan er zó mee in het concertgebouw aan de gang! Al die muzikanten, instrumentwinkels, muziekliefhebbers hebben ongelijk want alléén bij de Lidl kan je iets voor niets krijgen uiteraard.

Oh, ja, die gereedschappen zijn er ook al zo geweldig en hun computers? Nooit ook maar enig probleem mee... :twisted: :twisted: :twisted:

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gitaar bij Lidl

Ongelezen bericht door witte angora »

e kan er zó mee in het concertgebouw aan de gang!
O ja, zeker. Hoe heet die ene met zijn rode fez ook al weer? Tommy Cooper? Die zou er zeker wat mee kunnen. :lol: :lol:

zeeman-b
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:03

Re: Gitaar bij Lidl

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Fijn dat de Lidl dan nog garantie geeft.

dorpsmeisje
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 okt 2009 10:51

Re: Gitaar bij Lidl

Ongelezen bericht door dorpsmeisje »

Eerlijk is eerlijk, de gitaar die ik heb klinkt best mooi. Ook mijn leraar zegt dat het een goed ding is om het mee te leren. Concertgebouw is natuurlijk onzin, maar ik heb ook niet de intentie daar te gaan staan. Ik speel puur voor mijn plezier, en ben blij, dat ik het ding toen gekocht heb. :D
Een computer heb ik nooit gekocht bij de Lidl, dus daar heb ik geen ervaring mee, maar een kennis van me die in de bouw werkt gebruikt thuis alleen maar gereedschap van de Lidl, omdat dat volgens hem veel meer aankan en minder snel oververhit raakt dan dat van bosch en black&decker. Ik ga ervanuit, dat hij gezien zijn werk wel iets van gereedschap weet. Niet meteen alles afkraken omdat het van de Lidl komt en goedkoper is, soms is goedkoop duurkoop, maar lang niet altijd dus.
Wat betreft de gitaar: ik ben er dus blij mee!

lukeluck
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2013 20:35

Re: Gitaar bij Lidl

Ongelezen bericht door lukeluck »

Heb de lidl gitaar (Messina) nu bijna 2 jaar en voldoet voor beginnersdoeleinde prima. Geluid van mijn andere gitaren (Aria en EKO) klinkt wel veel voller/beter, maar op de lidl gitaar valt dus prima te spelen. (Geen kromme hals, scheuren loskomende kam etc.)

dorpsmeisje
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 okt 2009 10:51

Re: Gitaar bij Lidl

Ongelezen bericht door dorpsmeisje »

Hoi Lukeluck,
ik heb hem ook gekocht, en voor mijn doel (leren spelen en een beetje met vrienden liedjes zingen) is hij inderdaad heel fijn. Over een poosje komt er misschien wel een betere, maar dat zie ik tegen die tijd wel. Bedankt voor je reactie!

Echtbontisnotdone
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2013 17:28

Re: Gitaar bij Lidl

Ongelezen bericht door Echtbontisnotdone »

Bedankt Dorpsmeisje en Lukeluck voor jullie ervaring te delen over deze gitaar. De anderen bedoelen het waarschijnlijk goed, maar zij hebben een mening zonder de desbetreffende gitaar daadwerkelijk te hebben bespeeld. Ik wil morgen ook de gitaar gaan kopen uit de folder, en nu ik lees dat jullie hem met het zelfde doeleinde gebruiken als waar ik hem voor aan wil schaffen, en ook nog eens tevreden zijn. Ik ga hem dus gewoon kopen morgen. Bedankt!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Gitaar bij Lidl

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Tsja, waarvoor zal je spullen kopen in een winkel die weet waar het over gaat. Voor een paar tientjes meer koop je een gitaar in een muziekwinkel. En dan weet je in ieder dat die waar voor z'n geld biedt. Stel je voor dat een kassiere bloed gaat prikken in het ziekenhuis of winterbanden gaat monteren. Dat zouden we toch behoorlijk raar vinden. Terwijl het net zo iets is.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Gitaar bij Lidl

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Heb toevallig ook zo'n gitaar 'voor erbij' gekocht, heb o.a. een Caballero uit '88, prachtig ding, maar ik wil er liever niet mee rondslepen voor feestjes en partijen. Mijne kwam van de marskramer, voor nog geen 3 tientjes. Zaten stalen snaren op, om de hals recht te trekken heb ik die er meteen afgegooid (hals was zo krom als een banaan), weekje of wat laten liggen, nieuwe (nylon) snaren erop (die stalen snaren waren een misser van de fabrikant). Helaas erg 'zwaar' om te bespelen, dus hier en daar wat afgevijld zodat de snaren dichter op de hals kwamen. Nu is het een acceptabele gitaar, komt ook nog een redelijk geluid uit (beter dan je voor die prijs zou verwachten), maar het heeft dus even wat werk en moeite gekost om er wat van te maken. Nu kan ik niet spreken over de Lidl-gitaar, maar verwacht er niet te veel van, als je wilt weten of gitaarspelen wat voor jou is, lijkt het me een leuk dingetje om mee te beginnen, kan me voorstellen dat je niet meteen 'te veel' geld (tsja, wat is teveel, dat moet iedereen voor zichzelf bepalen) uit wil geven aan een startgitaar.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gitaar bij Lidl

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat iedereen de afweging voor zichzelf moet maken. Een gitaar van 49 euro zal inderdaad niet de allerbeste kwaliteit zijn, maar als je er een jaar of twee, drie mee vooruit kan om de basis te leren? Dan kan het later, als je voor betere kwaliteit gaat, alleen maar leuker worden. Lijkt mij.

En als je het achteraf niks vindt, heeft het ook niet al teveel gekost.

Gesloten