[/url][/url]En zou de site inmiddels zijn gehackt door een sociaal betrokken hacker? Het lijkt er op.

| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[/url][/url]
Bronvermelding = vara-kassa.nlEr circuleren momenteel naar verwachting vele honderden brieven van een niet-bestaand incassobureau, Corpus Justitia uit Eindhoven. In de brief wordt de ontvanger gesommeerd snel 129,80 euro over te maken, anders wordt beslag gelegd op huis en auto. De Fraudehelpdesk en Meld Misdaad Anoniem hebben de afgelopen dagen meer dan 600 telefoontjes gekregen van personen die zo'n brief op de mat hebben gekregen.
'Betaal niet!'
De Fraudehelpdesk waarschuwt mensen vooral niet te betalen en het aan de helpdesk - en niet aan Meld Misdaad Anoniem - te melden als ze zo'n brief krijgen.
Nogmaals (zie opmerking van Vogels) - kan je dit onderbouwen?Bob Schurkjens schreef:Corpus Justitia: een takje aan de grote Intrum Justitia boom.
dhc schreef:Lijkt me niet! Ze gaan geen nep incassoburo oprichten, denk dat ze zelf werk genoeg hebben....
Guardian72 schreef: Ik denk eerder dat deze oplichters bewust deze naam hebben gekozen, omdat het lijkt op Intrum Justitia - en daarmee mensen op het verkeerde been willen zetten.
Dat zij allebei Justitia in de handelsnaam dragen lijkt mij onvoldoende (vgl. Rb Amsterdam, 18 juli 2007, ECLI:NL:RBAMS:2007:BB3934 (Intrum Justitia/Evia Justitia)).Guardian72 schreef:Ik denk eerder dat deze oplichters (was gister ook op RTL nieuws / Editie NL) bewust deze naam hebben gekozen, omdat het lijkt op Intrum Justitia - en daarmee mensen op het verkeerde been willen zetten.
(Benadeelden zouden IJ eens kunnen bellen\mailen waarom zijn dit doen - misschien dat zij dan ook stappen gaan ondernemen omdat dit verwarring is vanwege de overeenkomsten in de naam)
Een klein beetje "onderzoek" op de nog steeds bestaande website laat zien welke klanten ze in de portefeuille hebben, en dat zijn zeker geen kleintjes: Pixar, Reuters, Kraft, Nike, bovendien hebben ze een vacature geplaatst waarop je kunt reageren, ze zoeken een incasso medewerker....rozemarijntje schreef:En het nieuws en de politie die immers waarschuwd zal nog niet onderzocht hebben of het idd bij ij hoort..dat zal toch wel!!
Honderden meldingen per dag..nou wacht ,met spanning af![]()
Politie en nieuws gooien dit neem ik aan zonder onderzoek nietnnaar buiten!!
Onderbouwing graag, aan onderbuikgevoelens hebben we niks....prendervergast schreef:Met het incasseren van onterechte bedragen voor malafide bedrijven is Intrum Justitia "groot" geworden, dus het zou zeker waar kunnen zijn.dhc schreef:Lijkt me niet! Ze gaan geen nep incassoburo oprichten, denk dat ze zelf werk genoeg hebben....
Daarom zouden mensen die wel gebeld hebben, de OPTA moeten inschakelen.GJvdZ schreef:Volgens mij gebeurt er helemaal niets als je die brieven gewoon weggooit. Zoals iemand anders al zegt lijkt de business case voor dit bedrijf het 0900 nummer te zijn. De bedragen zijn te laag om verdere actie te verwachten om dat geld te incasseren. Ze zullen dus niet gauw op de stoep staan om dat geld te komen halen.
dhc schreef:Onderbouwing graag, aan onderbuikgevoelens hebben we niks....prendervergast schreef:Met het incasseren van onterechte bedragen voor malafide bedrijven is Intrum Justitia "groot" geworden, dus het zou zeker waar kunnen zijn.dhc schreef:Lijkt me niet! Ze gaan geen nep incassoburo oprichten, denk dat ze zelf werk genoeg hebben....
dan kan ik nog wel ff doorgaan.