LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mauritsvanbeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2013 22:25

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door mauritsvanbeek »

Pretium is een dievengilde. Je word opgelicht waar je bijstaat. Mijn (oude) moeder wist niet goed wie ze aan de lijn had, en haar werd verteld dat ze al was overgegaan naar Pretium. Vervolgens zeiden ze dat ze alleen nog even akkoord moest geven, maar dat ze dat vast wel wilde. Vervolgens werd onmiddelijk een rekening van 26 euro gestuurd, plus alle extra telefoonkosten. Pretium is gevestigd in Haarlem, lijkt mij goed om te weten waar dit bedrijf daadwerkelijk is gevestigd. Je kunt nauwelijks van het abonnement af komen, want ze zeggen dat ze een opzegtermijn van een jaar hebben waarbij het bezwaar in drievoud moet worden ingediend.

Marinus1946
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 jul 2013 10:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Marinus1946 »

Ja, hoor! Je houdt het niet voor mogelijk, maar toch nog weer een brief van Pretium. Een Herinnering!!
Één voor een achterstallige betaling over een periode dat de aansluiting niet meer bestaat! Met daarbij de dreiging met een incassobureau! met de daaraan verbonden € 40,- kosten! Ze zijn daar helemaal ziek!!!!! Wat moet je nu met zulke grote SUKKELS doen!!

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Marinus1946 schreef:Ja, hoor! Je houdt het niet voor mogelijk, maar toch nog weer een brief van Pretium. Een Herinnering!!
Één voor een achterstallige betaling over een periode dat de aansluiting niet meer bestaat! Met daarbij de dreiging met een incassobureau! met de daaraan verbonden € 40,- kosten! Ze zijn daar helemaal ziek!!!!! Wat moet je nu met zulke grote SUKKELS doen!!
Dit is geen incident, het is voor Pretium blijkbaar een manier van klantenbinding. Althans, een mogelijkheid om nog steeds geld binnen te kunnen harken. Er zal best een percentage mensen zijn die zo'n brief misschien niet helemaal kunnen plaatsen, maar de rekening toch maar even betalen, om een incassobureau te vermijden. In de hoop dat ze dan eindelijk van Pretium af zijn.

Marinus1946
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 jul 2013 10:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Marinus1946 »

Pretium heeft mij gebeld en hun excuses aangeboden voor het bovenstaande, alles zou nu goed geregeld zijn, en zullen geen rekeningen meer volgen!

Voor diegenen die nog steeds geen of slecht contact hebben met Pretium, zij lezen dit forum regelmatig!!

Hellig
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 aug 2013 03:03

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Hellig »

M.Martens schreef:Als ze het lezen kunnen ze meteen reageren.

Ze zeggen wel ""Het komt niet meer voor."
Kom je bij de bank aan. "Die machtiging was toch al eerder ingetrokken?"


Jammer dat we geen programma hebben Het slechte bedrijf van Nederland.
Pretium zal wel in de top 5 staan!!!!
In je voorbeeld kun je beter een klacht indienen bij je bank. Ingetrokken machtiging en toch een auto-incasso?...

Marinus1946
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 jul 2013 10:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Marinus1946 »

M.Martens schreef:
Hellig schreef:
M.Martens schreef:Als ze het lezen kunnen ze meteen reageren.

Ze zeggen wel ""Het komt niet meer voor."
Kom je bij de bank aan. "Die machtiging was toch al eerder ingetrokken?"


Jammer dat we geen programma hebben Het slechte bedrijf van Nederland.
Pretium zal wel in de top 5 staan!!!!
In je voorbeeld kun je beter een klacht indienen bij je bank. Ingetrokken machtiging en toch een auto-incasso?...
Waar denk je wat ik mee bezig ben?
Helaas is het 12 maanden stoneer recht dus moet het eerst via ING voor de machtiging en dan naar Pretium. Gaat nog wel een maandje duren voor ik daar van de administratie eens antwoord krijg.
Je kunt via de bank ook een nummer voor altijd laten blokkeren. De ING kwam met het voorstel bij mij! Dan hoef je ook niet meer te storneren.

Dit kwam van de ING:

ING Nederland Hier hebben we een goede oplossing voor, Marinus Als je vanaf morgenochtend 08:00 je nummer achterlaat via onderstaande link, zetten m’n collega’s een incassoblokkade op je rekening. Op deze manier kan de incassant geen bedragen van je rekening afschrijven. Zie, http://bit.ly/1aohf36 ^Robin

Chioe
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:55

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Chioe »

Even de laatste stavaza na mijn vakantie:

Mijn moeder is weer per 24 juli terug bij de KPN (hoewel het contract op naam van mijn vader staat). De terugplaatsing van mijn moeder naar KPN is door Herman van PretiumWebcare per mail op 23 juli aan mij bevestigd.
Tip: Altijd even checken bij KPN of de overzetting wel weer naar het oude type contract heeft plaatsgevonden, dat was hier n.l. niet het geval, maar dat is met terugwerkende kracht weer goed gezet.

Wat mij is opgevallen is het verschil in de uiterst klantonvriendelijke bejegening van de 'klantenservice' van Pretium en de aandacht die ik kreeg van PretiumWebcare, nadat ik de klacht op Klacht.nl en op dit forum had geplaatst (tip). En vervolgens de smeekbedes van PW om de klacht te verwijderen...omdat er immers 'een oplossing' is gevonden. De klacht is pas opgelost als de overzetting naar KPN is hersteld.

Het gevecht met Pretium heeft v.a. het misleidende telefoontje op 24 mei dus 2 maanden geduurd en heeft een hoop energie gekost.
Mijn hoogbejaarde ouders zijn daadwerkelijk 3 weken bij Pretium abonnee geweest en door toepassing van de 'coulance''regeling (alleen het woord al) weer terug bij KPN.
De ConsuWijzer die ik in cc alle brieven heb toegestuurd, heeft mij bericht er een dossier van te hebben gemaakt en mijn signaal door te hebben gegeven aan de ACM (Autoriteit Consument & Markt).

Tot zover, succes in jullie strijd!
Chioe

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Chioe,

Gefeliciteerd met je resultaat binnen 2 maanden. Trouwens, de Consumentenbond werd ook eens wakker met zijn actie om oneerlijke verkopers aan te spreken. Pretium hoort zeker tot die familie :twisted: Kijken of we er nog wat meer van horen.

Groetjes,
MementoMori

WenG
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2012 21:36

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door WenG »

Ik zit ook met een probleem met Pretium.....
Mijn dementerende moeder van 83 wonende in een verzorgingstehuis is ook per telefonische colportage misleid met de bekende KPN term....
Ik heb een brief geschreven naar Pretium maar daar kreeg ik als antwoord op dat ze eerst een geldige legitimatie van mijn moeder en een schriftelijke toestemming van mijn moeder naar mij willen hebben voordat ze willen kijken of ze de coulance regeling willen gaan toepassen.......
Dit is toch belachelijk...een simpele JA aan de telefoon is voldoende om aan een abonnement vast te zitten maar als je dit ongedaan wilt maken omdat het onterecht is afgesloten dan moet je van alles uit de kast halen.....
Het voelt zo verkeerd.....

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door devious »

M.Martens schreef:..Ik raad u aan te ontbinden onder de wet van Dam. ...
Pretium hoeft in eerste instantie geen legitimatie te hebben en u kunt dit verzoek weigeren.
... een machtiging tot incassatie maken.
Hoe verzin je het?
Inderdaad MMartens, hoe verzin je het?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Jolijn »

WenG schreef:Ik zit ook met een probleem met Pretium.....
Mijn dementerende moeder van 83 wonende in een verzorgingstehuis is ook per telefonische colportage misleid met de bekende KPN term....
Ik heb een brief geschreven naar Pretium maar daar kreeg ik als antwoord op dat ze eerst een geldige legitimatie van mijn moeder en een schriftelijke toestemming van mijn moeder naar mij willen hebben voordat ze willen kijken of ze de coulance regeling willen gaan toepassen.......
Dit is toch belachelijk...een simpele JA aan de telefoon is voldoende om aan een abonnement vast te zitten maar als je dit ongedaan wilt maken omdat het onterecht is afgesloten dan moet je van alles uit de kast halen.....
Het voelt zo verkeerd.....
Alsof Pretium die zelf heeft :roll:

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door devious »

devious schreef: Inderdaad MMartens, hoe verzin je het?
Wel even goed citeren als je dat wilt.
Hier ga ik daarom ook niet op in.
Meestal heeft Pretium die wel in de database staan. (Not sure.)
Niks mis met de quote en de gebruikte überquote, jammer dat je het verband weer niet ziet.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Har06 »

devious schreef:
devious schreef: Inderdaad MMartens, hoe verzin je het?
Wel even goed citeren als je dat wilt.
Hier ga ik daarom ook niet op in.
Meestal heeft Pretium die wel in de database staan. (Not sure.)
Niks mis met de quote en de gebruikte überquote, jammer dat je het verband weer niet ziet.
Een quote uit z,n verband halen is gemakkelijk genoeg, vlg mij is Uber duits en quote niet ogf het is een onjuist toegepast germanisme :oops:

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door devious »

Har06 schreef: Een quote uit z,n verband halen is gemakkelijk genoeg, vlg mij is Uber duits en quote niet ogf het is een onjuist toegepast germanisme :oops:
Ga jij maar even op zoek naar een woordenboek.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

WenG schreef:Dit is toch belachelijk...een simpele JA aan de telefoon is voldoende om aan een abonnement vast te zitten maar als je dit ongedaan wilt maken omdat het onterecht is afgesloten dan moet je van alles uit de kast halen.....
Het voelt zo verkeerd.....
Het slaat inderdaad nergens op, maar Pretium is niet te overtreffen, wat betreft misleiding en klantvijandigheid.
De Wet van Dam is leuk bedacht, maar heeft bij Pretium geen enkele zin, want bellen helpt niet.
Er zit niets anders op, dan keurig en met spoed de gevraagde spullen aangetekend met bevestiging ontvangst op te sturen, want eigenlijk is Pretium alleen daar gevoelig voor.
Pretium kan dan ook nog je moeder opbellen, om te controleren of ze wel dement genoeg is :oops: .

Troost je met de gedachte, dat dit ook Pretium geld kost.

De klacht melden via de website http://www.klacht.nl/pretium/ lijkt overigens een goed idee, want Pretium is er tegenwoordig erg op gebrand, om daar alle klachten op te lossen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als je die klachtenlijst leest, is toch de beste afhandeling dat het 'bedrijf' zichzelf opheft?

Tesla
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2013 10:13

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Tesla »

En weer een slachtoffer van Pretium. Mijn 83 jaar oude schoonmoeder die dementerend is, werd gebeld door Pretium met de vraag of ze van abonnement wilde veranderen. Mevrouw is echter al jaren een tevreden klant van de kpn. Mijn schoonmoeder gaf aan alles bij het oude te willen laten. Vervolgens begreep zij weinig van het gesprek. Twee weken later bleek echter dat zij aan een abonnement van Pretium vast zit. Wie o wie doet iets aan deze oplicht praktijken van ouderen? Mijn schoonmoeder is erg van slag door dit alles en durft nu nauwelijks nog de telefoon op te nemen. Mijn schoonmoeder wil niet weg bij de kpn en wij moeten nu alles in het werk stellen om aan dit abonnement welke je niet met vrije wil bent aangegaan ongedaan te maken. Schandalig!!

Mevrouw Marian van Veen-ten Haaf waar zijn jullie nu als goede klantenservice?????

fevo23
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2013 13:11

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door fevo23 »

Ook mijn moeder (79) is benaderd door Pretium en zit nu ongewild opgezadeld met een overeenkomst waarvan ze zelf niet op de hoogte is.

Ik heb contact met Pretium opgenomen, maar daar kom je geen stap verder mee. Ga nu een aangetekende brief sturen waarin ik aanspraak maak op de coulance regeling ouderen. Het is te zot voor woorden. Wat een asociale manier van klantenwerven.
Als er nog tips zijn, hoe te handelen om het voor elkaar te krijgen dat de overeenkomst per direct wordt beëindigd en teruggezet wordt naar KPN dan hoor / lees ik het graag.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Fevo23,

Als je een klacht meldt via http://www.klacht.nl/pretium/ heb je redelijke kans op succes.
Telefonische afmelden zou volgende de Wet van Dam mogelijk moeten zijn, maar Pretium "vergeet" dat nogal makkelijk en dan heb je geen bewijs, tenzij je het gesprek opneemt.

De coulanceregeling van Pretium geldt niet meer automatisch voor ouderen, maar is alleen van toepassing als naar het oordeel van Pretium het slachtoffer voldoende dement is (zie http://www.pretium.nl/Coulance/Coulance).

Zie ook http://herrdoktoroetker.angelfire.com/Telefoongids.pdf situatie 5.

Marshall8012
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2013 16:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Marshall8012 »

één goedenmiddag allen.

Ook mijn oma (89jaar) overkwam hetzelfde. Mijn oma was in de veronderstelling dat KPN haar een abonnement aanbood. Helaas ontving ze vanmorgen een mooie brief met de mededeling dat zij abonnee is geworden van pretium. Ik heb gelijk contact opgenomen met pretium. Nu vertelde de meneer van pretium dat mijn oma zelf moet bellen om het abonnement op te zeggen. Zij heeft dit gelijk gedaan. Nu moeten we binnen enkele dagen een bevestiging krijgen. Nu ik het forum zo eens doorlees acht ik de kans dat ik zo een bevestiging krijg nihiel. Echter hebben we nog 6 dagen te tijd (volgens de brief) om op te zeggen.

Ik ga nu een opdracht geven aan de bank om geen geld over te laten maken naar pretium.
Daarnaast verzend ik een aangetekende brief.

Gelluking ben ik zelf jurist en kom ik uit een juristen familie. Vandaar dat ik mij niet druk maak over die ''gedoe'' van pretium. Mochten de heren van pretium een dagvaarding verzenden dan zal ik met alle liefde het woord voeren namens mijn oma.

Helaas heeft niet elke oudere het geluk dat de kinderen of kleinkinderen jurist zijn geworden.

Graag wil ik iedereen succes wensen met de malafide strijd. Het is te bespottelijk voor woorden dat onze ouderen de dupe worden van dit soort bedrijven.

Radar veel succes in jullie strijd.

Groet,

Marshall

Gesloten