LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bizar verlengingsvoorstel 2013 Allsecur autoverzekering
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21 aug 2013 13:46
Bizar verlengingsvoorstel 2013 Allsecur autoverzekering
Tot en met september 2011 was mijn auto bij Orion direct verzekert (polisvoorwaarden CAR-0912) en had een BM korting van 75%. In september kreeg ik een brief dat Orion Direct was overgenomen door autoverzekeraar Allsecur. Prima, in de brief van Allsecur stond dat er ' eigenlijk niets verandert, u betaald dezelfde premie als bij Orion direct! Geweldig toch!! Zou je denken?
Mijn premie inclusief assuratiebelasting was in 2011/2012 438 euro per jaar.
Na overname door Allsecur heb ik geen schade gehad en kreeg ik elk jaar een bonuskorting vanwege het een jaar zonder schade rijden. Desondanks is mijn premie in 2012 gestegen naar 497 euro per jaar.
Wat was mijn verbazing groot toen in het verlengingsvoorstel van 2013 de premie is verhoogt naar 984 euro per jaar!! Op 10 euro na een verdubbeling van de premie! Een toelichting op deze exorbitante verhoging stond niet in de toelichting vermeld.
Uiteraard gebeld met Allsecur, waarbij mij werd gemeld dat Orion Direct natuurlijk niet voor niets is overgenomen... Dat zal allemaal wel, maar waarom stuurde Allsecur mij in september 2011 dan een brief dat er ' eigenlijk niets veranderd'? Allsecur is zo vriendelijk geweest om mij schades van 2006 en 2008 bij Orion Direct mee te nemen en na te berekenen met eigen maatstaven. Orion direct had daar een behoorlijke coulantere regeling voor, zoals na te lezen in de bovengenoemde polisvoorwaarden. ( Zijn nog te vinden op internet) Daar zakte je niet meteen een heleboel schadevrije jaren zoals de huidige regeling van Allsecur. Ook werkte Orion Direct niet met het Roy data systeem. Nu heb ik -3 schadejaren wat geregistreerd is in het landelijke Roydata systeem( onbekend welke verzekering dat heeft gedaan) na ook telefonisch contact te hebben gezocht met Orion direct werd mijn vraag door de telefoniste al beantwoord voordat ik ik mijn zin had afgemaakt.ik vertelde wie ik was en dat mij autoverzekering was overgenomen door Allsecur. Mij werd toen direct gemeld dat als het over de BM korting ging, ik een mail moest sturen. Uiteraard verbaasde mij dat, blijkbaar ben ik niet de enige met deze vraag? De telefoniste van Orion direct bevestigde mij dat..
uiteraard heb ik aan Orion direct een mail gestuurd met de vraag wanneer de schades zijn geweest en welke bedragen daar aan gekoppeld waren. Ik heb als klant van Orion Direct met de polisvoorwaarden van toen, niet kunnen voorzien dat de finaciele consequenties van mijn schades 5 jaar na de laatste schade zo zouden zijn in het verlengingsvoorstel van Allsecur wat er nu ligt! Wellicht als ik deze consequenties wel had kunnen voorzien had ik er beter voor kunnen kiezen om een of beide schades zelf te betalen! Ook aan Allsecur heb ik een mail met een klacht gestuurd waarbij ik een nieuw verlengingsvoorstel heb gevraagd, waarbij de belofte word nagekomen dat er ' eigenlijk niets veranderd'. Juist vanwege het feit dat ik sinds ik bij Allsecur verzekerd ben geen enkele verwijtbare schade heb gereden!
Ik ben boos en teleurgesteld door deze gang van zaken! ik heb echt het gevoel dat ik met de rug tegen de muur sta.
Zijn er meer mensen die dit nu meemaken? Tips en suggesties zijn welkom!
Mijn premie inclusief assuratiebelasting was in 2011/2012 438 euro per jaar.
Na overname door Allsecur heb ik geen schade gehad en kreeg ik elk jaar een bonuskorting vanwege het een jaar zonder schade rijden. Desondanks is mijn premie in 2012 gestegen naar 497 euro per jaar.
Wat was mijn verbazing groot toen in het verlengingsvoorstel van 2013 de premie is verhoogt naar 984 euro per jaar!! Op 10 euro na een verdubbeling van de premie! Een toelichting op deze exorbitante verhoging stond niet in de toelichting vermeld.
Uiteraard gebeld met Allsecur, waarbij mij werd gemeld dat Orion Direct natuurlijk niet voor niets is overgenomen... Dat zal allemaal wel, maar waarom stuurde Allsecur mij in september 2011 dan een brief dat er ' eigenlijk niets veranderd'? Allsecur is zo vriendelijk geweest om mij schades van 2006 en 2008 bij Orion Direct mee te nemen en na te berekenen met eigen maatstaven. Orion direct had daar een behoorlijke coulantere regeling voor, zoals na te lezen in de bovengenoemde polisvoorwaarden. ( Zijn nog te vinden op internet) Daar zakte je niet meteen een heleboel schadevrije jaren zoals de huidige regeling van Allsecur. Ook werkte Orion Direct niet met het Roy data systeem. Nu heb ik -3 schadejaren wat geregistreerd is in het landelijke Roydata systeem( onbekend welke verzekering dat heeft gedaan) na ook telefonisch contact te hebben gezocht met Orion direct werd mijn vraag door de telefoniste al beantwoord voordat ik ik mijn zin had afgemaakt.ik vertelde wie ik was en dat mij autoverzekering was overgenomen door Allsecur. Mij werd toen direct gemeld dat als het over de BM korting ging, ik een mail moest sturen. Uiteraard verbaasde mij dat, blijkbaar ben ik niet de enige met deze vraag? De telefoniste van Orion direct bevestigde mij dat..
uiteraard heb ik aan Orion direct een mail gestuurd met de vraag wanneer de schades zijn geweest en welke bedragen daar aan gekoppeld waren. Ik heb als klant van Orion Direct met de polisvoorwaarden van toen, niet kunnen voorzien dat de finaciele consequenties van mijn schades 5 jaar na de laatste schade zo zouden zijn in het verlengingsvoorstel van Allsecur wat er nu ligt! Wellicht als ik deze consequenties wel had kunnen voorzien had ik er beter voor kunnen kiezen om een of beide schades zelf te betalen! Ook aan Allsecur heb ik een mail met een klacht gestuurd waarbij ik een nieuw verlengingsvoorstel heb gevraagd, waarbij de belofte word nagekomen dat er ' eigenlijk niets veranderd'. Juist vanwege het feit dat ik sinds ik bij Allsecur verzekerd ben geen enkele verwijtbare schade heb gereden!
Ik ben boos en teleurgesteld door deze gang van zaken! ik heb echt het gevoel dat ik met de rug tegen de muur sta.
Zijn er meer mensen die dit nu meemaken? Tips en suggesties zijn welkom!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21 aug 2013 13:46
Re: Bizar verlengingsvoorstel 2013 Allsecur autoverzekering
Dank voor uw reactie, echter nee de tabel die zij gebruikten in die polisvoorwaarden had wel degelijk een BM ladder. Zie polisvoorwaarden kopje 18.6. Daar staat de tabel inclusief de gevolgen die de schade zouden hebben.. Volgens die berekening zou ik in ieder geval in 2011 niet in de min hebben gestaan.. De herberekening is dus ten tijde van Allsecur volgens hun maatstaven gedaan..
Re: Bizar verlengingsvoorstel 2013 Allsecur autoverzekering
Een andere verzekeraar nemen? Dat bedrag wat je nu moet betalen is wel ergggggggggggg veel.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21 aug 2013 13:46
Re: Bizar verlengingsvoorstel 2013 Allsecur autoverzekering
Helaas gaat dat niet zo makkelijk omdat een verzekeraar in het landelijke Roy datasysteem mijn -3 schadejaren heeft gemeld.Vandaag een derde verzekeringsmaatschappij gebeld die aangaf mij niet te zullen accepteren vanwege mijn -3 schadevrije jaren! Ik kreeg nog wel advies wat ik zou kunnen doen.. Maar wacht nu even af. De uitkomst van alles zal ik hier ook posten!
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 16 aug 2013 11:15
Re: Bizar verlengingsvoorstel 2013 Allsecur autoverzekering
Beste Esther,
Wat vervelend om te horen dat u een vervelende ervaring met ons heeft gehad.
Wij hebben Orion direct inderdaad overgenomen met de voorwaarde dat wij dezelfde premie zouden hanteren.
Onlangs zijn al deze verzekeringen overgegaan op AllSecur voorwaarden.
We willen hier graag bij u op terug komen om de situatie met u te bespreken.
U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met telefoonnummer 073-5485000 en vermelden dat het gaat om een forumbericht van Tros Radar/ Vara Kassa en dan vragen naar Anne. U kunt ook e-mailen naar [email protected], we komen hier dan zo spoedig mogelijk op terug.
Met vriendelijke groet,
AllSecur
Wat vervelend om te horen dat u een vervelende ervaring met ons heeft gehad.
Wij hebben Orion direct inderdaad overgenomen met de voorwaarde dat wij dezelfde premie zouden hanteren.
Onlangs zijn al deze verzekeringen overgegaan op AllSecur voorwaarden.
We willen hier graag bij u op terug komen om de situatie met u te bespreken.
U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met telefoonnummer 073-5485000 en vermelden dat het gaat om een forumbericht van Tros Radar/ Vara Kassa en dan vragen naar Anne. U kunt ook e-mailen naar [email protected], we komen hier dan zo spoedig mogelijk op terug.
Met vriendelijke groet,
AllSecur
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Bizar verlengingsvoorstel 2013 Allsecur autoverzekering
Wat Allsecure nu doet kan niet!
Zij mogen natuurlijk niet zomaar je opgebouwde schadevrije jaren anders interpeteren. Zij moeten uitgaan van de opgebouwde schadevrije jaren die u bij orion had.
Als u bij orion bijv. 5 schadevrije jaren had, moeten zij deze gewoon overnemen. Dát is het enige juiste uitgangspunt.
Net zoals dat gebeurd wanneer u zelf zou besluiten naar een andere verzekering over te stappen. Ook dan neemt u altijd uw schadevrije jaren mee.
Wel kan er een verschil zijn in de bonusmalusregeling per verzekeraar. Daardoor verliest u bij de ene verzekeraar soms meer korting dan bij de andere na een schade. Sommigen hanteren dat je na 1 schade niet terugvalt (bij een korting van 75%), de andere gaat u bijv. 2 treden achteruit.
Meestal heeft u 75% korting bij 12 schadevrije jaren. indien u bijv. 18 jaren hebt passen ze geen korting toe bij een schade, maar bij 'slechts' 12 jaren wel.
Nieuwe voorwaarden kunnen ze wel verstrekken bij het ingaan van een nieuw jaar verzekering. u mag daar dan altijd niet mee accoord gaan en overstappen naar een ander.
Zij mogen natuurlijk niet zomaar je opgebouwde schadevrije jaren anders interpeteren. Zij moeten uitgaan van de opgebouwde schadevrije jaren die u bij orion had.
Als u bij orion bijv. 5 schadevrije jaren had, moeten zij deze gewoon overnemen. Dát is het enige juiste uitgangspunt.
Net zoals dat gebeurd wanneer u zelf zou besluiten naar een andere verzekering over te stappen. Ook dan neemt u altijd uw schadevrije jaren mee.
Wel kan er een verschil zijn in de bonusmalusregeling per verzekeraar. Daardoor verliest u bij de ene verzekeraar soms meer korting dan bij de andere na een schade. Sommigen hanteren dat je na 1 schade niet terugvalt (bij een korting van 75%), de andere gaat u bijv. 2 treden achteruit.
Meestal heeft u 75% korting bij 12 schadevrije jaren. indien u bijv. 18 jaren hebt passen ze geen korting toe bij een schade, maar bij 'slechts' 12 jaren wel.
Nieuwe voorwaarden kunnen ze wel verstrekken bij het ingaan van een nieuw jaar verzekering. u mag daar dan altijd niet mee accoord gaan en overstappen naar een ander.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Bizar verlengingsvoorstel 2013 Allsecur autoverzekering
U zegt geen verwijtbare schades te hebben gehad. Met andere woorden, ik proef eruit dat u wel een schade hebt gehad, maar dat u niet schuldig was en Orion ook niets heeft uitbetaald aan u, maar de verzekeringsmaatschappij van de tegenstander heeft de schade betaald.
Het kan natuurlijk NOOIT zijn dat u bij orion 75% korting had (het maximale), dus minimaal 8 schadevrije jaren en dat u in 1 stap -3 jaren zou hebben! dat is een verschil van 11!
Dan zou u heel wat schades gehad hebben waarbij u wel de schuld heeft gekregen.
Laat hen maar aantonen wanneer en hoeveel schades ze hebben uitbetaald.
Het kan natuurlijk NOOIT zijn dat u bij orion 75% korting had (het maximale), dus minimaal 8 schadevrije jaren en dat u in 1 stap -3 jaren zou hebben! dat is een verschil van 11!
Dan zou u heel wat schades gehad hebben waarbij u wel de schuld heeft gekregen.
Laat hen maar aantonen wanneer en hoeveel schades ze hebben uitbetaald.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 16 aug 2013 11:15
Re: Bizar verlengingsvoorstel 2013 Allsecur autoverzekering
Beste Esther,
Wij hebben inmiddels contact met je gehad, hebben het voor je uitgezocht en met een oplossing gekomen.
De schadevrije jaren worden aangepast en we hebben een nieuw verlengingsvoorstel gedaan.
Wij vinden het fijn dat je het zo goed oppakt en hopen dat je tevreden bent met onze oplossing.
Met vriendelijke groet,
Het Webcare team van AllSecur
Wij hebben inmiddels contact met je gehad, hebben het voor je uitgezocht en met een oplossing gekomen.
De schadevrije jaren worden aangepast en we hebben een nieuw verlengingsvoorstel gedaan.
Wij vinden het fijn dat je het zo goed oppakt en hopen dat je tevreden bent met onze oplossing.
Met vriendelijke groet,
Het Webcare team van AllSecur