LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spijt van Tele 2 internet abonnement

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

Spijt van Tele 2 internet abonnement

Ongelezen bericht door moi_01 »

heb sinds april dit jaar internet van tele 2 maar heb hier echt spijt van! betreft abonnement tot 20 mb
hiervoor zat ik bij een ander bedrijf maar internet altijd stabiel geweest en nooit klachten.
omdat ik zoveel per maand betaalde bij het andere bedrijf dacht ik te besparen door naar tele2 te gaan. Hiervan dus spijt.

Internet die ik thuis heb is eigenlijk alleen voor even mail checken en beetje surfe etc
nu ik sinds kort een smart tv heb en een media box merk ik dat een ik echt een slechte keuze heb gemaakt. Geen beeld, geen verbinding. Heb geprobeerd modem te resetten, modem eraf te halen weer in stopcontact maar niets.
kan gewoon geen gebruik maken van smart tv en de mediabox
de laatste dagen valt mijn wifi ook paar keer uit.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Spijt van Tele 2 internet abonnement

Ongelezen bericht door dhc »

Hiervan dus spijt
Kan me voorstellen...en nu?

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Spijt van Tele 2 internet abonnement

Ongelezen bericht door Dirkie »

moi_01 schreef:hiervoor zat ik bij een ander bedrijf maar internet altijd stabiel geweest en nooit klachten.
omdat ik zoveel per maand betaalde bij het andere bedrijf dacht ik te besparen door naar tele2 te gaan. Hiervan dus spijt.
Als Uw doelstelling wel om geld te besparen, dan is het toch gelukt.
En U weet nu ook meteen waarom die andere provider (iets) duurder was.
Het wordt anders als U geen gebruik kunt maken van de diensten waar U voor betaald. Langzaam internet is ook internet. Maar als U geen gebruik kunt maken van de media box, dan kunt U volgens mij gewoon proberen om het contract op te zeggen, omdat er niet geleverd wordt waar U voor betaald.
Voorop gesteld dat U wel contact opgenomen hebt met Tele2 om ze voldoende gelegenheid te geven om de problemen op te lossen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Spijt van Tele 2 internet abonnement

Ongelezen bericht door olaf79 »

moi_01 schreef:heb sinds april dit jaar internet van tele 2 maar heb hier echt spijt van! betreft abonnement tot 20 mb
hiervoor zat ik bij een ander bedrijf maar internet altijd stabiel geweest en nooit klachten.
omdat ik zoveel per maand betaalde bij het andere bedrijf dacht ik te besparen door naar tele2 te gaan. Hiervan dus spijt.

Internet die ik thuis heb is eigenlijk alleen voor even mail checken en beetje surfe etc
nu ik sinds kort een smart tv heb en een media box merk ik dat een ik echt een slechte keuze heb gemaakt. Geen beeld, geen verbinding. Heb geprobeerd modem te resetten, modem eraf te halen weer in stopcontact maar niets.
kan gewoon geen gebruik maken van smart tv en de mediabox
de laatste dagen valt mijn wifi ook paar keer uit.
In principe zou de mediabox en de smart tv geen last moeten hebben van traag internet. Als je de snelheid effectief wilt meten dien je de pc bedraad aan te sluiten en een snelheidstest te doen via bijvoorbeeld speedtest.net, of speedtest.nl

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Spijt van Tele 2 internet abonnement

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik moet helaas zeggen dat ik ook al jaren tele 2 heb en er hier volop gebruik gemaakt wordt van internet,zowel met draad en wifi.

en ik heb nooit klachten,ja een keer iets gebeurd ,ik had wifi problemen,kreeg nw modem en het was weg..

staat de modem niet te ver van je tv?is de draad niet te lang?of heb je je smart op wifi?

zo ja probeer dat eens met draad...
heb je al contact gehad met tele2?misschien oud soort modem...
en heb je een nw nodig...

ik ben nu beetje de tel kwijt maar ik schat 8 jr klant...en 1x dat wifi probleem gehad en uitvallen van telfeoon of internet afkloppen is op 1 hand te tellen...

vraag eens hoever je van de centrale zit?

en is het echt slecht en kan je dat goed aantonen monteur laten komen op hun kosten en dan contract laten ontbinden als ze je niet willen helpen?

ik lees nergens dat je al tele 2 contact hebt gehad,misschien zou je dat eerst moeten doen?????

succes.

overigens overal is wel wat...
wij halen ook de 20 mb niet,maar alles gaat toch snel,dingen binnenhalen,ik internetten bv,tv terug kijken op smart...gaat allemaal prima?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Spijt van Tele 2 internet abonnement

Ongelezen bericht door ciske »

wij halen ook de 20 mb niet,maar alles gaat toch snel,dingen binnenhalen,ik internetten bv,tv terug kijken op smart...gaat allemaal prima?
En dat gaat juist bij TS niet prima. Geen diensten is ook niet uitzitten van het contract.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Spijt van Tele 2 internet abonnement

Ongelezen bericht door sjohie »

moi_01 schreef:heb sinds april dit jaar internet van tele 2 maar heb hier echt spijt van! betreft abonnement tot 20 mb
hiervoor zat ik bij een ander bedrijf maar internet altijd stabiel geweest en nooit klachten.
omdat ik zoveel per maand betaalde bij het andere bedrijf dacht ik te besparen door naar tele2 te gaan. Hiervan dus spijt.

Internet die ik thuis heb is eigenlijk alleen voor even mail checken en beetje surfe etc
nu ik sinds kort een smart tv heb en een media box merk ik dat een ik echt een slechte keuze heb gemaakt. Geen beeld, geen verbinding. Heb geprobeerd modem te resetten, modem eraf te halen weer in stopcontact maar niets.
kan gewoon geen gebruik maken van smart tv en de mediabox
de laatste dagen valt mijn wifi ook paar keer uit.
Zijn die smart-tv en mediabox dingen die Tele2 levert, of apparaten die in je eigen (uitvallende) WiFi netwerk hangen?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Spijt van Tele 2 internet abonnement

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nee ik heb smart tv ,zo modern ding alles erop en eraan,kan je op internetten,pfff van alles skypen,films bekijken via videotheek,( samsung)
Tv terug kijken noem maar ,draad erin en klaar,van het internet dus,daar heb ik dus ook geen problemen mee.


Nee ciske ik snap wat ts bedoel...ik wil alleen iets uitleggen :wink:

Ik zeg ook,heb je al contact gehad,met tele anders monteur op HUn kosten laten komen en anders einde verhaal als ze niks doen..Maar ts zegt niet of hij al contact heeft gehad...

Titan_Fox
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 aug 2013 20:52

Re: Spijt van Tele 2 internet abonnement

Ongelezen bericht door Titan_Fox »

Ik heb 7 jaar bij Ziggo gezeten en ben uit kostenbesparing naar Tele2 gewisseld.

Het is inderdaad even wennen. Van mijn 60/6 Mbit (download / upload) abonnement bij Ziggo ging ik naar een 50/5 Mbit (max.) VDSL verbinding bij Tele2. De snelheid komt ongeveer op 31/5 Mbit uit, wat voor mijn doen ruimschoots voldoende is. Daar ik de eerste 9 maanden slechts € 12,50 kwijt ben en er maar een jaar aan vast zit valt dit te doen.

Het grootste probleem met Tele2 is het fossiele modem dat ze me hebben geleverd. Het is een apparaat waarvan de fabrikant in 2008 de ondersteuning heeft beëindigd. De verbinding is redelijk stabiel, hoewel ik zo nu en dan een foutmelding krijg dat de website niet kan worden gevonden. Een keertje op "vernieuwen" klikken lost het euvel op.

Zolang dit niet de spuigaten uitloopt vind ik het nog wel te doen. Dit is ook maar een tijdelijke oplossing omdat ik krap bij kas zit. Tele2 heeft mij wel laten weten dat ik mijn contract per direct op kan zeggen indien ik echt ontevreden zou zijn over hun diensten. In feite zit je dus niet onlosmakelijk aan het contract vast.

Nu moet ik wel zeggen dat VDSL verbindingen in de regel sneller en stabieler zijn dan ADSL verbindingen. Vandaar dat ik ook bewust heb gekozen voor een verbinding van maximaal 50 Mbit VDSL i.p.v. maximaal 20 Mbit ADSL. Ik wist vooraf dat je bij DSL altijd inlevert en zelden aan de maximaal geadverteerde snelheid komt.

Tip : sluit je contracten af via breedbandwinkel.nl. Hier krijg je altijd meer en langer korting dan bij de provider zelf. Ook kun je na het invoeren van je postcode precies zien welke providers er zijn, wat de voordeligste is, welke acties ze hebben en wat de geschatte behaalde snelheid van je verbinding zal zijn. Zo kun je heel wat ver(r)assingen voorkomen.

Succes !
Ruud

moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

Re: Spijt van Tele 2 internet abonnement

Ongelezen bericht door moi_01 »

Dank allen voor de reacties!
Met bedraad aansluiten ook geen verbinding op de mediabox. En op de smart tv redelijk.
Het loopt ook vast en dan valt alles daarna uit. Vervolgs moet je opnieuw je wifi wachtwoord invoeren en zo blijf je aan de gang.
De smart tv heb ik nu dus niets aan. Speed test heb ik gedaan en zat de laatste keer op een snelheid van 9 mb.

Heb inderdaad tele 2 op de hoogte gebracht en hun advies was dus resetten,modem eraf etc.
Via mijn tele2 een klacht nu doorgestuurd en zou binnen 24 uur een reactie krijgen.
Ik heb gelukkig een 1 jaar contract dus zodra de mogelijkheid er is ben ik weg als klant.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Spijt van Tele 2 internet abonnement

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Zie onderstaand bericht...boodschap bij ts aangekomen
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 23 aug 2013 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Spijt van Tele 2 internet abonnement

Ongelezen bericht door devious »

Daar kan ik echt niets van maken. Wat bedoel je precies met je post, Rozemarijntje?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Spijt van Tele 2 internet abonnement

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nericht snapten mensen niet ts wel,dat is het doel :wink:
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 23 aug 2013 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Spijt van Tele 2 internet abonnement

Ongelezen bericht door Josephien12 »

rozemarijntje schreef:kort en bondig

ze hadden veel mensen nw modem ui zichzelf gestuurd??
dus er waren ineens problemen alleen dat kwartje viel niet...ligt het aan ons???
man zat in brazillie skypen ging amper,gaven hotel de schuld...
tot wifi echt elke keer weg viel,

afijn buren gevraagd...hebben jullie zwaarder internet dat ze ons overrullen zeg maar(nw buren)nee die hadden ook al problemen met tele 2,toen viel kwartje..

tele 2 gebeld...
eerst iemand die...grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
belde ik later nog een keer na afgekoeld te zijn en die meete de modem door ,en was goed dus ik leg uit ,maar sinds we de nw hebben nu?hoeveek mnd gezeur?anders nooit.
nou dan sturen we nieuwe op,andere type en nooit problemen meer!??

we hadden problemen zowel met draad(tv en sommige pc.s boven)en wifi...
na nw modem weg,dus misschien heeft ts een rare modem en andere is misschien probleem opgelost..

iemand zei hier toen...kan niet sturen ze niet op,sturen ze monteur voor...not..komt gewoon met tpg.

wat ik wel heb en misschien hebben andere dat ook?
als ik de telefoon er wel eens naast leg,omdat ik uurtje wil slapen...daarna is wifi soms van slag,ff stekker eruit en erin en is weer oke...?prima doe ik zelf dan..

snap je nu wat ik bedoel davious of nog te omslachtig weet ook niet hoe ik het anders moet vertellen,serieus hoor! :wink:
Kort en bondig? :shock:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Spijt van Tele 2 internet abonnement

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nw modem zo goed :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Spijt van Tele 2 internet abonnement

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nw modem???waarom huh .....ja....kort en bondig :lol:

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Spijt van Tele 2 internet abonnement

Ongelezen bericht door devious »

Daar kan ik weer niets van maken. Wat bedoel je precies met je post, Rozemarijntje?

moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

Re: Spijt van Tele 2 internet abonnement

Ongelezen bericht door moi_01 »

@rozemarijntje
Ik snap wat je bedoelt ik ga inderdaad opnieuw contact opnemen , opnieuw melding doen en om een nieuwe modem vragen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Spijt van Tele 2 internet abonnement

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

moi_01 schreef:@rozemarijntje
Ik snap wat je bedoelt ik ga inderdaad opnieuw contact opnemen , opnieuw melding doen en om een nieuwe modem vragen.
Nou he he...die snapt het wel :lol: :lol:

Geeft niks davious ts snapt m...dat is belangrijkste...haal het wel weg als het zo onduidelijk is..

Titan_Fox
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 aug 2013 20:52

Re: Spijt van Tele 2 internet abonnement

Ongelezen bericht door Titan_Fox »

rozemarijntje schreef:
moi_01 schreef:@rozemarijntje
Ik snap wat je bedoelt ik ga inderdaad opnieuw contact opnemen , opnieuw melding doen en om een nieuwe modem vragen.
Nou he he...die snapt het wel :lol: :lol:

Geeft niks davious ts snapt m...dat is belangrijkste...haal het wel weg als het zo onduidelijk is..
Het probleem ligt niet enkel bij het modem dat je thuis hebt, maar het gebruikte modem in het algemeen. Ik heb ook zo'n kreng thuis; zo'n Comtrend CT-6373. Modem met (bijna) 6 jaar oude technologie aan boord. 100 Mbit router, maximaal 54 Mbit (Wireless-G) via Wifi.

Volgens technische dienst moet er een Wireless-N kaart in zitten, maar dat is dus niet zo (of die is vanwege de gebruikte firmware niet in te schakelen).

Krijg regelmatig de foutmelding dat websites niet geladen kunnen worden terwijl alles gewoon bekabeld is. Door op "vernieuwen" te klikken komt de pagina wel tevoorschijn. Ook willen downloads via P2P niet vlotten. De speedtest geeft aan dat ik 31,5 Mbit (van de 50) haal, dus zeg maar ruim 3,9MB/sec. Het downloaden van torrents blijft meestal steken op zo'n 1MB/sec (als ik geluk heb). Dit kan als oorzaak hebben dat de DSL-standaard moeite heeft met veel gelijktijdige connecties, het modem gewoon bejaard is of dat Tele2 de boel zit af te knijpen. Bij Ziggo haalde ik meestal wel de volledige snelheid.

Ik denk dat ik volgend jaar wissel naar Online. Die hebben betere modems (van Huawei). Een goede vriend van me neemt daar nu VDSL af en is erg tevreden.

Tele2 is inderdaad erg goedkoop, maar het moge duidelijk zijn dat er op diverse vlakken behoorlijk wat concessies zijn gedaan. Vond het sowieso apart; als na contract einde van Tele2 het modem niet terug stuurt brengen ze je ruim € 80 in rekening. Bij Ziggo kost je dat slechts € 43, terwijl zij een superieur modem (Cisco) leveren. Kortom; de modems die Ziggo gebruikt zijn moderner en slechts half zo duur dan die oude prut die Tele2 je in de maag splitst.

Gesloten