| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Abonnement geweigerd door experian
Abonnement geweigerd door experian
Hallo allen,
Ik wil het graag hebben over mijn ervaring met experian.
Ik probeer al een tijdje een abonnement af te sluiten maar krijg voortdurend te horen dat op basis van gegevens van Experian niet geaccepteerd word. Na dit gehoord te hebben heb ik het geprobeerd bij andere providers en heb ik geprobeerd op mijn ouders en broer het te laten afsluiten maar elke keer wordt het dus afgewezen.
Ik heb nu contact met ze opgenomen en heb de lijst ontvangen waar ik de aanvragen zie staan en gezeur over een deurwaarder wat met mijn ouders te maken had maar dus helemaal niks met mij te maken heeft.
Wat zou ik hier precies tegen kunnen doen want ik begin dat bedrijf Experian echt spuug maar dan ook echt spuugzat te worden als ik mijn ervaring en die van andere lees.
Groetjes
Ik wil het graag hebben over mijn ervaring met experian.
Ik probeer al een tijdje een abonnement af te sluiten maar krijg voortdurend te horen dat op basis van gegevens van Experian niet geaccepteerd word. Na dit gehoord te hebben heb ik het geprobeerd bij andere providers en heb ik geprobeerd op mijn ouders en broer het te laten afsluiten maar elke keer wordt het dus afgewezen.
Ik heb nu contact met ze opgenomen en heb de lijst ontvangen waar ik de aanvragen zie staan en gezeur over een deurwaarder wat met mijn ouders te maken had maar dus helemaal niks met mij te maken heeft.
Wat zou ik hier precies tegen kunnen doen want ik begin dat bedrijf Experian echt spuug maar dan ook echt spuugzat te worden als ik mijn ervaring en die van andere lees.
Groetjes
Re: Abonnement geweigerd door experian
Ze schatten U al dan niet terecht in als een risico. Doe daar wat aan.
-
VioletPrue
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Abonnement geweigerd door experian
U kunt hier niets tegen doen.Zothor schreef:Hallo allen,
Ik wil het graag hebben over mijn ervaring met experian.
Ik probeer al een tijdje een abonnement af te sluiten maar krijg voortdurend te horen dat op basis van gegevens van Experian niet geaccepteerd word. Na dit gehoord te hebben heb ik het geprobeerd bij andere providers en heb ik geprobeerd op mijn ouders en broer het te laten afsluiten maar elke keer wordt het dus afgewezen.
Ik heb nu contact met ze opgenomen en heb de lijst ontvangen waar ik de aanvragen zie staan en gezeur over een deurwaarder wat met mijn ouders te maken had maar dus helemaal niks met mij te maken heeft.
Wat zou ik hier precies tegen kunnen doen want ik begin dat bedrijf Experian echt spuug maar dan ook echt spuugzat te worden als ik mijn ervaring en die van andere lees.
Groetjes
Bedrijven zijn niet verplicht u als klant te accepteren.
Zij kiezen er nu (kennelijk massaal?) voor om u niet te accepteren.
Gevalletje 'jammer maar helaas'.
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Abonnement geweigerd door experian
Ook als men de beslissing neemt op basis van onjuiste informatie?VioletPrue schreef:U kunt hier niets tegen doen.
Bedrijven zijn niet verplicht u als klant te accepteren.
Zij kiezen er nu (kennelijk massaal?) voor om u niet te accepteren.
Gevalletje 'jammer maar helaas'.
Wie zegt dat "Experian" juiste gegevens heeft?
Even een conspiracy scenario:
Wat als een buurman waar je al jaren problemen mee hebt, bij dat bedrijf (experian) werkt - en denkt jou een hak te zetten door je als 'risicoklant' neer te zetten?
Hoe kan jij als "slachtoffer" dan zorgen dat onjuiste informatie of verdwijnt, of gecorrigeerd word?
-
VioletPrue
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Abonnement geweigerd door experian
Dat is iets heel anders dan hier aan de hand is.Guardian72 schreef:Ook als men de beslissing neemt op basis van onjuiste informatie?VioletPrue schreef:U kunt hier niets tegen doen.
Bedrijven zijn niet verplicht u als klant te accepteren.
Zij kiezen er nu (kennelijk massaal?) voor om u niet te accepteren.
Gevalletje 'jammer maar helaas'.
Wie zegt dat "Experian" juiste gegevens heeft?
Even een conspiracy scenario:
Wat als een buurman waar je al jaren problemen mee hebt, bij dat bedrijf (experian) werkt - en denkt jou een hak te zetten door je als 'risicoklant' neer te zetten?
Hoe kan jij als "slachtoffer" dan zorgen dat onjuiste informatie of verdwijnt, of gecorrigeerd word?
Op dit adres zijn eerder betalingsproblemen geweest (deurwaarder) en dus is er waarschijnlijk op dat adres een soort negatief advies.
Een rancuneuze buurman is een leuk theroretisch voorbeeld dat ongetwijfeld een leuke discussie op gang brengt, maar daar heeft TS niets aan.
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Abonnement geweigerd door experian
Maar, dan zou dus als iemand op adres 1 ooit een probleem gehad heeft, een volgende bewoner, of medebewoner daardoor benadeeld kunnen worden bij een abonnement o.i.d.VioletPrue schreef: Dat is iets heel anders dan hier aan de hand is.
Op dit adres zijn eerder betalingsproblemen geweest (deurwaarder) en dus is er waarschijnlijk op dat adres een soort negatief advies.
Lijkt me dat het beter is een persoon dan te registreren (daar is BKR voor, dacht ik) dan een adres.
(Mijn ouders liepen een tijd terug tegen zoiets aan - Geen probleem bij kopen huis, hypotheek ruim mogelijk etc. maar een simpele sim only via t-mobile mocht niet - omdat hun postcode 'besmet' was...)
Re: Abonnement geweigerd door experian
hier ook ervaring met Experian.
ik wil momenteel bij Tele2 een mobiel abonnement afsluiten. Ik heb van Tele2 een bericht gehad dat zij het contract afwijzen, en voor informatie over de reden verwijzen ze naar het buro Experian wat een soort van kredietcheck voor ze uitvoert.
De medewerker van Tele2 geeft letterlijk aan dat Experian alleen controleert op adres, en niet op naam/geboortedatum oid. Dus als een vorige bewoner van mijn adres een registratie heeft, dan heb ik daar nu dus problemen van. (Heeft hij letterlijk gezegd!!)
Is toch te zot voor woorden?
Ik heb inmiddels van experian een overzicht gekregen van mijn ''status". (dan kunnen ze plotseling wel op naam/geboortedatum ofzo zoeken?) Overal staat keurig achter ' geen registratie'.
Hoop gedoe om niets
ik wil momenteel bij Tele2 een mobiel abonnement afsluiten. Ik heb van Tele2 een bericht gehad dat zij het contract afwijzen, en voor informatie over de reden verwijzen ze naar het buro Experian wat een soort van kredietcheck voor ze uitvoert.
De medewerker van Tele2 geeft letterlijk aan dat Experian alleen controleert op adres, en niet op naam/geboortedatum oid. Dus als een vorige bewoner van mijn adres een registratie heeft, dan heb ik daar nu dus problemen van. (Heeft hij letterlijk gezegd!!)
Is toch te zot voor woorden?
Ik heb inmiddels van experian een overzicht gekregen van mijn ''status". (dan kunnen ze plotseling wel op naam/geboortedatum ofzo zoeken?) Overal staat keurig achter ' geen registratie'.
Hoop gedoe om niets
Re: Abonnement geweigerd door experian
Idem.
Vorige bewoner is huis uitgezet. Heb daar dus niks mee te maken maar krijg dus geen mobiel abo.
Overweeg rechtszaak tegen Experian.
Er zijn een paar punten waarop ze de mist ingaan, en daar wil ik gebruik van maken om ze te verbieden adres/naamsgegevens van "X" te koppelen aan adres/naamsgegevens van "Y".
Als er medestanders zijn hoor ik het graag.
Vorige bewoner is huis uitgezet. Heb daar dus niks mee te maken maar krijg dus geen mobiel abo.
Overweeg rechtszaak tegen Experian.
Er zijn een paar punten waarop ze de mist ingaan, en daar wil ik gebruik van maken om ze te verbieden adres/naamsgegevens van "X" te koppelen aan adres/naamsgegevens van "Y".
Als er medestanders zijn hoor ik het graag.
