LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abonnement geweigerd door experian

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Zothor

Abonnement geweigerd door experian

Ongelezen bericht door Zothor »

Hallo allen,

Ik wil het graag hebben over mijn ervaring met experian.

Ik probeer al een tijdje een abonnement af te sluiten maar krijg voortdurend te horen dat op basis van gegevens van Experian niet geaccepteerd word. Na dit gehoord te hebben heb ik het geprobeerd bij andere providers en heb ik geprobeerd op mijn ouders en broer het te laten afsluiten maar elke keer wordt het dus afgewezen.

Ik heb nu contact met ze opgenomen en heb de lijst ontvangen waar ik de aanvragen zie staan en gezeur over een deurwaarder wat met mijn ouders te maken had maar dus helemaal niks met mij te maken heeft.
Wat zou ik hier precies tegen kunnen doen want ik begin dat bedrijf Experian echt spuug maar dan ook echt spuugzat te worden als ik mijn ervaring en die van andere lees.

Groetjes

sjoegel

Re: Abonnement geweigerd door experian

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ze schatten U al dan niet terecht in als een risico. Doe daar wat aan.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Zothor schreef:Hallo allen,

Ik wil het graag hebben over mijn ervaring met experian.

Ik probeer al een tijdje een abonnement af te sluiten maar krijg voortdurend te horen dat op basis van gegevens van Experian niet geaccepteerd word. Na dit gehoord te hebben heb ik het geprobeerd bij andere providers en heb ik geprobeerd op mijn ouders en broer het te laten afsluiten maar elke keer wordt het dus afgewezen.

Ik heb nu contact met ze opgenomen en heb de lijst ontvangen waar ik de aanvragen zie staan en gezeur over een deurwaarder wat met mijn ouders te maken had maar dus helemaal niks met mij te maken heeft.
Wat zou ik hier precies tegen kunnen doen want ik begin dat bedrijf Experian echt spuug maar dan ook echt spuugzat te worden als ik mijn ervaring en die van andere lees.

Groetjes
U kunt hier niets tegen doen.
Bedrijven zijn niet verplicht u als klant te accepteren.
Zij kiezen er nu (kennelijk massaal?) voor om u niet te accepteren.
Gevalletje 'jammer maar helaas'.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

VioletPrue schreef:U kunt hier niets tegen doen.
Ook als men de beslissing neemt op basis van onjuiste informatie?
Wie zegt dat "Experian" juiste gegevens heeft?

Even een conspiracy scenario:
Wat als een buurman waar je al jaren problemen mee hebt, bij dat bedrijf (experian) werkt - en denkt jou een hak te zetten door je als 'risicoklant' neer te zetten?

Hoe kan jij als "slachtoffer" dan zorgen dat onjuiste informatie of verdwijnt, of gecorrigeerd word?

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Guardian72 schreef:
VioletPrue schreef:U kunt hier niets tegen doen.
Ook als men de beslissing neemt op basis van onjuiste informatie?
Wie zegt dat "Experian" juiste gegevens heeft?

Even een conspiracy scenario:
Wat als een buurman waar je al jaren problemen mee hebt, bij dat bedrijf (experian) werkt - en denkt jou een hak te zetten door je als 'risicoklant' neer te zetten?

Hoe kan jij als "slachtoffer" dan zorgen dat onjuiste informatie of verdwijnt, of gecorrigeerd word?
Dat is iets heel anders dan hier aan de hand is.
Op dit adres zijn eerder betalingsproblemen geweest (deurwaarder) en dus is er waarschijnlijk op dat adres een soort negatief advies.

Een rancuneuze buurman is een leuk theroretisch voorbeeld dat ongetwijfeld een leuke discussie op gang brengt, maar daar heeft TS niets aan. :wink:

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

VioletPrue schreef: Dat is iets heel anders dan hier aan de hand is.
Op dit adres zijn eerder betalingsproblemen geweest (deurwaarder) en dus is er waarschijnlijk op dat adres een soort negatief advies.
Maar, dan zou dus als iemand op adres 1 ooit een probleem gehad heeft, een volgende bewoner, of medebewoner daardoor benadeeld kunnen worden bij een abonnement o.i.d.
Lijkt me dat het beter is een persoon dan te registreren (daar is BKR voor, dacht ik) dan een adres.

(Mijn ouders liepen een tijd terug tegen zoiets aan - Geen probleem bij kopen huis, hypotheek ruim mogelijk etc. maar een simpele sim only via t-mobile mocht niet - omdat hun postcode 'besmet' was...)

Maan78

Ongelezen bericht door Maan78 »

hier ook ervaring met Experian.
ik wil momenteel bij Tele2 een mobiel abonnement afsluiten. Ik heb van Tele2 een bericht gehad dat zij het contract afwijzen, en voor informatie over de reden verwijzen ze naar het buro Experian wat een soort van kredietcheck voor ze uitvoert.
De medewerker van Tele2 geeft letterlijk aan dat Experian alleen controleert op adres, en niet op naam/geboortedatum oid. Dus als een vorige bewoner van mijn adres een registratie heeft, dan heb ik daar nu dus problemen van. (Heeft hij letterlijk gezegd!!)

Is toch te zot voor woorden?

Ik heb inmiddels van experian een overzicht gekregen van mijn ''status". (dan kunnen ze plotseling wel op naam/geboortedatum ofzo zoeken?) Overal staat keurig achter ' geen registratie'.

Hoop gedoe om niets :-(

eelze

Ongelezen bericht door eelze »

Idem.
Vorige bewoner is huis uitgezet. Heb daar dus niks mee te maken maar krijg dus geen mobiel abo.

Overweeg rechtszaak tegen Experian.
Er zijn een paar punten waarop ze de mist ingaan, en daar wil ik gebruik van maken om ze te verbieden adres/naamsgegevens van "X" te koppelen aan adres/naamsgegevens van "Y".

Als er medestanders zijn hoor ik het graag.

Gesloten