LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichters praktijken bij Starbazaar.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
boelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:04

Oplichters praktijken bij Starbazaar.nl

Ongelezen bericht door boelie »

Eind juli 2013 onderdelen voor een rc helikopter besteld bij bovengenoemde webwinkel. De producten werden vrij snel geleverd. Helaas zat er een verkeerde onderdeel bij welke ik verkeerd besteld heb. Hiervoor telefonisch contact opgenomen met de webwinkel en heb aangegeven dat ik het bestelde onderdeel retour wou zenden om vervolgens het juiste onderdeel te kunnen ontvangen. Telefonisch gaf deze turkse meneer aan dat dit prima was. Op het moment dat de heer dit artikel retour heeft ontvangen ontving ik een e-mail met de vraag wat hiervan de bedoeling was. Hierop heb ik als antwoord gegeven dat ik graag het juiste onderdeel wou ontvangen. Hierop volgde een lange discussie via de e-mail omdat het bij meneer niet duidelijk werd welk onderdeel ik wenste te ontvangen. Na dit met behulp van afbeeldingen duidelijk gemaakt te hebben, ontving ik van meneer een e-mail met een nieuwe betaal link: http://starbazaar.nl/index.php?route=pr ... ct_id=1073 [/url]. Hier bleek dat ik een bedrag van € 10,50 moest gaan betalen voor een artikel welke € 1,00 duurder was dan het geretourneerde artikel. Hierop heb ik aangegeven dat ik daarmee niet akkoord kon gaan. Er is ook niet aangegeven dat het geretourneerde artikel gecrediteerd zou worden of iets dergelijks. Na doorgegeven te hebben dat ik niet akkoord ging met het betalen van het absurde bedrag welke ik eerder heb genoemd werd meneer erg klantontvriendelijk. Ook is mij een defecte batterij geleverd waar ik een klacht over heb ingediend. Hierop ontving ik als antwoord dat dat niet mogelijk was aangezien deze door hem persoonlijk getest zou zijn. En dat als deze defect zou zijn ik dit maar wat eerder had moeten melden. Ik heb dit binnen zeven dagen na aankoop gemeld welke naar mijn mening toch binnen de wettelijke herroepingsrecht ligt. Meneer reageert verder niet meer op ontvangen e-mails! Ik adviseer niemand om zaken te doen met deze meneer aangezien dit meer lijkt op oplichtingspraktijken!!!

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Oplichters praktijken bij Starbazaar.nl

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik adviseer niemand om zaken te doen met deze meneer aangezien dit meer lijkt op oplichtingspraktijken!!!
Die link die u geeft verwijst ondermeer ook naar verzendkosten
Dit is bedoeld voor klanten die vergeten zijn de verzendkosten te betalen of voor klanten die verkeerd afleveradres hebben gegeven waardoor pakket is teruggekeerd.

Let op!
Niet bedoeld voor nieuwe bestellingen tenzij aangegeven om dit te doen!
Dat het onderdeel 1 euro duurder is doet niet terzake moet ook nog opgestuurd worden,u maakte de verkeerde bestelling citaat:
Helaas zat er een verkeerde onderdeel bij welke ik verkeerd besteld heb.
en zal dus ook weer voor verzendkosten moeten opdraaien.
En alweer de kreet oplichters praktijken wellicht wel te onpas gebruikt,zoja zou website houder adviseren aangifte te doen van het schaden van de goede naam.

gr Henk

boelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:04

Re: Oplichters praktijken bij Starbazaar.nl

Ongelezen bericht door boelie »

Die link die u geeft verwijst ondermeer ook naar verzendkosten

Dit is bedoeld voor klanten die vergeten zijn de verzendkosten te betalen of voor klanten die verkeerd afleveradres hebben gegeven waardoor pakket is teruggekeerd.

Let op!
Niet bedoeld voor nieuwe bestellingen tenzij aangegeven om dit te doen!


Dat het onderdeel 1 euro duurder is doet niet terzake moet ook nog opgestuurd worden,u maakte de verkeerde bestelling citaat:
Helaas zat er een verkeerde onderdeel bij welke ik verkeerd besteld heb.
en zal dus ook weer voor verzendkosten moeten opdraaien.
En alweer de kreet oplichters praktijken wellicht wel te onpas gebruikt,zoja zou website houder adviseren aangifte te doen van het schaden van de goede naam.

gr Henk
@ Henk, De verzendkosten van een aluminium stangetje liggen echt niet op € 10,50. Daarnaast wordt het retour gestuurde artikel niet gecrediteerd. Dit lijkt mij toch wel degelijk sprake van oplichting! Aangezien ik het geretourneerde artikel volledig heb voldaan en nu ook het nieuwe artikel zou moeten gaan betalen.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Oplichters praktijken bij Starbazaar.nl

Ongelezen bericht door devious »

boelie schreef: @ Henk, De verzendkosten van een aluminium stangetje liggen echt niet op € 10,50. Daarnaast wordt het retour gestuurde artikel niet gecrediteerd. Dit lijkt mij toch wel degelijk sprake van oplichting! Aangezien ik het geretourneerde artikel volledig heb voldaan en nu ook het nieuwe artikel zou moeten gaan betalen.
Huh? Maar wat gebeurt er dan met dat bedrag van dat alu-stangetje?

StarBazaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2013 15:01

Re: Oplichters praktijken bij Starbazaar.nl

Ongelezen bericht door StarBazaar »

Geachte,

1. u heeft een bestelling bij ons geplaatst met aantal producten, daarna stuurt u een mailtje dat u op zoek bent naar de "staart stang" van een bepaald toestel. Deze zegt u niet op onze website gevonden te hebben en heeft een aanvraag naar desbetreffend product aangedaan.

2. Wij hebben u een linkje gestuurd met foto's en prijs van de staart stang maar u maakt middels foto duidelijk dat het niet om de gestuurde link gaat.

3. Nadat het duidelijk is wat voor product u nu op zoek bent (NIET de "staart steun", maar de "staart buis" van 60CM lengte) sturen wij u opnieuw een linkje waarmee u de "staart buis" kunt bestellen à 10,50 euro.

Wij krijgen vervolgens een boze mail van u waarin staat dat u niet akkoord gaat. U eist uw geld terug, maakt aangifte bij de politie, meld ons bedrijf bij diverse fora en wenst ons dat we opgepakt worden en op deze manier al onze klanten kwijtraken.

Om nogmaals alle feitjes achter elkaar te zetten:
-U heeft een bepaald product besteld en deze heeft u ontvangen.
-U zegt na een tijdje een ander bepaald product te zoeken en krijgt een link met prijs over desbetreffend nieuw product
-Na punt 3 maakt u duidelijk dat U zelf een verkeerd product heeft besteld, hier krijgen wij meteen boze mailtjes van u terwijl dit niet terecht is.
boelie schreef: Helaas zat er een verkeerde onderdeel bij welke ik verkeerd besteld heb.
boelie schreef: Hier bleek dat ik een bedrag van € 10,50 moest gaan betalen voor een artikel welke € 1,00 duurder was dan het geretourneerde artikel.
U, de consument, bepaalt dus zelf wat de verkoopprijzen zijn op onze webshop? Wie zegt dat het product € 1,00 duurder was dan het geretourneerde artikel?
boelie schreef: Na doorgegeven te hebben dat ik niet akkoord ging met het betalen van het absurde bedrag welke ik eerder heb genoemd werd meneer erg klantontvriendelijk.
Nadat u hebt aangegeven dat u niet akkoord gaat met het betalen van 10,50 euro voor een nieuw bestelling, de “staart buis” van ongeveer 60cm, sturen wij als reactie dat het uw keuze is om wel of niet deze te bestellen. Dat noemt u dus erg klant onvriendelijk.
boelie schreef: Ook is mij een defecte batterij geleverd waar ik een klacht over heb ingediend
Deze hebben wij getest en na goedkeuring pas naar de klant gestuurd. Na een tijdje gebruik krijgen wij te horen dat het product defect is (geworden). Dit kregen we pas te horen na punt nr. 3. Wij zijn niet aansprakelijk en verantwoordelijk hoe een klant het product in gebruik neemt.
boelie schreef: Ik adviseer niemand om zaken te doen met deze meneer aangezien dit meer lijkt op oplichtingspraktijken!!!
Meneer, wij hebben een grote en tevreden klantenring en wij vinden het zeer buiten de lijn om ons te beschuldigen van dergelijke praktijken. Inmiddels hebben wij ook zowel op het internet als in de winkel zelf een aanzienlijk reputatie opgebouwd. Hiermee schaadt u onze goede naam en wij zouden nu dus ook aangifte moeten doen bij de politie.
boelie schreef: Daarnaast wordt het retour gestuurde artikel niet gecrediteerd. Dit lijkt mij toch wel degelijk sprake van oplichting! Aangezien ik het geretourneerde artikel volledig heb voldaan en nu ook het nieuwe artikel zou moeten gaan betalen.
Als iemand bij ons een verkeerd product heeft besteld en deze is ongebruikt en onbeschadigd, dan wordt dit per mail besproken voordat degene het desbetreffend product naar ons terug stuurt. Na ontvang van het product krijgt de klant van ons een waardecode ter waarde van het prijs van het betaald product waarmee de klant vervolgens z’n correcte product kan bestellen of iets anders.
boelie schreef: Telefonisch gaf deze turkse meneer aan dat dit prima was.
U maakt een discriminerende opmerking zonder te weten met wie u contact heeft.

Ruubske
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jun 2013 16:11

Re: Oplichters praktijken bij Starbazaar.nl

Ongelezen bericht door Ruubske »

@ starbazaar Ik geef u groot gelijk dat u hier u verhaal komt doen, en als het gegaan is zoals u zegt geef ik u ook hier gelijk in dan u het zo heeft afgehandeld.
Echter, Vind ik het geen discriminerende opmerking, eerder overbodige informatie....
Mvg Ruben

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Oplichters praktijken bij Starbazaar.nl

Ongelezen bericht door devious »

Nah, als StarBazaar alle klachtencommunicatie via fora laat lopen zijn ze conform wetgeving zelf verantwoordelijk voor het naar de knoppen helpen van "de goede naam" . Verder mag een particulier wel degelijk ventileren op fora en dat valt helaas niet onder smaad. Tevens reageert de webshop drie weken later... da's ook lekker op tijd.

Ruubske
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jun 2013 16:11

Re: Oplichters praktijken bij Starbazaar.nl

Ongelezen bericht door Ruubske »

@ Devious je heb gelijk, ik vind het alleen jammer dat er meteen met "discriminatie" gestrooit wordt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Oplichters praktijken bij Starbazaar.nl

Ongelezen bericht door bprosman »

dat er meteen met "discriminatie" gestrooit wordt.
Waarom moet de nationaliteit dan vermeld worden ?

Telefonisch gaf deze turkse meneer aan dat dit prima was.

Als het een Nederlander was geweest was er dan gezegd ?:

Telefonisch gaf deze Nederlandse meneer aan dat dit prima was.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Oplichters praktijken bij Starbazaar.nl

Ongelezen bericht door devious »

Het is wat gek, maar het is NIET discriminerend. En als het inderdaad een Nederlander was, dan was het vast iemand met een flink accent uit de provincie

Ruubske
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jun 2013 16:11

Re: Oplichters praktijken bij Starbazaar.nl

Ongelezen bericht door Ruubske »

@bprosman zie mijn eerdere bericht; geen discriminatie, eerder overbodige informatie

Gesloten