LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent netwerkkosten eindafrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
hakaki

Essent netwerkkosten eindafrekening

Ongelezen bericht door hakaki »

Ben per 5 augustus jl overgestapt naar andere leverancier en heb de eindafrekening ontvangen.
Hierop berekend Essent de kosten van 2 juli t/m 31 juli en 1 t/m 4 augustus.
De netwerkkosten zijn 33,37, gas 10,82, stroom 9,57, belasting 8,85, opslag 0,37, het eindbedrag (incl btw) te betalen 76,21. :(

Maaaaaarrrrrr ik heb in juli netjes het voorschotbedrag ad 178 euro betaald.
Hierin zitten toch ook al de netwerkkosten voor deze maand?

Is het nu niet zo dat deze kosten, omdat ze ook op de eindafrekening staan, dubbel berekend worden?
Zo niet, zou dat betekenen dat ik 76,21 euro voor 4 dagen energie moet betalen :shock: ......ik vindt dit een beetje veel. Klopt mijn vermoeden/berekening?

henk51

Re: Essent netwerkkosten eindafrekening

Ongelezen bericht door henk51 »

Ben per 5 augustus jl overgestapt naar andere leverancier en heb de eindafrekening ontvangen.
De netwerkkosten zijn 33,37, gas 10,82, stroom 9,57, belasting 8,85, opslag 0,37, het eindbedrag (incl btw) te betalen 76,21. :(

Is het nu niet zo dat deze kosten, omdat ze ook op de eindafrekening staan, dubbel berekend worden?
Zo niet, zou dat betekenen dat ik 76,21 euro voor 4 dagen energie moet betalen :shock: ......ik vindt dit een beetje veel. Klopt mijn vermoeden/berekening?
U zegt het al zelf ik heb netjes het voorschotbedrag betaald,en nu u weggegaan bent krijgt u een afrekening van de werkelijk gemaakte kosten en die kunnen hoger ( bijbetalen) of lager ( geld terug ) zijn.
Is heel gewoon gebeurt bij iedere overstap.

gr Henk

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

hakaki schreef:Ben per 5 augustus jl overgestapt naar andere leverancier en heb de eindafrekening ontvangen.

Als de netbeheerder enkel per hele maand afrekent, zou dat inderdaad zo kunnen zijn voor die 4 dagen. Als ik bij Enexis kijk dan kost gas en stroom zo'n 33 euro/maand.

hakaki

toch nog even op terug komen want het klopt niet.
Netwerkkosten zijn berekend van 1 t/m 4 augustus, dus dat klopt.
Maar de maand juli staat er bij en die heb ik al in juli betaald, dus voorschot van 178 euro betaald op 15/7 en nu weer op de eindafrekening. Dat is dan toch dubbel?

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Hakaki,

In uw bericht op dit forum geeft u aan dat u vragen heeft over de in rekening gebrachte kosten op de eindafrekening. Ik wil dit graag samen met u uitzoeken. Als u dit ook wilt, kunt u een email sturen naar [email protected] met daarin uw postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw vraag.
WIj nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

hakaki

mail met uitleg gestuurd, ben benieuwd!

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Dat klopt, maar de eindafrekening is een overzicht en afrekening van de daadwerkelijke kosten over de betreffende periode verminderd met de (betaalde) voorschotnota's.

Gesloten