LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vooruit betalen dierenpension

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
svanrhee
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 apr 2012 13:57

Vooruit betalen dierenpension

Ongelezen bericht door svanrhee »

Voor onze zomervakantie in augustus 2014 hebben wij alvast opvang geregeld voor onze 2 honden en 2 katten bij een dierenpension. Dit moet nu eenmaal vroeg aangezien alles snel vol zit en wij zekerheid willen voordat we onze zomervakantie überhaupt kunnen boeken. Een aanbetaling vinden wij normaal en hebben we dus ook netjes gedaan. Nu kregen wij te horen dat wij het resterende bedrag voor 1 maart 2014 moeten overmaken. Dat is ruim 4 maanden voordat we onze dieren gaan brengen. Is dit een normale gang van zaken? Als ik een bankstel koop betaal ik het restant toch ook pas bij levering. Ze hebben toch al zekerheid door onze aanbetaling? Wie heeft er raad??

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vooruit betalen dierenpension

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Eerlijk gezegd geen idee

Hebje de voorwaarden van het pension gelezen? Wat staat daarin? Denk dat ze zekerheid willen,dat je ineens niet komt en ze toch dieren hadden kunnen plaatsten dus inkomsten mis..

Ja maar vakantie betaal je altijd wel van te voren :wink: lees de voorwaarden eens,neem aan dat ze die hebben?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vooruit betalen dierenpension

Ongelezen bericht door bprosman »

Ja maar vakantie betaal je altijd wel van te voren
Gelukkig bieden die ook een "Garantiefonds" voor als je reisbureau omvalt.
4 Maanden vantevoren de volle mep betalen lijkt me een beetje overdreven.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vooruit betalen dierenpension

Ongelezen bericht door Chocomelk »

svanrhee schreef:Voor onze zomervakantie in augustus 2014 hebben wij alvast opvang geregeld voor onze 2 honden en 2 katten bij een dierenpension. Dit moet nu eenmaal vroeg aangezien alles snel vol zit en wij zekerheid willen voordat we onze zomervakantie überhaupt kunnen boeken. Een aanbetaling vinden wij normaal en hebben we dus ook netjes gedaan. Nu kregen wij te horen dat wij het resterende bedrag voor 1 maart 2014 moeten overmaken. Dat is ruim 4 maanden voordat we onze dieren gaan brengen. Is dit een normale gang van zaken? Als ik een bankstel koop betaal ik het restant toch ook pas bij levering. Ze hebben toch al zekerheid door onze aanbetaling? Wie heeft er raad??
Ik hoor wel vaker dat er een aanbetaling gevraagd word omdat vele mensen reserveren maar het dan op het allerlaatste moment afzeggen en dus andere mensen hun dieren plaatsje innemen.
Maar om het volledige bedrag te betalen 4 maanden voor aanvang......vind dat wel erg ver gaan, moet je er ook nog een annuleringsverzekering voor afsluiten ofzo ?
Want stel je betaald alles 4 maanden vantevoren en door ziekte kunnen jullie toch niet gaan (wat niet te hopen is) wat dan ?

Het pension waar ik al jaren heen ga eist geen aanbetaling, alles betalen bij afhalen van je dier(en).

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vooruit betalen dierenpension

Ongelezen bericht door bprosman »

Het pension waar ik al jaren heen ga eist geen aanbetaling, alles betalen bij afhalen van je dier(en).
Kennis van mee heeft in de omgeving van Den Bosch ook een pension en ik ben ook niet anders gewend dan dat dat zo gebeurt.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Vooruit betalen dierenpension

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Normaal is het niet, maar de vraag is dus wel of je een keuze hebt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vooruit betalen dierenpension

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Wat ik al zei,weet het echt niet

Voorwaarden,google eens op dat pension,hoe komt dat eruit?
Ja,je hebt wel gelijk aangesloten ihihihi...maar ja weet ik veel...denk dat ze beetje eigen regels mogen bepalen?

Kan ook zijn en daarom vraag ik heb je al gegoogeld hoe pension naar voren komt geen klachten.
Misshien willen ze alvast cashen voor je slechte reacties krijgt( kan die heb je ook? )

Ja annulerings verzekering :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vooruit betalen dierenpension

Ongelezen bericht door bprosman »

Ja annulerings verzekering :lol:
Die keren alleen niet uit als het dierenpension over de kop gaat.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vooruit betalen dierenpension

Ongelezen bericht door tenormin »

@svanrhee Heb natuurlijk geen idee waar uw dieren naar toe gaan maar in deze link lijkt het mij vrij 'raar' om de totaalsom 4 maanden vóór er gebruik gemaakt gaat worden van het dierenpension vooruit te voldoen. Misschien wilt u dit eens doorlezen? http://www.dierenpensionheerenveen.nl/a ... oorwaarden

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vooruit betalen dierenpension

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

bprosman schreef:
Ja annulerings verzekering :lol:
Die keren alleen niet uit als het dierenpension over de kop gaat.

Nee maar daar stelde jij toch garantiefonds voor :lol:


Nog even is dit het zelfde pension? Missxhien hierom al betalen?

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 8#p1560708

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vooruit betalen dierenpension

Ongelezen bericht door tenormin »

rozemarijntje schreef:
bprosman schreef:
Ja annulerings verzekering :lol:
Die keren alleen niet uit als het dierenpension over de kop gaat.

Nee maar daar stelde jij toch garantiefonds voor :lol:


Nog even is dit het zelfde pension? Missxhien hierom al betalen?

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 8#p1560708
Nou, met je geheugen is niks mis, rozemarijntje; dat zou inderdaad de reden kunnen zijn, als het hetzelfde pension betreft.

svanrhee
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 apr 2012 13:57

Re: Vooruit betalen dierenpension

Ongelezen bericht door svanrhee »

Tja, verschillende meningen/reacties dus. Bij ons vorige pension (wat nu dus al vol zit) betaalde we een klein gedeelte vooruit en de rest bij brengen van de dieren. Ik ga in overleg met het pension. Misschien kunnen we iets regelen waar we beide tevreden mee zijn. Bedankt allemaal!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vooruit betalen dierenpension

Ongelezen bericht door Chocomelk »

svanrhee schreef:Tja, verschillende meningen/reacties dus. Bij ons vorige pension (wat nu dus al vol zit) betaalde we een klein gedeelte vooruit en de rest bij brengen van de dieren. Ik ga in overleg met het pension. Misschien kunnen we iets regelen waar we beide tevreden mee zijn. Bedankt allemaal!
Dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt dat een pension al volgeboekt is voor zomervakantie 2014 en dat in augustus 2013.

Succes

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vooruit betalen dierenpension

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

svanrhee schreef:Tja, verschillende meningen/reacties dus. Bij ons vorige pension (wat nu dus al vol zit) betaalde we een klein gedeelte vooruit en de rest bij brengen van de dieren. Ik ga in overleg met het pension. Misschien kunnen we iets regelen waar we beide tevreden mee zijn. Bedankt allemaal!
maar had het nu iets te maken met het vorige pension

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vooruit betalen dierenpension

Ongelezen bericht door 16again »

svanrhee schreef: Nu kregen wij te horen dat wij het resterende bedrag voor 1 maart 2014 moeten overmaken. Dat is ruim 4 maanden voordat we onze dieren gaan brengen. Is dit een normale gang van zaken?
Alle alarmbellen zouden hiermee af moeten gaan. Wettelijk kan geen 4 maanden volledige vooruitbetaling gevraagd worden.
Als het bedrijf het geld zo hard nodig heeft, is juist de kans groot dat het slecht met ze gaat , flinke kans op failliet en geld kwijt dus

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vooruit betalen dierenpension

Ongelezen bericht door bprosman »

maar had het nu iets te maken met het vorige pension
Misschien zitten ze niet voor iedereen vol.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vooruit betalen dierenpension

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

bprosman schreef:
maar had het nu iets te maken met het vorige pension
Misschien zitten ze niet voor iedereen vol.

Nee krijg er geen antwoord op,prima,maar dan ga je je conclusies trekken...

daisy2007
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 sep 2013 13:43

Re: Vooruit betalen dierenpension

Ongelezen bericht door daisy2007 »

svanrhee schreef:Voor onze zomervakantie in augustus 2014 hebben wij alvast opvang geregeld voor onze 2 honden en 2 katten bij een dierenpension. Dit moet nu eenmaal vroeg aangezien alles snel vol zit en wij zekerheid willen voordat we onze zomervakantie überhaupt kunnen boeken. Een aanbetaling vinden wij normaal en hebben we dus ook netjes gedaan. Nu kregen wij te horen dat wij het resterende bedrag voor 1 maart 2014 moeten overmaken. Dat is ruim 4 maanden voordat we onze dieren gaan brengen. Is dit een normale gang van zaken? Als ik een bankstel koop betaal ik het restant toch ook pas bij levering. Ze hebben toch al zekerheid door onze aanbetaling? Wie heeft er raad??
Hoi
raar dat ze zo vroeg van te voren geld willen zien. Maar mag ik ff vragen wat er nu van gekomen is?
Zijn jullie er uit gekomen?
Gr. daisy2007

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vooruit betalen dierenpension

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou mev vanree geeft geen antwoord meer...

Misschien dat mijn link er toch iets wat mee te maken heeft..

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vooruit betalen dierenpension

Ongelezen bericht door tenormin »

rozemarijntje schreef:Nou mev vanree geeft geen antwoord meer...

Misschien dat mijn link er toch iets wat mee te maken heeft..
Ja, denk dat je wel gelijk hebt, mevrouw van Ree is als een hijgend hert snel verdwenen van de site na jouw link zeker gedacht: oei, dat was ik.

Gesloten