Heb eerst eens het fatsoen om iemand met de juiste naam aan te schrijven !Als er geschreven wordt dat de VUT regeling door de pensioenwinsten betaald is
geworden door de regering en ik me eigen dan afvraag waarom er zoveel van mijn salaris
afging voor die VUT regeling dan begrijp ik het niet? leg dat eens uit angel1976
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MIJN pensioengeld
Re: MIJN pensioengeld
Natuurlijk krijg je wel meer dan wat je ingelegd hebt.. Sterker nog, dit is mede afhankelijk van hoe lang je nog leeft na je 65e..Als ik 30 jaar ben en 5 jaar betaal en er dan mee stop dan krijg ik pensioen over die 5 jaar
die ik betaald heb en geen cent meer
Leef je nog 5 jaar ( en word je 70 ), dan krijg je dus 5 jaar lang een bedrag ( maar wellicht lang niet zoveel als je ingelegd hebt ).
Heb je het geluk ( hoewel, niet altijd ) om 110 te worden, dan krijg je 45 jaar lang pensioen en is het bedrag dat je krijgt aan pensioen veel hoger dan je ooit ingelegd hebt..
Je betaalt dus niet je hele leven voor je pensioen waarna je dit op je 65 krijgt uitgekeerd..
Je betaalt voor een jaarlijks bedrag aan pensioen uit te keren vanaf je 65e zo lang je leeft.. Sommige mensen leven langer ( en zijn dus duurder ) en daar betalen anderen die korter leven dus indirekt aan mee. De mensen die nu pensioen afdragen betalen nu mede de pensioenen van de gepensioneerden nu.
dan houden ze je mooi voor de gek aangezien ondernemers helemaal niet aan kunnen sluiten bij een pensioenfonds voor hun eigen pensioen en dit helemaal zelf moeten regelen. Zij bepalen zelf hoeveel ze storten en hoeveel ze hier ook weer uit kunnen halen.. Allesbehalve een gelijksoortige situatie dus.Heb ik nu ook met die gewezen bazen van mij die ik nog wel eens met oud en nieuw
tegenkom bij een receptie.Zijn ook met pensioen en nou begrijpen ze pas enkele van mijn
gedragingen naar hun toe toendertijd en moeten ze mij gelijk geven.
Nou neem mij niet kwalijk hoor maar als je dergelijke dingen al onfatsoenlijk vind in plaatsangel1978 schreef:Heb eerst eens het fatsoen om iemand met de juiste naam aan te schrijven !Als er geschreven wordt dat de VUT regeling door de pensioenwinsten betaald is
geworden door de regering en ik me eigen dan afvraag waarom er zoveel van mijn salaris
afging voor die VUT regeling dan begrijp ik het niet? leg dat eens uit angel1976
van 1978 1976 te schrijven(een vergissing) dan ben je geen knip voor de neus waard en wens ik niet verder
met jou te discuseren.Gegroet.
Je kunt wel stoppen met met Angel19xx te discussieren maar dit klopt wel :
Hier ga je door de "vergrijzing" trouwens ook het tegen het probleem aan lopen waar alle "collectieve" regelingen last van hebben en dat is dat er steeds minder "jongeren" zijn die werken en premies betalen en er steeds meer "ouderen" zijn die van de regelingen gebruik maken.Je betaalt voor een jaarlijks bedrag aan pensioen uit te keren vanaf je 65e zo lang je leeft.. Sommige mensen leven langer ( en zijn dus duurder ) en daar betalen anderen die korter leven dus indirekt aan mee. De mensen die nu pensioen afdragen betalen nu mede de pensioenen van de gepensioneerden nu.
altijd de veilige weg kiezenbprosman schreef:Je kunt wel stoppen met met Angel19xx te discussieren maar dit klopt wel :
Hier ga je door de "vergrijzing" trouwens ook het tegen het probleem aan lopen waar alle "collectieve" regelingen last van hebben en dat is dat er steeds minder "jongeren" zijn die werken en premies betalen en er steeds meer "ouderen" zijn die van de regelingen gebruik maken.Je betaalt voor een jaarlijks bedrag aan pensioen uit te keren vanaf je 65e zo lang je leeft.. Sommige mensen leven langer ( en zijn dus duurder ) en daar betalen anderen die korter leven dus indirekt aan mee. De mensen die nu pensioen afdragen betalen nu mede de pensioenen van de gepensioneerden nu.
bprosman schreef:Je kunt wel stoppen met met Angel19xx te discussieren maar dit klopt wel :
Hier zit het hem nou helemaal in. Na 1945 (heb het meegemaakt hoor) hete het babyboom
Vanaf de jaren 60 begonnen ze allemaal te werken.De jaren 70-80-90 werden er superwinsten gemaakt door de bedrijven.De overheid profiteerde mee door bedragen van die bedrijven en
die pensioenfondsen in te pikken.Regeren is vooruitzien maar inplaats van een buffer aan te leggen werd het aan de meest onzinnige projecten uitgegeven waardoor er nu een tekort is.
Het heet nu ook geen babyboom meer maar vergrijzing de mensen worden ouder.Flauwe kul.
Toen het kon hebben ze het gewoon niet goed gedaan.Vliegtuigen-motoren-schepen-treinen
we hebben het allemaal zelf kunnen maken maar al die bedrijven zijn verkwanseld.Euro door
de strot gedrukt door Zalm dezelfde die de gulden onderwaardeerde t.o.z. van de Euro en dezelfde die de ABN wil verpatsen zodat het ons weer geld kost, KPN verpatsen de meest onzinnige projecten weer op stapel zetten en ga maar door.Toen de gasbel in slochteren ter sprake kwam,nou ik zie het nog voor mij Den Uyl op het puntje van een boot dit is van Nederland hier horen de Nederlanders van te profiteren en uiteindelijk betalen wij bijna 25 keer zoveel als waarvoor ze het in het buitenland verkopen.Dat hebben de hoge omes zelf gedaan.En alles maar afschuiven op wat nu de z.g.n. vergrijzing heet.Nou er gaan nog steeds hetzelfde aantal mensen dood en er worden er minder geboren dus over twintig jaar is het probleem vergrijzing ook weer weg.Ik zie elke maand mijn inkomsten dalen en mijn vaste lasten omhoog gaan maar ik ben
niet eens dom ik ben gewoon stom want ik begrijp er niets van want jullie weten het allemaal zo
goed.Net zo uitleggen als de regering het doet want ik heb maar LO gevolgd met een paar technische studie's dus wat weet ik er nou van.Jullie hebben waarschijnlijk op dezelfde school
gezeten als de hoge omes en daar hebben ze alleen maar geleerd hoe ze zo goed mogelijk voor
hun eigen kunnen zorgen.Best wel jammer dat ik nog leef want dat schijnt ook niet meer te
mogen ben nml.al 9 jaar gepensioneerd en ben van plan om minstens 103 te worden.Maar troost je maar werk nog wat dagen in de mnd (om nog op vakantie te kunnen) en daar betaal ik ook weer belasting over en zorgpremie.Daardoor krijg ik ook geen toeslagen profiteerd de regering nog meer van.
Ben geen pessimist hoor want ik geniet nog volop van het leven maar jullie moeten is met de
neus op de feiten gedrukt worden en niet mee kletsen met de regering.
Ondanks dat ik zo stom ben zou ik het beter doen durf ik gerust te stellen dus kun je nagaan
hoe ik over ze denk.
maar ga je je nu ook nog een keer verdiepen in hoe het nu echt werkt met die pensioenen ?plumber schreef:bprosman schreef:Je kunt wel stoppen met met Angel19xx te discussieren maar dit klopt wel :
Hier zit het hem nou helemaal in. Na 1945 (heb het meegemaakt hoor) hete het babyboom
Vanaf de jaren 60 begonnen ze allemaal te werken.De jaren 70-80-90 werden er superwinsten gemaakt door de bedrijven.De overheid profiteerde mee door bedragen van die bedrijven en
die pensioenfondsen in te pikken.Regeren is vooruitzien maar inplaats van een buffer aan te leggen werd het aan de meest onzinnige projecten uitgegeven waardoor er nu een tekort is.
Het heet nu ook geen babyboom meer maar vergrijzing de mensen worden ouder.Flauwe kul.
Toen het kon hebben ze het gewoon niet goed gedaan.Vliegtuigen-motoren-schepen-treinen
we hebben het allemaal zelf kunnen maken maar al die bedrijven zijn verkwanseld.Euro door
de strot gedrukt door Zalm dezelfde die de gulden onderwaardeerde t.o.z. van de Euro en dezelfde die de ABN wil verpatsen zodat het ons weer geld kost, KPN verpatsen de meest onzinnige projecten weer op stapel zetten en ga maar door.Toen de gasbel in slochteren ter sprake kwam,nou ik zie het nog voor mij Den Uyl op het puntje van een boot dit is van Nederland hier horen de Nederlanders van te profiteren en uiteindelijk betalen wij bijna 25 keer zoveel als waarvoor ze het in het buitenland verkopen.Dat hebben de hoge omes zelf gedaan.En alles maar afschuiven op wat nu de z.g.n. vergrijzing heet.Nou er gaan nog steeds hetzelfde aantal mensen dood en er worden er minder geboren dus over twintig jaar is het probleem vergrijzing ook weer weg.Ik zie elke maand mijn inkomsten dalen en mijn vaste lasten omhoog gaan maar ik ben
niet eens dom ik ben gewoon stom want ik begrijp er niets van want jullie weten het allemaal zo
goed.Net zo uitleggen als de regering het doet want ik heb maar LO gevolgd met een paar technische studie's dus wat weet ik er nou van.Jullie hebben waarschijnlijk op dezelfde school
gezeten als de hoge omes en daar hebben ze alleen maar geleerd hoe ze zo goed mogelijk voor
hun eigen kunnen zorgen.Best wel jammer dat ik nog leef want dat schijnt ook niet meer te
mogen ben nml.al 9 jaar gepensioneerd en ben van plan om minstens 103 te worden.Maar troost je maar werk nog wat dagen in de mnd (om nog op vakantie te kunnen) en daar betaal ik ook weer belasting over en zorgpremie.Daardoor krijg ik ook geen toeslagen profiteerd de regering nog meer van.
Ben geen pessimist hoor want ik geniet nog volop van het leven maar jullie moeten is met de
neus op de feiten gedrukt worden en niet mee kletsen met de regering.
Ondanks dat ik zo stom ben zou ik het beter doen durf ik gerust te stellen dus kun je nagaan
hoe ik over ze denk.
Babyboom is nu met het tegenovergestelde van vergrijzing, vergrijzing is juist als er GEEN jongeren (baby's) bijkomen.Het heet nu ook geen babyboom meer maar vergrijzing de mensen worden ouder.Flauwe kul.
Als er het zelfde aantal doodgaanm en er komen er minder bij (minder geboren) dan wordt de gemiddelde leeftijd dus hoger (vergrijzing) en neemt deze juist toe.Nou er gaan nog steeds hetzelfde aantal mensen dood en er worden er minder geboren dus over twintig jaar is het probleem vergrijzing ook weer weg
Wel een bewijs (naja goed, indicatie) dat de regering niet liegtjullie weten het allemaal zo goed.Net zo uitleggen als de regering het doet
Wat let je om lid te worden van een politieke partij en je kandidaat te stellen.Ondanks dat ik zo stom ben zou ik het beter doen durf ik gerust te stellen dus kun je nagaan
Nee juist niet, diegenen die NU pensioenpremie betalen , betalen het bedrag wat aan jou maandelijks uitgekeerd wordt. Overigens heb ik geen klagen want ik heb (nog) een premievrij pensioen dus ik betaal (nog) niets.en daar hebben ze alleen maar geleerd hoe ze zo goed mogelijk voor
hun eigen kunnen zorgen
-
Jij hebt er inderdaad 50 jaar aan betaald en "jouw" geld zou je inderdaad terug kunnen krijgen.
Jij hebt er inderdaad 50 jaar aan betaald en "jouw" geld zou je inderdaad terug kunnen krijgen.
Iemand van 30 heeft pas 5 jaar betaald en zou dan 5 jaar "inleg" terug krijgen, maar als hij 65 is is er dus voor hem geen geld meer.
Maar (gelukkig) werkt het zo niet.
Iedereen draagt pensioenpremie af en dat wordt in een grote pot gestort. De pensioenfondsen beheren dit en proberen er rendement op te maken. Gewoon in een ouwe sok stoppen werkt namelijk niet vanwege de inflatie.
de pensioenfondsen zijn verplicht om 105% dekking te hebben, ze kunnen dus 105% van hun "betalingsverplichtingen" (alle gepensioneerden die per maand uitbetaald moeten worden) en hebben dus 5% "buffer".
Je zegt "mijn" geld maar het geld wat een 30 jarige op dit moment in de pot stort wordt niet gebruikt om die 30 jarige over 35 (37) jaar uit te betalen maar omdat het in een grote pot zit wordt daar gewoon "jouw' pensioen mee betaald. Het geld wat jij in die 50 jaar 'gespaard' hebt zijn andere verplichtingen mee betaald. "Jouw" geld wat je 50 jaar ingelegd hebt wordt dus niet zoals je misschien denkt op een voor jou aparte rekening/potje.
Dus nogmaals, dat schreef ik al eerder voor iemand anders. Verdiep je eens in hoe een pensioenfonds werkt.
bprosman Berichten: 5596Geregistreerd: 04 sep 2011 18:39
Maar (gelukkig) werkt dat zo niet..
ten eerste .. die 30 jarige kan zelf een spaarpolis afs voor later of niet
en als je iedereen geld terguggeeft hoef je je niet te verdiepen
geen geleur elk jaar van we worden weer eens 5% gekort
geen gezever met dalende aandelen. geen risico enzov
daarbij hoeven ze geen moeilijke woorden meer uit te vinden om het zaakje te belazeren
Iemand van 30 heeft pas 5 jaar betaald en zou dan 5 jaar "inleg" terug krijgen, maar als hij 65 is is er dus voor hem geen geld meer.
Iedereen draagt pensioenpremie af en dat wordt in een grote pot gestort. De pensioenfondsen beheren dit en proberen er rendement op te maken. Gewoon in een ouwe sok stoppen werkt namelijk niet vanwege de inflatie.
de pensioenfondsen zijn verplicht om 105% dekking te hebben, ze kunnen dus 105% van hun "betalingsverplichtingen" (alle gepensioneerden die per maand uitbetaald moeten worden) en hebben dus 5% "buffer".
Je zegt "mijn" geld maar het geld wat een 30 jarige op dit moment in de pot stort wordt niet gebruikt om die 30 jarige over 35 (37) jaar uit te betalen maar omdat het in een grote pot zit wordt daar gewoon "jouw' pensioen mee betaald. Het geld wat jij in die 50 jaar 'gespaard' hebt zijn andere verplichtingen mee betaald. "Jouw" geld wat je 50 jaar ingelegd hebt wordt dus niet zoals je misschien denkt op een voor jou aparte rekening/potje.
Dus nogmaals, dat schreef ik al eerder voor iemand anders. Verdiep je eens in hoe een pensioenfonds werkt.
daarbij hoeven ze geen moeilijke woorden meer uit te vinden om het zaakje te belazeren
-
En waar moet die spaarpolis zijn rendement op maken dan ?geen gezever met dalende aandelen. geen risico enzov
Kun je eigenlijk nagaan hoe je denktdoor bprosman » 29 aug 2013 16:50
Babyboom is nu met het tegenovergestelde van vergrijzing, vergrijzing is juist als er GEEN jongeren (baby's) bijkomen.
Nou er gaan nog steeds hetzelfde aantal mensen dood en er worden er minder geboren dus over twintig jaar is het probleem vergrijzing ook weer weg
Als er het zelfde aantal doodgaanm en er komen er minder bij (minder geboren) dan wordt de gemiddelde leeftijd dus hoger (vergrijzing) en neemt deze juist toe.
Met die babyboom bedoel ik de mensen die vlak na de oorlog geboren zijn.
Dat waren er zoveel dat de regering er nu mee zit i.v.m. betalingen omdat ze in die
vette jaren geen buffer hebben aangelegd.Ze noemen het nu alleen vegrijzing want
babyboom klinkt een beetje onaardig.
Wat het tweede gedeelte aangaat reken je dus net als de regering,De mensen worden niet
ouder maar door die babyboom zijn er nu veel meer als anders maar dat is over 20 jaar
voorbij en doordat er minder geboortes zijn zijn ze dus van die vergrijzing af.
Denk je nu werkelijk dat ik denk dat mijn geld in een potje gaat om mij er naderhand van te betalen.Ze hebben alleen 50 jaar met dat geld kunnen werken voordat ze ook maar iets
aan mij hoefden te betalen. En de mensen die nu premie betalen betalen echt niet mijn
pensioen wat ik nu krijg daar wordt weer mee gewerkt.Het is geen AOW hoor.
Laat ik het zo zeggen. Als de regering zich er mee gaat bemoeien wat ze dus van plan zijn
dan is binnen no time mijn uitkering gehalveerd en de pensioenpot dito.
Ze rekenen bij de regering 4 % rente voor Jan met de pet dus ik zou zeggen de hele staatsschuld opkopen en de rest uitlenen aan de staat.Hebben ze 40.miljard aan rente per jaar dan kunnen ze van die rente alles betalen en houden ze nog over ook.Maar dat zie ik te simpel.
Ben er altijd weer verbaasd over hoe sommigen het altijd weer goedpraten terwijl al die
partijen het met elkaar oneens zijn.
Nou plumber, straks bekend geworden dat we er weer per persoon €300,00 op achteruit gaan. 25 euri's per maand. Hij is fijn. En dan weten we nog niet wat ons nog te wachten staat want, hebben ze gezegd, dit jaar gaat te boek dat er niets word uitgelekt voor de derde Dinsdag in September. Tjonge, wat zullen er weer velen verrast (onaangenaam) worden.
Tja iemand zal de "verzorginsstaat" toch moeten betalen en met steeds minder werkenden wordt dat wel wat moeilijker. Als de belastingen verhoogd (om dit te kunnen betalen) worden staat ook iedereen op zn achterste benen.
Bram, dit is nu precies zo'n item: Tros-Radar vraagt ons suggesties te doen over een toevoeging of in ieder geval feed back te geven of ze iets kunnen toevoegen aan deze site. Op dit onderwerp zou ik dan in willen gaan, zonder een draai om de oren van Off Topic. Door (wie heeft of kent ze niet) gedwongen omstandigheden leefden wij al bijna 20 jaar vóór de AOW er was, van ons spaargeld. We waren niet arm maar zeker niet rijk. Nu ben ik 2½ jaar alleen en het slinkt in zo'n giga tempo en vergeet niet, die AOW staat nu al jaren op 0 en gaat nu weer naar beneden. Geen grote bedragen voor mensen met een iets rianter inkomen, maar best geld voor de minder bedeelden. Dit alles neemt niet weg dat ik niet begrijp dat het voor de jongeren niet ook moeilijk is; veel moeilijker dan in mijn werkende periode: kon kiezen wat ik wilde doen, ook gewoon tegen de baas zeggen: barst lekker met je werk. En de volgende dag had je wat anders. Neemt niet weg dat het voor de "vergrijzing" behoorlijk frustrerend word ervaren dat wij "de zwarte piet" krijgen toegespeeld, zozeer zelfs dat heel wat mensen niet meer kunnen zeggen: "ik heb er zin an". Pim Fortuyn.bprosman schreef:Tja iemand zal de "verzorginsstaat" toch moeten betalen en met steeds minder werkenden wordt dat wel wat moeilijker. Als de belastingen verhoogd (om dit te kunnen betalen) worden staat ook iedereen op zn achterste benen.
nogmaals: zie het begin van mijn onderwerp.
De overheid gaat bepalen waarin MIJN pensioengeld wordt belegd. En dat wil ik niet.
Dan verdwijnt MIJN pensioengeld in een "bodemloze put".
Voorbeelden teveel: de Betuwelijn, de J-S-F, de HSL lijn, de FYRA, de metrolijn Noord-Zuid in Amsterdam.
De overheid gaat bepalen waarin MIJN pensioengeld wordt belegd. En dat wil ik niet.
Dan verdwijnt MIJN pensioengeld in een "bodemloze put".
Voorbeelden teveel: de Betuwelijn, de J-S-F, de HSL lijn, de FYRA, de metrolijn Noord-Zuid in Amsterdam.
Nee hoor, het gaat hier puur over hypotheken , (met NHG) , dus qua "kwaliteit" nog niet eens de slechtste hypotheken.De overheid gaat bepalen waarin MIJN pensioengeld wordt belegd.
Overigens is dit niets nieuws het ABP is jarenlang mede eigenaar geweest van Obvion.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Obvion
Onzin, dat heeft niets met hypotheken te maken.Voorbeelden teveel: de Betuwelijn, de J-S-F, de HSL lijn, de FYRA, de metrolijn Noord-Zuid in Amsterdam.
natuurlijk heeft dat niets met de hypotheken te maken maar met die idiote uitgavenbprosman schreef:Nee hoor, het gaat hier puur over hypotheken , (met NHG) , dus qua "kwaliteit" nog niet eens de slechtste hypotheken.De overheid gaat bepalen waarin MIJN pensioengeld wordt belegd.
Overigens is dit niets nieuws het ABP is jarenlang mede eigenaar geweest van Obvion.
Onzin, dat heeft niets met hypotheken te maken.Voorbeelden teveel: de Betuwelijn, de J-S-F, de HSL lijn, de FYRA, de metrolijn Noord-Zuid in Amsterdam.
van de regering waar jullie het zo eens mee zijn.Hierdoor krijg je die tekorten en waar
zijn ze dus mee bezig. Dat grote potje van 1.000 miljard aan te pakken om die tekorten
weg te werken.Dus indirect komt het toch bij het pensioen terecht.
Werd ook een sugestie gedaan dat ik me eens moest verdiepen in hoe die pensioenen
werken.Trek er al 9 jaar van krijg elk jaar bericht van die fondsen dus weet precies
hoe dat werkt.Wordt tijd dat jullie je er eens in verdiepen en niet alles goedpraten
wat gewoon niet goed is.bovendien moet er eens goed gelezen worden wat ik neerzet
en niet de boel zo verdraaien of dat ik er geen verstand van heb.
Aan die verhalen van jullie te lezen hebben jullie er een boel verstand van alleen weten
jullie er niets vanaf.En met jullie bedoel ik bprosman en degene waarmee ik niet meer in discussie wil treden.
Al 9 jaar pensioen?plumber schreef:natuurlijk heeft dat niets met de hypotheken te maken maar met die idiote uitgavenbprosman schreef:Nee hoor, het gaat hier puur over hypotheken , (met NHG) , dus qua "kwaliteit" nog niet eens de slechtste hypotheken.De overheid gaat bepalen waarin MIJN pensioengeld wordt belegd.
van de regering waar jullie het zo eens mee zijn.Hierdoor krijg je die tekorten en waar
zijn ze dus mee bezig. Dat grote potje van 1.000 miljard aan te pakken om die tekorten
weg te werken.Dus indirect komt het toch bij het pensioen terecht.
Werd ook een sugestie gedaan dat ik me eens moest verdiepen in hoe die pensioenen
werken.Trek er al 9 jaar van krijg elk jaar bericht van die fondsen dus weet precies
hoe dat werkt.Wordt tijd dat jullie je er eens in verdiepen en niet alles goedpraten
wat gewoon niet goed is.bovendien moet er eens goed gelezen worden wat ik neerzet
en niet de boel zo verdraaien of dat ik er geen verstand van heb.
Aan die verhalen van jullie te lezen hebben jullie er een boel verstand van alleen weten
jullie er niets vanaf.En met jullie bedoel ik bprosman en degene waarmee ik niet meer in discussie wil treden.
Dan heb je er waarschijnlijk al meer pensioen uitgekregen dan je er uit ingestopt hebt..
Hoezo niet profiteren?
Heeft iemand al eens uitgerekend hoeveel je eigen zelf aan pensioen betaald hebt?
Hoeveel je dat had kunnen opleveren als je het niet gestoken had in een pensioenfonds, maar gewoon op de spaarrekening had gezet ( voor het gemak maar even belastingvrij, wat ook niet helemaal reeel is ) en heo lang je daarvan had kunnen leven?
Ik heb het voor mezelf maar even gedaan en ik kom uit op 4,8 jaar ...
Na 4,8 jaar zou mijn zelf opgespaarde pensioenpotje ( zou ik dat mogen maken ) op zijn en daarna is er dus helemaal niets meer...