LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN slecht voor gamers, doen er niks aan.
KPN slecht voor gamers, doen er niks aan.
Goedendag,
Ik heb bij KPN een glasvezel abonnement afgesloten en kreeg daarbij de Arcadyan Experia box v8 modem
helaas werkt deze op bepaalde punten niet naar behoren.
Hierover is bij KPN geklaagd en zijn er vele forum post op het KPN forum,
http://forum.kpn.com/t5/Internet/Het-gr ... d-p/115330
het gaat hier vooral veel over gaming consoles die door de strikte regels van kpn bepaalde dingen of helemaal niet online kunnen komen.
KPN laat helemaal niks van zich horen en het lijkt erop dat ze ook niet bereid zijn er maar iets aan te doen.
Als je op internet zoekt op "Playstation 3 en KPN" zul je nog veel meer klachten tegen komen.
KPN adverteert zelf hiermee, "Online gamen met KPN Glasvezel is onbezorgd spelen op je spelcomputer. Het enige waar je op hoeft te letten is je eigen spel. De snelheid en betrouwbaarheid van je verbinding is een zekere factor dankzij glasvezel.
Online gamen zonder haperingen
Online gamen zonder vertraging of het uitvallen van je verbinding. Simpelweg plezier hebben in het online spelen van games met de zekerheid dat het niet aan de snelheid van je verbinding zal liggen. Want met KPN Glasvezel is online gamen nooit meer hetzelfde. Of je nou gaat gamen op je PC, Playstation, Nintendo of Xbox, de snelheid van glasvezel Internet geeft je volledige vrijheid tijdens het spelen van je favoriete online games.
Online multiplayer gamen
Samen met andere gamers urenlang spelen zonder zorgen over de snelheid van je verbinding of, erger nog, het uitvallen van je verbinding. KPN Glasvezel laat deze zorgen vergeten zodat alle aandacht naar het spel kan. Zo kun je samen met je vrienden de mogelijkheden van het online gamen tot het uiterste beleven."
Helaas is dit alles behalve waar!
Ik zelf vind dat KPN vals adverteert.
Door een kleine firmware update te doen zou KPN er een hoop tevreden gamers bij hebben, ik zelf raad op dit moment KPN bij iedereen af omdat ik persoonlijk vaak een spelletje doe maar op dit moment bemoeilijkt word door de beperkingen van de firmware op de Arcadyan Experia box v8.
Ik heb bij KPN een glasvezel abonnement afgesloten en kreeg daarbij de Arcadyan Experia box v8 modem
helaas werkt deze op bepaalde punten niet naar behoren.
Hierover is bij KPN geklaagd en zijn er vele forum post op het KPN forum,
http://forum.kpn.com/t5/Internet/Het-gr ... d-p/115330
het gaat hier vooral veel over gaming consoles die door de strikte regels van kpn bepaalde dingen of helemaal niet online kunnen komen.
KPN laat helemaal niks van zich horen en het lijkt erop dat ze ook niet bereid zijn er maar iets aan te doen.
Als je op internet zoekt op "Playstation 3 en KPN" zul je nog veel meer klachten tegen komen.
KPN adverteert zelf hiermee, "Online gamen met KPN Glasvezel is onbezorgd spelen op je spelcomputer. Het enige waar je op hoeft te letten is je eigen spel. De snelheid en betrouwbaarheid van je verbinding is een zekere factor dankzij glasvezel.
Online gamen zonder haperingen
Online gamen zonder vertraging of het uitvallen van je verbinding. Simpelweg plezier hebben in het online spelen van games met de zekerheid dat het niet aan de snelheid van je verbinding zal liggen. Want met KPN Glasvezel is online gamen nooit meer hetzelfde. Of je nou gaat gamen op je PC, Playstation, Nintendo of Xbox, de snelheid van glasvezel Internet geeft je volledige vrijheid tijdens het spelen van je favoriete online games.
Online multiplayer gamen
Samen met andere gamers urenlang spelen zonder zorgen over de snelheid van je verbinding of, erger nog, het uitvallen van je verbinding. KPN Glasvezel laat deze zorgen vergeten zodat alle aandacht naar het spel kan. Zo kun je samen met je vrienden de mogelijkheden van het online gamen tot het uiterste beleven."
Helaas is dit alles behalve waar!
Ik zelf vind dat KPN vals adverteert.
Door een kleine firmware update te doen zou KPN er een hoop tevreden gamers bij hebben, ik zelf raad op dit moment KPN bij iedereen af omdat ik persoonlijk vaak een spelletje doe maar op dit moment bemoeilijkt word door de beperkingen van de firmware op de Arcadyan Experia box v8.
-
Re: KPN slecht voor gamers, doen er niks aan.
helemaal mee eens , wij zitten met dezelfde problemen , met de PS3 .
tis toch belachelijk dat het zo moet KPN ! Na een harde resset moet je alles opnieuw instellen .
met Ziggo hadden we daar geen last van . zorg gewoon dat die instellingen goed staan
tis toch belachelijk dat het zo moet KPN ! Na een harde resset moet je alles opnieuw instellen .
met Ziggo hadden we daar geen last van . zorg gewoon dat die instellingen goed staan
Van het woord 'Experia box' gana de haren al overreind. schijnt ene complete ramp te zijn.
Het is iemand nooit gelukt om porten te forwarden nara binnen. het werkt gewoon niet.
Bedrijven moeten gewoon weer oevrstappen op leveren van modems zonder routers. helas gebeurd het omgekeerde.
Het is iemand nooit gelukt om porten te forwarden nara binnen. het werkt gewoon niet.
Bedrijven moeten gewoon weer oevrstappen op leveren van modems zonder routers. helas gebeurd het omgekeerde.
Niet alleen voor gamers is zo'n KPN "Experia box" een ramp, ook voor gebruikers die een VPN verbinding willen opzetten is deze router rampzalig.
De oorzaak is bekend, maar KPN weigert (reageert niet) om de benodigde aanpassingen door te voeren.
Ze belemmeren ons hierbij dus in het gebruik van internet, iets wat in strijd is met artikel 7.4 van de telecommunicatiewet.
Ik hoop dat radar hier een topic van kan maken, want KPN is een logge, trage organisatie die niet luistert naar haar klanten en ook nog eens geen gehoor geeft aan wetgeving die opgesteld is om ons als gebruiker/klant te beschermen.
De oorzaak is bekend, maar KPN weigert (reageert niet) om de benodigde aanpassingen door te voeren.
Ze belemmeren ons hierbij dus in het gebruik van internet, iets wat in strijd is met artikel 7.4 van de telecommunicatiewet.
Ik hoop dat radar hier een topic van kan maken, want KPN is een logge, trage organisatie die niet luistert naar haar klanten en ook nog eens geen gehoor geeft aan wetgeving die opgesteld is om ons als gebruiker/klant te beschermen.
niet alleen gamers maar ook alle gebruikers van apple apparatuur hebben problemen met de experiabox V8 van kpn. sinds ik glasvezel heb van kpn is mijn draadloos wifi bereik zeer slecht,kan ik niet meer draadloos printenen en de airplay van mijn apple tv werkt niet meer,let wel met adsl werkte alles prima..vele malen gebeld met hun helpdesk?????maar daar hoef je geen hulp van te verwachten de laatste keer kreeg ik als antwoord dat kpn glasvezel levert tot in de meterkast en wat ik daarop aansluit niet hun zorg is,ook diverse malen geprobeerd op hun forum maar daar krijg je ook geen antwoord op je vragen...onbegrijpelijk dat een bedrijf zo met zijn klanten durft om te gaan.ik hoop bij deze dat tros/radar hier iets aan kan doen want met mij zijn veel klanten van kpn gedupeerd en zij (kpn) is niet van plan hier iets aan te doen.
Maar als je alles via de glasvezelmodem hebt lopen en je hebt problemen met de draadloze dinges, dan ligt het NIET aan het binnenkomende signaal maar aan de zender van de draadloze dinges, de modem. Daar zul je iets moeten instellen of gewoon een Airport/andere router aan je modem hangen en alles via dat ding laten gaan. Dus ook hier is het niet de provider, maar de gebruiker die de problemen veroorzaakt.
het ligt inderdaad aan het modum dat zou je dus zelf in moeten kunnen stellen maar dat is helaas bij de experia V8 niet mogelijk.kpn heeft alles dichtgetimmerd en als je idtv hebt moet het signaal via de V8 lopen dus een eigen router is geen optie.dus wat jij beweerd klopt niet hier is dus wel degelijk de provider de schuldige en niet de klant.
Heb je wel gecontroleerd op welk kanaal je zit ? en of dat het zelfde was al de vorige router ?
Is het dan zo moeilijk om een router aan de modem te koppelen? Dus ja, het is en blijft je eigen verantwoording. Het is immers je eigen netwerk. En als je niet weet hoe je dat moet bouwen, dan kan een ITbedrijf je wel helpen maar je provider niet.matje44 schreef:het ligt inderdaad aan het modum dat zou je dus zelf in moeten kunnen stellen maar dat is helaas bij de experia V8 niet mogelijk.kpn heeft alles dichtgetimmerd en als je idtv hebt moet het signaal via de V8 lopen dus een eigen router is geen optie.dus wat jij beweerd klopt niet hier is dus wel degelijk de provider de schuldige en niet de klant.
toen ik adsl van kpn had heb ik ook zelf een router aangesloten en dat werkte perfect maar bij de V8 is dat niet zo eenvoudig want je kunt in de experia zelf niets veranderen.daarbij vraag ik mij af waarom ik een duur ict bedrijf in moet huren,kpn dwingt je toch om met de V8 te werken zij zijn toch degenen die hun klanten een alternatief moeten kunnen bieden.andere providers hebben toch ook modems die bonjour van apple ondersteunen.als klant mag je verwachten dat je een deugdelijk product krijgt en anders moet kpn een modem leveren waarop ik mijn eigen router kan aansluiten maar dat is op de V8 niet mogelijk.daarbij komt nog dat als er een mogelijkheid is om dit te veranderen de helpdesk van kpn hun klanten behulpzaam kunnen zijn en van advies kunnen dienen,maar daar zijn ze helemaal niet toe bereid...als jij advies hebt hoe ik dit kan oplossen dan hoor ik dat graag.
Het beste advies dat ik je kan geven:
Loop met een grote boog om deze Koninklijke Prutsers uit Nederland heen.
Loop met een grote boog om deze Koninklijke Prutsers uit Nederland heen.
Je hebt wel een beetje een grote mond, maar goed.matje44 schreef:toen ik adsl van kpn had heb ik ook zelf een router aangesloten en dat werkte perfect maar bij de V8 is dat niet zo eenvoudig want je kunt in de experia zelf niets veranderen.daarbij vraag ik mij af waarom ik een duur ict bedrijf in moet huren,kpn dwingt je toch om met de V8 te werken zij zijn toch degenen die hun klanten een alternatief moeten kunnen bieden.andere providers hebben toch ook modems die bonjour van apple ondersteunen.als klant mag je verwachten dat je een deugdelijk product krijgt en anders moet kpn een modem leveren waarop ik mijn eigen router kan aansluiten maar dat is op de V8 niet mogelijk.daarbij komt nog dat als er een mogelijkheid is om dit te veranderen de helpdesk van kpn hun klanten behulpzaam kunnen zijn en van advies kunnen dienen,maar daar zijn ze helemaal niet toe bereid...als jij advies hebt hoe ik dit kan oplossen dan hoor ik dat graag.
Waarom kunnen deze mensen allemaal wèl een router aan hun V8 "hangen" en jij niet? En waarom is KPN verantwoordelijk voor de wijze waarop jij omgaat met internet? Ze leveren signaal tot aan het modem. Daarna zoek je het maar uit. En dat is bij elke provider zo. Bonjour-protocol heeft niets te maken met het internetsignaal. Als het niet via de modem werkt, dan moet je zelf zorgen dat je een apparaat hebt dat het wel verzorgt. De router dus. Interne zaken waar je provider geen dinges mee te maken heeft. Hadden ze dat wèl dan zaten er nogal wat haken en ogen aan het gebruik van internet en machines. En dan had je nog veel harder staan brullen over "vrijheid" en dergelijke.
Dus inderdaad. De Klantenservice mag je gewoon zeggen dat je je interne netwerk zelf mag uitdokteren want daar betaal je namelijk NIET voor. Een IT-bedrijf betaal je daar wel voor. Maar dat wil je niet.
Maar anderen de schuld geven wil je dan weer wel. Dat mag, maar verwacht dan ook replieken die niet stroken met jouw mening. En wees dan ook zo eerlijk om je ongelijk in te zien. Want van alleen maar brullen dat ik geen gelijk heb en jij wel, begrijpt niemand wat je nou wil met dit topic.
Ik weet niet wat voor een ervaringen jij hebt met die routers van KPN, maar matje heeft gewoon gelijk.devious schreef:Je hebt wel een beetje een grote mond, maar goed.
Waarom kunnen deze mensen allemaal wèl een router aan hun V8 "hangen" en jij niet? En waarom is KPN verantwoordelijk voor de wijze waarop jij omgaat met internet? Ze leveren signaal tot aan het modem. Daarna zoek je het maar uit. En dat is bij elke provider zo. Bonjour-protocol heeft niets te maken met het internetsignaal. Als het niet via de modem werkt, dan moet je zelf zorgen dat je een apparaat hebt dat het wel verzorgt. De router dus. Interne zaken waar je provider geen dinges mee te maken heeft. Hadden ze dat wèl dan zaten er nogal wat haken en ogen aan het gebruik van internet en machines. En dan had je nog veel harder staan brullen over "vrijheid" en dergelijke.
Dus inderdaad. De Klantenservice mag je gewoon zeggen dat je je interne netwerk zelf mag uitdokteren want daar betaal je namelijk NIET voor. Een IT-bedrijf betaal je daar wel voor. Maar dat wil je niet.
Maar anderen de schuld geven wil je dan weer wel. Dat mag, maar verwacht dan ook replieken die niet stroken met jouw mening. En wees dan ook zo eerlijk om je ongelijk in te zien. Want van alleen maar brullen dat ik geen gelijk heb en jij wel, begrijpt niemand wat je nou wil met dit topic.
Als je telefonie afneemt van KPN dan ben je gebonden aan hun Experia boxen, immers de SIP instellingen worden door KPN geheim gehouden.
Als je geen telefonie afneemt bij de KPN, dan kan je inderdaad wel een eigen router gebruiken mits deze VLAN ondersteuning biedt op de WAN poort. Alternatief in een managed switch tussen het glasvezel modem en de router. (zie http://netwerkje.com/eigen-router)
Je zegt: "Ze leveren signaal tot aan het modem. Daarna zoek je het maar uit. En dat is bij elke provider zo.". Mag ik je er dan op wijzen dat de router eigendom is van KPN (als gebruiker heb je hem in bruikleen). Dit impliceert (ongeacht wat ze er zelf ook van zeggen) dat ze ook verantwoordelijk zijn voor het correct functioneren van deze router.
Je geeft terecht aan dat KPN niet verantwoordelijk is voor de wijze waarop jij omgaat met internet. Dat betekent echter ook dat KPN geen beperkingen zou mogen opleggen ten aanzien van het gebruik van internet. Dat doen ze dus wel door het dichttimmeren van hun firewall en de gebruiker geen toegang te geven tot het beheer van die firewall.
Zo laat de firewall inkomend alleen TCP en UDP verkeer door. Elke ander protocol zoals ESP voor VPN tunnels, ICMP voor ping en alle andere worden door de firewall geweigerd.
KPN mag dan niet verantwoordelijk zijn voor mijn gebruik van internet, het is wel verantwoordelijk voor de beperkingen die ik ondervind met het gebruik van internet.
En van behulpzaamheid en van advies dienen hebben ze bij KPN nog nooit gehoord. Dit is misschien nog wel de meest kwalijke eigenschap van deze organisatie, die notabene verantwoordelijk is voor één van de grootste netwerken in Nederland.
Advies: Ga met telefonie naar een ander voip provider en vervang de Experia box door een eigen router die VLAN ondersteuning biedt op de WAN poort.
Nog zo een die het beter weet. Maar het verschil tussen een modem en een router kennen ze blijkbaar niet. Het maakt me verder ook niet uit. Brullende mensen die de oorzaak altijd bij een ander zoeken blijven we houden. Maar grappig dat ze tegenwoordig zo hard brullen en geen hulp wensen, maar mensen die meepraten. Want samen brullen is gezelliger. Mooi, ik reageer niet meer.
ja Devious het lijkt mij ook maar beter dat jij niet meer reageert want het is mij opgevallen dat jij op alle topics van kpn zo reageert en achter kpn staat,je doet mij heel erg denken aan de helpdesk van kpn en heb het vermoeden dat jij daar ook werkt.....dus niet meer reageren aub.want die antwoorden van jou heb ik al vaak genoeg van de helpdesk van kpn gehoord......
tssss, als je het niet met em eens bent dan werk je voor de KPN? Zoek het lekker in je eigen domein. Want daar ligt het probleem en niet bij de KPN. En je kunt brullen wat je wil, de oplossing ligt voorhanden maar dat wil je niet horen. Succes.
Ziggo is internet via de euro-docsis standaard via een coaxkabel, dit is 100% glasvezel tot in huis. Dat is een beetje granny smith's met golden delicious vergelijken.m-vanraalte schreef:helemaal mee eens , wij zitten met dezelfde problemen , met de PS3 .
Maar dat geschreven hebbende, lijkt het me dat dit zonder al te veel gedoe gewoon zou moeten werken, zeker gezien het feit dat er steeds meer mensen een online spelcomputer hebben. En de volgende generatie van die dingen is zonder internetverbinding zo ongeveer kreupel, vooral die nieuwe Xbox is daar nu al berucht om.
Misschien moet je zelf je huiswerk eens wat beter gaan doen.devious schreef:Nog zo een die het beter weet. Maar het verschil tussen een modem en een router kennen ze blijkbaar niet. Het maakt me verder ook niet uit. Brullende mensen die de oorzaak altijd bij een ander zoeken blijven we houden. Maar grappig dat ze tegenwoordig zo hard brullen en geen hulp wensen, maar mensen die meepraten. Want samen brullen is gezelliger. Mooi, ik reageer niet meer.
Die Experia boxen van KPN zijn routers met een ingebouwd dsl modem.
In een glasvezel omgeving wordt alleen de router functionaliteit van de Experia box gebruikt. Het glasvezel modem (ook wel NTU genoemd) is bij KPN veelal een Genexis. Het modem en de router zijn hier dus twee aparte apparaten.
In een adsl/vdsl omgeving (via koper) worden zowel de router- als de modem functionaliteit van de Experia box gebruikt en zijn de router en het modem dus één en hetzelfde apparaat.
Hoe kan je dan praten over het verschil tussen de router en het modem als je je niet hebt verdiept in de omgeving waar zo'n Experia box wordt ingezet.
Als KPN dus zegt dat ze verantwoordelijk zijn voor het signaal tot aan het modem, dan is dat pertinent onjuist. Zolang er een Experts box van KPN gebruikt wordt zijn ze verantwoordelijk voor het signaal tot en met die router. Die router is eigendom van KPN en dus is KPN ook verantwoordelijk voor een juiste werking van de router. Als je dan ook nog eens niet zomaar die router kunt vervangen omdat je telefoon ook via die router loopt, dan is KPN wettelijk verplicht om je te ondersteunen bij problemen met die router.
Daarnaast is het zo dat je die Experia box niet zomaar kunt vervangen door een eigen router (al dan niet met ingebouwd dsl modem) als je ook telefonie van KPN via internet hebt. KPN geeft de SIP instellingen niet vrij waardoor deze niet op een ander apparaat te configureren zijn.
Dat mensen brullen maar geen hulp wensen in wel de domste uitspraak die ik in lange tijd gehoord heb, het zijn juist mensen die schreeuwen (brullen) om hulp maar die niet mogen ontvangen.
Laatst gewijzigd door w.j.b. op 02 sep 2013 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo te horen heb jij nog een TG789vn. Direct laten vervangen door een V8 (Arcadyan VGV7519).m-vanraalte schreef:helemaal mee eens , wij zitten met dezelfde problemen , met de PS3 .
Daar kan je gewoon een backup van je instellingen maken die zelfs na een factory reset eenvoudig te restoren is.
Begrijpend lezen is toch niet zo heel moeilijk? Wat is er mis met het plaatsen van een router achter de modem? En dat zeg ik eigenlijk in mijn verhaaltje. Dat jullie er iets heel anders van maken omdat ik niet in jullie straatje praat, tja...w.j.b. schreef:Misschien moet je zelf je huiswerk eens wat beter gaan doen.devious schreef:Nog zo een die het beter weet. Maar het verschil tussen een modem en een router kennen ze blijkbaar niet. Het maakt me verder ook niet uit. Brullende mensen die de oorzaak altijd bij een ander zoeken blijven we houden. Maar grappig dat ze tegenwoordig zo hard brullen en geen hulp wensen, maar mensen die meepraten. Want samen brullen is gezelliger. Mooi, ik reageer niet meer.
Die Experia boxen van KPN zijn routers met een ingebouwd dsl modem.
In een glasvezel omgeving wordt alleen de router functionaliteit van de Experia box gebruikt. Het glasvezel modem (ook wel NTU genoemd) is bij KPN veelal een Genexis. Het modem en de router zijn hier dus twee aparte apparaten.
In een adsl/vdsl omgeving (via koper) worden zowel de router- als de modem functionaliteit van de Experia box gebruikt en zijn de router en het modem dus één en hetzelfde apparaat.
Hoe kan je dan praten over het verschil tussen de router en het modem als je je niet hebt verdiept in de omgeving waar zo'n Experia box wordt ingezet.
Daarnaast is het zo dat je die Experia box niet zomaar kunt vervangen door een eigen router (al dan niet met ingebouwd dsl modem) als je ook telefonie van KPN via internet hebt. KPN geeft de SIP instellingen niet vrij waardoor deze niet op een ander apparaat te configureren zijn.
Dat mensen brullen maar geen hulp wensen in wel de domste uitspraak die ik in lange tijd gehoord heb, het zijn juist mensen die schreeuwen (brullen) om hulp maar die niet mogen ontvangen.