LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fietsverwijdering bij station Amersfoort

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
anjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2010 10:53

fietsverwijdering bij station Amersfoort

Ongelezen bericht door anjes »

Amersfoort, maandag 12 september,19.00.
Mijn dochter, Isabelle Thomas, wonende te Amersfoort komt terug van haar werk in Amsterdam. Helaas, geen fiets meer. De fiets is tegen betaling op te halen op een bedrijventerrein tegen betaling van 15 euro. De fiets was vastgemaakt aan een fietsenrek aan de zijkant. Waarom, wel er was geen plek in het rek.
Mag de gemeente zonder enige waarschuwing fietssloten doorknippen en fietsen meenemen. En hoe kom je aan je fiets als je geen auto hebt om naar het bedrijventerrein te rijden. Betaalt de gemeente je doorgeknipte ketting. Dit lijkt op vandalisme van de gemeente.
De gemeente is over deze kwestie niet te bereiken.
Wat te doen?

angel1978
Berichten: 11133
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: fietsverwijdering bij station Amersfoort

Ongelezen bericht door angel1978 »

de fiets IN het rek plaatsen in vervolg

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: fietsverwijdering bij station Amersfoort

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer je een auto parkeert op de stoep omdat alle parkeerplaatsen vol zijn wordt deze ook weggesleept.

eagle3824
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 mei 2008 17:37

Re: fietsverwijdering bij station Amersfoort

Ongelezen bericht door eagle3824 »

Ja dit mag.

De regeling is vastgelegd in de apv er staan bij het station overal borden waar dit opstaat aangegeven. De fiets stond waarschijnlijk op het stationsplein daar is het altijd druk. Aan de anderzijde op het mondriaan plein is vaak wel plek. Daar is ook een gratis bewaakte fietsen stalling. Daar heb je wel aan pasje voor nodig maar die krijg je gratis via ns.nl.

stofzuigertje

Re: fietsverwijdering bij station Amersfoort

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er staat aangegeven dat paden vrij moeten blijven.
Ook bij mijn station moet je soms achteraan een plek zoeken en de foute fietsen blokkeren de rollators die er soms niet langs kunnen en ver moeten omrijden.

Dus fiets naast rek mag niet.
Als je iets verder weg tegen lantaarn zet dus niet direct bij station is de wegknip kans vele malen kleiner.
Ze doen dit omdat er vaak tientallen rekken leeg zijn en iedereen vooraan wil zetten.

Dus fout geparkeerde fietsen weg knippen mag indien er voldoende rekken leeg stonden op redelijke afstand.
Anders kan je via rechter dit geld terug eisen.
Dus zorg voor camera en laat foto's zien van alle volle rekken dat er werkelijk tekort ruimte is en dan zou je zelfs de extra kosten van fiets ophalen mogen claimen naast de reeds betaalde €15,-

U moet dus via bewijs aantonen dat alle rekken vol waren in redelijke omgeving en dat er dus geen plek was.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: fietsverwijdering bij station Amersfoort

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Ik denk dat als je het juridisch zuiver zou uitspelen dat de gemeente aan het kortste eind trekt. De kneep zit hem namelijk in de geldigheid van een verbod en daaruit voortvloeiende bevoegdheid. Indien de gemeente hierin legetiem wil handelen zullen ze een bord moeten plaatsen waarop die verordening staat zodat ook iedereen daarvan op de hoogte is dan wel redelijkerwijs had kunnen zijn. Het vastleggen in de APV is niet voldoende. Dus als u wilt procederen voor: € 15,-- dan ga uw gang.
Laatst gewijzigd door troubleshooter op 25 sep 2010 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: fietsverwijdering bij station Amersfoort

Ongelezen bericht door Ulbe »

Bij ons op het station is het gebruikelijk dat iedereen de fiets maar tegen de muur zet en deze soms dagenlang staan laat,

Vaak zijn het gejatte fietsen die overgeverfd zijn, en soms zelfs worden deze soms nog gejat ook,

Het gebeurt zelfs dat er een busje stopt, laadt 20 fietsen in, en vertrekt direct naar de andere kant van het land, om ze daar weer door te verkopen...,

Wat ik hier mee wil zeggen is dat het niet verstandig is je fiets overal maar neer te klappen, de fiets wordt gesloopt, en dan moet je niet zeuren dat je dat risico neemt wanneer de fiets verwijderd of gejat is,

Betaal die € 15,- en wees blij dat de fiets niet gejat is, voor die 15 piek krijg je niet op een legale manier een andere fiets,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

grits
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2013 17:57

Re: fietsverwijdering bij station Amersfoort

Ongelezen bericht door grits »

wat een onzin, "betaal die 15 euro en wees blij dat hij niet gejat was". Ik zou jou wel eens willen zien als je (1) je fiets kwijt bent en je maar moet gissen waar hij is, (2) op een alternatieve manier naar huis moet, (3) de volgende dag naar een vaag adres zien te komen om je eigen fiets terug te kopen. Dit alles stond mij vandaag te wachten. Het is dat er meer mensen hun fiets kwijt waren en dat een ervan wist dat de gemeente ze ophaalt, anders had ik me dat niet zomaar gerealiseerd. Ik had mijn fiets gewoon tussen andere fietsen geparkeerd, nu ze alle fietsen hebben verwijderd blijkt dat het een brommerparkeervak was en dat het geldt als "onjuist gestald". Dat had ik zo op het eerste oog niet kunnen zien.

Dat Amersfoort de stad netjes wil houden kan ik snappen, maar doe dat dan met stickers op de fiets in plaats van meteen je eigen burgers op stang jagen met dit soort acties. Ik woon hier nu twee weken maar ik heb nu al haast spijt dat ik voor Amersfoort heb gekozen! Geef mij dan Utrecht maar weer terug. Daar is fietsoverlast ook een probleem, maar bouwen ze in ieder geval genoeg fietsenstallingen, en als je een keer verkeerd staat wordt je dat ook verteld - op een vriendelijkere manier. Minder bloed en nagels en zo.

Koude douche voor Gemeente Amersfoort!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: fietsverwijdering bij station Amersfoort

Ongelezen bericht door sjohie »

anjes schreef:Amersfoort, maandag 12 september,19.00.
Mijn dochter, naam verwijderd - sjohie, wonende te Amersfoort komt terug van haar werk in Amsterdam. Helaas, geen fiets meer. De fiets is tegen betaling op te halen op een bedrijventerrein tegen betaling van 15 euro. De fiets was vastgemaakt aan een fietsenrek aan de zijkant. Waarom, wel er was geen plek in het rek.
Mag de gemeente zonder enige waarschuwing fietssloten doorknippen en fietsen meenemen. En hoe kom je aan je fiets als je geen auto hebt om naar het bedrijventerrein te rijden. Betaalt de gemeente je doorgeknipte ketting. Dit lijkt op vandalisme van de gemeente.
De gemeente is over deze kwestie niet te bereiken.
Wat te doen?
de APV van de gemeente lezen? Artikel 5.12 heeft het antwoord, en is met een simpele google actie te vinden, als je geen auto/fiets hebt om op het gemeentehuis de APV in te kunnen zien.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: fietsverwijdering bij station Amersfoort

Ongelezen bericht door GJvdZ »

grits schreef:
Dat Amersfoort de stad netjes wil houden kan ik snappen, maar doe dat dan met stickers op de fiets in plaats van meteen je eigen burgers op stang jagen met dit soort acties.
Het doel van weghalen is om de paden vrij te houden. Dan heeft het weinig zin om eerst te labelen en dan naar een week of twee die fietsen pas weg te halen. Het is een kleine moeite om een fiets fatsoenlijk te parkeren. Maar ja, dan moet je misschien wat verder lopen.

Dit gedrag van fietsers lijkt overigens de norm te worden. Ik woon naast een supermarkt en tegenwoordig lijkt het normaal om fietsen voor de schuifdeuren te zetten, zodat je zo dicht mogelijk kan parkeren. Binnenkort worden fietsen waarschijnlijk mee naar binnen genomen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: fietsverwijdering bij station Amersfoort

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er is helemaal geen plek om je fiets neer te zetten:

http://amersfoort.sp.nl/bericht/32024/0 ... story.html

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: fietsverwijdering bij station Amersfoort

Ongelezen bericht door dhc »

En niemand ziet dat dit topic al drie jaar oud is.....

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: fietsverwijdering bij station Amersfoort

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

dhc schreef:En niemand ziet dat dit topic al drie jaar oud is.....
....en die 15 euro inmiddels ook al aan inflatie onderhevig is geweest.

melomaan
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:19

Re: fietsverwijdering bij station Amersfoort

Ongelezen bericht door melomaan »

en de bron van Bob Schurkjens al 4 en een half jaar oud is :shock:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: fietsverwijdering bij station Amersfoort

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nou en? Er is toch geen bal veranderd?

Gesloten