LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Jan 42
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 aug 2013 16:57

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Ongelezen bericht door Jan 42 »

Ik heb beloofd mensen op de hoogte te houden over ontwikkelingen over deze zaak.
We hadden nog een mail gestuurd naar de KLM, om te vragen dat als we het retour ticket niet gingen gebruiken, er nog een 'administratieve' heffing over heen zou komen. Op die vraag bleek een antwoord heel lastig. We kregen allerlei standaard antwoorden over formulieren invullen om admin. kosten terug te declareren... Dus we zeiden, nee, dat bedoelen we niet. Er staat in jullie voorwaarde dat er administratieve kosten aan vast zitten als we de terug vlucht niet nemen. En weer kregen we een antwoord die niet aansloot op de vraag. Vandaag werden we uit het niets gebeld door de KLM custumer care. Ze hadden het er nog even over gehad, omdat ze het toch wel een vervelende situatie vonden, wilde ze de 1e gekochte retour tickets wel terug betalen.
Ik bedankte vriendelijk voor de tegemoetkoming, maar daar gaat het niet om zei ik. IK heb de heen vlucht gemist, die moet ik gewoon betalen. Het gaat ons om de terug reis die zo maar geannuleerd was, zonder dat aan te geven. Ze gaat nu op nieuw in overleg... Ondertussen word er door de RBS onderzocht of de AV van de KLM rechtsgeldig zijn of niet. Eerder had mijn rechtsbijstand contact gezocht met de KLM, of ze tot een oplossing konden komen. Die werden toen weggewimpeld. Het ging om zulke kleine bedragen, we moesten ons daar maar niet druk om maken...
Word vervolgd


tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Ongelezen bericht door tenormin »

Teunbosseman schreef:En hier een en ander visueel.

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binne ... aan__.html
Zie het nu pas, wilde dit doorgeven maar jij leest de Telegraaf dus ook. Dacht gelijk aan Saskia en Jan.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Ongelezen bericht door Jolijn »

tenormin schreef:
Teunbosseman schreef:En hier een en ander visueel.

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binne ... aan__.html
Zie het nu pas, wilde dit doorgeven maar jij leest de Telegraaf dus ook. Dacht gelijk aan Saskia en Jan.
Die met de staart is Jan? :wink: :oops:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Ongelezen bericht door tenormin »

Nee, met de snor :roll: Ik bedoelde alleen een eensluidend verhaal, Jolijn.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Ongelezen bericht door Jolijn »

tenormin schreef:Nee, met de snor :roll: Ik bedoelde alleen een eensluidend verhaal, Jolijn.
Ik snap wel wat je bedoeld, daar gaat mijn reactie niet over.
Eensluidend? Ja logisch toch? :) Het zijn Saskia en Jan toch ook?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Ongelezen bericht door tenormin »

Jolijn schreef:
tenormin schreef:Nee, met de snor :roll: Ik bedoelde alleen een eensluidend verhaal, Jolijn.
Ik snap wel wat je bedoeld, daar gaat mijn reactie niet over.
Eensluidend? Ja logisch toch? :) Het zijn Saskia en Jan toch ook?
Ja, dat dacht ik eerst ook: dat het over Saskia en Jan ging. Toen zette jij me op het verkeerde been en kon het artikel niet meer bekijken want de krant was toen al bij de buuf. En had geen zin meer om naar haar toe te gaan of om de site van de krant af te struinen.

Jan 42
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 aug 2013 16:57

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Ongelezen bericht door Jan 42 »

:oops: Tja, dat waren wij dus, en ja, ik ben blond :oops: En Jan heeft een staart 8)

Inmiddels is er heel wat gebeurt sinds mijn laatste up date...
(Aansluitend op mijn vorige bericht)
We werden dus gebeld door de KLM, zie hierboven. Na het allemaal nog eens te hebben overlegd wilde ze opnieuw ons te gemoed komen, maar ze konden de papieren niet vinden van de tickets die we hadden moeten kopen om terug te komen. Als ik die opstuurde werd alles in orde gemaakt.
Dus stuurde ik de papieren op. De volgende dag werden we gebeld. Ze zouden de 660 euro overmaken maar dan wel min 50 euro pp. die we anders kwijt waren geweest voor een retour ticket van Transavia. Nee zei ik, dat is raar, als ik dat had geweten en gedaan, dan hadden we niet uren over het vliegveld hoeven dolen op zoek naar een oplossing om terug te komen. Het gaat ons er om dat dit niet had mogen gebeuren, en het een hele rare regel is, om maar niet te zeggen zeer klant onvriendelijk. Het is inmiddels een princiepen kwestie geworden. Ik wil graag horen dat dit niet meer gaat gebeuren, dat deze regel niet meer zomaar op mensen belast mag worden! "Dan ga ik het dossier sluiten," was het antwoord. OK zei ik, maar weet dat we het er niet bij zullen laten zitten, we gaan naar de rechter om een uitspraak te krijgen om andere passagiers in de toekomst te beschermen voor deze rare regel. Zo gezegd zo gedaan. Wij stuurde een tip naar Kassa magazine en de Telegraaf om bekendheid te krijgen voor deze zaak zodat we meer mensen bereikte over deze vreemde (al)GEMEENE voorwaarde. We hadden nooit rekening gehouden dat onze foto in de krant zou komen en dat we gefilmd zouden worden. Eerlijk gezegd was dat niet de bedoeling, want ik schaam me dood. Maar goed, al zou het 1 moeder met kind of oud echtpaar dit leed besparen, dan is het allemaal in ieder geval niet voor niets geweest.

En de KLM, die belde nu op om haar excuses te maken, dit had nooit mogen gebeuren, ze schamen zich, en we moesten ook weten dat ze zeker niet zo met hun klanten willen omgaan. Ze gaan hier van leren, en willen ook dat dit nooit meer gebeurd. De regel van 'de retour ticket vervalt automatisch' gaat nu niet meer op als je hebt gebeld na een 'No show' om uit te leggen dat je de heen vlucht door omstandigheden hebt gemist. Dat is in 2007 na de uitzending van Radar al veranderd. Die mensen hadden niet gebeld, dat was het verschil. Helaas wilden ze dit niet naar de krant communiceren, dus daarom hoop ik op deze manier toch deze nieuwe regel te delen.

Dus als jullie ooit je vlucht missen, bel naar KLM Customer Care en leg ze het 'jan en Saskia' geval voor en zorg voor een vlucht terug! Ik mag hier geen gegevens achter laten, maar Radar heeft ons nummer, als we kunnen helpen dan horen we het graag. :D

Wie weet word vervolgd...

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Dit hebben jullie heel goed gedaan!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Ongelezen bericht door kokka »

ik had het eerlijk gezegd niet verwacht, maar respect voor de manier waarop jullie deze "reus" toch klein gekregen hebben.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Ongelezen bericht door tenormin »

Het "leuke" van het verhaal is dat er nu een gezicht is van een topic starter, dat gebeurt niet al te vaak. 't Is natuurlijk wel zo dat, als je de Telegraaf op de hoogte brengt, je met je kop op de foto komt. Waarom zou je niet willen? Is toch leuk. Maar heb je nu het hele bedrag teruggekregen of lees ik daar nu net weer overheen?
Heeft jullie toch behoorlijk wat uithoudingsvermogen gekost, chapeau.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Ongelezen bericht door Jolijn »

tenormin schreef:
Jolijn schreef:
tenormin schreef:Nee, met de snor :roll: Ik bedoelde alleen een eensluidend verhaal, Jolijn.
Ik snap wel wat je bedoeld, daar gaat mijn reactie niet over.
Eensluidend? Ja logisch toch? :) Het zijn Saskia en Jan toch ook?
Ja, dat dacht ik eerst ook: dat het over Saskia en Jan ging. Toen zette jij me op het verkeerde been en kon het artikel niet meer bekijken want de krant was toen al bij de buuf. En had geen zin meer om naar haar toe te gaan of om de site van de krant af te struinen.
Teunbosseman heeft toch een link geplaatst? :o
Die heb ik bekeken, vandaar toch ook mijn opmerking over de staart?

@Jan en Saskia; je pakt mijn opmerking goed op :)
Jullie hebben je nek durven uitsteken, prima!

Jan 42
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 aug 2013 16:57

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Ongelezen bericht door Jan 42 »

:D Dank jullie wel voor de positieve reacties. Tja, ik schaamde me een beetje na alle negatieve reacties die we hier hadden gekregen van 3 mensen hier op het forum.

Ja, ze zouden vandaag de 2 tickets, de mobiele telefoonkosten en de restaurant kosten van de Mc Donalds terug betalen. Dus, dat is meer dan we hadden verwacht. Maar het belangrijkste is voor ons dat ze hebben toe gegeven dat die regel van, retour vervalt automatisch... niet kan en niet redelijk is. Als het om het geld was gegaan had ik bij het eerste voorstel wel 'gehapt' om overal van af te zijn, want dit alles heeft veel tijd gekost. En tijd krijg je nooit meer terug en is ons heel kostbaar.

Groetjes Saskia

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Ongelezen bericht door tenormin »

Jan 42 schreef::D Dank jullie wel voor de positieve reacties. Tja, ik schaamde me een beetje na alle negatieve reacties die we hier hadden gekregen van 3 mensen hier op het forum.
Groetjes Saskia
Voor 3 negatieve reacties? met 12 pagina's antwoorden? Nou, dat zijn olienoten hoor. Dus fijn te lezen dat je alles hebt teruggekregen waar jullie recht op hadden.....en

@Jolijn, ja, ik ben hartstikke in de war vandaag, of, zo je wilt, meer dan anders :mrgreen: ?

Slingertje
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 mar 2012 21:36

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Ongelezen bericht door Slingertje »

Hier spreekt zo'n oilienoot :wink:

Gefeliciteerd met de 'overwinning'. Mij verbaasde het ook enigzins.
Heb ook het artikel gelezen in de Telegraaf en wist gelijk dat het hier over ging.
Wel vind ik jammer dat gelijk de grote media wordt opgezocht. Het bedrijf (in dit geval de KLM) staat gelijk al in een kwaad daglicht en kan het dan eigenlijk alleen maar verkeerd doen: de consument tegemoet komen wordt gezien als een 'zie je wel, ze geven toe' maar als een bedrijf voet bij stuk houdt zijn ze niet klantvriendelijk en stug.
In mijn ogen een erg makkelijke manier om je (principiele) gelijk te halen.

Ik ben ook erg benieuwd of de KLM nu inderdaad de voorwaarden gaat aanpassen. Ik moet het nog maar zien. Heel veel maatschappijen (dus ook de grote namen zoals Lufthansa, Emirates en BA) schuilen zich net zoals de KLM achter de IATA regel die in het begin van dit topic al werd genoemd.

Heeft KLM daar al iets over toegezegd ricgting Jan42?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Ongelezen bericht door tenormin »

@slingertje, het bericht van de TS kwam op 16 augustus als Topic waarin verteld werd: 2 maanden geleden hebben we een vlucht geboekt...... Om nu te schrijven "gelijk de media opgezocht" daar kan ik toch niet in meegaan. Ze hebben immers zelf eerst van alles geprobeerd om....En ja, als je je in de steek gelaten voelt dan doet men deze dingen, kijk maar naar de warme of koude douche van de Tros, of naar de Belbus voor Kassa en nog veel meer voorbeelden. 't Belangrijkste is dat ze gecompenseerd zijn; ze hebben er genoeg voor moeten doen.

Johanna Delmonte
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jul 2012 21:44

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Ongelezen bericht door Johanna Delmonte »

Volledig eens met tenormin. TS had al genoeg geprobeerd met KLM maar die wilde geen kleur bekennen. Forums als deze kunnen dan een probaat middel zijn om je gelijk te halen. De enkele reacties van de altijd negatieven neem je dan gewoon maar op de koop toe.

Jan 42
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 aug 2013 16:57

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Ongelezen bericht door Jan 42 »

Slingertje schreef:Hier spreekt zo'n oilienoot :wink:

Gefeliciteerd met de 'overwinning'. Mij verbaasde het ook enigzins.
Heb ook het artikel gelezen in de Telegraaf en wist gelijk dat het hier over ging.
Wel vind ik jammer dat gelijk de grote media wordt opgezocht. Het bedrijf (in dit geval de KLM) staat gelijk al in een kwaad daglicht en kan het dan eigenlijk alleen maar verkeerd doen: de consument tegemoet komen wordt gezien als een 'zie je wel, ze geven toe' maar als een bedrijf voet bij stuk houdt zijn ze niet klantvriendelijk en stug.
In mijn ogen een erg makkelijke manier om je (principiele) gelijk te halen.

Ik ben ook erg benieuwd of de KLM nu inderdaad de voorwaarden gaat aanpassen. Ik moet het nog maar zien. Heel veel maatschappijen (dus ook de grote namen zoals Lufthansa, Emirates en BA) schuilen zich net zoals de KLM achter de IATA regel die in het begin van dit topic al werd genoemd.

Heeft KLM daar al iets over toegezegd ricgting Jan42?
Slingertje, lees dan toch eens goed, we hadden alles al geprobeerd om de KLM tot redelijkheid te laten komen. We zijn bij aankomst meteen naar de service balie gegaan, daar konden ze ons niet helpen, de co piloot had er een melding van gemaakt, we hebben een schriftelijke klacht in gediend bij customer care, waar we niets van hoorde, bij faceboek contact gezocht waarna 6 berichten over en weer zijn geschreven, de rechtsbijstand heeft ze gebeld, en wij hebben 3 keer telefonisch contact met ze gehad. Dus hoezo meteen naar de media? We hebben ze een maand de tijd gegeven. Draai het eens om, Ze konden pas service geven nadat ze hoorde dat het in de krant zou komen! Bovendien, nogmaals, het gaat niet om gelijk, of geld het gaat er om dat je mensen niet in de situatie mag plaatsen niet meer terug te kunnen gaan omdat ze zich vast houden aan een stomme regel! En, "maar die doen het ook" is ook een rare redenering die alleen kinderen van 4 gebruiken. Veel anderen doen het niet, dat is dus een bewuste keuze.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Ongelezen bericht door tenormin »

Ach Jan 42, maar je niet druk. Had dit al aan slingertje geantwoord dat ie eens goed moest lezen. Wees blij dat jullie van al dat gelazer af zijn want ik kan me goed voorstellen dat dit behoorlijk frustrerend is geweest. Groeten en fijne avond.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Ongelezen bericht door Har06 »

tenormin schreef:Ach Jan 42, maar je niet druk. Had dit al aan slingertje geantwoord dat ie eens goed moest lezen. Wees blij dat jullie van al dat gelazer af zijn want ik kan me goed voorstellen dat dit behoorlijk frustrerend is geweest. Groeten en fijne avond.

jullie denken dat een forum zoals dit indruk maakt op ondernemers?

De k douche belbus etc worden door de omroepen aangepakt om te scoren :mrgreen:

Gesloten