LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Glashelder - provider van internet, telefonie en televisie

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Sarpa

Glashelder - provider van internet, telefonie en televisie

Ongelezen bericht door Sarpa »

In Waalre is men bezig met het uitrollen van glasvezel. In mijn wijk hebben we inmiddels glasvezel. Elders op dit forum is al te lezen over problemen met KTWaalre.
Ik heb gekozen voor een alles-in-1-pakket van de nieuwe aanbieder, Glashelder. En ik kan u zeggen dat ik daar spijt van heb!

Glashelder blijkt een onbetrouwbare partner.
Het begon met de monteursafspraak. Een monteur zou namens Glashelder het modem installeren en zorgen dat internet, telefoon en televisie zouden worden aangesloten op dit modem. Alles onder de service, dus geen extra kosten. Klinkt goed, nietwaar?

De afspraken met de monteur zijn in een erg ruim tijdsbestek, tussen 9:00 en 13:00 uur of tussen 12:00 en 17:00 uur. Erg ruim, maar helaas niets aan te doen. Dus oké, voor de eerste afspraak een halve dag vrij genomen van mijn werk. Halverwege de middag, kreeg ik een mailtje van Glashelder dat de monteur niet zou komen omdat hij ziek was. Dat mailtje zag ik pas aan het einde van de middag, want ik zit thuis niet de hele dag achter de PC. Ik heb Glashelder gebeld en gevraagd of ze voortaan even willen bellen (mijn mobiele nummer staat bij hen als contact-nummer geregistreerd). Nieuwe afspraak gemaakt.
Monteur zou komen tussen 9 en 13 uur. Toen er om 13:15 nog niemand was geweest, heb ik Glashelder gebelden aangegeven dat ik toch echt naar mijn werk moest. Ze begrepen het en zouden contact opnemen voor een nieuwe afspraak. Halverwege de middag kreeg ik een mailtje van Glashelder: de monteur zou nog diezelfde middag komen. Meteen gebeld, want ik kon niet diezelfde middag weer vrij nemen. Tevens gevraagd of ze me in het vervolg even zouden willen bellen, omdat ik niet altijd online ben en mijn mails lees. Gecheckt en ja, mijn mobiele nummer was bij hen bekend.
De volgende dag werd ik gebeld voor een nieuwe afspraak. Gelukkig kon ik nu, na mijn twee eerdere ervaringen, de afspraak maken dat ik als eerste op de lijst zou komen te staan en de monteur dus om 9 uur kon verwachten. Oké. Op de bewuste dag was er om 10 uur nog niemand, dus ben ik gaan bellen. Tegen 11 uur kreeg ik antwoord: communicatiefoutje, de monteur zou later die middag komen. Aangegeven dat dat voor mij niet mogelijk was omdat ik afspraken op mijn werk had gemaakt en daar had ik aangegeven dat ik halverwege de ochtend op kantoor zou zijn. Ik zou weer worden benaderd voor een andere afspraak dan wel oplossing.
Die kwam diezelfde middag: om 17:30 kon de monteur komen, diezelfde dag. Oké, dus toch weer eerder van kantoor weg om op tijd thuis te zijn. Monteur was er uiteindelijk om 18:00 uur.
Alles leek snel gedaan te zijn, alles leek te werken. Eind goed al goed?
Helaas niet. De volgende ochtend ontdekte ik bij toeval dat ik telefonisch niet bereikbaar was. Glashelder gebeld. Ze gaven aan dat dat een bekend probleem was en er werd aan gewerkt het op te lossen; het zou een paar dagen duren.
Na een paar dagen weer eens gebeld. Toen gaf Glashelder aan dat het niet aan hen lag maar aan mijn oude provider. Die zouden de lijn hebben afgesloten na ontvangst van het overstap-verzoek en nog niet hebben vrijgegeven voor de nieuwe provider.
Contact gezocht met de oude provider (KPN) om na te gaan of dat verhaal klopte. Niet dus, de lijn was per direct vrijgegeven voor de nieuwe provider.
Met deze informatie Glashelder weer gebeld. Toen kreeg ik te horen dat er sprake was van een grote storing en dat er werd gewerkt aan een oplossing; het kon tot einde van de maand duren(we waren medio april). Nadat ik op een forum over de glasvezel problematiek in ons dorp had geschreven, werd mij gevraagd door Glashelder om telefonisch contact op te nemen met hen. Dus gebeld. Eureka, ze hadden een oplossing oor het probleem: stekker van het modem er even uit halen en opnieuw erin doen. Zo gezegd, zo gedaan. Resultaat: geen verschil, nog steeds telefonisch niet bereikbaar.
Glashelder weer gebeld. Ja, ze waren er ook achter dat die oplossing inderdaad niet werkte.....
Er werd aangegeven dat ze verder moesten zoeken naar een oplossing.
Vrijdag 26 april 's avonds laat een mail van Glashelder: het probleem is opgelost en iedereen is weer telefonisch bereikbaar. Hetzelfde bericht stond zaterdag in het Eindhovens Dagblad. Dus vol goede moed telefoon gepakt en getest.... Lijn volledig dood! Glashelder gebeld. Ja het was hen bekend dat het probleem niet voor iedereen was opgelost, maar het grootste deel van de mensen waren weer telefonisch bereikbaar. Maar dus niet iedereen. Mailtje van Glashelder en bericht in de krant zijn dus erg voorbarig. Glashelder verzekerde mij dat het prioriteit heeft en dat er hard wordt gewerkt aan een oplossing....
Inmiddels is het 27 april. Sinds 11 april ben ik telefonisch niet bereikbaar....

puma73

Re: Glashelder - provider van internet, telefonie en televisie

Ongelezen bericht door puma73 »

Onzinnig en overbodig Topic. Je had dit ook in het andere topic van glashelder kunnen plaatsen i.p.v. een apart topic te openen.

Maarja, jij bent waarschijnlijk belangrijk als je een apart topic opent over het zelfde onderwerp.

Sarpa

Beste Puma, Dank voor uw reactie. Het andere topic over Glashelder staat onder het onderwerp internet. Mijn problemen met Glashelder gaan niet over internet maar over de algemene dienstverlening en telefonie in het bijzonder. Vandaar dat ik mijn issue onder een andere categorie beter vind passen. Het heeft dus niets met belangrijkheid te maken. Jammer dat u het zo heeft opgevat.

Bazou

Ongelezen bericht door Bazou »

Beste Sarpa,
Is het probleem met Glashelder nu opgelost of nog steeds problemen?

Sarpa

Beste Bazou,
Er zijn nog steeds veel problemen met Glashelder, variërend van storingen aan de telefoon, televisie en internet. Glashelder komt niet met oplossingen, houdt klanten aan het lijntje. Steeds meer klanten denken erover om het contract op te zeggen. Op zich is dat juridisch gezien ook mogelijk aangezien Glashelder ingebreke blijft.
Mocht je denken om een contract af te sluiten met Glashelder, denk daar dan heel goed over na en kijk of er alternatieve aanbieders zijn!

lula

Ongelezen bericht door lula »

Ik heb sinds april 2010 een abonnement bij Glashelder. Toen waren ze nog heel klein en de klantenservice vertoonde al wel slordigheden, maar was verder prima en de monteur die een keer een individuele storing kwam oplossen was capabel en op tijd. Juni dit jaar heb ik mijn abonnement bij ze opgezegd, omdat de klantenservice nergens op reageert. Er zitten af en toe wat storingen in zowel de TV- als internet-aansluiting en ik moet er niet aan denken dat het een keer echt fout gaat en ik geen of pas heel laat een reactie krijg. Overigens werd op mijn opzegbrief ook niet gereageerd. Dat vermoedde ik natuurlijk al, dus heb na versturen ervan ook een aantal keer via e-mail om een bevestiging gevraagd. Die kreeg ik op 30/8, met excuses. Het lijkt geen kwade opzet, maar er is wel iets goed mis gegaan met de organisatie. Jammer.

devious

Ongelezen bericht door devious »

M.Martens schreef:Hallo,

Ten eerste erg vervelend.
Glas helder werkt op het net van Reggefiber.

Tevens kunt u Glashelder ingebreke stellen en zeggen mocht het niet binnen 1 maand zijn opgelost anders u juridische stappen zult ondernemen.
Tja, waar slaat dit nou toch weer op? Opgezegd en bevestigd maar MMartens gaat ze "ingebreke stellen". Ik weet echt niet waar je hersencellen zitten als je zoiets schrijft hoor.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

devious schreef:
M.Martens schreef:Hallo,

Ten eerste erg vervelend.
Glas helder werkt op het net van Reggefiber.

Tevens kunt u Glashelder ingebreke stellen en zeggen mocht het niet binnen 1 maand zijn opgelost anders u juridische stappen zult ondernemen.
Tja, waar slaat dit nou toch weer op? Opgezegd en bevestigd maar MMartens gaat ze "ingebreke stellen". Ik weet echt niet waar je hersencellen zitten als je zoiets schrijft hoor.
Zo dat kan Martens in z,n cellen stoppen :oops:

Red150

Ongelezen bericht door Red150 »

Het is en blijft moeilijk een goede provider te vinden voor glasvezel.
Uiteindelijk ben ik bij een provider terecht gekomen die zijn woorden niet na wist te komen.(unet)
Daarna bij glashelder terecht gekomen naar lang zoeken en weinig keuzes in glasvezel providers.
Uiteindelijk alles in huis,maar dan begint de ellende pas; storingen,wel eredivisie live dan weer niet, storing na storing steeds meer zenders die weg vallen zonder melding.
Na het lezen van de site kom ik er achter dat er HD zenders in het vooruitschiet zijn, joepie! Niet dus.
Na menig telefoon gesprek gevoerd te hebben over hoe en wat nog steeds geen HD tv.
Onder tussen verkopen ze wel HD tv aan nieuwe klanten,dus dit houd in na een jaar lang wachten dat bestaande klanten niet moeten zeuren maar gewoon genoegen moeten nemen met wat ze hebben en moeten wachten op een nieuw contract.
Met anderen woorden slechte communicatie met klanten en een service desk die niet weten waar ze over praten en maar sorry en vervelend roepen,maar mailen of bellen ho maar.

Gesloten