LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Desigual tas

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Suppie

Desigual tas

Ongelezen bericht door Suppie »

Deze mail heb ik vanmiddag naar desigual gestuurd:
______________________________________________________________________________________

Goedemiddag,

Ik heb in december vorig jaar (8 maand geleden) een tas van jullie gekocht in Hengelo bij winkel Engbers. Nu is het zo dat mijn tas nu al kapot is en bij de winkel "vang ik bot" omdat ik 2 maand over de verstreken garantie ben. Aan de zijkanten van de tas (waar je het gedeelte voor over je schouder vast hebt zitten) is het leer (nepleer) zo goed als volledig losgescheurd. Hierdoor heb ik zojuist ook mijn rits eruit kunnen trekken, omdat het aan de binnenkant ook zo goed als los is gelaten.

De winkel gaf aan dat het niet meer te repareren is, helaas. Ik heb foto's ervan gemaakt, maar helaas krijg ik het nu niet voor elkaar via deze site om ze erbij te voegen (dit ter verduidelijking van het probleem). Graag ontvang ik een email adres waar ik de foto's naartoe kan sturen.

____________________________________________________________________________________

na bovenstaande mail naar desigual te hebben gestuurd krijg ik deze 2 mails terug:

Dank u voor uw e-mail.

Wij vinden het spijtig dat dit artikel niet voldoet aan de kwaliteitsvoorwaarden.
Helaas kunnen wij u niet verder helpen.
Alle artikelen moeten in een officiele Desigual winkel aangekocht zijn zodat wij u verder kunnen helpen:
Op deze link kunt u al onze Desigual winkels terug vinden:
http://storelocator.desigual.com/<redir.aspx?C=

Het artikel is gekocht bij Engbers, die verschillende merken ook verkoopt, deze vallen niet onder onze voorwaarden.
U zal de winkel Engbers moeten contacteren die u verder zal moeten helpen.

Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Heeft u nog vragen, aarzel niet om ons te contacteren.

Mail 2:

Dank u voor uw e-mail.

Om u verder te kunnen helpen moet het artikel gekocht zijn in een officiele Desigual winkel of op onze webshop.
Engbers is een franchise van Desigual, artikelen die gekocht zijn bij een franchise van Desigual kunnen wij niet verder behandelen volgens onze voorwaarden.
De voorwaarden van een franchise zijn anders dan die van ons.
Wij vinden dit zeer spijtig, maar moeten ons dan ook houden aan onze voorwaarden.
U zal Engbers moeten contacteren die verplicht zijn om u verder te helpen.

Onze oprechte excuses hiervoor.
Heeft u nog vragen, aarzel niet om ons te contacteren.

Met dank en vriendelijke groeten,

Klopt dit wat ze zeggen? Het is toch belachelijk dat als ik een (voor mij dure) tas koop van een merk dat het merk zelf zegt bij mankementen dat ze me niet kunnen helpen en me terugverwijst naar de winkel, maar de winkel me ook niet kan helpen? :?

Angelique

dhc

Re: Desigual tas

Ongelezen bericht door dhc »

Je hebt niets, helemaal niets te maken met de fabrikant!
je moet terug naar de winkel, dat is je aanspreekpunt. Fabrikant heeft gelijk.

Suppie

Hallo dhc,

Ok jammer dat ik dan niet had gelezen dat Engbers maar 6 maand garantie geeft op hun artikelen.
Ik dacht dat dit wettelijk was vastgelegd voor 1 jaar.

Bedankt voor de reactie dhc.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Suppie schreef:Hallo dhc,

Ok jammer dat ik dan niet had gelezen dat Engbers maar 6 maand garantie geeft op hun artikelen.
Ik dacht dat dit wettelijk was vastgelegd voor 1 jaar.

Bedankt voor de reactie dhc.
DHC heeft natuurlijk gelijk dat u bij de winkelier moet zijn en niet bij de fabrikant.

Echter dat betekent niet dat u helemaal geen rechten heeft.

In de wet op consumentenkoop staat dat een product de eigenschappen dient te hebben waaraan u niet hoeft te twijfelen. Dit heeft ook betrekking op de levensduur van een product.

Verder staat er in deze wet dat in de eerste 6 maanden de bewijslast van een non-conformiteit bij de verkoper ligt en daarna bij de koper. ( Als u wat googelt vindt u alle wettektsten en berichten van consuwijzer)

Ik weet niet wat uw tas heeft gekost, maar als ik op website kijk, kosten de tassen daar tussen de 39 en 84 euro. Dit is niet duur voor een tas.

In dat geval zou ik stellen dat u er genoegen mee moet nemen dat een dergelijke goedkope tas na 8 maanden versleten is

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou Suppie, op de site http://www.engbers.nl/damestassen schrijven ze zelf "leer" tussen haakjes. Wat dat betreft ben je niet genept. Leuke, vrolijke tassen, dat wel. Dat uitscheuren kan veel oorzaken hebben (vrouwen sjouwen nu eenmaal hun hele hebben en houen in de tas) dus als het 'veredeld plastic' is of ander materiaal, verbaasd het me eigenlijk niet. Geen idee wat je betaald hebt, kunnen ze er geen nieuwe hengsels aan maken o.i.d. Of, als je niet verder komt (wat ik denk) je eens bij een schoenwinkel een nieuwe band erop laat stikken?

Suppie

Afijn ik heb ook nooit gezegd dat wij genept zijn/waren....

Zullen een nieuwe tas halen zit niets anders op. En voor de één is 85,- niet veel geld voor een tasje, voor de ander wel. Niet iedereen heeft hetzelfde budget. Mijn vriendin was meer teleurgesteld dat deze tas 8mnd ongeveer mee ging. Terwijl goedkopere tassen van haar in het verleden makkelijk 1 jaar meegingen.

Maarja het oog wil ook wat :-)

Bedankt voor de reacties mensen.

Mag een slotje op.

Gesloten