LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Recensie over Matto Tech International Computer Service
-
Recensie over Matto Tech International Computer Service
Na het plaatsen van een recensie op internet over de slechte service van Matto Tech International Computer Service ontving ik de onderstaande email. Is het inschakelen van een advocaat rechtsgeldig?
Ik citeer:
Geachte heer ...,
Wij hebben uw recensie gelezen op internet. U kunt niet zomaar een recensie op internet schrijven vanwege het onderdeel die niet past in uw laptop.
Denk u als u een slecht recensie op internet zetten los dat het probleem op?
In Nederland wie via internet iets bestelt, mag dat binnen zeven werkdagen na ontvangst retourneren. De wet koop op afstand biedt je dit recht, en de winkel moet je je geld binnen 30 dagen teruggeven.
Zou u ons willen laten weten waarom u een slecht recensie over ons bedrijf op internet zetten? Wij vinden het overdreven! Wij vragen u dit recensie binnen 24 uur te verwijderen anders zouden we de zaak naar onze bedrijfsadvocaat overdragen.
Met vriendelijke groet / Best regards,
Matto Tech International Computer Service
edit: adresgegevens verwijderd na telefonisch verzoek van Matto Tech International Computer Service
Ik citeer:
Geachte heer ...,
Wij hebben uw recensie gelezen op internet. U kunt niet zomaar een recensie op internet schrijven vanwege het onderdeel die niet past in uw laptop.
In Nederland wie via internet iets bestelt, mag dat binnen zeven werkdagen na ontvangst retourneren. De wet koop op afstand biedt je dit recht, en de winkel moet je je geld binnen 30 dagen teruggeven.
Zou u ons willen laten weten waarom u een slecht recensie over ons bedrijf op internet zetten? Wij vinden het overdreven! Wij vragen u dit recensie binnen 24 uur te verwijderen anders zouden we de zaak naar onze bedrijfsadvocaat overdragen.
Met vriendelijke groet / Best regards,
edit: adresgegevens verwijderd na telefonisch verzoek van Matto Tech International Computer Service
Laatst gewijzigd door Pletterpet op 01 aug 2012 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Recensie over Matto Tech International Computer Service
Natuurlijk mag je je slechte bevindingen met betrekking tot een webwinkel op internet plaatsen. Ook daar is het internet, en zijn met name consumentenforums voor bedoeld.Na het plaatsen van een recensie op internet over de slechte service van Matto Tech International Computer Service ontving ik de onderstaande email. Is het inschakelen van een advocaat rechtsgeldig?
Ik citeer:
Geachte heer ...,
Je mag echter geen smaad of laster verspreiden, dus dat betekent dat de ervaring waarheidsgetrouw moet zijn, en dat je aangeeft in je reactie op het internet waarom je ontvreden bent. Verder moet je oppassen met termen als oplichting, fraude etc, omdat hier een bewuste actie van de tegenpartij aan ten grondslag moet liggen.
Normaalgesproken staat in de reactie zelf al, waarom je ontevreden bent. In dit geval begrijp ik dat het gestuurde onderdeel niet past. Dat is voldoende voor een reactie.
Het staat de webwinkel immers vrij om zelf ook een reactie te plaatsen waar ze hun kant van het verhaal aangeven. Ze kunnen bijvoorbeeld datgene melden wat in de e-mail naar jou is beschreven.
Ik zou me niet zoveel zorgen maken over het dreigement.
Ze kunnen je natuurlijk altijd dagen, maar dan is het de rechter die beslist en niet de bedrijfsjurist.
( wat je eventueel ook kunt doen is jouw recensie op Trosradar zetten eveneals de alle brieven/ e-mails van de jurist. Dan is dit soort flauwekul snel afgelopen )
Pletterpet schreef:Na het plaatsen van een recensie op internet over de slechte service van Matto Tech International Computer Service ontving ik de onderstaande email. Is het inschakelen van een advocaat rechtsgeldig?
Ik citeer:
Geachte heer ...,
Sluit me aan bij Leo The Emperor. Beledigen en het geven van een onjuiste voorstelling van zaken mag niet. Dat u, goed onderbouwd, schrijft waarom u niet tevreden bent met de dienstverlening van het bedrijf, mag uiteraard wel. Wat staat er precies in de recensie en waar is deze geplaatst? Uiteraard staat het een dergelijk bedrijf vrij om zelf een advocaat te bellen, maar mocht u zich hebben gehouden aan algemeen geldende fatsoensregels, dan kunt u dit zien als een poging om te intimideren.
Behalve de kinderlijke schrijfstijl van de webwinkel is deze opmerking natuurlijk van de gekke "U kunt niet zomaar een recensie op internet schrijven vanwege het onderdeel die niet past in uw laptop.".
Natuurlijk kan je een recensie op internet schrijven en wel vanwege wat voor reden dan ook. Daar heeft dit onnozele kneuterige, houterige bedrijfje helemaal niets mee te maken. Het zou een mooie boel worden.
Zo'n poging klanten bang te maken levert bij mij steevast een vermelding in mijn persoonlijke blacklist op: nooit zaken mee doen. Je hebt niets om bang voor te zijn.
Weer een -1 op het lijstje! Het tikt wel aan lately...
Natuurlijk kan je een recensie op internet schrijven en wel vanwege wat voor reden dan ook. Daar heeft dit onnozele kneuterige, houterige bedrijfje helemaal niets mee te maken. Het zou een mooie boel worden.
Zo'n poging klanten bang te maken levert bij mij steevast een vermelding in mijn persoonlijke blacklist op: nooit zaken mee doen. Je hebt niets om bang voor te zijn.
Weer een -1 op het lijstje! Het tikt wel aan lately...
-
Heden avond werd ik telefonisch benaderd door Matto Tech International Computer Service met het dringende verzoek de bedrijfsgegevens van internet te verwijderen.
De bedrijfsgegevens (adres, BTW en KvK nummer) zijn door mij verwijderd.
Het plaatsen van de bedrijfsgegevens zonder toestemming zou strafbaar zijn volgens Matto Tech International Computer Service. Het niet verwijderen zou wederom een overdracht naar de bedrijfsadvocaat tot gevolg hebben.
Het plaatsen van de bedrijfsgegevens zonder toestemming zou strafbaar zijn volgens Matto Tech International Computer Service. Het niet verwijderen zou wederom een overdracht naar de bedrijfsadvocaat tot gevolg hebben.
Gaat het om dit bedrijf?Pletterpet schreef:Heden avond werd ik telefonisch benaderd door Matto Tech International Computer Service met het dringende verzoek de bedrijfsgegevens van internet te verwijderen.
's-Hertogenbosch
BTW nummer: NL257165599B01
KVK nummer: 17275562
http://www.mattotechinternational.nl/index.php
Lijkt me wel . Volgens Graydon een eenmanszaak met 1 werknemer. Bestaat sinds januari 2010.newmikey schreef:Gaat het om dit bedrijf?
's-Hertogenbosch
Grote woorden voor zo'n klein bedrijfje dan...ArneLH schreef:Lijkt me wel . Volgens Graydon een eenmanszaak met 1 werknemer. Bestaat sinds januari 2010.newmikey schreef:Gaat het om dit bedrijf?
's-Hertogenbosch
Misschien dat deze grootaandeelhouder dan even aan zijn bedrijfsjurist kan vragen om wat taalkundig advies.
Dat doet misschien meer schade aan zijn reputatie dan een ontevreden klant.
Dat doet misschien meer schade aan zijn reputatie dan een ontevreden klant.
-
- Contacteer:
Blufpoker van de bovenste plank.Pletterpet schreef: Het plaatsen van de bedrijfsgegevens zonder toestemming zou strafbaar zijn volgens Matto Tech International Computer Service. Het niet verwijderen zou wederom een overdracht naar de bedrijfsadvocaat tot gevolg hebben.
Bedrijfsgegevens zijn NIET privacy gevoelig.
Eigen namen van medewerkers wel.
KVK nummer moet men zelf op hun site zetten - dus... van strafbaar zijn, misschien moeten ze dan maar aangifte tegen zichzelf doen.
Triest dat een bedrijf zo reageert - en meent door middel van valse voorwendselen zaken te moeten regelen
-
Ik overweeg of ik aangifte tegen dit bedrijf ga doen wegens oplichting en valsheid in geschrifte... Al is het bedrag waarschijnlijk niet hoog genoeg dat er daadwerkelijk iets mee zal gebeuren.
Situatie is dit:
Ik bestelde een Asus moederbord (mobo) en een AMD Ahtlon processor via Marktplaats.nl bij dit bedrijf (Advertentie 685806212) + een tube koelpasta. Na eerst telefonisch gecheckt te hebben of beiden aanwezig waren -wat het geval was volgens de medewerker- heb ik via mail de bestelling bevestigd en op verzoek van het bedrijf het bedrag (40 euro nogwat) direct betaald.
Na een week -later dan afgesproken maar goed- ontving ik een totaal ander mobo + een tube koelpasta en geen processor. Ik mailde Matto dat ik een onjuist mobo had gehad en dat ik mijn processor miste. Dit was hun reactie:
-----
Matto Tech Computers Service via Marktplaats
30 aug. (9 dagen geleden)
aan mij
Geachte heer Chris Kramer,
Het MS-7184 moederbord heeft zelfde socket als die van asus A8AE-LE.
Moederbord met A8AE-LE is niet meer op voorraad. Wij hebben we een processor liggen die gaat vandaag uw kant op.
Ik hor het graag van u
----
Met andere woorden: ik moest niet zo zeuren dat ik een verkeerd mobo had ontvangen. Daar ging ik niet mee akkoord, en na diverse mails over en weer was het juiste mobo TOCH "opeens" op voorraad en werd verstuurd.
Die ontving ik een dag later en ik mailde Matto dat ik het MS mobo zou retourneren op het moment dat ik de processor had ontvangen. Ik weet dat ik eigenlijk ook mijn verzendkosten bij hen kon claimen maar vond dat niet erg nodig. Echter:
31 aug. (8 dagen geleden)
aan mij
Wij hebben geen processor voor het moederbord. Dus het moederbord wordt verkocht zonder processor!
U mag de 2 moederborden terug sturen als niet akkoord gaan
-----
Met andere woorden; ze logen over het verzenden van de bestelde processor EN ze logen in de advertentie op Marktplaats.nl.
Omdat ik het mobo nodig had (en de processor graag wilde als minimale backup voor mijn huidige) weigerde ik beide mobo's te retourneren. Ik stelde voor om een korting te ontvangen voor de processor -omdat ik die dus eigenlijk niet nodig had- zodat we dit makkelijk zouden oplossen. Matto weigerde deze oplossing en zei dat ik recht had op 2 weken proef. Als het product me dan niet zou bevallen kon ik het terugzenden en kreeg ik mn geld terug. Daarop zei ik dat het mobo me prima beviel maar dat ik mijn volledige bestelling wilde hebben. Ik verwees ze naar een website waar ze de aangeboden processor voor 50 euro konden kopen... ervan uitgaand dat ze ervoor zouden kiezen om een redelijke korting van 20 -25 euro zouden voorstellen om de zaak af te handelen.
Na een telefoongesprek waarin de eigenaar extreem klantonvriendelijk was (constant onderbreken, schreeuwen en dat soort onzin) kreeg ik deze mail:
----
2 sep. (6 dagen geleden)
aan mij
Geachte heer Kramer,
Als u €50, vraag voor processor die ik niet op voorraad heb en het moederbord, processor en koelpasta die Geen €50,- waarde is. Dan wil ik uw bestelling nu annuleren en uw volledige bedrag wordt terug gestort op uw rekening
Let op!
U heeft tot 16-09-13 (14dagen tijd ) de 2 moederborden terug te sturen naar:
Matto Tech International Computers Service
Antoon der Kinderenlaan 5
5212 AA, Den Bosch
-----
Daar moest ik om lachen en ik verwees hem naar diverse artikelen in BW7 waarin ik -na mijn volledige betaling- recht heb op volledige levering.
Omdat ik van Marktplaats.nl het advies had gekregen een laatste poging te doen om dit op te lossen stuurde ik het volgende naar Matto:
------
Chris Kramer <********@gmail.com>
4 sep. (4 dagen geleden)
aan Matto
Geachte heer,
Op advies van o.a. Marktplaats.nl doe ik een laatste poging dit op te lossen.
U heeft geadverteerd met twee artikelen; een Asus moederbord en een AMD Athlon processor.
U kunt de processor niet leveren. Daardoor lijd ik schade. U dient dit te compenseren.
Een nieuwe AMD processor kost 50 euro. Aangezien ik er niet vanuit ging dat zowel moederbord als processor volledig nieuw zouden zijn vind ik het terecht om de niet geleverde processor op 25 euro te waarderen.
Daarnaast maak ik 6,75 euro kosten wanneer ik het onjuiste MS moederbord terugstuur.
Mijn aanbod is dus dat u mij 25 + 6,75= 31,75 euro overmaakt. U kunt dit bedrag overboeken naar rekeningnummer ********* t.n.v. C.J. Kramer.
Na ontvangst van dit bedrag stuur ik u het MS moederbord terug.
Wanneer u niet akkoord gaat met dit voorstel zal ik mij genoodzaakt zien verdergaande maatregel te nemen.
Chris Kramer
------
reactie:
------
4 sep. (4 dagen geleden)
aan mij
Ik heb geen processor voor u.
Lees algemene voorwaarden via de link
http://www.mattotechinternational.nl/co ... d832edbe8b
-----
Chris Kramer <******@gmail.com>
4 sep. (4 dagen geleden)
aan Matto
Uit uw voorwaarden:
"We geven geen geld terug als u een verkeerd onderdeel koopt. Wij kunnen u wel helpen het onderdeel te vervangen voor het juiste. Alleen als we het op voorraad hebben, anders moet u wachten totdat we het bestellen bij onze leverancier en dat duurt ongeveer 2 weken."
Ik heb geen verkeerd onderdeel besteld, u kunt het bestelde (en betaalde) onderdeel niet leveren.
Bestel de AMD ATHLON 64 x2 4800+ processor dan maar en stuur m op.
Aan u de keus.
-----
Hierop kreeg ik geen reactie. Ik was nogal geïrriteerd over hoe dit liep en mailde een dag later (omdat de reacties van Matto steeds snel waren geweest) het volgende:
Chris Kramer <****@gmail.com>
5 sep. (3 dagen geleden)
aan Matto
Geachte heer,
Graag verneem ik wat u van plan bent te doen om de situatie op te lossen.
Verzend u alsnog de bestelde processor of betaalt u het aangegeven bedrag (31,75 euro) terug?
Graag een duidelijk antwoord, geen verwijzing naar in deze situatie nutteloze voorwaarden o.i.d.
Chris Kramer
---
Het duurde een aantal dagen voordat ik deze fantastische reactie kreeg:
7 sep. (1 dag geleden)
aan mij
Zoek maar zelf processor via andere computersbedrijf en stuur mij MSI moederbord terug. Waaroom hout u het verkeerde bord vast?
Ik Ben niet verplicht u een onderdelen die ik niet heb aan u te levering. Stuur mijn 2 moederborden terug dan zou ik uw betaling terugboeken.
Mijn grens is bereikt en ik ben het echt helemaal zat. Ik heb de processor niet echt nodig, maar ik weiger om die prutsers het MS mobo terug te sturen zolang ze geen korting hebben gegeven of de processor alsnog hebben geleverd. Daarnaast weet ik dat een aangifte voor oplichting voor zeg 20 euro geen reactie van de politie zal opleveren want het gaat eigenlijk nergens over.
Ik ben eigenlijk van plan om het MS mobo gewoon te verkopen en dat als korting te accepteren maar dat is feitelijk het eigendom van Matto...
Wat moet ik doen?
Situatie is dit:
Ik bestelde een Asus moederbord (mobo) en een AMD Ahtlon processor via Marktplaats.nl bij dit bedrijf (Advertentie 685806212) + een tube koelpasta. Na eerst telefonisch gecheckt te hebben of beiden aanwezig waren -wat het geval was volgens de medewerker- heb ik via mail de bestelling bevestigd en op verzoek van het bedrijf het bedrag (40 euro nogwat) direct betaald.
Na een week -later dan afgesproken maar goed- ontving ik een totaal ander mobo + een tube koelpasta en geen processor. Ik mailde Matto dat ik een onjuist mobo had gehad en dat ik mijn processor miste. Dit was hun reactie:
-----
aan mij
Moederbord met A8AE-LE is niet meer op voorraad. Wij hebben we een processor liggen die gaat vandaag uw kant op.
Ik hor het graag van u
----
Met andere woorden: ik moest niet zo zeuren dat ik een verkeerd mobo had ontvangen. Daar ging ik niet mee akkoord, en na diverse mails over en weer was het juiste mobo TOCH "opeens" op voorraad en werd verstuurd.
Die ontving ik een dag later en ik mailde Matto dat ik het MS mobo zou retourneren op het moment dat ik de processor had ontvangen. Ik weet dat ik eigenlijk ook mijn verzendkosten bij hen kon claimen maar vond dat niet erg nodig. Echter:
aan mij
Wij hebben geen processor voor het moederbord. Dus het moederbord wordt verkocht zonder processor!
-----
Met andere woorden; ze logen over het verzenden van de bestelde processor EN ze logen in de advertentie op Marktplaats.nl.
Omdat ik het mobo nodig had (en de processor graag wilde als minimale backup voor mijn huidige) weigerde ik beide mobo's te retourneren. Ik stelde voor om een korting te ontvangen voor de processor -omdat ik die dus eigenlijk niet nodig had- zodat we dit makkelijk zouden oplossen. Matto weigerde deze oplossing en zei dat ik recht had op 2 weken proef. Als het product me dan niet zou bevallen kon ik het terugzenden en kreeg ik mn geld terug. Daarop zei ik dat het mobo me prima beviel maar dat ik mijn volledige bestelling wilde hebben. Ik verwees ze naar een website waar ze de aangeboden processor voor 50 euro konden kopen... ervan uitgaand dat ze ervoor zouden kiezen om een redelijke korting van 20 -25 euro zouden voorstellen om de zaak af te handelen.
Na een telefoongesprek waarin de eigenaar extreem klantonvriendelijk was (constant onderbreken, schreeuwen en dat soort onzin) kreeg ik deze mail:
----
2 sep. (6 dagen geleden)
aan mij
Geachte heer Kramer,
Als u €50, vraag voor processor die ik niet op voorraad heb en het moederbord, processor en koelpasta die Geen €50,- waarde is. Dan wil ik uw bestelling nu annuleren en uw volledige bedrag wordt terug gestort op uw rekening
Let op!
5212 AA, Den Bosch
-----
Daar moest ik om lachen en ik verwees hem naar diverse artikelen in BW7 waarin ik -na mijn volledige betaling- recht heb op volledige levering.
Omdat ik van Marktplaats.nl het advies had gekregen een laatste poging te doen om dit op te lossen stuurde ik het volgende naar Matto:
------
4 sep. (4 dagen geleden)
aan Matto
Geachte heer,
U heeft geadverteerd met twee artikelen; een Asus moederbord en een AMD Athlon processor.
U kunt de processor niet leveren. Daardoor lijd ik schade. U dient dit te compenseren.
Een nieuwe AMD processor kost 50 euro. Aangezien ik er niet vanuit ging dat zowel moederbord als processor volledig nieuw zouden zijn vind ik het terecht om de niet geleverde processor op 25 euro te waarderen.
Daarnaast maak ik 6,75 euro kosten wanneer ik het onjuiste MS moederbord terugstuur.
Mijn aanbod is dus dat u mij 25 + 6,75= 31,75 euro overmaakt. U kunt dit bedrag overboeken naar rekeningnummer ********* t.n.v. C.J. Kramer.
Wanneer u niet akkoord gaat met dit voorstel zal ik mij genoodzaakt zien verdergaande maatregel te nemen.
Chris Kramer
------
reactie:
------
4 sep. (4 dagen geleden)
aan mij
-----
4 sep. (4 dagen geleden)
aan Matto
Uit uw voorwaarden:
"We geven geen geld terug als u een verkeerd onderdeel koopt. Wij kunnen u wel helpen het onderdeel te vervangen voor het juiste. Alleen als we het op voorraad hebben, anders moet u wachten totdat we het bestellen bij onze leverancier en dat duurt ongeveer 2 weken."
Ik heb geen verkeerd onderdeel besteld, u kunt het bestelde (en betaalde) onderdeel niet leveren.
Aan u de keus.
-----
Hierop kreeg ik geen reactie. Ik was nogal geïrriteerd over hoe dit liep en mailde een dag later (omdat de reacties van Matto steeds snel waren geweest) het volgende:
5 sep. (3 dagen geleden)
aan Matto
Geachte heer,
Verzend u alsnog de bestelde processor of betaalt u het aangegeven bedrag (31,75 euro) terug?
Graag een duidelijk antwoord, geen verwijzing naar in deze situatie nutteloze voorwaarden o.i.d.
Chris Kramer
---
7 sep. (1 dag geleden)
aan mij
Zoek maar zelf processor via andere computersbedrijf en stuur mij MSI moederbord terug. Waaroom hout u het verkeerde bord vast?
Ik Ben niet verplicht u een onderdelen die ik niet heb aan u te levering. Stuur mijn 2 moederborden terug dan zou ik uw betaling terugboeken.
Mijn grens is bereikt en ik ben het echt helemaal zat. Ik heb de processor niet echt nodig, maar ik weiger om die prutsers het MS mobo terug te sturen zolang ze geen korting hebben gegeven of de processor alsnog hebben geleverd. Daarnaast weet ik dat een aangifte voor oplichting voor zeg 20 euro geen reactie van de politie zal opleveren want het gaat eigenlijk nergens over.
Ik ben eigenlijk van plan om het MS mobo gewoon te verkopen en dat als korting te accepteren maar dat is feitelijk het eigendom van Matto...
Wat moet ik doen?
Wat moet je doen?
Wat dacht je van normaal doen? Jemig, wat een stelletje aanstellers. Je hebt twee mobo's en wil er geen retourneren. Stuur lekker alles terug en bestel het ergens anders. Had je veel eerder kunnen doen en dan was je allang klaar geweest.
Je lijdt helemaal geen schade en BW7 was hier nou net niet van toepassing. Nee, je hebt geen gelijk. Je stelt je wèl aan.
Voor de annalen>>
Wat dacht je van normaal doen? Jemig, wat een stelletje aanstellers. Je hebt twee mobo's en wil er geen retourneren. Stuur lekker alles terug en bestel het ergens anders. Had je veel eerder kunnen doen en dan was je allang klaar geweest.
Je lijdt helemaal geen schade en BW7 was hier nou net niet van toepassing. Nee, je hebt geen gelijk. Je stelt je wèl aan.
Voor de annalen>>
Ik overweeg of ik aangifte tegen dit bedrijf ga doen wegens oplichting en valsheid in geschrifte... Al is het bedrag waarschijnlijk niet hoog genoeg dat er daadwerkelijk iets mee zal gebeuren.
Situatie is dit:
-----
aan mij
Ik hor het graag van u
----
aan mij
-----
----
2 sep. (6 dagen geleden)
aan mij
Geachte heer Kramer,
Let op!
5212 AA, Den Bosch
-----
------
4 sep. (4 dagen geleden)
aan Matto
Geachte heer,
Chris Kramer
------
reactie:
------
4 sep. (4 dagen geleden)
aan mij
-----
4 sep. (4 dagen geleden)
aan Matto
Uit uw voorwaarden:
Aan u de keus.
-----
5 sep. (3 dagen geleden)
aan Matto
Geachte heer,
Chris Kramer
---
7 sep. (1 dag geleden)
aan mij
Wat moet ik doen?
-
[/quote]devious schreef:Wat moet je doen?
Aanstellers.. misschien. Ik bied jou iets aan en lever het niet. Negeer jij het dan? Ik krijg jouw geld, maar jij krijgt niet wat je hebt besteld. Sta jij te juichen? Ben je blij? Haal jij je schouders op?
Het bedrag maakt geen verschil, 10.000 euro of 10, als men niet levert wat men belooft licht men de ander op ^^.
Bovendien, terugsturen is nauwelijks een optie aangezien het mobo dat ik nodig heb lastig te vinden is. Dus wellicht kun je iets intelligenter reageren dan "**** niet zo".
TS staat volledig in zijn recht. Dit recht heet het retentierecht en is een pressiemiddel om een schuldenaar zijn schulden te laten voldoen. Aangezien TS in redelijkheid kan vermoeden dat de webwinkel zijn geld niet zal terugstorten wegens eerdere intimidaties en negatieve ervaringen, heeft hij het volste recht de moederboarden vast te houden totdat hij zijn geld terug heeft of een complete levering heeft ontvangen.
Uiteraard heb je het recht een recensie te schrijven en de webwinkel heeft daar niks mee te maken. Alleen als je willens en wetens en onterecht iemands goede naam probeert te gronde te richten is dat een onrechtmatige daad.
Maar.
Hij krijgt een verkeerde mobo en geen chippie. Waarom niet de mobo terugsturen? En als je het zaakje na een paar dagen al niet vertrouwd, waarom stuur je dan niet gewoon de hele handel terug en vraag je je geld?
Ik heb het hier niet over "in je recht staan", ik heb het gewoon over algemeen fatsoen. Verder is het mijn probleem niet en ik reageer omdat iemand hier een 13 maanden oud slapend topic maar weer eens wakker maakt en ook de grote rode balk bovenin volledig negeert.
Ook is het "moeilijk te vinden mobo" Asus A8AE-LE gewoon te bestellen op ebay. Liever een tientje meer betalen dan voor honderd euri ellende?
Hij krijgt een verkeerde mobo en geen chippie. Waarom niet de mobo terugsturen? En als je het zaakje na een paar dagen al niet vertrouwd, waarom stuur je dan niet gewoon de hele handel terug en vraag je je geld?
Ik heb het hier niet over "in je recht staan", ik heb het gewoon over algemeen fatsoen. Verder is het mijn probleem niet en ik reageer omdat iemand hier een 13 maanden oud slapend topic maar weer eens wakker maakt en ook de grote rode balk bovenin volledig negeert.
Ook is het "moeilijk te vinden mobo" Asus A8AE-LE gewoon te bestellen op ebay. Liever een tientje meer betalen dan voor honderd euri ellende?
Tsja terugsturen met het risico en geen product te hebben en geen geld. Of beide producten houden met de mogelijkheid deze door te verkopen en dan tenminste nog iets terug te zien van het geld.devious schreef:Maar.
Algemeen fatsoen = als een winkel iets verkeerd doet, lost winkel dit netjes op en gaat niet expres verkeerde producten en halve bestellingen leveren maar wel volledig geld incasseren.
Jaja, maar ondertussen stuurde de winkel wèl het juiste mobo terwijl de eerste nog niet eens was teruggestuurd. Blijkbaar heeft deze webshop meer service dan de klager ons wil doen geloven.
-
Lol Devious, ze leverden na lang aandringen het bestelde mobo en dat noem je dan service? Nadat ze eerst een inferieur mobo hadden verzonden en met zoveel woorden zeiden dat ik die maar moest gebruiken?
Ach, het zal wel. Punt blijft dat ik zelf meerdere malen naar een oplossing heb gezocht voor het probleem van Matto... Als jij me dan niet redelijk vindt neem ik dat maar voor lief.
Ach, het zal wel. Punt blijft dat ik zelf meerdere malen naar een oplossing heb gezocht voor het probleem van Matto... Als jij me dan niet redelijk vindt neem ik dat maar voor lief.
dat waren geen oplossingen. Je hebt je best gedaan om te kunnen zeuren. En ja, da's gelukt. Gelijk alles terug sturen en koop ontbinden: donechrjkramer schreef:Lol Devious, ze leverden na lang aandringen het bestelde mobo en dat noem je dan service? Nadat ze eerst een inferieur mobo hadden verzonden en met zoveel woorden zeiden dat ik die maar moest gebruiken?