LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo van kastje naar muur

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
anushka27
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:28

Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door anushka27 »

Hallo,

Een hulp kreet van mij.

Op 27 augustus heeft Ziggo werkzaamheden in onze wijk verricht. Vanaf dat moment valt onze verbinding (draadloos en bekabeld) steeds weg. Meerdere malen gebeld en steeds van kastje naar muur gestuurd. Afgelopen donderdag heb ik eindelijk een nieuwe modem gekregen en deze werkte voor maar 1 dag goed en daarna begon het probleem van begin af aan.

Vandaag weer meerdere malen gebeld en enorm veel kosten gemaakt en de heer Holgensteger gesproken. Volgens hem werkt alles goed en probleem is lokaal. Best frappant dat het na de werkzaamheden plotseling gebeurd is. Nu moeten wij een router kopen om te kijken of het daar wel mee werkt, terwijl bekabeld ook niet werkt en ik ook niet in de modem kan komen.

En opzeggen kan ik pas na een maand.

Dus hopelijk leest Ziggo dit en nemen ze snel contact met mij op, want ik sta op het punt om nu over te stappen.

Zijn er meerdere personen die hier problemen mee hebben?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door devious »

Als het bekabeld niet functioneerd dan heeft het absoluut geen nut om een router te proberen. Die moet immers met een kabel aan de modem worden gekoppeld.... Vreemd advies van de ks. Nog maar een keer bellen en een klacht indienen.

anushka27
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:28

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door anushka27 »

Ja, klacht indienen kan niet, stugge mensen. Maar nu hebben ze router in de modem uitgeschakeld en moeten we zelf een router aansluiten. Maar nu werkt het bekabeld super. Maar een router schaffen we dus echt niet hiervoor aan. Belachlijke service van hun. Maar morgen even maar bij kpn informeren, want wifi moet werken

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door devious »

anushka27 schreef:Ja, klacht indienen kan niet, stugge mensen. Maar nu hebben ze router in de modem uitgeschakeld en moeten we zelf een router aansluiten. Maar nu werkt het bekabeld super. Maar een router schaffen we dus echt niet hiervoor aan. Belachlijke service van hun. Maar morgen even maar bij kpn informeren, want wifi moet werken
Kijk, nu wordt het pas echt vreemd. De WiFi in de modem is uitgeschakeld? Of hebben ze de routerfunctie van de modem uitgeschakeld? En wie zijn "ze"? En waarom kun je geen officiële klacht indienen? En wat heeft KPN met je WiFi te maken?
Het verhaaltje begint te rammelen...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door olaf79 »

devious schreef:
anushka27 schreef:Ja, klacht indienen kan niet, stugge mensen. Maar nu hebben ze router in de modem uitgeschakeld en moeten we zelf een router aansluiten. Maar nu werkt het bekabeld super. Maar een router schaffen we dus echt niet hiervoor aan. Belachlijke service van hun. Maar morgen even maar bij kpn informeren, want wifi moet werken
Kijk, nu wordt het pas echt vreemd. De WiFi in de modem is uitgeschakeld? Of hebben ze de routerfunctie van de modem uitgeschakeld? En wie zijn "ze"? En waarom kun je geen officiële klacht indienen? En wat heeft KPN met je WiFi te maken?
Het verhaaltje begint te rammelen...
Hij bedoelt, informeren bij KPN wat voor internet die leveren, etc. Nou als je echt problemen wilt zou ik zeggen stap direct over naar KPN.

Ik vermoed dat het probleem zit bij de wifi ontvanger van de laptop. Als die geen verbinding legt met het modem kun je er inderdaad niet inkomen (sommige ziggo modems mag je de eerste keer alleen bekabeld in).

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door devious »

olaf79 schreef:
anushka27 schreef:... Maar nu hebben ze router in de modem uitgeschakeld en moeten we zelf een router aansluiten. Maar nu werkt het bekabeld super...
... het probleem zit bij de wifi ontvanger van de laptop...
Nou, nee... het probleem is blijkbaar toch de modem. Want bij problemen met laptop zou een router geen uitkomst zijn...

anushka27
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:28

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door anushka27 »

devious schreef:
anushka27 schreef:Ja, klacht indienen kan niet, stugge mensen. Maar nu hebben ze router in de modem uitgeschakeld en moeten we zelf een router aansluiten. Maar nu werkt het bekabeld super. Maar een router schaffen we dus echt niet hiervoor aan. Belachlijke service van hun. Maar morgen even maar bij kpn informeren, want wifi moet werken
Kijk, nu wordt het pas echt vreemd. De WiFi in de modem is uitgeschakeld? Of hebben ze de routerfunctie van de modem uitgeschakeld? En wie zijn "ze"? En waarom kun je geen officiële klacht indienen? En wat heeft KPN met je WiFi te maken?
Het verhaaltje begint te rammelen...
De routerfunctie is helemaal uitgeschakeld nu. En "ze" zijn de helpdesk medewerkers. Ik kan niet doorverbonden worden, en als internet nauwelijks werkt is het ook moeilijk om te mailen. En KPN is degene waar ik wil informeren of ze mij wel hun diensten kunnen leveren. Conclusie: Verhaal rammelt niet!

anushka27
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:28

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door anushka27 »

olaf79 schreef:
devious schreef:
anushka27 schreef:Ja, klacht indienen kan niet, stugge mensen. Maar nu hebben ze router in de modem uitgeschakeld en moeten we zelf een router aansluiten. Maar nu werkt het bekabeld super. Maar een router schaffen we dus echt niet hiervoor aan. Belachlijke service van hun. Maar morgen even maar bij kpn informeren, want wifi moet werken
Kijk, nu wordt het pas echt vreemd. De WiFi in de modem is uitgeschakeld? Of hebben ze de routerfunctie van de modem uitgeschakeld? En wie zijn "ze"? En waarom kun je geen officiële klacht indienen? En wat heeft KPN met je WiFi te maken?
Het verhaaltje begint te rammelen...
Hij bedoelt, informeren bij KPN wat voor internet die leveren, etc. Nou als je echt problemen wilt zou ik zeggen stap direct over naar KPN.

Ik vermoed dat het probleem zit bij de wifi ontvanger van de laptop. Als die geen verbinding legt met het modem kun je er inderdaad niet inkomen (sommige ziggo modems mag je de eerste keer alleen bekabeld in).

Ik heb via mijn macbook wel verbinding gehad met de modem, maar daarna is het weer onmogelijk om erin te komen. Het licht niet aan de wifi ontvanger van de laptop, we hebben thuis een macbook, werk laptop van mijn vriend en natuurlijk onze smartphones. En op alle apparaten valt het weg. Plotseling na de werkzaamheden 2 weken geleden. Geen updates op deze apparaten binnengehaald. Bekabeld werkte eerste keer ook, onbekabeld ook. Nu geen van beide manieren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door bprosman »

Als bekabeld EN Wifi je internet verbinding wegvalt kan het zijn dat de inkomende kant wegvalt.
Dit is te controleren door in de router in te loggen (bekabeld) en de signaalwaarden te bekijken en hoeveel "Resets" er gebeuren op de inkomende lijn.

Overstappen kan ook maar ik ben meestal van het oplossen van problemen in plaats van er voor weg te lopen (werkt ook in het dagelijks leven vrij aardig).
Bovendien , bij KPN (ADSL) heb je weer andere problemen (andere bekabeling etc.).

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door devious »

Briljante helpdesk-medewerkers. Want als alles uit staat is er inderdaad geen probleem meer. Klacht indienen via het kabeltje dan maar.

anushka27
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:28

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door anushka27 »

Ze kunnen ons niet helpen totdat we een router hebben aangeschaft en dat hebben aangesloten. Er zijn namelijk 100 factoren die de storing kunnen veroorzaken zeggen ze. Dus wachten totdat manlief thuiskomt en deze dan aansluit.

Wat is jullie ervaring dan met KPN, Glasvezel? Overstap is eigenlijk naar glasvezel

anushka27
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:28

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door anushka27 »

bprosman schreef:Als bekabeld EN Wifi je internet verbinding wegvalt kan het zijn dat de inkomende kant wegvalt.
Dit is te controleren door in de router in te loggen (bekabeld) en de signaalwaarden te bekijken en hoeveel "Resets" er gebeuren op de inkomende lijn.

Overstappen kan ook maar ik ben meestal van het oplossen van problemen in plaats van er voor weg te lopen (werkt ook in het dagelijks leven vrij aardig).
Bovendien , bij KPN (ADSL) heb je weer andere problemen (andere bekabeling etc.).
Dat hadden we vorig week al gedaan en gisteravond ook. Alle pakketten verzonden en ook ontvangen

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door devious »

Je haalt heel wat dingen door elkaar. Jij hebt het over pingen, bprosman over de signaalwaardes van het modem.

anushka27
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:28

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door anushka27 »

devious schreef:Je haalt heel wat dingen door elkaar. Jij hebt het over pingen, bprosman over de signaalwaardes van het modem.
Sorry,

De ks medewerker had al gekeken naar de waardes in de modem. En volgens hem klopte alles, het was perfect.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door ciske »

Wat is jullie ervaring dan met KPN, Glasvezel? Overstap is eigenlijk naar glasvezel
Daar zijn ook zat problemen, maar Ziggo spant de kroon wel zeg. Zou zeggen lees je goed in voordat je de overstap maakt.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door devious »

anushka27 schreef:
devious schreef:Je haalt heel wat dingen door elkaar. Jij hebt het over pingen, bprosman over de signaalwaardes van het modem.
Sorry,

De ks medewerker had al gekeken naar de waardes in de modem. En volgens hem klopte alles, het was perfect.
De KS kan niet naar de interne streams kijken. En daar lijkt mij duidelijk een probleem te zijn. Modemswap aanvragen, dhcp-gever kan defect zijn. Kan de KS niet nameten.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door bprosman »

Zou kunnen , vind de timing dan wel opmerkelijk / verdacht :
Op 27 augustus heeft Ziggo werkzaamheden in onze wijk verricht. Vanaf dat moment valt onze verbinding (draadloos en bekabeld) steeds weg.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door devious »

bprosman schreef:Zou kunnen , vind de timing dan wel opmerkelijk / verdacht :
Op 27 augustus heeft Ziggo werkzaamheden in onze wijk verricht. Vanaf dat moment valt onze verbinding (draadloos en bekabeld) steeds weg.
Monteurs die per ongeluk sluiting veroorzaken zijn aan de orde van de dag. Ik heb zelfs monteurs meegemaakt die modems via de deurbel en via de CV-installatie lieten lopen. En die providers maar brullen dat alles perfect was met goede streams.. jaja, my-ass.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door Har06 »

devious schreef:
bprosman schreef:Zou kunnen , vind de timing dan wel opmerkelijk / verdacht :
Op 27 augustus heeft Ziggo werkzaamheden in onze wijk verricht. Vanaf dat moment valt onze verbinding (draadloos en bekabeld) steeds weg.
Monteurs die per ongeluk sluiting veroorzaken zijn aan de orde van de dag. Ik heb zelfs monteurs meegemaakt die modems via de deurbel en via de CV-installatie lieten lopen. En die providers maar brullen dat alles perfect was met goede streams.. jaja, my-ass.

Zo dat is een stukje knap monteurswerk om via een 24 v kabeltje og een modem te laten draaien :)
Laatst gewijzigd door Har06 op 10 sep 2013 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo van kastje naar muur

Ongelezen bericht door bprosman »

CV is over het algemeen 24V Har :wink:

Gesloten