LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lococensus

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Jolijn »

Loco = Spaans= gek, mal, raar. Daar legde ik de link naar bij Lococensus.

positieve burger
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2013 17:19

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door positieve burger »

In 2013 doen ze het weer.

We hebben geen aanslag ontvangen. Maar krijgen direct een Aanmaning. We kunnen niet bevestigen dat de brief is verzonden maar als we meer klachten krijgen gaan we actie ondernemen. Helaas we kunne u niet verder helpen aldus de reactie van LOCOcensus

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ze hoeven ook niet te helpen :wink: zolang er maar geen aanmaningskosten betaald worden.

dhu
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2013 20:25

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door dhu »

Ook vandaag een aanmaning ontvangen. Nooit een AC ontvangen.
Wat is handig om te doen. Betalen zonder tweemaal aanmaningskosten ( 2 x € 7,00 ) ?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door ArneLH »

dhu schreef:Nooit een AC ontvangen.
Wat is handig om te doen. Betalen zonder tweemaal aanmaningskosten ( 2 x € 7,00 ) ?
Een wat?
In principe geldt het vermoeden dat als de aanslag is verzonden hij ook is aangekomen. Je kunt bezwaar maken tegen het besluit waarbij de aanmaningskosten in rekening worden gebracht (formeel niet tegen het sturen van de aanmaning zelf), maar:
art. 7 lid 2 Kw Inv. Rb schreef:Het bezwaar- of beroepschrift kan niet zijn gegrond op de stelling dat het aanslagbiljet, de aanmaning, het op de voet van artikel 13, derde lid, van de Invorderingswet 1990 betekende dwangbevel of de schriftelijke mededeling, genoemd in artikel 27, eerste lid, van de Invorderingswet 1990 niet is ontvangen, tenzij degene van wie de kosten worden gevorderd aannemelijk maakt dat ontvangst redelijkerwijs moet worden betwijfeld.
De aanmaningskosten niet betalen leidt gewoon tot invordering van die kosten. Tenzij een eventueel bezwaar (of beroep) gegrond is verklaard, moet immers van de rechtmatigheid van het besluit waarbij de aanmaningskosten in rekening zijn gebracht worden uitgegaan.

Art1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2013 14:32

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Art1968 »

Hallo,

Dit jaar hebben wij ook ten tweede maal deze aanmaning gekregen zonder eerst het origineel te krijgen.
Vorig jaar dachten wij dat het onze fout was maar nu is het exact het zelfde.
Hoe kunnen wij dit aanpakken.
Wij worden inmiddels aan alle kanten gepakt door de overheid, is dit een nieuwe manier om extra geld in het laatje te krijgen?

Mvg,
Art

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door ArneLH »

Art1968 schreef:Wij worden inmiddels aan alle kanten gepakt door de overheid, is dit een nieuwe manier om extra geld in het laatje te krijgen?
De eerste opmerking is natuurlijk onzin en €7 voor een aanmaning lijkt mij, afgezet tegen extra werk voor het bestuursorgaan, geen winstgevende actie.

Erwindoorn
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:13

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Erwindoorn »

Hallo,

Dit jaar hebben wij ook ten tweede maal deze aanmaning gekregen zonder eerst het origineel te krijgen.
Ik lees dat dit vaker voor komt. Maar ik heb geen belang om die extra kosten te betalen terwijl ok nooit wat heb gekregen.
Hoe kunnen wij dit aanpakken.

Mvg

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door ArneLH »

Check mijn post op deze pagina...

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Jolijn »

maar als we meer klachten krijgen gaan we actie ondernemen

Er zijn meer klachten. En bij jou gebeurt dit dus voor de tweede keer, schrijf je.
In elk geval het gewone bedrag betalen, de aanmaningskosten betwisten.
Vraag waarop de actie bestaat die ondernomen gaat worden om de (bezorgings?)problemen te voorkomen.

janenilone
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2013 10:20

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door janenilone »

Wij hebben deze week een dwangbevel gekregen van Lococensus, maar nooit een factuur en/of een aanmaning gehad. Ik heb telefonisch contact gehad met Lococensus hierover, maar de dame die ik aan de telefoon had stelde dat beiden door hen waren verstuurd en dat het niet hebben ontvangen geen excuus was om de extra kosten niet te betalen. De dame schermde met de wet die hen als Lococensus in het recht deed staan en dat wij gewoon moesten betalen, anders zou er een deurwaarder komen en zou er beslag gelegd worden. Ik gaf aan dat wij wel het oorspronkelijke bedrag wilden betalen, maar niet de extra kosten van totaal € 54,00 ( € 7,00 aanmaning en € 47,00 dwangbevel). Weer bleef zij haar verhaal volhouden dat zij in hun recht stonden en dat wij gewoon moesten betalen, anders kwam de deurwaarder. Zij beweerde ook dat je als burger de wet dient te kennen en dat je zelf wel kon nagaan dat je moet betalen, ook al zou er geen factuur ontvangen zijn. Je bent als burger daar zelf verantwoordelijk voor.
ZIj bleef steeds opnieuw haar verhaal doen en er was geen mogelijkheid om de kosten te laten vervallen. Ook kon er geen bezwaar gemaakt worden, met de reden dat wij geen factuur en aanmaning hebben ontvangen.n Op een gegeven moment gaf de dame aan dat zij de verbinding ging verbreken omdat het gesprek veel te lang ging duren. Na nogmaals het verhaal herhaald te hebben, nadat ik zei dat zij het blijkbaar vervelend vond dat ik zo "doordramde", heb ik gezegd dat ik de verbinding ging verbreken en heb dat ook gedaan.
Omdat de tijd kort was, dagtekening 5-11-2013 en vervaldatum 7-11-2013, heb ik gisteren(7-11-2013) het totaalbedrag inclusief de kosten met spoed overgemaakt. Wij wilden geen problemen krijgen.
Had ik maar eerst op internet gekeken, dan had ik gezien dat er al jaren meerdere klachten zijn van mensen met exact het zelfde verhaal! Dat deed ik pas gisteravond even op mijn mobieltje, omdat wij er toch geen goed gevoel bij hadden... Nu hebben wij spijt dat wij toch de kosten hebben betaald.
Ik ben van plan deze kosten in mindering te brengen op de factuur voor de watersysteemheffing eigenaren die voor 30-11-2013 betaald moet worden. Ik ga dit wel aankondigen bij Lococensus, met de klacht die ik ook bij hen ga neerleggen.
Bent u als Tros Radar nog met deze zaak bezig? Ik zou graag uw mening of de mening van andere mensen willen horen.
Met vriendelijke groet,

Ilone en Jan Middelhuis
Borne

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door ArneLH »

janenilone schreef:Ik ben van plan deze kosten in mindering te brengen op de factuur voor de watersysteemheffing eigenaren die voor 30-11-2013 betaald moet worden. Ik ga dit wel aankondigen bij Lococensus, met de klacht die ik ook bij hen ga neerleggen.
Dan volgt dus gewoon dwanginvordering met beslag ed. Als je het niet eens bent met de kosten van de aanmaning en het dwangbevel kun je gewoon bezwaar maken en in beroep gaan.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Jolijn »

't Is knap waardeloos dat sommige instanties gewoon niet hoeven kunnen bewijzen dat ze iets verstuurd hebben. :?
Als @janenilone bezwaar aantekenen per reguliere post en dit komt niet aan, is het voor hen
'jammer maar helaas'.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door ArneLH »

Je moet geloofwaardig ontkennen het te hebben ontvangen, het bestuursorgaan moet dan de verzending aannemelijk maken.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Jolijn »

ArneLH schreef:Je moet geloofwaardig ontkennen het te hebben ontvangen, het bestuursorgaan moet dan de verzending aannemelijk maken.
Mijn 'nee' tegen jouw 'ja'?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door ArneLH »

Ik dacht meer aan: "de buren en overburen hebben ook geen aanslagen en aanmaningen ontvangen, maar wel een dwangbevel". Zonder onderbouwing bereik je de vereiste 'bewijsdrempel' natuurlijk niet.

Janet1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2013 22:00

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Janet1965 »

Ik ben een ZZP-er en ben geen regelmatige Lococensus-betaler omdat ik ook afhankelijk ben van opdrachten en betalingen van deze opdrachten. Ik kreeg begin oktober een Dwangbevel met € 40 extra kosten: binnen 2 dagen moest ik het hele jaar betalen. Ik had vier perioden betaald en ik heb geen aanmaning gezien!!!

Het bedrag heb ik gelijk maar overgemaakt minus de € 40,00. Vervolgens heb ik niets meer gehoord van Lococensus. Vandaag, 26 november ligt er een Vooraankondiging Beslaglegging in mijn brievenbus ten bedrage van € 119,91. Gewoon verschrikkelijk!

Of je één of andere looser bent, een plat insect of een tienderangs criminele wanbetaler. Ik doe gewoon mijn best en dan krijg je dit. Wat moet ik nu ondernemen?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door ArneLH »

Tja, je hebt de kosten van het dwangbevel niet betaald, maar geen rechtsmiddel tegen die kosten aangewend (bezwaar). De juistheid van het in rekening brengen staat dus in rechte vast.

Mariska1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2014 21:02

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Mariska1982 »

Hallo Allemaal.

Ik was online aan het zoeken naar de gegevens van Lococensus en kwam dus deze site tegen.
De adresgegevens was ik nodig omdat ik een aanmaning heb gekregen maar nooit geen rekening. Maar zoals ik lees is dit een gewoonte bij dit bedrijf.
Ik ben ook niet van plan om de incassokosten te betalen.
De site van lococensus vind ik ook erg onduidelijk, de gemeente midden drente staat er niet bij.
Om in contact te komen met het bedrijf is ook erg moeizaam.

Ben er helemaal klaar mee.

SuzanvandenHoek
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2014 17:04

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door SuzanvandenHoek »

Ik ben aan het zoeken hoe ik dit bedrijf aan kan gaan pakken wat betreft het niet ontvangen van herinneringen. We hebben nu meerdere malen aanmaningen binnen gekregen en dwangbevelen zonder daar ook maar 1 herinnering aan vooraf te hebben gekregen.
We zijn het zat dat wij als stront behandelt worden bij dit bedrijf wanneer wij contact met hun opnemen, en dat zij hun administratie zeer slecht voor elkaar hebben.
Wij gaan de ombudsman ook aanschrijven, hier moet toch iets aan gedaan worden? Wanneer je ze ermee confronteert dat er al meerdere klachten zijn, wordt er gezegd dat dit niet waar is, en dat wij deze klachten niet serieus moeten nemen.
Ik heb vandaag gevraagd of zij bewijsstukken kunnen sturen dat zij daadwerkelijk die herinneringen verstuurd hebben, maar daar beginnen zij niet aan. Ik vraag mij af, wat heb je dan te verbergen?
Dit bedrijf moet aangepakt worden, en zo snel mogelijk!

Gesloten