LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie BCC? mooi niet dus
Garantie BCC? mooi niet dus
Gisteravond ging de adapter van mijn Asus laptop plotseling kapot.
Omdat deze laptop pas 11 maanden oud is ging ik met de adapter terug naar de winkel waar ik deze gekocht had, BCC, en wel filiaal Son en Breugel dus.
Daar aangekomen werd mij door ten minste 2 verkopers duidelijk gemaakt dat er op laptop accu's en adapters slechts 6 maanden (BCC) garantie zit en dat ik dus gewoon pech had. Men wilde mij wel graag een vervangende adapter verkopen die bijna 70 euro koste.
Op mijn opmerking over wettelijke garantie termijn van minstens 2 jaar werd smakelijk gelachen, meneer was niet op de hoogte van de wettelijke door BCC toegepaste garantie regeling, 6 maanden en geen dag meer.
Enigszins over de rooie heb ik thuis de BCC customer care lijn gebeld.
Deze was zeer verbaasd over de door hun filiaal toegepaste garantieregels en verzekerde mij (na intern overleg) dat deze garantietermijn toch minstens 1 jaar moest zijn.? Toch......
Op mijn mededeling dat ik over 6 dagen met vakantie zou gaan en nu mijn laptop niet kon gebruiken deelde de medewerker mij mee dat men bij BCC in Son en Breugel (het filiaal waar ik geweest was) wel iets goed te maken had en wellicht de voeding om zou willen ruilen. Hij zou meteen een mailtje sturen naar het betreffende filiaal. (wat overigens niet aangekomen was toen ik later weer in die winkel stond)
Verder natuurlijk duizend maal excuus en sorry van hier tot Tokyo.
Helemaal opgelucht belde ik voor alle zekerheid ook nog even met Asus Nederland waar men mij vriendelijk mededeelde dat de garantie op een laptopaccu 1 jaar bedraagd en op een laptopadapter gewoon 2 jaar is.
Terug naar BCC in Son en Breugel, alwaar men mij eerst zeker 20 minuten liet wachten op de Filiaalmanager de heer N.T.
Deze deelde mij koeltjes mee dat de garantie inderdaad 6 maanden is bij BCC maar dat Asus uit een soort van coulance de reparatiekosten dan op 0 euro zet. Van een wettelijke 2 jaar had hij voor wat betreft de laptopadapters nog nooit gehoord, en niet alleen bij Asus maar ook bij andere merken was dit zo
Na een onaangename discussie die ik hier niet verder wil vermelden was dus duidelijk dat hier de klant absoluut geen koning is.
Met heel veel getreuzel werd mijn adapter ingenomen. Op mijn vraag of deze gezien mijn aanstaande vakantie misschien omgeruild zou kunnen worden was zijn wraak zoet, NEE dus.
De adapter moest bij Asus eerst onderzocht worden en kon misschien nog wel gerepareerd worden, wat dacht ik wel niet, domme klant.
Ik ben daarna boos de winkel uitgegaan want het was mij duidelijk dat ik gewoon afgezeken werd.
Nou BCC "HIGH SERVICE" en mij zie je er niet meer.( alleen misschien nog om mijn nieuwe adapter t.z.t. op te halen)
Het is eerder BCC "NO SERVICE"
Omdat deze laptop pas 11 maanden oud is ging ik met de adapter terug naar de winkel waar ik deze gekocht had, BCC, en wel filiaal Son en Breugel dus.
Daar aangekomen werd mij door ten minste 2 verkopers duidelijk gemaakt dat er op laptop accu's en adapters slechts 6 maanden (BCC) garantie zit en dat ik dus gewoon pech had. Men wilde mij wel graag een vervangende adapter verkopen die bijna 70 euro koste.
Op mijn opmerking over wettelijke garantie termijn van minstens 2 jaar werd smakelijk gelachen, meneer was niet op de hoogte van de wettelijke door BCC toegepaste garantie regeling, 6 maanden en geen dag meer.
Deze was zeer verbaasd over de door hun filiaal toegepaste garantieregels en verzekerde mij (na intern overleg) dat deze garantietermijn toch minstens 1 jaar moest zijn.? Toch......
Op mijn mededeling dat ik over 6 dagen met vakantie zou gaan en nu mijn laptop niet kon gebruiken deelde de medewerker mij mee dat men bij BCC in Son en Breugel (het filiaal waar ik geweest was) wel iets goed te maken had en wellicht de voeding om zou willen ruilen. Hij zou meteen een mailtje sturen naar het betreffende filiaal. (wat overigens niet aangekomen was toen ik later weer in die winkel stond)
Helemaal opgelucht belde ik voor alle zekerheid ook nog even met Asus Nederland waar men mij vriendelijk mededeelde dat de garantie op een laptopaccu 1 jaar bedraagd en op een laptopadapter gewoon 2 jaar is.
Terug naar BCC in Son en Breugel, alwaar men mij eerst zeker 20 minuten liet wachten op de Filiaalmanager de heer N.T.
Deze deelde mij koeltjes mee dat de garantie inderdaad 6 maanden is bij BCC maar dat Asus uit een soort van coulance de reparatiekosten dan op 0 euro zet. Van een wettelijke 2 jaar had hij voor wat betreft de laptopadapters nog nooit gehoord, en niet alleen bij Asus maar ook bij andere merken was dit zo
Na een onaangename discussie die ik hier niet verder wil vermelden was dus duidelijk dat hier de klant absoluut geen koning is.
Met heel veel getreuzel werd mijn adapter ingenomen. Op mijn vraag of deze gezien mijn aanstaande vakantie misschien omgeruild zou kunnen worden was zijn wraak zoet, NEE dus.
De adapter moest bij Asus eerst onderzocht worden en kon misschien nog wel gerepareerd worden, wat dacht ik wel niet, domme klant.
Ik ben daarna boos de winkel uitgegaan want het was mij duidelijk dat ik gewoon afgezeken werd.
Nou BCC "HIGH SERVICE" en mij zie je er niet meer.( alleen misschien nog om mijn nieuwe adapter t.z.t. op te halen)
Laatst gewijzigd door willie111 op 05 sep 2013 11:10, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: Garantie BCC? mooi niet dus
Ik adviseer altijd om klachten schriftelijk af te handelen, omdat dit u bewijs geeft. Daarnaast kunt u hiermee wellicht dergelijke frustratie voorkomen.
Het is een fabeltje dat de wettelijke garantie minimaal twee jaar moet zijn. Dat is nergens in Europa zo. In Nederland geldt een flexibele termijn. Uitgangspunt is dat u recht heeft op, naar uw keuze, kosteloos herstel of vervanging als u niet heeft gekregen wat u mocht verwachten. Als u een ondeugdelijke adapter heeft ontvangen dan staat u in uw recht om kosteloos vervanging te verlangen.
U moet dit alleen wel bewijzen. Heeft BCC u twee jaar garantie beloofd bij de koop? Zo ja, heeft u daar stukken van waaruit dit blijkt?
Het is een fabeltje dat de wettelijke garantie minimaal twee jaar moet zijn. Dat is nergens in Europa zo. In Nederland geldt een flexibele termijn. Uitgangspunt is dat u recht heeft op, naar uw keuze, kosteloos herstel of vervanging als u niet heeft gekregen wat u mocht verwachten. Als u een ondeugdelijke adapter heeft ontvangen dan staat u in uw recht om kosteloos vervanging te verlangen.
U moet dit alleen wel bewijzen. Heeft BCC u twee jaar garantie beloofd bij de koop? Zo ja, heeft u daar stukken van waaruit dit blijkt?
Laatst gewijzigd door willie111 op 04 sep 2013 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Daarvoor moet u bij de fabrikant zijn. Een fabrieksgarantie is een toezegging van de fabrikant om onder bepaalde omstandigheden iets te doen.Willie111 schreef:Ga de zaak nou niet zitten stangen, dit product is geleverd onder 2 jaar schriftelijke garantie van de fabrikant.
Daarvoor moet u bij de fabrikant zijn. Een fabrieksgarantie is een toezegging van de fabrikant om onder bepaalde omstandigheden iets te doen.[/quote]
Bent u echt van mening dat ik door uw adviezen geholpen ben?
Bent u echt van mening dat ik door uw adviezen geholpen ben?
Ik begin steeds meer empathie te ontwikkelen voor de BCC verkopers.willie111 schreef:Bent u echt van mening dat ik door uw adviezen geholpen ben?
Accu's kan ik begrijpen. maar netadapter v/ voeding van laptop nee. Volgen smij moet daar gewoon garantie op zitten. En de winkel hoort dat af te handelen.
Bij mijn weten dient de winkel fabrieksgarantie gewoon minimaal over te nemen, zelf een kortere termijn dan de fabrieksgarantie aanhouden kan dus nietHelemaal opgelucht belde ik voor alle zekerheid ook nog even met Asus Nederland waar men mij vriendelijk mededeelde dat de garantie op een laptopaccu 1 jaar bedraagd en op een laptopadapter gewoon 2 jaar is.
Voor accu's geldt inderdaad kortere termijn, de overige electronica waaronder de netvoeding ,hoort niet alleen tijdens garantie termijn, maar ook daarna normal te werken (conformiteits beginsel)
Dit zijn de garantiebepalingen van BCC, welke op de website van BCC staan:
"Hoelang heb ik garantie op mijn aankoop?
Een apparaat kan kapot gaan, en dat is uitermate vervelend. Nog vervelender wordt het als u naast het ongemak ook nog met kosten wordt geconfronteerd. Zeker als u daar totaal niet op rekende. De vraag in hoeverre u als consument beschermd wordt tegen dergelijke kosten is niet eenvoudig te beantwoorden. Volgens de wet heeft u altijd recht op een product van goede kwaliteit. Dit betekent dat u bij een niet door u zelf veroorzaakt defect minimaal 2 jaar lang kosteloos kunt rekenen op herstel of vervanging. In sommige gevallen biedt de producent aanvullende garantie op een product. Dit verschilt van product tot product en is in de meeste gevallen gebonden aan strikte en niet altijd even helder geformuleerde voorwaarden. Met een Service Plus Polis, die u duidelijkheid, aanvullende zekerheid en gemak biedt, weet u gedurende de looptijd van de verzekering wel altijd precies waar u aan toe bent."
Aldus BCC
"Hoelang heb ik garantie op mijn aankoop?
Een apparaat kan kapot gaan, en dat is uitermate vervelend. Nog vervelender wordt het als u naast het ongemak ook nog met kosten wordt geconfronteerd. Zeker als u daar totaal niet op rekende. De vraag in hoeverre u als consument beschermd wordt tegen dergelijke kosten is niet eenvoudig te beantwoorden. Volgens de wet heeft u altijd recht op een product van goede kwaliteit. Dit betekent dat u bij een niet door u zelf veroorzaakt defect minimaal 2 jaar lang kosteloos kunt rekenen op herstel of vervanging. In sommige gevallen biedt de producent aanvullende garantie op een product. Dit verschilt van product tot product en is in de meeste gevallen gebonden aan strikte en niet altijd even helder geformuleerde voorwaarden. Met een Service Plus Polis, die u duidelijkheid, aanvullende zekerheid en gemak biedt, weet u gedurende de looptijd van de verzekering wel altijd precies waar u aan toe bent."
Aldus BCC
Ik begrijp de garantie termijn van een half jaar op een adapter niet helemaal.
Ook het bedrijf waar ik voor werk hanteert fabrieksgarantie op accu en accessoires maar ik ken geen 1 fabrikant die een half jaar garantie geeft op een adapter. 1 jaar is gewoon standaard, en heb zelfs in het 2e jaar bij fabrikanten waarbij de notebook met 2 jaar fabrieksgarantie was ingekocht nooit een prijsopgave voorbij zien komen voor de adapter (denk hierbij aan Acer (1 jaar standaard maar wordt met 2 jaar ingekocht), Asus, Sony, Samsung.) Voor accu's, een compleet ander verhaal, maar adapters?
Het is best mogelijk dat de medewerker van BCC gewoon verkeerde informatie heeft gegeven en zelfs zeer waarschijnlijk. Als BCC de laptop + adapter opstuurt naar Asus en aangeeft dat deze niet meer oplaadt dan zou het een uitzondering zijn als er een rekening aan gekoppeld wordt. Tenzij BCC gebruik maakt van andere reparatiepartners binnen garantie termijn.
Lol, een adapter 'repareren'. In Europa? Kost veel meer dan een nieuwe. Een gerepareerde adapter terugkrijgen is volgens mij net zo'n urban legend als een fabrikant die moeilijk doet en kosten berekent voor een defecte adapter binnen het eerste jaar naar aankoop.
Ook het bedrijf waar ik voor werk hanteert fabrieksgarantie op accu en accessoires maar ik ken geen 1 fabrikant die een half jaar garantie geeft op een adapter. 1 jaar is gewoon standaard, en heb zelfs in het 2e jaar bij fabrikanten waarbij de notebook met 2 jaar fabrieksgarantie was ingekocht nooit een prijsopgave voorbij zien komen voor de adapter (denk hierbij aan Acer (1 jaar standaard maar wordt met 2 jaar ingekocht), Asus, Sony, Samsung.) Voor accu's, een compleet ander verhaal, maar adapters?
Het is best mogelijk dat de medewerker van BCC gewoon verkeerde informatie heeft gegeven en zelfs zeer waarschijnlijk. Als BCC de laptop + adapter opstuurt naar Asus en aangeeft dat deze niet meer oplaadt dan zou het een uitzondering zijn als er een rekening aan gekoppeld wordt. Tenzij BCC gebruik maakt van andere reparatiepartners binnen garantie termijn.
Lol, een adapter 'repareren'. In Europa? Kost veel meer dan een nieuwe. Een gerepareerde adapter terugkrijgen is volgens mij net zo'n urban legend als een fabrikant die moeilijk doet en kosten berekent voor een defecte adapter binnen het eerste jaar naar aankoop.
Even bewaren, de andere berichten zijn ook alweer aangepastwillie111 schreef:Gisteravond ging de adapter van mijn Asus laptop plotseling kapot.
-
Graag ontvangen wij een korte klachtomschrijving met uw postcode/huisnummer en naam, dit kunt u sturen naar: [email protected].
Dan zullen wij uw klacht in behandeling nemen.
Ik wil dit echt niet hard op zeggen, maar BCC webcare is best wel goed volgens mij. Zeker gezien hoe actief zij zijn op dit forum.
Als concurrent zou ik BCC graag willen afkraken, maar kan hier geen aanleiding voor vinden.Op de afhandeling na voor de webcare.
Als concurrent zou ik BCC graag willen afkraken, maar kan hier geen aanleiding voor vinden.Op de afhandeling na voor de webcare.
BCC Webcare schreef:Graag ontvangen wij een korte klachtomschrijving met uw postcode/huisnummer en naam, dit kunt u sturen naar: [email protected].
Mijn klacht is op 4 september al bij BCC Service Center gemeld. Ook in mijn bovenstaand verhaal kunt u kennis nemen van mijn klacht.
Al mijn gegevens zijn bij BCC Service Center bekend.
Heden, 16 september, heb ik een reactie gehad van BCC Service Center.
En wel deze,
Geachte mijnheer/mevrouw
Wij adviseren u het artikel met een kopie van uw aankoopbon ter reparatie aan te bieden bij een BCC filiaal. BCC hanteert een wettelijke garantie termijn van 2 jaar. Buiten deze garantie termijn kan het zijn dat er kosten op een reparatie zitten. Ook buiten de garantie periode en binnen de economische levensduur zal BCC rekening houden met hoe oud een apparaat is en een coulance toepassen op de reparatie kosten. Bij schade van externe oorzaak ,gebruikers fouten ,normale slijtage Of softwarematige fouten is een coulance op de kosten uitgesloten. Een gemiddelde reparatie duur is +- 21 dagen na verzending naar de reparateur.
Het adres van een filiaal bij u in de buurt kunt u hier vinden.
Met vriendelijke groet,
Erwin van der Geer
Medewerker BCC Service Center
Als BCC zorgt dat haar medewerkers (en in het bijzonder de filiaal manager)weten waar ze over praten en zorgt dat de reactie tijd van het BCC service center sneller wordt hoeft het BCC webcare team niet in aktie te komen en zou dan op den duur helemaal overbodig moeten worden.
Laatst gewijzigd door willie111 op 20 sep 2013 11:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Waarom wil je dat niet hardop zeggen? Niks mis mee toch?53o schreef:Ik wil dit echt niet hard op zeggen, maar BCC webcare is best wel goed volgens mij. Zeker gezien hoe actief zij zijn op dit forum.
Mijn adapter is inmiddels netjes en snel omgeruild door Asus.
Toen ik hem bij BCC op ging halen was de filiaal manager nergens te bekennen, ook van niemand excuses gehad voor de trammelant die men veroorzaakt heeft.
Laatste keer geweest bij BCC, voortaan toch maar naar de Mediamarkt.
Toen ik hem bij BCC op ging halen was de filiaal manager nergens te bekennen, ook van niemand excuses gehad voor de trammelant die men veroorzaakt heeft.
Laatste keer geweest bij BCC, voortaan toch maar naar de Mediamarkt.
/facepalmLaatste keer geweest bij BCC, voortaan toch maar naar de Mediamarkt.
Er zijn alternatieven voor de Mediamarkt. Met een jaar langer garantie op notebooks. Schaamteloze promotie, maar ik noem geen namen. Daar is google voor .
13-07-2014 een tomtom via130meu besteld uit folder bij bcc beverwijk,hierbij zou een gratis bescherm
hoesje tw van 25 euro bij geleverd worden,deze was niet meer in filiaal aanwezig,maar men vertelde mij
als u beld naar nr 09000555 dan komt het in orde.
met had mij beloofd dat het na gestuurd zou worden,maar helaas na div telefoontjes,en twee contact
formulieren waar op niet gereageerd is,nu een maand later werd mij verteld dat het een actie was van op= op,ik voel mij flink in de maling genomen door bcc,dus weer een boze klant kwijt
hoesje tw van 25 euro bij geleverd worden,deze was niet meer in filiaal aanwezig,maar men vertelde mij
als u beld naar nr 09000555 dan komt het in orde.
met had mij beloofd dat het na gestuurd zou worden,maar helaas na div telefoontjes,en twee contact
formulieren waar op niet gereageerd is,nu een maand later werd mij verteld dat het een actie was van op= op,ik voel mij flink in de maling genomen door bcc,dus weer een boze klant kwijt
kreeg inmiddels bericht,dat bescherm hoes toch verstuurd is.
wel netjes,maar toch jammer dat het met zoveel telefoontjes ect.moest gebeuren.
oke blijf toch maar klant,en hopen dat ze meer klant vriendelijk worden en doen wat ze beloven.
G.Jansen
wel netjes,maar toch jammer dat het met zoveel telefoontjes ect.moest gebeuren.
oke blijf toch maar klant,en hopen dat ze meer klant vriendelijk worden en doen wat ze beloven.
G.Jansen
Ik koop vaak electronica in Breda maar stap liever binnen bij BCC dan bij Mediamarkt daar. Er loopt dan wel een beetje een Indische/Chinese nerd (compliment!) rond maar hij weet wel alles!BCC Webcare schreef:Graag ontvangen wij een korte klachtomschrijving met uw postcode/huisnummer en naam, dit kunt u sturen naar: [email protected].
Als je gelijk goed geadviseerd bent hoef je ook niet terug.