LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] anwb misser bij pech

Andere onderwerpen over auto en vervoer
kerckhoffs

anwb misser bij pech

Ongelezen bericht door kerckhoffs »

We zijn al 45 jaar lid van de anwb en hebben zelfs van hun een zg. platina-kaart gekregen.
We dachten - lidmaatschap, ww én hulp in het buitenland - goed te zitten voor het geval er ooit iets onderweg zou gebeuren en we hulp nodig zouden hebben. Dat ging allemaal goed tot 27 juni jl, toen bij Trier {D} onze auto het plotseling - zonder enig merkbaar iets daarvoor - liet afweten.
Wij het tel.nummer van de anwb gebeld. Dit resulteerde uit de komst na 1 uur van de Adac én weer 1 1/2 u later van een sleepbedrijf, dat in hun opdracht werkte. 0nze auto werd naar het bedrijfsterrein van die firma gereden, alwaar we onze auto diende te verlaten, papieren in te leveren en de sleutel af te geven. Tot zover ging alle hulpverlening prima, zelfs 2 x telefoontje van de anwb of er al iets gebeurd was.
MAAR toen stonden we daar op dat open/onbewaakte terrein, waar = 't was na 6 uur = niemand meer was.
Niks hulp van de anwb meer ! Taal noch teken. Zoek het je maar uit.
En wij dachten - een beetje onnozel misschien, maar dat merk je pas achteraf - bij de anwb zit je goed, die zorgen dat je thuis komt. Vergeet 't maar. Er was geen tip om 'n hotelletje te nemen, hoe thuis te komen . N I E T S meer. Dooie lijn.
Naderhand zeiden we : zo iets overkomt ons nooit meer, we gaan zorgen dat we zodanig verzekerd zijn, dat we in voorkomend geval dáár op terug kunnen vallen [ de reisverzekering was hier niet voor ] . De uitkomst zou zijn : vervangend vervoer in het anwb-pakket nemen.
Nu kreeg ik in hun winkel de tip daar ff mee te wachten [waarom maken ze dat niet voor iedereen bekend ? ] tot 1 sept want dan zou een aktie komen 16/12, dwz, dat je dan vanaf 1 sept al verzekerd bent t/m 31 dec van het volgende jaar, tegen het jaartarief van € 20,- . Doen dus.
ADDERTJE : anwb schrijft N U al tevens het lidmaatschapsgeld incl de bijverzekerde pakketen af !!
Dit laatste zou altijd pas zo rond 16 dec. gebeuren. in hun voorwaarden staat :voor 1 jan. van het beginnende jaar. 0ver die vervroegde afschrijving praat de anwb niet en is daar ook halsstarrig in.
Dit is niet juist, zeker niet tav zg platina-leden, die zg een streepje voor hebben [vide hun kampioen afgelopen maand ].
Mijn vraag is :
heeft U ook ooit pech gehad onderweg en was U lid van de anwb en verliep dit allemaal goed ?
vindt U het juist dat de anwb het abonnementsgeld voor 2014 al in sept. afschrijft als je al zó lang trouw lid bent ? ruikt dat niet ergens naar ??

volvopiet

Re: anwb misser bij pech

Ongelezen bericht door volvopiet »

ik ben meerdere malen uitstekend geholpen. En, nee, ik vind het niet stinken.

dhc

Re: anwb misser bij pech

Ongelezen bericht door dhc »

Als je al zo lang lid bent dan hoor je dit toch wel te weten...
Ik ben al 31 jaar lid van die club en ik weet het.
Beetje simpel om de ANWB de schuld te geven van uw eigen nalatigheid....

Gesloten