LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] mobiel internet te duur in vergelijk met vast internet
-
mobiel internet te duur in vergelijk met vast internet
Een tijd geleden heb ik mobiel internet genomen voor mijn laptop, via een usb-stick (dongel) van T-mobile. T-mobile biedt onbeperkt internet aan voor 10,45 euro per maand, met een datalimiet van 500mb. Dit houdt in dat men de downloadsnelheid verschrikkelijk veel omlaag brengt, nadat je 500mb hebt verbruikt. Daar zit je zo aan overigens. Dus, de praktijk wijst uit dat wanneer je datalimiet is bereikt, je downloadsnelheid zo beperkt wordt, dat ook zoekopdrachten bij bijvoorbeeld Google, zeer lang duren, als je wilt zoeken op afbeeldingen. En websites openen traag, soms duurt het een aantal minuten eer je de volledig toegang hebt tot de site en alles ook daadwerkelijk op je beeld getoond wordt.
Ik heb hierover contact opgenomen met de klantenservice van T-mobile. Als antwoord op mijn vraag waarom ik met een vaste internetabbonement van 20 euro per maand, onbeperkt kan downloaden enz. - en met mobiel internet voor 10 euro per maand, slechts 500mb kan downloaden, en daarna is er bijna geen sprake meer van internetten. Men vertelde mij dat ook vast internet niet echt onbeperkt is! Maar, zei de klantenservice; uw datalimiet bij vast internet van 20 euro per maand, is ongeveer 550Gb (vijfhonderdenvijftig Gigabyte!) Oke, maar dat krijg ik dus niet op. Dus, als ik het goed begrijp dames en heren van de klantenservice; u vraagt in verhouding 500 x meer euro's, voor 1000 x minder internet? Hoe bedoeld u, vroeg de klantenservice. Nou; vast internet kent volgens u een datalimiet van 550 Gigabyte per maand, voor 20 euro per maand. 500 Megabyte per maand, is, zeg even, 1000 x minder per maand, voor 10 euro. Dus voor de helft minder betalen per maand (20 gedeeld door 2 = 10 euro), krijg ik niet de helft minder internet, maar 550 Gigabyte min 500 Megabyte = 549.5 Gigabyte minder internet.
Dat is ruim een verschil van 1000 x. Ik zou dus eigenlijk geen 10 euro per maand moeten betalen, maar 10 euro gedeeld door 1000 = 0.01 eurocent per maand - wil het eerlijk zijn. En het lijkt mij dat zendmasten goedkoper zijn (voor mobiele verbinding) dan een vast glasvezelkabelnetwerk. Dus legt u mij nogmaals die hoge kosten eens uit?
Daar komt ook nog bij dat Nederland een van de, al dan niet, HET, duurste internetland is.
Waarom tollereren wij burgers dit, terwijl we van alle kanten opgedrongen krijgen om internet te nemen en te gebruiken enz.
En ja natuurlijk is het handig. Maar het zou nog veel handiger zijn als het minder zou kosten - lijkt mij - of als het dan toch wat duurder is, dat het dan op zijn minst goed werkt - want dat doet het ook niet als je onbeperkt internet hebt met een datalimiet - en wanneer deze limiet is bereikt - het onbeperkt internet wel zo traag is GEMAAKT, dat het niet werkbaar meer is.
Ik heb hierover contact opgenomen met de klantenservice van T-mobile. Als antwoord op mijn vraag waarom ik met een vaste internetabbonement van 20 euro per maand, onbeperkt kan downloaden enz. - en met mobiel internet voor 10 euro per maand, slechts 500mb kan downloaden, en daarna is er bijna geen sprake meer van internetten. Men vertelde mij dat ook vast internet niet echt onbeperkt is! Maar, zei de klantenservice; uw datalimiet bij vast internet van 20 euro per maand, is ongeveer 550Gb (vijfhonderdenvijftig Gigabyte!) Oke, maar dat krijg ik dus niet op. Dus, als ik het goed begrijp dames en heren van de klantenservice; u vraagt in verhouding 500 x meer euro's, voor 1000 x minder internet? Hoe bedoeld u, vroeg de klantenservice. Nou; vast internet kent volgens u een datalimiet van 550 Gigabyte per maand, voor 20 euro per maand. 500 Megabyte per maand, is, zeg even, 1000 x minder per maand, voor 10 euro. Dus voor de helft minder betalen per maand (20 gedeeld door 2 = 10 euro), krijg ik niet de helft minder internet, maar 550 Gigabyte min 500 Megabyte = 549.5 Gigabyte minder internet.
Dat is ruim een verschil van 1000 x. Ik zou dus eigenlijk geen 10 euro per maand moeten betalen, maar 10 euro gedeeld door 1000 = 0.01 eurocent per maand - wil het eerlijk zijn. En het lijkt mij dat zendmasten goedkoper zijn (voor mobiele verbinding) dan een vast glasvezelkabelnetwerk. Dus legt u mij nogmaals die hoge kosten eens uit?
Daar komt ook nog bij dat Nederland een van de, al dan niet, HET, duurste internetland is.
Waarom tollereren wij burgers dit, terwijl we van alle kanten opgedrongen krijgen om internet te nemen en te gebruiken enz.
En ja natuurlijk is het handig. Maar het zou nog veel handiger zijn als het minder zou kosten - lijkt mij - of als het dan toch wat duurder is, dat het dan op zijn minst goed werkt - want dat doet het ook niet als je onbeperkt internet hebt met een datalimiet - en wanneer deze limiet is bereikt - het onbeperkt internet wel zo traag is GEMAAKT, dat het niet werkbaar meer is.
Re: mobiel internet te duur in vergelijk met vast internet
Verander je forumnaam!!
Of wil je leuk veel mailtjes ontvangen?
Of wil je leuk veel mailtjes ontvangen?
-
je hebt gelijk! Maar hoe doe ik dat? Kan het niet vinden.
[email protected] schreef:je hebt gelijk! Maar hoe doe ik dat? Kan het niet vinden.
Volgens mij kan je je eigen account verwijderen, zo niet , stuur dan een pb naar de moderatie.
Als het wel lukt , maak je met een andere naam een account aan.
Wist je dat bellen met een vaste lijn ook goedkoper is dan mobiel bellen?
Eerste verkeerde aanname.En het lijkt mij dat zendmasten goedkoper zijn (voor mobiele verbinding) dan een vast glasvezelkabelnetwerk
Tweede verkeerde conclusie. Vergelijk alleen als eens met Belgie waar ze nog echt harde datalimieten kennen (dus niet de theoretische 550GB). Waar de dekkingsgraad veel lager ligt. En hoe zuidelijker je komt hoe minder snelheid je per euro terugkrijgt.Daar komt ook nog bij dat Nederland een van de, al dan niet, HET, duurste internetland is.
Nog even los van de prijzen van (mobiel) internet denk ik dat TS een paar (denk) foutjes gemaakt heeft.
Als TS vooraf even de voorwaarden van onbeperkt mobiel internet van TMobile had gelezen dan had TS ook geweten, dat de snelheid omlaag gaat na het bereiken van de limiet. Echter op een mobiel apparaat (zoals een smartphone of tablet) blijft het wel werkbaar. Op een laptop die nu eenmaal anders met data omgaat is het een ander verhaal.
Als TS mobiel internet gebruikt waarvoor het bedoeld is, namelijk voor af en toe wat emailen en browsen (liefst op een smartphone of tablet, die geoptimaliseerd is voor mobiel internet) en niet voor downloaden dan denk ik dat TS aan de limiet van 500 MB per maand genoeg heeft. Downloaden doe je via je vaste verbinding, die sneller en stabieler is dan een mobiele verbinding.
En de kosten voor mobiel internet bestaan uit veel meer dan het plaatsen van een mast volgens mij.
En natuurlijk kunnen de kosten omlaag. Maar dan moet je ook niet klagen als het een keer niet werkt, want dat zal dan wel het gevolg zijn
Als TS vooraf even de voorwaarden van onbeperkt mobiel internet van TMobile had gelezen dan had TS ook geweten, dat de snelheid omlaag gaat na het bereiken van de limiet. Echter op een mobiel apparaat (zoals een smartphone of tablet) blijft het wel werkbaar. Op een laptop die nu eenmaal anders met data omgaat is het een ander verhaal.
Als TS mobiel internet gebruikt waarvoor het bedoeld is, namelijk voor af en toe wat emailen en browsen (liefst op een smartphone of tablet, die geoptimaliseerd is voor mobiel internet) en niet voor downloaden dan denk ik dat TS aan de limiet van 500 MB per maand genoeg heeft. Downloaden doe je via je vaste verbinding, die sneller en stabieler is dan een mobiele verbinding.
En de kosten voor mobiel internet bestaan uit veel meer dan het plaatsen van een mast volgens mij.
En natuurlijk kunnen de kosten omlaag. Maar dan moet je ook niet klagen als het een keer niet werkt, want dat zal dan wel het gevolg zijn
Masten moeten ook nog met een glasvezeltje aan elkaar geknoopt worden.En de kosten voor mobiel internet bestaan uit veel meer dan het plaatsen van een mast volgens mij.
Sommige mensen begrijpen niet dat je voor draadloos internet heel wat kabels nodig hebtbprosman schreef:Masten moeten ook nog met een glasvezeltje aan elkaar geknoopt worden.En de kosten voor mobiel internet bestaan uit veel meer dan het plaatsen van een mast volgens mij.
Hier moest ik wel even om lachen, je komt met berekeningen aan bij een klantenserviceTriton1973 schreef:Dus, als ik het goed begrijp dames en heren van de klantenservice; u vraagt in verhouding 500 x meer euro's, voor 1000 x minder internet? Hoe bedoeld u, vroeg de klantenservice. Nou; vast internet kent volgens u een datalimiet van 550 Gigabyte per maand, voor 20 euro per maand. 500 Megabyte per maand, is, zeg even, 1000 x minder per maand, voor 10 euro. Dus voor de helft minder betalen per maand (20 gedeeld door 2 = 10 euro), krijg ik niet de helft minder internet, maar 550 Gigabyte min 500 Megabyte = 549.5 Gigabyte minder internet.
Maar ik moet je wel meegeven dat het diep triest is met de internetabonnementen in Nederland. Was laatst nog in het nieuws ook wat je zegt, we zijn het allerduurste lang wat mobiel internet betreft, en dan hebben we ook nog van die achterlijke (lees: niet meer van deze tijd) limieten erop 500MB, per maand, het is gewoon belachelijk. Ben ook van mening dat het getuigt van weinig respect en inlevingsvermogen naar je klanten toe.
rDuin schreef: Hier moest ik wel even om lachen, je komt met berekeningen aan bij een klantenservice ...
Zeker die rode balk boven in beeld ook niet gezien?door Triton1973 » 21 nov 2012 18:50
We zijn dan ook het enige land waar dure toestellen vaak "gratis" in het abonnement zitten....rDuin schreef:we zijn het allerduurste lang wat mobiel internet betreft,