LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ondernemersgids.nl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Bijssel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2012 14:35

Ondernemersgids.nl

Ongelezen bericht door Bijssel »

Hoi allen,

Allereerst, excuses voor de lap tekst. :lol:

In juni ben ik benaderd door de ondernemersgids. Wat eerst een afmelding leek, bleek een aanmelding te zijn want ik kreeg een factuur (na hun 8 dagen opzegtermijn, uiteraard) waar ik moest betalen.

Ik belde ze, ze lieten mij het bandje horen waar ik inderdaad ja op had gezegd en ik kon er niet meer onderuit. In alle vervelende gesprekken erna kwam het er op neer dat ik moest betalen en dat heb ik ook gedaan (stom).

Maar goed, nu wil ik dus opzeggen en dat heb ik gedaan op 18 juli 2013. Inmiddels 2 maanden verder en heb ik dit (netjes) gemeld op klacht.nl omdat ik de boel niet vertrouwde na verontrustende berichten op internet.

Krijg ik binnen 10 minuten een mail van ze ([email protected]):

Geachte heer, mevrouw,.

Uw opzegbrief is er waarschijnlijk tussendoor geschoten en niet als zodanig behandeld. Wij beiden hiervoor onze excuses aan. Dit had niet mogen gebeuren.

Hierbij bevestigen wij dat uw opzegging met de eerst volgende datum (26-6-2013) zal worden opgezegd en niet automatisch zal worden verlengd.

Wij hopen hier tegemoet te zijn gekomen aan uw verzoek van 18 juli jl.

Met vriendelijke groet,

Ondernemersgids.nl


Hmm, mijn eerste vraag: Is dit rechtsgeldig? Mijn naam staat er niet op. Plus, ze noemen hier een datum in het verleden. Betekent dat het mijn originele contract van 26-6-2013 t/m 26-6-2014 ontbindt en ik mijn geld terug kan eisen?

Goed, ik bel ze dus om te vragen of zij een nieuwe bevestiging kunnen sturen naar mijn mail met mijn naam erop, het liefst ook per brief.

Begint deze persoon zich druk te maken over het feit dat ik een klacht heb ingediend op klacht.nl. Ik maakte mij zorgen omdat ik meerdere nare dingen op internet las die dit bedrijf betroffen.

En ineens moest ik in de maand voor het einde van het contract een aangetekende opzegging sturen om het op te zeggen en te voorkomen dat het wordt verlengd en ik nog een jaar moet betalen voor iets wat ik niet meer wil. De opzegging kon volgens meneer alleen in die maand en zou hij voor die tijd geen aangetekende post accepteren. :?: :?: :?:

Daar had ik nog nooit van gehoord! Het staat volgens hem ook in hun algemene voorwaarden. Die had ik voor mij en kon het niet zien. De opzegtermijn loopt samen met de maand die meneer noemt. Ik schat om mij nog een jaar aan te smeren.

Algemene voorwaarden Ondernemersgids.nl , artikel betreffende abonnement:

Artikel 15. Looptijd en beëindiging van de overeenkomst

15.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor een minimale contractsperiode zoals omschreven in de overeenkomst. 15.2 Indien de overeenkomst niet schriftelijk aangetekend wordt opgezegd binnen de initiële contractsperiode, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, zal de overeenkomst met een zelfde looptijd als die van de initiële contractsperiode verlengd worden, waarbij opnieuw een opzegtermijn van één maand zal gelden. 15.3 Opzegging zal zonder berekening van administratiekosten gebeuren. 15.4 De vorderingen van Ondernemersgids.nl BV op contractant zijn onmiddellijk en in zijn totaliteit opeisbaar in de volgende gevallen: het niet, niet tijdig en / of niet volledig nakomen van de (betaling)verplichtingen zijdens de contractant, al dan niet gevolgd door een gerechtelijke dan wel buitengerechtelijke (incasso)procedure, dan wel in geval het een opzegging zijdens Ondernemersgids.nl BV betreft omdat de contractant enige (betaling)verplichting uit hoofde van de tussen partijen gesloten overeenkomst niet in acht neemt, dan wel indien er na het sluiten van de overeenkomst aan Ondernemersgids.nl BV omstandigheden ter kennis komen die Ondernemersgids.nl BV goede grond geeft te vrezen dat de contractant niet aan zijn verplichtingen zal voldoen. Tevens zijn alsdan door de contractant verschuldigd de nog openstaande factuurbedragen, alsmede de eventueel bijkomende kosten. - In genoemde gevallen is Ondernemersgids.nl BV bevoegd de verdere uitvoering van de overeenkomst op te schorten, dan wel tot ontbinding van de overeenkomst over te gaan, één en ander onvermeerderd het recht van Ondernemersgids.nl BV schadevergoeding te vorderen. 15.5 Indien zich omstandigheden voordoen met betrekking tot personen en/of materiaal waarvan Ondernemersgids.nl BV zich bij de uitvoering van de overeenkomst bedient of zich pleegt te bedienen, welke van dien aard zijn dat de uitvoering van de overeenkomst onmogelijk dan wel dermate bezwaarlijk en/of onevenredig kostbaar wordt, dat naleving van de overeenkomst in redelijkheid niet meer kan worden gevergd, is Ondernemersgids.nl BV bevoegd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden.


Als ik dit goed begrijp moet ik in mijn huidige contractsduur (26-6-2013 t/m 26-6-2014) een maand voor het einde van het contract de boel opzeggen. Er staat nergens iets over een absolute maand waar dit slechts mogelijk zou zijn. Wel staat er dat ik dit aangetekend moet doen, anders wordt het verlengd. Ik heb wel een bevestiging ontvangen op mijn mail. Voor de volledigheid, hier een link naar hun algemene voorwaarden:

http://www.ondernemersgids.nl/colofon/

Mis ik iets? Ben ik al van ze af met de mail? Wanneer kan ik een aangetekende brief sturen, altijd toch?


Groeten,

Bart IJsselstein

stofzuigertje

Re: Ondernemersgids.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nooit ergens op reageren omdat er meerdere oplichters hun adressen van sukkels doorverkopen....
Dus U heeft U extra kans op nog meer van dit soort Gidsen en diensten.

Als je nooit iets bestelde of vroeg hoef je ook nooit Ja te zeggen om er vanaf te komen.
Deze misleidende teksten die zij gebruiken doen ze bewust.

Dus negeer alles wat nog komt en betaal niets meer.
Helaas is het reeds betaalde niet meer terug te halen.
En beantwoord nooit een bandopname voor opzeggen op die manier want ze
hebben soms een montage of andere truck klaar staan.

Bijssel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2012 14:35

Re: Ondernemersgids.nl

Ongelezen bericht door Bijssel »

Alles wat je nu zegt was mij al behoorlijk hard duidelijk geworden, maar mijn vragen zijn nog steeds onbeantwoord.

Ik wil zeker weten of ik er van af ben, een aangetekende brief moet sturen en wanneer zij dit zouden moeten accepteren.

En een nieuwe vraag: Als zij deze weigeren, is dat een bewijs dat de opzegging is verstuurd en aangekomen ook al krijg ik geen bevestiging?


UPDATE:

Dit hebben zij inmiddels op klacht.nl als reactie gezet:

Afbeelding

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Ondernemersgids.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

De ondernemersgids schreef:Hierbij bevestigen wij dat uw opzegging met de eerst volgende datum (26-6-2013) zal worden opgezegd en niet automatisch zal worden verlengd.
Wat is dit voor een kromme zin.

Er staat dat een opzegging wordt opgezegd, m.a.w. het contract loopt blijkbaar gewoon door

Ik zou nu een aangtekende brief sturen waarin u, voorzover dat nog nodig mocht zijn, opzegt tegen 26-6-2014

Bijssel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2012 14:35

Re: Ondernemersgids.nl

Ongelezen bericht door Bijssel »

Wat een erg vervelende formulering.. en wat als zij deze aangetekende brief blijven weigeren?

Bijssel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2012 14:35

Re: Ondernemersgids.nl

Ongelezen bericht door Bijssel »

Zojuist na klagen over de formulering van de eerder gestuurde opzegbevestiging een nieuwe gekregen:

Geachte heer IJsselstein,



Bij deze bevestigen wij dat de door u verstrekte opdracht niet automatisch verlengd zal worden.

Deze zal een einddatum hebben, te noemen: 24-6-2014.

Wij zullen u hierna tevens niet meer benaderen voor nieuwe opdrachten.



Wij hopen u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groet ,



Debiteurenbeheer

Ondernemersgids.nl BV



Ondernemersgids.nl BV

Griffeweg 5

9724GE Groningen

Tel: 085-273 31 21

Fax: 085-273 31 22

[email protected]

www.ondernemersgids.nl


Sta ik nu volledig in mijn recht wat betreft de opzegging?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Ondernemersgids.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

dat lijkt me voloende ..

Isha Karaman
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2013 22:28

Re: Ondernemersgids.nl

Ongelezen bericht door Isha Karaman »

Vervelend zeg! Ik heb op Miss Legal gelezen dat je daar je zaak kan voorleggen en ze hebben een enorme blog geschreven over ondernemersgids.nl. Schijnt geen leuk bedrijf te zijn! kijk anders zelf maar miss-legal.nl/blog Succes en sterkte gewenst!

tennis8

Re: Ondernemersgids.nl

Ongelezen bericht door tennis8 »

Isha Karaman schreef:Vervelend zeg! Ik heb op Miss Legal gelezen dat je daar je zaak kan voorleggen en ze hebben een enorme blog geschreven over ondernemersgids.nl. Schijnt geen leuk bedrijf te zijn! kijk anders zelf maar miss-legal.nl/blog Succes en sterkte gewenst!
Je hebt gelijk hoor.

tennis8

Re: Ondernemersgids.nl

Ongelezen bericht door tennis8 »

Isha Karaman schreef:Vervelend zeg! Ik heb op Miss Legal gelezen dat je daar je zaak kan voorleggen en ze hebben een enorme blog geschreven over ondernemersgids.nl. Schijnt geen leuk bedrijf te zijn! kijk anders zelf maar miss-legal.nl/blog Succes en sterkte gewenst!

Dhr. A.S. Enberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2013 14:22

Re: Ondernemersgids.nl

Ongelezen bericht door Dhr. A.S. Enberg »

Ook wij kregen een misleidend telefoontje en vervolgens de daarbij behorende factuur van €550,- ex. BTW.

Ik wil iedereen adviseren om vooral ook van je af te bijten en voet bij stuk te houden. Bel ze op, al is het 20 keer. Al gooien ze 19x de hoorn erop, blijf volhouden en NEEM HET UITEINDELIJKE GESPREK OP.
Wij hebben enkele dagen later per mail en post de creditfactuur ontvangen met daarbij een begeleidend schrijven dat er géén betalingsverplichting meer is.

Gesloten