LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Factuur Loodgieter

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Malibu89
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2013 08:50

Factuur Loodgieter

Ongelezen bericht door Malibu89 »

Afgelopen week heb ik door een loodgieter hier uit de buurt (ik noem nog even geen namen) een kraan laten installeren. De leidingen in mijn woning zijn gemaakt van Unicor, ofwel, flex-leiding.

De loodgieter is eerst een keertje langs geweest en kwam al binnen enkele minuten tot de ontdekking dat hij spullen moest bestellen on dit voor elkaar te krijgen. Ditmaal was de loodgieter ook in 5 minuten weer weg.

Een aantal dagen later de loodgieter gebeld of de spullen al binnen waren en een nieuwe afspraak gemaakt.
Nu is deze langs geweest en het geheel in een half uurtje geinstaleerd.

Netjes de bon getekend, waarop materiaal en het halve uurtje arbeid staat.

Vandaag kreeg ik de factuur waarop het totaal staat, met in totaal 1.75 uur aan arbeid, terwijl de beste man maar een half uurtje bezig is geweest. De loodgieter gebeld en kreeg te horen dat er inderdaad een half uurtje arbeid is gerekend voor de installatie, een kwartiertje voor het eerste bezoek om te kijken, een kwartiertje reistijd, en de rest was voor het ophalen van de bestelde spullen.

Nu mijn vraag: Is het normaal dat een loodgieter de kosten van het ophalen van bestelde materialen, doorberekend aan de klant, zonder dat dit op de werkbon staat of besproken is?

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Factuur Loodgieter

Ongelezen bericht door Barman »

Malibu89 schreef: Nu mijn vraag: Is het normaal dat een loodgieter de kosten van het ophalen van bestelde materialen, doorberekend aan de klant, zonder dat dit op de werkbon staat of besproken is?
Bij deze loodgieter dus wel. Als je vooraf geen goede afspraken maakt kan je dus tegen dit soort gevallen aanlopen.

evermind
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 apr 2013 14:07

Re: Factuur Loodgieter

Ongelezen bericht door evermind »

Barman schreef:
Malibu89 schreef: Nu mijn vraag: Is het normaal dat een loodgieter de kosten van het ophalen van bestelde materialen, doorberekend aan de klant, zonder dat dit op de werkbon staat of besproken is?
Bij deze loodgieter dus wel. Als je vooraf geen goede afspraken maakt kan je dus tegen dit soort gevallen aanlopen.
Dus beste TS, steeds altijd tevoren afspraken maken als je een loodgieter belt:
- dat hij de materialen niet zelf gaat halen en aan je doorberekend
- dat hij niet om de drie kwartier een koffiepaze neemt op jouw kosten
- dat hij niet dubbele voorrijkosten rekent omdat hij met een porsche komt voorrijden
- dat hij geen dubbel uurloon rekent omdat hij een stagair mee had genomen
- dat hij de uren van dit soort afspraken maken niet doorberekend

witte angora
Berichten: 31555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Factuur Loodgieter

Ongelezen bericht door witte angora »

Malibu89 schreef:
Nu mijn vraag: Is het normaal dat een loodgieter de kosten van het ophalen van bestelde materialen, doorberekend aan de klant, zonder dat dit op de werkbon staat of besproken is?
Mijn wedervraag (misschien een gekke, maar ok): Ben je tevreden over het werk dat is geleverd?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Factuur Loodgieter

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik zou denken dat je gefactureerd krijgt wat op de bon staat en waar je voor getekend hebt.

stofzuigertje

Re: Factuur Loodgieter

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zou het eerder andersom verwachten, nu op vakantie in Rusland zag ik in de plaatselijke bouwmarkt geen koper meer, alleen verloopjes en kunststof.
Als je zo verouderd bezig bent dat je alles moet bestellen,
De flex leidingen zijn zo populair dat ik hier in Rusland juist het oude koper moet bestellen, en Nederland gaat hard die kant op.
Dus je hebt wel een verouderd bedrijf gevraagd dat eens met de tijd mee moet gaan.

Allen nieuwbouw is 99% geen koper meer te vinden, soms de gasleiding nog en verder niets.

Malibu89
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2013 08:50

Re: Factuur Loodgieter

Ongelezen bericht door Malibu89 »

witte angora schreef: Mijn wedervraag (misschien een gekke, maar ok): Ben je tevreden over het werk dat is geleverd?
Dat is opzich wel goed, echter is de muurplaat van de kraan maar met 1 schroef ipv 3 vastgezet... Verder wel OK.
stofzuigertje schreef:Ik zou het eerder andersom verwachten, nu op vakantie in Rusland zag ik in de plaatselijke bouwmarkt geen koper meer, alleen verloopjes en kunststof.
Als je zo verouderd bezig bent dat je alles moet bestellen,
De flex leidingen zijn zo populair dat ik hier in Rusland juist het oude koper moet bestellen, en Nederland gaat hard die kant op.
Dus je hebt wel een verouderd bedrijf gevraagd dat eens met de tijd mee moet gaan.

Allen nieuwbouw is 99% geen koper meer te vinden, soms de gasleiding nog en verder niets.
Woning staat nu zon 2 jaar, en idd, enkel gas is nog koper.
Heb even navraag gedaan, maar de Technische Unie kan dit spul dus niet leveren..... :shock:
Jolijn schreef:Ik zou denken dat je gefactureerd krijgt wat op de bon staat en waar je voor getekend hebt.
Dat dacht ik dus ook.....

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Factuur Loodgieter

Ongelezen bericht door plumber »

Even wat anders.Als hij dat spul wel in in voorraad had gehad dan zou er ook
extra kosten geweest zijn.Moet besteld worden en gebracht worden kost dus ook geld.
Dat spul wordt meer voor verwarming gebruikt dan voor water alhoewel het er steeds
meer in komt.Als het opgehaald moet worden(wat ik ook vaak moest doen)ben je al snel
een uurtje kwijt.Reden wachten op de mensen voor je en je komt een hoop bekende tegen.
Dus die extra 5 kwartier vind ik nog al meevallen zit nml.ook de reistijd naar en van het werk in.De meeste loodgieters rekenen niet eens zo maar maken er twee uur van.
Om misverstanden te voorkomen. Er zijn een hele hoop dienstverlenende bedrijven waarvan
het personeel 8 uur werkt maar 10 uur totaal op hun bonnen hebben staan.

Cobussy
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2013 09:34

Re: Factuur Loodgieter

Ongelezen bericht door Cobussy »

Bij mij moest een loodgieter ook de spullen ophalen bij Bouwmaat.
Dit werd wel doorberekend op de factuur.

Gesloten