LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon en Enexis
-
Nuon en Enexis
Hallo allemaal,
Vandaag de brief op de mat gekregen van Nuon met de aankondiging dat de kosten voor netbeheer niet meer apart in rekening worden gebracht (ik was daar al van op de hoogte) maar nu komt het!
Mijn oude termijnbedrag voor alleen de Nuon was: E120,-
Mijn termijnbedrag voor de Enexis was: E34,-
Echter als ik de brief van de Nuon moet geloven wordt mijn nieuwe termijnbedrag: E186,36 inclusief het gedeelte van netbeheer. In de brief staat dat mijn totale kosten gelijk blijven.
Ligt het aan mij of zie ik hier toch echt een stijging? Morgen hang ik aan de telefoon echter was ik benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben, of wellicht zie ik wat over het hoofd
Helder inzicht is welkom!
Vandaag de brief op de mat gekregen van Nuon met de aankondiging dat de kosten voor netbeheer niet meer apart in rekening worden gebracht (ik was daar al van op de hoogte) maar nu komt het!
Mijn oude termijnbedrag voor alleen de Nuon was: E120,-
Mijn termijnbedrag voor de Enexis was: E34,-
Echter als ik de brief van de Nuon moet geloven wordt mijn nieuwe termijnbedrag: E186,36 inclusief het gedeelte van netbeheer. In de brief staat dat mijn totale kosten gelijk blijven.
Ligt het aan mij of zie ik hier toch echt een stijging? Morgen hang ik aan de telefoon echter was ik benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben, of wellicht zie ik wat over het hoofd
Helder inzicht is welkom!
Re: Nuon en Enexis
Ook ik heb deze brief met de zelfde strekking van Nuon gekregen, zei het dat ik 2 verschillende netbeheerders had, een voor gas en een voor stroom. Opgeteld is het bedrag exact gelijk.
Misschien een bug in het computer programma? Mocht de jaarafrekening op korte termijn bij u binnen vallen zou ik me er niet druk overmaken.
Jantje
Misschien een bug in het computer programma? Mocht de jaarafrekening op korte termijn bij u binnen vallen zou ik me er niet druk overmaken.
Jantje
-
- verified
Beste Just_Lizzle,
Op dit forum, lezen wij uw klacht over het termijnbedrag bij Nuon.
Graag kijken wij dit voor u na. Wilt u ons een privébericht sturen of een e-mail met uw adresgegevens? Ons e-mail adres is: [email protected]
Met vriendelijke groet,
Joeri
Nuon Webcare
Op dit forum, lezen wij uw klacht over het termijnbedrag bij Nuon.
Graag kijken wij dit voor u na. Wilt u ons een privébericht sturen of een e-mail met uw adresgegevens? Ons e-mail adres is: [email protected]
Met vriendelijke groet,
Joeri
Nuon Webcare
-
Email is verstuurd. Ik ben benieuwd wat het antwoord zal worden
-
......
Laatst gewijzigd door koeloejoek op 13 sep 2013 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
.....
Laatst gewijzigd door koeloejoek op 19 sep 2014 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is goed mogelijk dat NUON een heel acceptabele verklaring voor zijn handelen heeft. Het is zelfs heel waarschijnlijk.
Begin augustus plaatst Just_Lizzle een duidelijk verhaal op dit forum en krijgt daarop enkele ondersteunende reacties. Dan komt de NUON Medewerker met een reactie, waarin hij vraagt om adresgegevens.
Het heeft er alle schijn van dat hij die adresgegevens heeft gekregen en een bevredigend antwoord heeft verstuurd. In ieder geval is Just_Lizzle tevreden en vindt hij/zij het nadien niet meer nodig om te reageren. Hij/zij bekijkt zelfs deze forumbijdrage niet meer. Jammer voor ons volgers van het topic. Wij kennen het goede antwoord van NUON daardoor niet.
Commercieel gezien ook niet handig van de NUON Medewerker. Zijn bevredigende antwoord bereikt alleen Just_Lizzle.
Begin augustus plaatst Just_Lizzle een duidelijk verhaal op dit forum en krijgt daarop enkele ondersteunende reacties. Dan komt de NUON Medewerker met een reactie, waarin hij vraagt om adresgegevens.
Het heeft er alle schijn van dat hij die adresgegevens heeft gekregen en een bevredigend antwoord heeft verstuurd. In ieder geval is Just_Lizzle tevreden en vindt hij/zij het nadien niet meer nodig om te reageren. Hij/zij bekijkt zelfs deze forumbijdrage niet meer. Jammer voor ons volgers van het topic. Wij kennen het goede antwoord van NUON daardoor niet.
Commercieel gezien ook niet handig van de NUON Medewerker. Zijn bevredigende antwoord bereikt alleen Just_Lizzle.
-
Foutje van je e-chec, ik bekijk wel degelijk mijn forumbijdrage en die van anderen ik log alleen niet zo vaak in omdat ik meer een lezer ben.e-chec schreef:Het is goed mogelijk dat NUON een heel acceptabele verklaring voor zijn handelen heeft. Het is zelfs heel waarschijnlijk.<br abp="692"><br abp="693">Begin augustus plaatst Just_Lizzle een duidelijk verhaal op dit forum en krijgt daarop enkele ondersteunende reacties. Dan komt de NUON Medewerker met een reactie, waarin hij vraagt om adresgegevens.<br abp="694"><br abp="695">Het heeft er alle schijn van dat hij die adresgegevens heeft gekregen en een bevredigend antwoord heeft verstuurd. In ieder geval is Just_Lizzle tevreden en vindt hij/zij het nadien niet meer nodig om te reageren. Hij/zij bekijkt zelfs deze forumbijdrage niet meer. Jammer voor ons volgers van het topic. Wij kennen het goede antwoord van NUON daardoor niet.<br abp="696"><br abp="697">Commercieel gezien ook niet handig van de NUON Medewerker. Zijn bevredigende antwoord bereikt alleen Just_Lizzle.
Ik heb inmiddels een reactie gekregen van Nuon met de mededeling dat het hier een tweetal termijnen betreft van mijn netbeheerder (Enexis) plus het normale termijnbedrag van de Nuon. Aangezien ik niet begreep waarom ik ineens twee termijnbedragen van Enexis in 1 maand zou moeten betalen en de betreffende medewerker mij dit ook niet kon vertellen heb ik afgewacht tot het moment van incasso. Dit is tot op heden nog niet het geval geweest, complicerende factor is ook dat ik inmiddels verhuisd ben, en ik in afwachting ben van de eindafrekening van mijn oude adres
Kortom; A) er is nog niks afgeschreven B) ik heb nog geen eindafrekening waar hopelijk iets van uitleg op staat waarom er ineens twee termijnbedragen van mijn netbeheerder af zijn gegaan (nooit achterstand gehad of iets)
Als ik op de naam Just_Lizzle klik krijg ik enkele gegevens in beeld, o.a. de datum van het laatste bezoek. Ook nu nog wordt daar aangegeven dat dit 2 augustus 16:24 is. Dat u het Forum zelfs vandaag nog hebt bezocht is volkomen duidelijk. De Foruminformatie zette mij op het verkeerde been.
Ook uw toelichting is helder. Hartelijk dank daarvoor. Als het 2 termijnen Enexis + 1 termijn Nuon betreft dan zou het bedrag 2 x €34 + €120 = €188 Euro moeten zijn. Het is €186,36. Laten we het erop houden dat de bundeling van de inning van kosten direct tot besparingen voor de consument leidt. Heel mooi !
Als het straks ook juist blijkt te zijn. Even afwachten nog.
Ook uw toelichting is helder. Hartelijk dank daarvoor. Als het 2 termijnen Enexis + 1 termijn Nuon betreft dan zou het bedrag 2 x €34 + €120 = €188 Euro moeten zijn. Het is €186,36. Laten we het erop houden dat de bundeling van de inning van kosten direct tot besparingen voor de consument leidt. Heel mooi !
Als het straks ook juist blijkt te zijn. Even afwachten nog.