LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoog verbruik door vermoedelijk gaslek

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gerda47

Hoog verbruik door vermoedelijk gaslek

Ongelezen bericht door Gerda47 »

Na het laten plaatsen van een nieuwe energiezuinige ketel vorig jaar is het gasverbruik explosief toegenomen. Het gaat om een eenpersoonshuishouden (wel een oud huis) met een gasverbruik van 3100 m3.

Zelfs als ik een dag geen gas verbruik, loopt de meter zo'n driekwart kuub op. Nu heb ik daarover twee vragen:

Wie moet ik in eerste instantie het lek laten constateren (verhuurder of installateur of Oxxio) ?

Kan ik bij een geconstateerd lek met terugwerkende kracht het teveel betaalde terugvorderen en bij wie ?

16-9 Het is geen gaslek, maar het verbruik blijft hoog.
Laatst gewijzigd door Gerda47 op 16 sep 2013 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

hawkwind

Re: Hoog verbruik door vermoedelijk gaslek

Ongelezen bericht door hawkwind »

Ik zou de verhuurder maar ff heel snel contacteren.
Deze zal per direct de installateur inschakelen.
Een gaslek ga je op een gegeven moment wel ruiken hoor.
Maar ik zou er echter wel (heel veel)spoed achter zetten.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Moet je ook even de reden van de spoed aangeven:

De boel kan zomaar de lucht invliegen, ophoping van gas en dan even het licht aandoen...sta je mooi in de krant!

Dus heel snel bellen, desnoods de brandweer!!

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Gaat het om alleen verwarming of ook om warmwater? Wat bedoel je met geen gas verbruiken, heb je de stekker van de ketel in dat geval er ook uitgetrokken? Veel ketels houden een voorraadje warm water in de ketel en dat moet op temperatuur worden gehouden. Dat betekent dat je óók als de verwarming laag staat en je helemaal geen warm water zou verbruiken, er toch gasverbruik is. Daarom moet je zo'n controle altijd doen door het toestel echt helemaal uit te zetten en de stekker er uit te halen.

Overigens zou die driekwart kuub minder dan 10% van je gasverbruik verklaren.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Normaal gesproken wordt door een installateur bij aanpassingen aan de installatie vooraf de gasleiding in de woning gecontroleerd.

Dat doen ze door een bepaalde druk op het leidingnet te zetten, en deze druk mag dan in een kwartier maar weinig teruglopen.

(Vooral in oudere huizen zijn de gasleiding voorzien van verbindingen waarin hennep is verwerkt,en die kunnen uitdrogen. Vroeger werd er daarom ook een beetje water(damp) aan het gas toegevoegd, maar dat gebeurt al jaren niet meer)

Het beste laat u dit alsnog direct door een installateur doen.
Eventuele kosten van aanpassingen aan de gasleidingen zijn voor de verhuurder.
Oxxio heeft nks te maken met het leidingnet in uw woning.

Als hier niks wordt gevonden zult u het moeten zoeken in het verbruik van uw apparaten

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Gerda47,

U kunt het beste contact opnemen met uw verhuurder en het Nationaal Storingsnummer gas en stroom 0800 - 9009 (gratis) bij storing in de gas- en/of stroomlevering of als u een gaslucht ruikt. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar.

Met vriendelijke groet,
Leonie
Oxxio Nederland bv

Gesloten