LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moeilijkheden bij opzeggen abonnement Canal Digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
EGun
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:59

Moeilijkheden bij opzeggen abonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door EGun »

Ik heb geprobeerd om mijn abonnement bij Canal Digitaal op te zeggen omdat ik op de camping door groeiende bomen geen goed beeld meer heb tijdens wat slechter weer. Dit kan alleen via het telefoonnummer 0900-9323 (15ct p/m)

De eerste keer kreeg ik na 15 minuten wachttijd een prima medewerker aan de telefoon, die mij voorstelde om gratis een nieuwe settopbox en nieuwe kaart te toe te zenden. Als het niet helpen moest ik dat binnen 7 werkdagen retour sturen. U kunt mij altijd terug bellen als u nog vragen heeft, zei de medewerker.
Toen ik de telefoon neergelegd had realiseerde ik mij dat 7 dagen veel te kort zou zijn, want televisie staat op de camping en wij zijn daar alleen de weekenden. Kreeg wel een brief dat uit coulance 14 dagen bedenktijd werd toegekend. Maar ook 14 dagen is tekort, want maar 2 weekeinden en dan is testen niet mogelijk.

Ik belde opnieuw (weer minimaal 15 minuten wachten) en vroeg naar de vorige medewerker. Dit was onmogelijk zei deze medewerkster. Ik heb toen de telefoon neer gelegd, geen zin in een gesprek met deze onsympathieke medewerkster. Heb daarna de settopbox aangetekend retour gestuurd, ruim binnen de 7 werkdagen.

Weken lang geen reactie. Tot er van de giro een jaarbetaling werd afgehouden. Deze heb ik gestorneerd.

Opnieuw gebeld. Weer tenminste 15 minuten wachttijd) De medewerker zei dat hij alles zou nagaan en dat het wellicht niet helemaal goed was gegaan (sjonge sjonge).

Tot nu geen reactie op de opzegging, wel een brief dat de afboeking niet goed was gegaan en dat ze dat opnieuw zouden proberen.
Ik heb Canal DIgitaal de bijgevoegde brief gestuurd.

Wat kan ik nog verder doen? :mrgreen:

Met vriendelijke groet
Ed Gunneweg

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Moeilijkheden bij opzeggen abonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Niet meer bellen ,alles per mail doen, en alles bewaren.
CD is nogal "hardleers" als je iets opzegt.
Bonnetje van aangetekende retourzending bewaren.
En een blokkade voor CD bij je bank regelen.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 60&t=57806

EGun
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:59

Re: Moeilijkheden bij opzeggen abonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door EGun »

@ Snepke,

Bedankt, goede tips.

Ed

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Moeilijkheden bij opzeggen abonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Wat is er met die tijdinstelling? Ik reageer op gezondheid.
Die heeft gepost op 18 sept 00.00 uur, wat raar.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Moeilijkheden bij opzeggen abonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Har06 »

gezondheid schreef:Ik communiceer via http://www.m7group.eu/ en dan wordt je HEEL goed geholpen! Canal Digitaal is daar onderdeel van. Toen ik het abonnement opzegde werd er nog voor een heel jaar nog abonnementsgelden afgeschreven voor het jaar er op. Een foutje in de administratie vertelde men. Het heeft heel wat voeten in de aarden moeten zetten alvorens ik het geld weer terug kreeg. Kennelijk is er niets verbeterd. Jammer, zij zouden goede concurrent kunnen zijn voor de kabel met een klantvriendelijke service. Opzeggen kan ook via de e-mail via hun website maar mogelijk dat er verwoord wordt om het dure 09 nummer te gaan bellen. Dit is in strijdt met de wet.

C D staat vlug klaar met de deurwaarder, terugboekingen zijn niet altijd mogelijk na een afgegeven machtiging

EGun
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:59

Re: Moeilijkheden bij opzeggen abonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door EGun »

Voor nu lijkt het probleem opgelost.
Het WebCareTeam heeft privé contact met me opgenomen en zoals ik het per email bevestigd heb gekregen lijkt de zaak op gelost.

Het WCT heeft heel goed zijn best gedaan en geen moeite was te veel.
Ok, je moet wel alle gegevens bij de hand hebben, maar dat begrijp ik wel.
Als iemand in het vervolg dan ook wat verstuurd naar Canal Digitaal, doe dat dan aangetekend.

Nog even wachten op de schriftelijke bevestiging van CD, dan is de zaak hoop ik rond.

Ed

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Moeilijkheden bij opzeggen abonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

EGun schreef:Voor nu lijkt het probleem opgelost.
Het WebCareTeam heeft privé contact met me opgenomen en zoals ik het per email bevestigd heb gekregen lijkt de zaak op gelost.

Het WCT heeft heel goed zijn best gedaan en geen moeite was te veel.
Ok, je moet wel alle gegevens bij de hand hebben, maar dat begrijp ik wel.
Als iemand in het vervolg dan ook wat verstuurd naar Canal Digitaal, doe dat dan aangetekend.

Nog even wachten op de schriftelijke bevestiging van CD, dan is de zaak hoop ik rond.

Ed
Bewaar die schriftelijke bevestiging(als je hem al krijgt) heel goed, en hou je bankrekening in de gaten.
Want ondanks bevestigingen ,gaat CD toch door.

gezondheid
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Moeilijkheden bij opzeggen abonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ik communiceer via m7group.eu/ en dan wordt je HEEL goed geholpen! Canal Digitaal is daar onderdeel van. Toen ik het abonnement opzegde werd er nog voor een heel jaar nog abonnementsgelden afgeschreven voor het jaar er op. Een foutje in de administratie vertelde men. Het heeft heel wat voeten in de aarden moeten zetten alvorens ik het geld weer terug kreeg. Kennelijk is er niets verbeterd. Jammer, zij zouden goede concurrent kunnen zijn voor de kabel met een klantvriendelijke service. Opzeggen kan ook via de e-mail via hun website maar mogelijk dat er verwoord wordt om het dure 09 nummer te gaan bellen. Dit is in strijdt met de wet.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 sep 2013 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd door de Moderator

EGun
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:59

Re: Moeilijkheden bij opzeggen abonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door EGun »

@snepke
Dat zal ik zeker doen en het wachten is nog op de schriftelijke bevestiging.
Ze zouden een groot deel van de Nederlandse markt in handen kunnen hebben,
maar mond op mond (anti)reclame zal daar ook aan meewerken.

gezondheid
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Moeilijkheden bij opzeggen abonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door gezondheid »

snepke schreef:Wat is er met die tijdinstelling? Ik reageer op gezondheid.
Die heeft gepost op 18 sept 00.00 uur, wat raar.
De instelling in mijn eigen omgeving stond verkeerd volgens mij? Ik heb het weer gezet naar Europa zodat de tijd weer goed staat. Ik was overal er sneller bij dan iedereen!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Moeilijkheden bij opzeggen abonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Har06 »

gezondheid schreef:
snepke schreef:Wat is er met die tijdinstelling? Ik reageer op gezondheid.
Die heeft gepost op 18 sept 00.00 uur, wat raar.
De instelling in mijn eigen omgeving stond verkeerd volgens mij? Ik heb het weer gezet naar Europa zodat de tijd weer goed staat. Ik was overal er sneller bij dan iedereen!

FANTASTISCH :)

Zahraarnhem
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2013 10:07

Re: Moeilijkheden bij opzeggen abonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Zahraarnhem »

Problemen met opzeggen Canaal digitaal

Op 1 Augustus heb ik mijn abonnement telefonisch opgezegd. Vriendelijk te woord gestaan door een dame daarna doorverbonden naar een vriendelijke meneer. Hij deed nog een poging om mij als klant te houden maar ik wilde overstappen. Ook kreeg ik het advies op de smartcard eventueel door te verkopen maar ik wilde alles stop zetten. Geen probleem volgens meneer hij zou het in orde maken......

Op dezelfde dag heb ik bij een andere provider een nieuw abonnement afgesloten met als ingangstermijn september om geen dubbele lasten te hebben.

Maar eind oktober zag ik tot mijn verbazing dat er voor nieuwe jaar geld van mijn rekening is afgeschreven. Ben gelijk gaan bellen op 31 oktober weer lang gewacht daarna vriendelijk te woord gestaan door een dame die me doorverbond naar een collega. Volgens canal digitaal heb ik mijn abonnement nooit opgezegd de laatste keer dat ik had gebeld was februari 2010.... Ik werd boos maar bleef rustig, heb mijn verhaal gedaan. Volgens meneer zat er veel waarheden in mijn verhaal omdat ik in detail wist te vertellen hoe het opzeg gesprek is gegaan ( jammer genoeg heb ik geen naam van diegene die ik op 1/8 gesproken heb). Na veel gepraat en overleg zou er een escalatie formulier ingevuld worden en zal ik door iemand teruggebeld worden om toch mijn abonnent per 1/8 op te laten zeggen. Heb mijn mobiel bij me gehouden maar helaas ben niet gebeld!!!!! Ik baal hiervan dit is een slechte gang van zaken. Je wordt bij canal digitaal niet serieus als klant.

Wat kan ik nog doen? Iemand tips? Moet ik mailen of schrijven.

Gr. Zahra

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Moeilijkheden bij opzeggen abonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door eleven »

Op dezelfde dag heb ik bij een andere provider een nieuw abonnement afgesloten met als ingangstermijn september om geen dubbele lasten te hebben.
Zonder de schriftelijke bevestiging van CD af te wachten, dat het abbo ook daadwerkelijk is beëindigd.

Handig is, om de tips, welke hier op het forum door leden zijn beschreven in acht te nemen.

16again
Berichten: 16234
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Moeilijkheden bij opzeggen abonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door 16again »

Zahraarnhem schreef:Problemen met opzeggen Canaal digitaal
Op 1 Augustus heb ik mijn abonnement telefonisch opgezegd.
Dat is achteraf moeilijk aantoonbaar, beter is het gebruik van aangetekende brief/email/fax.

gezondheid
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Moeilijkheden bij opzeggen abonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door gezondheid »

Je kunt ook via de e-mail opzeggen. Alleen wanneer je dit via hun menu structuur aankiest dan wordt er een melding gedaan dat het telefonisch moet. Dat is in strijdt met de wet. Wanneer je een ander item kiest en daarin vervolgens aangeeft het abonnement te willen stoppen, voeren zij dit wel uit. Je hebt tevens een kopie op je mail staan dat je de opzegging hebt verzonden. Verder helpt het ook om de moeder maatschappij (in Luxemburg) een mail te versturen. Zij helpen je beter dan CD zelve.

Zahraarnhem
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2013 10:07

Re: Moeilijkheden bij opzeggen abonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Zahraarnhem »

Bedankt voor de tips, ik ga straks een mail versturen!
Wel naïef van mij om zonder schriftelijke bevestiging een nieuw contract bij een andere provider aan te gaan........maar heb nog nooit zoiets meegemaakt.

Gr. Zahra

gezondheid
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Moeilijkheden bij opzeggen abonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door gezondheid »

Het is bekend dat opzeggen bij CD lastig is. Kassa heeft heel veel klachten over dit bedrijf gehad. Een beter leven is er niet aangegeven. Jammer want bij kabelaars zijn er ook klachten dan zou je zeggen dat een satelliet provider het beter kan en mag doen. Toen ik het abonnement op had gezegd werd er nog snel één jaar abonnementsgeld afgeschreven..... Was foutje in de administratie!

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Moeilijkheden bij opzeggen abonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door eleven »

Zahraarnhem schreef:Bedankt voor de tips, ik ga straks een mail versturen!
Wel naïef van mij om zonder schriftelijke bevestiging een nieuw contract bij een andere provider aan te gaan........maar heb nog nooit zoiets meegemaakt.

Gr. Zahra
Dit geldt niet alleen voor een provider, maar voor alle abonnementen en contracten.

Eerst zwart op wit, dan de volgende stap zetten.
succes

Zahraarnhem
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2013 10:07

Re: Moeilijkheden bij opzeggen abonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Zahraarnhem »

Beste forumleden,

Mijn "case" is vandaag opgepakt door het webcare team van canal digitaal en alles is netjes en snel opgelost!! Mijn dank is groot. Daarnaast hebben ze ook een hun
Oprechte excuses aangeboden! Klasse

Gr. Zahra

danio71
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2015 17:56

Re: Moeilijkheden bij opzeggen abonnement Canal Digitaal

Ongelezen bericht door danio71 »

ook hier problemen met canal digitaal. ik heb een klachtenbrief geschreven zoals hieronder.
eerst wors ik gebeld met de mededeling dat mijn contract nog tot 2016 loopt, dus ik vraag heeft u mijn brief gelezen? het antwoord was nee daar heb ik geen inzage in. dus ik zeg het lijkt me makkelijker praten als iemand mij belt die wel inzage heeft in mijn brief. vervolgens word ik vandaag weer gebeld door iemand die mijn brief niet heeft gelezen..... per post ontving ik vandaag dat ze mijn wijziging op mijn abonnement gaan doorvoeren in juni 2016..... ik ben voornemens mijn rechtsbijstand om advies te gaan vragen want canal digitaal wil geen kant op. ze reageren niet eens op mijn klachten.

hier de brief die ik schreef.

Geachtte heer en/of mevrouw,
Sinds juni 2013 heb ik een aansluiting voor internet, bellen en tv van jullie.
Sinds het begin heb ik veel problemen ervaren, internet is onstabiel, valt weg en is erg traag. Achteraf blijkt dat op mijn adres niet meer dan 10mb te leveren is.
De routes is al een keer vervangen, ik heb de bekabeling al vervangen en het wifikanaal al meerdere keren gewijzigd, helaas heeft dat allemaal niet tot een oplossing geleid.
Mijn tv verbinding valt bij regen meteen uit. De ontvanger slaat vaak vast waardoor je de stekker eruit moet halen en dan opnieuw moet laten booten.
Ook kan ik bij jullie mijn mobiele nummers niet afkopen wat voor mij heel belangrijk is met 5 kinderen in huis die nog wel eens vriendjes willen bellen.
Bij mijn zoveelste telefoongesprek vandaag werd mij verteld dat ik een contract heb tot 2016 en dat heb ik dan maar uit te zitten. Ik heb meerdere keren om een oplossing gevraagd, die kunnen jullie mij dus niet bieden. Ik moest maar een wifi versterker kopen. De internet verbinding is nou eenmaal niet beter, dat zijn geen antwoorden waarbij ik me gehoord voel als klant. Ik wil graag overstappen naar een andere provider waarbij ik niet werk met een schotel en ik dus ook bij regen, en dat valt nogal eens hier in nederland, tv verbinding blijf houden. Bij deze provider kan ik wel alles afkopen en ben ik standaard dus goedkoper uit.
Voor mij is er nog maar oplossing en dat is tv, internet en bellen opzeggen en overstappen naar een ander. Ik vraag u bij deze om mijn contracten te beëindigen onder de coulance regeling.

Met vriendelijke groet,

Gesloten