In 2011 heb ik een Philips Saeco HD8944/01 espresso apparaat aangeschaft, maar ging toen helaas bij herhaling kapot. Telkens is het apparaat ter reparatie aangeboden, maar ieder keer ging er een onderdeel stuk. In juli 2012 was voor Philips de maat kennelijk vol.
Toen heeft Philips een volledig nieuw espresso apparaat ter beschikking gesteld, nadat wij het apparaat wederom aangeboden hadden voor reparatie. Helaas is ook dit tweede apparaat meerdere malen ter reparatie aangeboden. Op 5 januari 2013 werd het apparaat weer gerepareerd afgeleverd, maar op 8 januari was het weer kapot. Pas in februari werd het apparaat weer gerepareerd afgeleverd. Om vervolgens in april wederom kapot te gaan.
In april heb ik contact opgenomen met de klantenservice. U begrijpt uit bovenstaande wellicht dat ik weinig plezier van het espresso apparaat heb beleeft: het apparaat is bijna langer in reparatie geweest dan ik het in gebruik heb gehad. Opnieuw repareren had dan ook mijn voorkeur niet langer. Met de klantenservice heb ik gesproken over het retourneren van het aankoopbedrag. De klantenservice gaf aan dit te kunnen begrijpen en vertelde dat ik slechts de aankoopnota aan hem moest toesturen en de gegevens van mijn bankrekening. Dan zouden ze het aankoopbedrag terugstorten. In een email van 29 april geeft hij aan de aankoopnota naar zijn emailadres te sturen. Ik heb aan de klantenservice gevraagd wat ik dan met het kapotte apparaat zou moeten doen (komt Philips deze ophalen ?). Men antwoordde dat ik het apparaat maar naar de milieustraat moest brengen. Zo gezegd zo gedaan. Ik heb de aankoopnota per email aan Philips toegestuurd en het apparaat naar de milieustraat gebracht.
Helaas kwam Philips haar toezegging niet na: het aankoopbedrag werd niet op mijn rekening gestort. Hierop heb ik via email en telefoon meerdere malen contact opgenomen met de klantenservice. Uiteindelijk is mij door een supervisor (hij noemde zijn naam niet, ook niet toen ik zijn naam vroeg) telefonisch meegedeeld dat ‘de Raad’ besloten heeft dat het bedrag niet wordt geretourneerd. Hiermee werd dus teruggekomen op de eerdere telefonische toezegging en voldoet Philips niet aan de wettelijke verplichting het aankoop bedrag te retourneren als er sprake is van levering van een ondeugdelijk product waarvan reparatie niet mogelijk is.
Ze hebben nog niet eens de moeite genomen om op een aangetekende brief te reageren. Dan sta je dus mooi als consument met lege handen. Geen koffie, geen geld. Philips bedankt hoor !
Jan Gabriëlse
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Philips Saeco
-
Re: Philips Saeco
Hi Jan,
Ik snap dat dit niet is wat je verwacht van zowel de Saeco als van onze klantenservice. Ik zoek dan ook graag uit wat ik hier in kan betekenen. Zou je via een priveberichtje hier je e-mailadres en eventuele referentienummers kunnen doorgeven zodat ik het dossier kan opzoeken?
Met groet,
Jeroen
Philips Webcare
Ik snap dat dit niet is wat je verwacht van zowel de Saeco als van onze klantenservice. Ik zoek dan ook graag uit wat ik hier in kan betekenen. Zou je via een priveberichtje hier je e-mailadres en eventuele referentienummers kunnen doorgeven zodat ik het dossier kan opzoeken?
Met groet,
Jeroen
Philips Webcare
Familie / goede kennis van U , Jeroen?PhilipsCare_NL schreef:Hi Jan,
Het is echt niet te geloven hoe Philips met klanten omgaat! Ik heb ongeveer 7 maanden geleden meer dan 1000 euro betaald voor Saeco apparaat. Na twee manden werkte het gemalen system niet meer en het moest worden teruggestuurd voor de reparatie. Toen hij terugkwam waren er twee andere onderdelen stuk. Waterreservoir kwam niet meer uit het apparaat zonder eerste de lekbak eruit te halen, en dat ging ook erg stroef. Hetzelfde gebeurde ook met de bonen reservoir, het bleef totaal vastzitten!
Weer voor de reparatie gestuurd. Vandaag, na tien dagen, heb ik het apparaat ontvangen, maar weer met nog meer mankementen. Er zit een enorme kier tussen linker zijwand en waterreservoir, wat wordt veroorzaakt door de lekbak, of andersom. Het lijkt alsof het breedte van apparaat kleiner is geworden! Om de lekbak terug te kunnen plaatsen moet nu de zijwand eerst ruim naar buiten worden geduwd. Er zitten meerdere kiertjes die blijkbaar zijn ontstaan doordat ze diverse onderdelen met (niet passende) componenten zijn gaan vervangen, of gewoonweg geforceerd hebben. Ik laat het niet er bij zitten, ga ik verder vechten, puur omdat ik niet tegen deze onrecht kan! In plaats van genieten van een lekker bak koffie moet ik nu steeds heen en weer contact opnemen met Philips reparatie dienst, en daar heb ik mijn apparaat niet voor gekocht.
Weer voor de reparatie gestuurd. Vandaag, na tien dagen, heb ik het apparaat ontvangen, maar weer met nog meer mankementen. Er zit een enorme kier tussen linker zijwand en waterreservoir, wat wordt veroorzaakt door de lekbak, of andersom. Het lijkt alsof het breedte van apparaat kleiner is geworden! Om de lekbak terug te kunnen plaatsen moet nu de zijwand eerst ruim naar buiten worden geduwd. Er zitten meerdere kiertjes die blijkbaar zijn ontstaan doordat ze diverse onderdelen met (niet passende) componenten zijn gaan vervangen, of gewoonweg geforceerd hebben. Ik laat het niet er bij zitten, ga ik verder vechten, puur omdat ik niet tegen deze onrecht kan! In plaats van genieten van een lekker bak koffie moet ik nu steeds heen en weer contact opnemen met Philips reparatie dienst, en daar heb ik mijn apparaat niet voor gekocht.
-
Het is kommer en kwel met de Philips Saeco machines, wij hebben ze 1 jr in het assortiment gehad. Alleen maar ellende gehad, ze kwamen met bosjes retour. machines van ver boven de 1000 euro. Goedkoop gemaakt in China met misbruik van de Italiaanse naam. Dit is het zoveelste product van Philips wat niet deugd. Slechte tv's, goedkope prul audio, huishoudelijke producten die slecht zijn ingekocht. Het einde voor Philips is nabij. Het is alleen nog maar een dozenschuiver.
Hier precies gelijke situatie. Apparaat van €2000 kapot na 2jr. Laten maken en wederom kapot met gevolg dat de computer ook niet meer werkzaam is. Tuurlijk net na garantie en doen nu alsof ze met ons gezind zijn door "korting" te geven op de reparatie. Ik wilde en wil een deugdelijk product! Zij hebben het niet goed gerepareerd en wij kunnen deels opdraaien voor de kosten!