LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Lieneke87

Re: NS voordeelurenabonnement: wel VS niet verlengen

Ongelezen bericht door Lieneke87 »

Ik zit met exact hetzelfde probleem als jullie allemaal. Mijn abonnement verloopt 16 september en daar baal ik behoorlijk van. Om de verwarring nog groter te maken: wanneer ik inlog op MijnNS en bij mijn producten kijk, dan staat er achter mijn abonnement het volgende: "rond deze datum (8-9-2013) wordt uw abonnementsgeld voor het volgende jaar afgeschreven. U heeft een doorlopend abonnement, dat jaarlijks automatisch wordt verlengd.”

Inmiddels heb ik een officiële klacht via de post opgestuurd naar de NS, ik ben van plan hetzelfde traject als jou in te gaan, Felix. Houd ons op de hoogte! Een vriendin met een Master Rechten op zak denkt op basis van mijn verhaal dat we best een kans zouden moeten maken om ons gelijk te krijgen, ik hoop het maar!

foostrom

Ongelezen bericht door foostrom »

Wat doen jullie in de tussentijd? Niet ingaan op het voorstel van het NS in ieder geval. Een abonnement op een andere OV-chipkaart?

Carogeen

Ongelezen bericht door Carogeen »

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit probleem meemaakt. Ik ga morgen een brief sturen, ik heb ook een print gemaakt van zowel de website info als de info om mijnNS. Ik houd deze forum in de gaten!!!

Jo_F

Ongelezen bericht door Jo_F »

Ik zit ook met hetzelfde probleem. Mijn abonnement is sinds zondag verlopen. Ga morgen maar eens een brief sturen naar de ns. Tot die tijd neem ik ook geen ander abonnement, hoop dat de ns om gaat en mij mijn kosten die ik nu maak door zonder korting te reizen gaat terug betalen...
Mijn zus heeft een maand of 4 geleden hetzelfde probleem gehad, maar zij kreeg van de ns een aanbieding om het dal voordeel abonnement te nemen voor 25 euro voor het eerste jaar. Maar ik heb niet eens bericht gekregen dat mijn abonnement op 31 augustus zou verlopen. Hebben jullie daar wel bericht over gekregen? En op welke manier dan? Mail/brief?

smg200

Ongelezen bericht door smg200 »

Weet iemand wat er op BNR werd gezegd over deze zaak? :)

Jo_f: je kreeg daarover een mail, ongeveer een maand voor de beëindiging. Het leek op zo'n typisch reclame mailtje, waardoor ik 'm dus ook niet gelezen had!

felixdh

Ongelezen bericht door felixdh »

De jurist bij BNR kon ook geen uitsluitsel geven en vond het typisch een zaak voor de geschillencommissie. Het is de vraag of je er vanuit kon gaan dat de productvoorwaarden voor het voordeelurenabonnement golden of niet. De NS zegt van niet maar er wordt niet naar verwezen in het contract (ze zijn ook niet getoond bij het sluiten, noch naderhand op te vragen). Dat argument is volgens mij dus gewoon onzin. De reactie van de NS vind ik helemaal bizar, ze stellen dat het voordeelurenabonnement is opgeheven per jan. 2011 en je daarvoor had moeten verlengen. Complete waanzin echt, volgens mij weten ze echt niet wat ze aan het doen zijn bij de NS.

smg200

Jammer... Ik ben benieuwd naar de uitspraak van de geschillencommissie.

Ik heb ondertussen vorige week ook een brief gestuurd. Hoe lang duurt het ongeveer tot de NS reageert (in jullie ervaring)? Ik wil namelijk ook naar de geschillencommissie stappen!

Jo_F

Ongelezen bericht door Jo_F »

felixdh, bedankt voor je voorbeeldbrief. Ik ga ook nog een brief sturen, ben benieuwd hoe ze reageren...

martijnbirnie

Ongelezen bericht door martijnbirnie »

Heb ook een brief gestuurd. Zoveel mogelijk mensen moeten reageren.
De bevestiginsmail van de NS kan je terugvinden als je je mailbox doorzoekt met termen als "nsonline" of "nederlandse spoorwegen".
De NS klanterservice heeft ook een email adres (is niet op de website terug te vinden):

[email protected]

succes!

Carogeen

Ongelezen bericht door Carogeen »

Hey,

ik kan in mijn mailbox het contract niet meer vinden. Wat kan ik nu het beste doen met de klacht?? Ik wil namelijk wel graag de brief versturen

adg4

Ongelezen bericht door adg4 »

Ook ik kreeg opeens een mail met een aanbieding voor een Dal Voordeel kaart. Nu ik de berichten hier zie krijg ik de indruk dat de NS op geniepige wijze van een (klein) aantal voor haar onvoordelige abonnementen af wil. Als ze eerlijk uit zou komen voor haar eenzijdige opzegging van het contract, zou ik daar nog wel mee kunnen leven.

Het komt erop neer dat NS nog tot september 2012 (of langer nog?) een abonnement op de Voordeelurenkaart aan afgestudeerden aanbood, waarbij dan het eerste jaar een korting (van 100%) gold. Dat zou dus automatisch verlengd moeten worden, tegen de reguliere prijs, zoals dat werkt met abonnementen. En zoals NS ook nu een Dal Voordeel aanbiedt aan afgestudeerden, waarbij het 'eerste' jaar gratis is. Er is geen sprake van een eenjarig cadeau. De bedoeling van dit soort acties is ook overduidelijk om je vaste klant / abonnee te laten worden.

Ik heb nergens vernomen dat bij de huidige, 'gewone' Voordeelurenkaartbezitters (maar wij zijn dat ook) het abonnement gewijzigd wordt ten nadele van de abonnee. Dan kan het niet zo zijn dat dat bij één groep wel zo is, omdat die toevallig na een bepaald tijdstip aan het abonnement zijn begonnen. Of het abonnement houdt in zijn huidige vorm op (dat recht behoudt NS natuurlijk altijd voor), maar dan voor iedereen, of het blijft voorbestaan en dan ook voor iedereen.

Ik ben benieuwd naar de uitspraak van de geschillencommissie.

amy26

Ongelezen bericht door amy26 »

hoi,
ik heb jullie berichten met veel interesse gelezen. Ik zit met hetzelfde probleem en ga zeker ook een brief sturen!
Is er al een update over de standpunt van de NS?

Rose_Sun

Ongelezen bericht door Rose_Sun »

Hallo allemaal,

Ook ik ben boos op de NS. Afgelopen maandag (16-09-13) wilde ik bij de NS inchecken, met naar mijn weten voldoende tegoed (15,-), en wat schetste mijn verbazing: ik had niet voldoende saldo. Ik heb er nog 10,- opgezet en kon toen wel inchecken maar geen 40% korting, volle prijs dus! Die had ik niet zien aankomen! Ik had mij namelijk begin augustus beseft dat mijn voordeelurenabonnement (uitgestudeerde aanbod) zou gaan aflopen. Ik ben eerst naar de NS voordeel abonnementen gaan kijken en heb ook net als anderen hier beschreven MijnNS bezocht waar heel duidelijk vermeld stond dat het abonnementsbedrag rond 15 september afgeschreven zou worden. Om toch helemaal zeker te zijn van mijn zaak heb ik de klantenservice gebeld waar mij verteld was dat het abonnement automatisch verlengd werd. Ik heb toen nog gevraagd of ik daar iets voor moest doen waarop zijn antwoord was: Nee.
Ik ben maandag naar de NS klantenservice op Utrecht Centraal gegaan waar mij gezegd werd, sorry mevrouw maar dat klopt niet. Daarna heb ik de klantenservice gebeld en weer kreeg ik hetzelfde te horen. Ik was zo gefrustreerd want ik ben iemand die mijn zaken op tijd regelt en dat in dit geval naar mijn weten ook had gedaan.
Het is geruststellend en tegelijkertijd jammer om te zien dat anderen met hetzelfde probleem te maken hebben. Felixdh, heb jij ondertussen meer informatie wat betreft jou klacht? Is het zinvol om ook een klacht in te dienen?
Ik wil dit niet zomaar laten gaan want het klopt niet wat de NS doet, ze lichten ons verkeerd voor en wij moeten het dan maar zelf oplossen én hebben geen recht meer op het voordeelabonnement dat we hadden.
Succes allemaal,
Groetjes,
Sancha

smg200

Ik heb net ook mijn (super korte, en niet op de inhoud van mijn klacht ingaande) brief ontvangen van de NS waarin ze mijn klacht mbt het niet verlengen van mijn vdu afwijzen. Mooi, want hiermee kan ik ook naar de geschillencommissie stappen.

Ben benieuwd naar het resultaat.

Felix_hd, heb jij ondertussen al wat gehoord?

felixdh

Mijn zaak is nog in behandeling. De NS heeft tot het eind van de maand om op de stukken te reageren en daarna zal een expert naar de zaak kijken. Zodra ik meer weet zal ik het hier melden.

foostrom

Ongelezen bericht door foostrom »

Brief heb ik ook een aantal weken geleden de deur uitgedaan. Ik verwacht ook een afwijzing, maar van de vervolgstap (geschillencommissie) zou ik wel alvast wat ervaring/informatie kunnen gebruiken naar hoe anderen dat hebben gedaan.

Intussen reis ik zonder korting, mocht ik echt meer gaan reizen koop ik de kortingskaart die de NS me aanbood op een andere OV-chipkaart, maar wat doen anderen?

smg200

Ik moet elke dag een flink stuk reizen en heb nu een ander abonnement (op een andere ov chipkaart), helaas.

Spacial

Ongelezen bericht door Spacial »

Ik reis niet dagelijks, dus ik laad nu voor elke rit meereiskorting op de kaart en ga naast iemand zitten met een kortingskaart, totdat er meer duidelijkheid is over of je het voordeelurenabonnement kunt verlengen (mijne is 8 sept afgelopen), en of als ze dat uiteindelijk toelaten de voordeelurenmogelijkheid vervalt als je al een dalvoordeel hebt afgesloten.

felixdh

De NS heeft (eenmalig) uitstel gevraagd voor het reageren op de stukken bij de geschillencommissie, ze hebben nu uiterlijk tot 12 oktober om te reageren. Ze proberen dus of de boel te vertragen, of weten echt niet wat ze moeten doen. We wachten nog even af!

jossos

Ongelezen bericht door jossos »

Zojuist met de Klantenservice van de NS gebeld en onnozel gedaan, dat werkt. Als in: aangeven dat ik mijn keuze om een eventueel nieuw abonnement aan te vragen baseer op de informatie die in Mijn NS werd weergegeven (doorlopend abonnement). Nu dat zomaar gestopt is ben ik eigenlijk verkeerd ingelicht (ik negeer de mail die ze gestuurd hebben; vind ik geen officieel kanaal (=aanbod/reclame).

Uiteraard kwamen ze eerst met het antwoord dat de ICT (heerlijk; de ICT als schuldige) druk bezig is om de weergave in Mijn NS aan te passen dus dat het niet mogelijk was mijn abonnement te verlengen. Ik gaf aan dat ik ook niet om opheldering vroeg, maar bij deze graag mijn voordeelurenabonnement wilde verlengen. Ha, en dat kon. Dit abonnement kan pas 30 oktober ingaan; tot die tijd krijg ik een tijdelijk voordeelurenabonnement.

Het lijkt erop dat ze individueel nog wel verlengingen toekennen, maar dit zeker niet op grote schaal gaan aanpakken. Dus hup, bellen naar de NS en onnozel doen :)

NB: ja, ik had ook dit jaar een afstudeeraanbod voordeelurenabonnement. 30-09-2012 ingegaan, gisteren is dit abonnement gestopt.

Gesloten