LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gamma service bestaat niet....

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Esceha

Gamma service bestaat niet....

Ongelezen bericht door Esceha »

Onze zoon heeft op mijn advies bij Gamma filiaal Amstelveen een zware Metabo boorhamer gekocht. (Ik heb er zelf ook al vele jaren een en alleen daarmee kun je boren in het hardste beton.) De koffer van beide aanwezige explaren zag er niet uit. Leek wel in de bouw gebruikt. Ook de tweede boorkop waarmee men de mogelijkheid heeft om ook gewone boortjes voor klussen te gebruiken, was gekrast. (Zo'n boorkop apart kost circa €60,=.) Direct schritelijk een klacht ingedient bij Gamma en bij Metabo, met het aanbod om foto's te zenden na opgaaf email adres. Van Metabo kreeg ik direkt antwoord en binnen twee dagen een nieuwe koffer en nieuwe extra boorkop, zelfs zonder de vraag of ik de beschadigde artikelen wilde inleveren. ALLE HULDE AAN METABO!!!!! Gamma heeft niet eens de moeite genomen om te antwoorden.....

olaf79

Re: Gamma service bestaat niet....

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja, probleem opgelost. Mooi toch. Misschien heeft gamma toch met metabo contact gehad.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je nou van allebei tegelijkertijd een nieuwe koffer en boorkop had gekregen, wat dan?

vandaag21

Ongelezen bericht door vandaag21 »

witte angora schreef:Als je nou van allebei tegelijkertijd een nieuwe koffer en boorkop had gekregen, wat dan?
Had hij twee stuks gehad. :lol:

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Alle hulde aan Gamma, die u in staat stelt een beschadigd exemplaar te kopen.(eigen keus)
Voor het zelfde geld staan er alleen maar onbeschadigde koffers.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

olaf79 schreef:Tsja, probleem opgelost. Mooi toch. Misschien heeft gamma toch met metabo contact gehad.

Ja of gewoon gelijk na aankoop terug gaan naar de gamma??ipv mailen?

Esceha

@ witte angora
U stelt een retorische vraag. Ik meen geen aanleiding te hebben gegeven tot deze misplaatste suggestieve gedachte.

F.van Holten

Esceha schreef:@ witte angora
U stelt een retorische vraag. Ik meen geen aanleiding te hebben gegeven tot deze misplaatste suggestieve gedachte.
Met alle respect,
Vind u het zelf geen vreemde vraag (ik koop iets wat beschadigd is, en ik wist dit, wat nu)

Esceha

@ olaf79
Niet dus. Vanuit Metabo is op die bewuste dag reeds gereageerd om 08.40 uur. Aannemende dat het kantoor op dat moment slechts 10 minuten was geopend, stipuleer ik de in mijn zienswijze gegronde veronderstelling dat ik contact tussen Gamma en Metabo onmogelijk acht. Ik heb vanmiddag deze link, vergezeld van een kopie van dit bericht, aan Gamma gezonden. Ik ben enorm benieuwd of er nu wèl wordt gereageerd.

Esceha

@ F.van Holten
De hamerboor zelve was gaaf en dáár was op dat moment dringend behoefte aan, waarbij de afstand om wederom mijn Metabo te lenen niet overbrugbaar was, aangezien ik niet in de periferie woonachtig ben.

F.van Holten

Ik probeer het nog één keer, waarom koopt u bewust iets, wat beschadigd is.
Dat ziet u toch wel in de winkel, zoals u al vertelde, ze hadden 2 beschadigde exemplaren :roll:
En als u het gewoon over buurt/omtrek heeft, zeggen we dat ook. :wink: :wink:
En als we bepalen/eisen/bedingen, zeggen we dat ook. :wink:
Laatst gewijzigd door F.van Holten op 22 sep 2013 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Esceha schreef:@ witte angora
Niks retorisch, en niks suggestief. Voor hetzelfde geld hadden ze inderdaad allebei gereageerd, en had je dus van allebei twee exemplaren.

En inderdaad, ik snap niet dat hij een beschadigde boor koopt, ook niet als er niks anders is. Was er dan geen ander filiaal in de buurt, desnoods van een andere keten, die die dingen verkoopt? Praxis zit sowieso in dezelfde straat. Zuid-Oost en Aalsmeer liggen daar toch ook niet zo ver van af, of wel dan? En misschien dat er die middag of de volgende dag nieuwe exemplaren binnen zouden komen?

Dan dat hulde verhaal, Metabo doet gewoon wat ze verplicht zijn te doen: onder garantie iets vervangen. Gamma zou dat misschien ook wel willen, maar dan had je zoon gewoon even terug moeten gaan met dat ding. Leuk dat je mailt en zo, maar je zoon is degene die een probleem had, niet jij toch?

Ik vind het gewoon een beetje vreemde actie als ik eerlijk mag zijn.

witte angora

Boor of boorkop, zonder machine heb je niks aan die boorkop, en zonder boorkop heb je niks aan die machine. Een boor bestaat in zijn geheel uit een machine + boorkop.

Dat je daar over valt, dat ik boor schrijf in plaats van boorkop. Wat een geneuzel.

vandaag21

witte angora schreef:Boor of boorkop, zonder machine heb je niks aan die boorkop, en zonder boorkop heb je niks aan die machine. Een boor bestaat in zijn geheel uit een machine + boorkop.

Dat je daar over valt, dat ik boor schrijf in plaats van boorkop. Wat een geneuzel.
Nog een keer.
De hamerboor zelve was gaaf en dáár was op dat moment dringend behoefte aan, waarbij de afstand om wederom mijn Metabo te lenen niet overbrugbaar was, aangezien ik niet in de periferie woonachtig ben.
Dus op dit moment had TS genoeg om verder te kunnen werken.

Een boor bestaat in zijn geheel uit een machine + boorkop.
Google voor de gein eens, wat een boor is.
Machine en boorkop is een boormachine, en daar moet een boor in om te boren.
Misschien nog nooit gewerkt met dit soort gereedschap?

Esceha

@ vandaag21
Uw conclusie met betrekking dat een van de reflectanten, in casu "witte angora" niet kan lezen is juist. Ik stelde apert dat de boor niet is beschadigd. Voorts beseft een iegelijk dat men aan een boor zonder boorkop niets heeft, doch ik beschrijf toch glashelder dat de onderhavige klacht gaat over de tweede (dus EXTRA) boorkop.

De opmerking "Dan dat hulde verhaal, Metabo doet gewoon wat ze verplicht zijn te doen" slaat nergens op. Metabo is namelijk geen partij in deze. Dus de HULDE terake van de zeer coulante opstelling is terecht.

Dan de opmerking "desnoods een andere keten" . Reflectant weet bljkbaar niet dat Metabo niet door - bijvoorbeeld - Praxis en/of Karwei wordt geleverd.

Wat andere filialen va Gamma betreft; ik wilde "witte angora" nog bellen om op de tweeling te passen, maar ik wist het telefoonnummer niet ;-) Mijn zoon - die net bij Gamma om de hoek woont - heeft geen rijbewijs en is dus afhankelijk van zijn vrouw wat vervoer betreft en ten aanzien van het oppassen van de tijd dat die oppas beschikbaar is.

En dan toch een mening durven te ventileren..... :-)
Laatst gewijzigd door Esceha op 22 sep 2013 20:10, 3 keer totaal gewijzigd.

vandaag21

Esceha schreef:@ vandaag21
Uw conculsie met betrekking dat een van de reflectanten niet kan lezen is juist. Ik stelde apert dat de boor niet is beschadigd. Voorts beseft een iegelijk dat me aan een boor zonder boorkop niets heeft, doch de onderhavige klacht gaat over de EXTRA boorkop.

De opmerking "Dan dat hulde verhaal, Metabo doet gewoon wat ze verplicht zijn te doen" slaat nergens op. Metabo is geen partij in deze. Dus de HULDE omtrent de coulance is terecht.

Dan de opmerking "desnoods een andere keten" . Reflectant weet bljkbaar niet dat Metabo niet door Praxis en/of Karwei wordt geleverd.

Daarvoor ook deze opmerking.
Misschien nog nooit gewerkt met dit soort gereedschap?
Misschien zelf nooit gewerkt!

Esceha

Tijdens uw razendsnelle reactie zat deze opa de reflectie nog aan te passen :-)

witte angora

Twee hoogdravende arrogantjes, daar kan ik niet tegen op... :lol: :lol:

Ik zeg er alleen nog dit over: ik werk niet met Metabo, omdat ik al meer dan 20 jaar een boormachine van Bosch heb. Onverwoestbaar, doet alles wat ik wil, zelfs in het hardste beton. Mocht je er aan willen twijfelen of het ding ooit gebruikt wordt: ik zit hier inmiddels in mijn 8ste woning. En tussendoor wordt ook nog het nodige geklust, en het ding is meerdere malen uitgeleend. Dus me dunkt.

Dat ik niet weet dat Praxis geen Metabo verkoopt heeft niets te maken me nog nooit gewerkt hebben; het heeft alles te maken met ooit in een grijs verleden kwaliteit te hebben gekocht. Dan hoef je niet om de haverklap naar de bouwmarkt (die van die 'geweldige' adviezen geeft) om je zooi opnieuw te kopen omdat het weer eens in de puinpoeier ligt. Maar dat is iets dat 'opa' kennelijk niet snapt, gezien zijn argumentatie. :mrgreen:

Dan nog even op verzoek gegoogled op 'boor':

https://www.google.nl/search?q=boor&cli ... =832&dpr=1

Diverse foto's van machine+boorkop, dus machine+boorkop is gewoon een boor.

:lol: :lol:

F.van Holten

Beste Cor

Deze reflectant stopt apert met dit topic. :wink:
Echt een gevalletje van "eigen schuld dikke bult" alleen u wilt dit niet toegeven

Veel plezier verder met dit topic

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Esceha schreef:@ vandaag21
Uw conclusie met betrekking dat een van de reflectanten, in casu "witte angora" niet kan lezen is juist. Ik stelde apert dat de boor niet is beschadigd. Voorts beseft een iegelijk dat men aan een boor zonder boorkop niets heeft, doch ik beschrijf toch glashelder dat de onderhavige klacht gaat over de tweede (dus EXTRA) boorkop.

De opmerking "Dan dat hulde verhaal, Metabo doet gewoon wat ze verplicht zijn te doen" slaat nergens op. Metabo is namelijk geen partij in deze. Dus de HULDE terake van de zeer coulante opstelling is terecht.

Dan de opmerking "desnoods een andere keten" . Reflectant weet bljkbaar niet dat Metabo niet door - bijvoorbeeld - Praxis en/of Karwei wordt geleverd.

Wat andere filialen va Gamma betreft; ik wilde "witte angora" nog bellen om op de tweeling te passen, maar ik wist het telefoonnummer niet ;-) Mijn zoon - die net bij Gamma om de hoek woont - heeft geen rijbewijs en is dus afhankelijk van zijn vrouw wat vervoer betreft en ten aanzien van het oppassen van de tijd dat die oppas beschikbaar is.

En dan toch een mening durven te ventileren..... :-)
Kunt U mij misschien uitleggen waar om de hoek.
Gamma Amstelveen zit nml. op een industrie terrein en de eerste
woning in de buurt is toch wel een stief kwartiertje weg.

Gesloten