LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
I-Know
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 aug 2009 23:53

Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door I-Know »

Hallo allemaal,

mijn zoon heeft al 2 jaar en 8 maanden een Samsung Gallexy i9000 de afgelopen 4 maanden is heb ik zijn abonnement tijdelijk omgezet naar "SIMonly Bel/Sms 100 internet 500MB"
Zijn Bel minuten is heel erg laag, soms gebruikt hij helemaal geen bel minuten in maand.

De aflopen 2 jaar was is zijn gemiddelde Data verbruik niet hoger dan <70Mb per maand.
Puur omdat hij gebruik maakt van het WiFi netwerk thuis en op school.
Nu had hij op 31 Juli zomer vakantie en zijn telefoon lag hier in de woonkamer meer uit dan aan.
Van de week ontvang ik een rekening dat hij op 6-8 over zijn vaste 500Mb bundel is gegaan en doodleuk bij Tele2 ze dan automatisch over gaan op GPRS data. Ongevraagd je kan het ook niet stoppen het is gewoon zo.

GPRS Data
204.977MB 06-08-13 0.00 | 675.086MB 07-08-13 47.13
139.293MB 08-08-13 17.27 |
Subtotaal € 64.40
Gesprekskosten Tele2 Mobiel 64.40

Maandelijkse kosten Tele2 Mobiel
Internet 500MB Augustus 8.26
Smartmix Simonly 100 1 jaar Augustus 2.48
Totaal Maandelijkse kosten Tele2 Mobiel excl btw 10.74

Totaal €90.92

Heb direct gebeld naar Tele2 en ze gaan het uitzoeken dit kost +/- 5 dagen.

Op mijn vraag dat ik helemaal niet wil dat er automatisch gebruik word gemaakt van GPRS data kwam er een heel wollig verhaal over de MijnTele2 App dat je via de app kon checken of je over je data limiet heen bent. Hoezo een app!
Op die manier liggen ze heel slim als nog de verantwoordelijkheid bij de gebruiker, en kunnen lekker door gaan met aftikken.

Ik vind het werkelijk ongekend dat dit anno 2013 mogelijk is en de OPTA hier nog geen dikke streep onder heb laten zetten. Dit mag toch helemaal niet. stel voor dat je kind in het buitenland zit op vakantie.
Dan kun je misschien wel 2000 euro betalen !!!!!

Stel dat je helemaal niet technisch bent, en je weet nog geen eens hoe je dit uit moet zetten dat kun je wel een lening af gaan sluiten bij de Bank.

Bij T-Mobile is het een stuk beter geregeld daar wordt je internet snelheid gewoon gehalveerd en kun je voor een paar euro de boel weer volledig gebruik maken. niet geen verassingen maar gewoon integer handelen.

In deze tijd wil je zoon of dochter van 14/15 jaar toch de mogelijkheid geven dat ze mobiel bereikbaar zijn, en als er iets gebeurd ze je kunnen bereiken of andersom. Dan neem je een normaal abonnement en word je nog uitgebuit door een TELE2 provider nu begrijp ik waaraan Hans failliet is gegaan en bij Telfort zit.
Hij had vast ook een abonnement bij Tele2 :evil:

Tros Radar misschien kunt u eens actie ondernemen ik vind dit een heel slecht en gevaarlijk iets :shock:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Hoeveel data heeft hij dan verbruikt volgens hemzelf? Als je dat getal hebt kan je de discussie makkelijker aan met Tele2.

I-Know
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 aug 2009 23:53

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door I-Know »

GJvdZ schreef:Hoeveel data heeft hij dan verbruikt volgens hemzelf? Als je dat getal hebt kan je de discussie makkelijker aan met Tele2.
Hij heeft helemaal geen data verbruikt, omdat:

a: wij WiFi hebben door heel ons huis
b: Hij in 26 maanden per maand een verbruik had van nog geen 40Mb wat neer komt op zo'n 7% pm.
c: Ik het zeer onwaarschijnlijk vind dat hij ineens over zijn verbruik heen zou zijn.

Het is gewoon puur graaien en misbruik maken van de situatie, ik ben echt benieuwd hoeveel mensen hier maandelijks de dupe van zijn. Het forum van Tele2 staat hier vol van:
https://forum.tele2.nl/facturen-186/

Het is toch gewoon een kwestie van af tikken, "op is op" net zo als een zak snoep, een bak koffie of een tank benzine!
Hier komt nog bij, dat ik hier helemaal niet op geattendeerd ben door Tele2 bij het omzetten van dit abonnement.

Dit is puur in het belang van Tele2 zelf en zeker niet van de consument.
Een soort van Eldorado voor Tele2, en dit moet zo snel mogelijk aan banden worden gelegd!

Dirkie
Berichten: 2935
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door Dirkie »

I-Know schreef:
GJvdZ schreef:Hoeveel data heeft hij dan verbruikt volgens hemzelf? Als je dat getal hebt kan je de discussie makkelijker aan met Tele2.
Hij heeft helemaal geen data verbruikt, omdat:

a: wij WiFi hebben door heel ons huis
b: Hij in 26 maanden per maand een verbruik had van nog geen 40Mb wat neer komt op zo'n 7% pm.
c: Ik het zeer onwaarschijnlijk vind dat hij ineens over zijn verbruik heen zou zijn.

Dit zijn niet echt sterke argumenten:
a: Wifi kun je ook uitzetten op je mobiel
b: Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
c: Zeer onwaarschijnlijk laat de mogelijkheid van wel open

De klantenservice zal je waarschijnlijk hetzelfde vertellen. Ik werk daar overigens niet hoor.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door sjohie »

I-Know schreef:Hallo allemaal,

mijn zoon heeft al 2 jaar en 8 maanden een Samsung Gallexy i9000 de afgelopen 4 maanden is heb ik zijn abonnement tijdelijk omgezet naar "SIMonly Bel/Sms 100 internet 500MB"
Zijn Bel minuten is heel erg laag, soms gebruikt hij helemaal geen bel minuten in maand.

De aflopen 2 jaar was is zijn gemiddelde Data verbruik niet hoger dan <70Mb per maand.
Puur omdat hij gebruik maakt van het WiFi netwerk thuis en op school.
Nu had hij op 31 Juli zomer vakantie en zijn telefoon lag hier in de woonkamer meer uit dan aan.
Van de week ontvang ik een rekening dat hij op 6-8 over zijn vaste 500Mb bundel is gegaan en doodleuk bij Tele2 ze dan automatisch over gaan op GPRS data. Ongevraagd je kan het ook niet stoppen het is gewoon zo.

GPRS Data
204.977MB 06-08-13 0.00 | 675.086MB 07-08-13 47.13
139.293MB 08-08-13 17.27 |
Subtotaal € 64.40
Gesprekskosten Tele2 Mobiel 64.40

Maandelijkse kosten Tele2 Mobiel
Internet 500MB Augustus 8.26
Smartmix Simonly 100 1 jaar Augustus 2.48
Totaal Maandelijkse kosten Tele2 Mobiel excl btw 10.74

Totaal €90.92

Heb direct gebeld naar Tele2 en ze gaan het uitzoeken dit kost +/- 5 dagen.

Op mijn vraag dat ik helemaal niet wil dat er automatisch gebruik word gemaakt van GPRS data kwam er een heel wollig verhaal over de MijnTele2 App dat je via de app kon checken of je over je data limiet heen bent. Hoezo een app!
Op die manier liggen ze heel slim als nog de verantwoordelijkheid bij de gebruiker, en kunnen lekker door gaan met aftikken.

Ik vind het werkelijk ongekend dat dit anno 2013 mogelijk is en de OPTA hier nog geen dikke streep onder heb laten zetten. Dit mag toch helemaal niet. stel voor dat je kind in het buitenland zit op vakantie.
Dan kun je misschien wel 2000 euro betalen !!!!!

Stel dat je helemaal niet technisch bent, en je weet nog geen eens hoe je dit uit moet zetten dat kun je wel een lening af gaan sluiten bij de Bank.

Bij T-Mobile is het een stuk beter geregeld daar wordt je internet snelheid gewoon gehalveerd en kun je voor een paar euro de boel weer volledig gebruik maken. niet geen verassingen maar gewoon integer handelen.

In deze tijd wil je zoon of dochter van 14/15 jaar toch de mogelijkheid geven dat ze mobiel bereikbaar zijn, en als er iets gebeurd ze je kunnen bereiken of andersom. Dan neem je een normaal abonnement en word je nog uitgebuit door een TELE2 provider nu begrijp ik waaraan Hans failliet is gegaan en bij Telfort zit.
Hij had vast ook een abonnement bij Tele2 :evil:

Tros Radar misschien kunt u eens actie ondernemen ik vind dit een heel slecht en gevaarlijk iets :shock:
Voordat je zo afgeeft op Tele2 zou ik me toch eerst eens vergewissen of er geen apps op die telefoon zijn gekomen, of bestaande geupdate, waardoor ze zelf dataverbindingen op zetten. (app permissies onder android kunnen zover gaan namelijk). En ook kan een wifi netwerk uitvallen natuurlijk.. :wink:

I-Know
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 aug 2009 23:53

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door I-Know »

Even heel simpel Sjohie,

Ik weet dat je met een iPhone via T-Mobile netwerk überhaupt helemaal niet kunt downloaden in de app store via je 3G verbinding. Alleen via WiFi of iTunes.

Zo ook update's van je applicaties.
Dit klinkt misschien heel technisch maar geloof me dat is het zeker niet.
Een aantal providers kiezen hier bewust voor omdat ze op deze manier flink kunnen cashen.

Als mijn zoon werkelijk deze 344Mb aan GPRS data zou hebben gebruikt is dan 64 Euro niet een beetje over de top. Er is namelijk geen bit aan 2.5G gebruikt.
3G is UMTS (3de generatie) en als je over bundel heen kunnen gaan, blijf je gewoon gebruik maken van dit UMTS protocol. Maar noemen ze dit ineens GPRS.. Tjing, Tjing $$$$
Alleen om een hoog tarief neer te kunnen leggen bij de consument.
ik ben al 30 jaar werkzaam in de ICT en ik weer precies welke bit er binnen komt er eruit gaat.

Waar ik helemaal niets van begrijp is dat de OPTA of de Europese Unie hier nog niets tegen heeft ondernomen.

Het is toch van de gekken te kunnen bedenken dan je zoon of dochter een mobieltje geeft met een betaalbaar abonnement, je vervolgens verast kunt worden met zo'n hoge nota.

Het gaat mij dus in eerste instantie niet eens om die €64,40 maar puur om het principe.
En dus de manier waardoor een consument gewoon belazerd word.
En het technisch kinderlijk eenvoudig is als je op 70% van je data bundel zit je snelheid te verlagen of gewoon te stoppen.
Wat een aantal tele providers doen is manipuleren en je doen denken dat je gebruik hebt gemaakt van het oude 2.5 protocol GPRS.
Dit is overigens strafbaar omdat ze consumenten iets willen doen geloven wat helemaal niet waar is.

Ik ben gek op Schapen, maar ze moeten niet het gras onder mijn voeten weg vreten want dan gaan ze echt te ver en maak ik shoarma van ze.

Als Tele2 dit nu eens zal gaan aanpassen voor de consument, kunnen zomaar de beste tele provider van Nederland worden.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door atesli »

Hmm haal 80% van mijn updates , gewoon via T-Mobile netwerk binnen.
Hoe kom je erbij dat dat uberhaupt niet kan?
Dus 3G en niet via WIFI

Buiten dat , ik heb nog echt het oude onbeperkte internet dus bij mij staat alles open.
Verbaas me weleens wat voor data er op de achtergrond wordt verstookt.

Nogmaals ik heb alles open.
Kan me voorstellen als je niet alles dicht zet dat er verrassingen komen.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door atesli »

Oja , heb getest , heb nog een abonnement bij T-Mobile (recenter) en ook daar kan ik gewoon bijna alle update's via 3G downen

I-Know
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 aug 2009 23:53

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door I-Know »

atesli schreef:Oja , heb getest , heb nog een abonnement bij T-Mobile (recenter) en ook daar kan ik gewoon bijna alle update's via 3G downen
Dit is toch een kwalijke zaak!

Bij een iPhone (iOS) heb je een optie dit uit te zetten bij 3 en 4G
Ook als je bij (iOS v6.x) iets wil downloaden groter dan 50Mb krijg je een waarschuwing dat je dit beter kunt doen via WiFi of iTunes. ( bij iOS 7 is dit verhoogd naar 100MB)

Volgens mij zit deze optie ook op diverse HTC toestellen.

Feit blijft dat een aantal providers hier dapper misbruik van maken, en je dus op zeer hoge kosten kan komen. dikke winst dus. Bij T-Mobile krijg je een SMS als je data limiet bijna is overschreven en je tot tijd kosteloos kunt blijven internetten op 64Kbps.
Je kunt je snelheid resetten voor €5,- en dan heb je weer de beschikking van de volledige snelheid!

Hellig
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 aug 2013 03:03

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door Hellig »

Ja, ik geef toe dat providers inderdaad grote graaiers zijn. Maar na de invoering van de betaalde SMS hebben ze nooit meer zo'n grote winst kunnen halen tegen zo'n minimale investering. En toch proberen ze dat. Het oude KPN idee om apart Whatsapp berichtjes te factureren is zo'n onzalig idee.
In Nederland zijn we heel erg veel mobiele data gaan gebruiken omdat wij Nederlanders ook zo enorm vertrouwd zij met internet. Dat is nergens ter wereld zo. En de providers moeten het wel bijhouden met allerlei extra antennes. Grootste killer is natuurlijk die belachelijke veiling van de frequenties. Dat geld moet worden terugverdiend ( begrijpelijk ) en omdat steeds minder gebeld en geSMSt wordt zullen ze de klanten ergens anders mee moeten factureren.
En ook omdat de providers zo groot zijn moeten er ook fatsoenlijke contactcenters worden ingericht, maar het liefst zo goedkoop mogelijk. Goede service van goede medewerkers die weten wat ze doen en hoe ze het doen is ontzettend duur. Een paar studenten/afgestudeerden een halve callcenter opleiding geven, een beeldscherm waar alles in is te vinden en een headset is veel goedkoper, maar kost veel klanten. Het is een bedrijfstak die zich blijft ontwikkelen maar waar de managers echt geen idee hebben wat er nu speelt in het bedrijf of bij de klanten, ze zien alleen cijfertjes en aan het eind van het kwartaal moet het getal onder de streep groen zijn en minimaal 7 posities voor de komma hebben. Kwalijke zaak, maar ze schijnen het te weten en er iets tegen te gaan doen. En tot die tijd blijven dit soort dingen, als TS aangeeft, helaas mogelijk. TS heeft gelijk maar krijgt door de bureaucratische molen en wat onvermogen van de KS geen gelijk. En ja, da's jammer.

I-Know
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 aug 2009 23:53

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door I-Know »

Hellig, heel mooi gesproken.

Maar waarom is bij Franse provider Free wel mogelijk?

Voor 20 Euro per maand kun je bij de provider, ook als je nog geen internet access- en/of digitaal TV abonnementen hebt, ongelimiteerd bellen, SMS'en en mobiel internetten. Bestaande Free klanten (met internet en/of digitaal TV abonnementen) betalen daarvoor slechts 16 Euro per maand. Dat zijn nog eens tarieven!

En dat is in zoveel andere landen hetzelfde verhaal.

Providers verkopen ons gebakken lucht.
Ze bedenken altijd wel iets leuks om hun prijzen te verhogen.
Dan is het weer een toename van het data verkeer, dan weer de investering in het 4G netwerk.
Als iedere Nederlander 5 euro zo storten hebben we in heel Nederland gratis WiFi per jaar!

Tuurlijk moeten ze innoveren, maar ze maken nog steeds miljoenen winst dus het zal allemaal wel mee vallen. Zolang een consument er voor wil betalen dan is het goed.
Dit geld overigens ook voor de mobiele telefoons, €800,- voor een telefoon waar gaat dit over als je bedenkt dat in een Sony Vita meer halfgeleiders zitten en een krachtiger processor en een beter scherm voor €194,- :idea:

Je betaald dus voor een nieuwe populaire telefoon met het goedkoopste abonnement voor 2 jaar op zijn minst €1200, die vervolgens na 2 jaar nog geen 100 euro meer waard is :shock:

Maar dit willen wij zelf, dus mogen ze er van mij ook op verdienen.

Maar om terug te komen op mijn primaire verhaal, om nu zomaar (GPRS data) in rekening te brengen omdat dit automatisch niet stopt, of je data snelheid niet word gehalveerd is gewoon pure uitbuiterrij :!: :!: :!:

lausavano
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2013 09:31

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door lausavano »

Ik zit ook bij Tele2 en heb ongeveer hetzelfde gehad.
Ik heb 1000MB internet per maand, meer dan genoeg, aangezien ik met mn vorige abbonement bij Vodafone er bijna nooit overheen zat. En als ik er overheen zat hoefde ik maar heel weinig bij te betalen.
Ik zit nu 2 maanden bij Tele2 en kreeg opeens een rekening binnen van 272 euro. Daarvan zou 193 euro van het internet zijn.

Het zou mij zelf niet eens lukken om zoveel internet op te krijgen in een maand.
Toen ik op de online rekening keek zag ik nog iets raars.
Volgens de rekeningdetails gebruik ik per dag zo'n 30 MB per dag, wat klopt.
Maar precies zodra mijn 1000MB op was, gebruikte ineens 200 a 250 MB per dag!!
Waarvoor je dan ook nog eens de hoofdprijs moet betalen terwijl je niks anders als normaal doet.
Dan komen ze met een stom smoesje dat je je telefoon naar fabrieksinstellingen moet terugzetten. Heeft er wat mij betreft helemaal niks mee te maken. Gisteren nog 40 minuten met Tele2 gebeld maar ze blijven er overheen praten.

avanlierop
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2013 11:48

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door avanlierop »

het is zo gemeen wat tele 2 doet.
mijn zoon heeft sinds 1 jaar een nieuw 2 jarig abonnement bij tele2 elke maand is zijn rekening ongeveer 40 euro,maar sinds juli is de rekening drastisch verhoogd,in augustus was ineens zijn telefoon afgesloten,tele 2 gaf als antwoord dat zijn internetgebruik te hoog was geweest en als hij de rekening betaalde hij weer aangesloten werd, dit was eind aug. terwijl zijn rekening 160 eur reeds 19 aug. automatisch betaald was.men zou binnen een paar dagen zijn telefoon weer aansluiten want dit kon toch niet vond tele2,inderdaad werd hij aangesloten maar slechts voor 1 dag. weer contact gezocht met tele2 de nieuwe rekening was inmiddels ook binnen 169 euro,volgens tele 2 was hij over zijn mb gegaan terwijl hij bijna geen gebruik van internet maakt en men vertelde hem dat er nog een rekening van 270 euro aan kwam.eindelijk na tig keren gebeld te hebben met tele2 hebben we uitleg gekregen.de rekeningen van tele 2 worden geteld vanaf de eerste van de maand de consument krijgt hem tegen de 20 ste van de maand de dagen daarna gaat ineens je internet gebruik omhoog want als je geen wifi hebt schakelt hij automatisch over naar 3g zonder dat je er erg in hebt zodra je weer wifi ontvangt blijft hij toch in 3g staan. tele 2 zegt dat ze altijd een sms je sturen als je aan je internetlimiet bent,alleen dat doen ze in werkelijkheid niet,ze willen het wel voor je uitzoeken en bellen na 5werkdagen terug maar ook dat doen ze niet en dan staat er ineens niets bij hun geregistreerd als klacht,je word hier zo moe van en je abonnement eerder beeindigen dat kan niet ook al vind ik dat hun ook niet voldoen aan hun contract.het beste is sim eruit en gewoon een prepaid erin denk ik.

Hellig
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 aug 2013 03:03

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door Hellig »

hmm, het buitenland kun je niet als voorbeeld aanhalen. Nederland loopt ernstig ver voorop als het gaat om dekking en snelheid. Hier in Nederland wil iedereen de oude bekende datasnelheid van 1.6 Mbps niet meer hebben, in het buitenland nemen ze daar gewoon genoegen mee. En dus is het investeren ook eenvoudiger en minder snel. Hier moet alles NU functioneren liefst met techniek van overmorgen en foutloos, want "ik betaal er toch ook voor?" .98% van de bevolking heeft thuis een goede internetverbinding en maar liefst 95% van de mobiel gebruikers heeft ook mobiel-internet. En alles moet met de hoogst haalbare snelheid en overal te gebruiken zijn. Kan niet, en door deze beperking sluipen er echt foutjes in de systemen, met alle gevolgen van dien. Dit ook. Die data komt wel ergens vandaan, maar ongetwijfeld niet van 1 telefoon. Gewoon ergens een manke server.

I-Know
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 aug 2009 23:53

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door I-Know »

Feit blijft dat Tele2 geen eerlijke zaken doet met zijn klanten, en wij dus eigenlijk het zwarte schaap zijn geworden van hun contract.

Ik zorg dat mijn zoon bij een T-Mobile terecht komt daar gebruiken ze een eerlijke policy voor hun klanten. Ik vind het enorm dom van Tele2 dat ze zo met hun klanten om gaan. Want dit gaat als een lopend vuurtje en mondelijke reclame is de beste. Ik ben helemaal klaar met deze provider die over de onwetendheid van hun eigen klanten rijk proberen te worden op een hele verkeerde manier.
En dat zal ze uiteindelijk toch gaan opbreken.

Feit blijft dat een klant gewoon een UMTS (3G) verbinding blijft houden, en totaal, maar ook totaal niet met GPRS te maken heeft zolang je binnen de grenzen van ons land begeeft.
Het is kosten die helemaal niet berekend mogen worden wettelijk. En de OPTA doet hier helemaal niet mee, dat verbaast mij nog het meeste...

Hellig
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 aug 2013 03:03

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door Hellig »

I-Know schreef:...Het is kosten die helemaal niet berekend mogen worden wettelijk. ...
En waar haal je dat vandaan? En dit soort disputen..daar heeft een bedrijf als de OPTA niets aan natuurlijk. Je moet nog even wat centjes investeren door het probleem aan te melden bij de Geschillencommissie. Dat geld krijg je trouwens terug.

I-Know
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 aug 2009 23:53

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door I-Know »

@ Hellig,

Waar ik dit vandaag haal, heel simpel de Europese wetgeving, je mag geen kosten berekenen die niet zijn gemaakt! Dus...

Als een provider g2.5 kosten berekend maar in werkelijkheid hun data berekenen over UMTS (3G) dan is dit volgens de Europese wetgeving verboden.

Voor mij is de geschillencommissie niet de issue, feit is dat Tele2 data berekend op een manier die niet juist is.
Bovendien hebben ze de techniek in huis bij een je dataverbruik van bv. 60% je snelheid te verminderen naar 64Kbps. Ze doen dit bewust niet om gewoon hier keihard aan te willen verdienen.
En let wel, over de rug van een consument.

Bovendien heeft mijn zoon onmogelijk deze data kunnen verbruiken, zeker op het tijdstip die Tele2 beweerd.

We hebben tal van consumenten programma's in ons land en ik hoop dat ze hier nogmaals aandacht aan willen besteden.

Als je met de klantenservice belt en je vraagt om diverse dingen dan luisteren ze niet eens naar je maar ratelen ze constant door, een tactiek om een klant te kunnen overbluffen.
Dat zal best helpen bij mensen niet goed technisch onderlegd zijn.
Maar niet bij iemand waarvan dit o.a. zijn expertise gebied is.

Daarom deel ik graag mijn ervaring graag met mensen met hetzelfde probleem.

Hellig
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 aug 2013 03:03

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door Hellig »

I-Know schreef:@ Hellig,
Waar ik dit vandaag haal, heel simpel de Europese wetgeving, je mag geen kosten berekenen die niet zijn gemaakt! Dus......
Nou, da's wel te kort door de bocht en bovendien een bewijsvoering van likmevestje. Graag een verwijzing naar de wetsartikelen die je bedoelt en waar zo duidelijk in staat wat je beweert.

I-Know
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 aug 2009 23:53

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door I-Know »

Dat je jouw persoonlijke mening, ik weet wel beter.
Vraag mij tevens sterk af welke kant van de lijn je staat Hellig.

Vanaf juli 2014 geen roamingkosten meer in Europa

http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-12-227_en.htm

http://www.iphoneclub.nl/259760/vanaf-j ... in-europa/

Vervolgens heb ik dit laten uitzoeken, als een gebruik maakt van een 3G verbinding wat jouw provider gewoon inkoopt, maar hij daar al enorme winst op. vervolgens zeg Tele2 dat een klant GRPS kosten heeft gebruikt maar dat is helemaal niet waar!
Omdat je nog steeds een verbinding hebt na je einde data bundel met UMTS 3G dus. Dus het zijn valse voorwendselen om een consument te misleiden en dat is dus tevens via onze eigen wetboek strafbaar.

Zo simpel is dit, dit is niet kort door de bocht maar de waarheid dat Tele2 van deze situatie vreselijk misbruik bij hun klanten.
En hier moet zo snel mogelijk een einde aan komen bij deze vieze graaiers die puur misbruik maken van deze databundels van consumenten.

Hellig
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 aug 2013 03:03

Re: Tele2 GRPS data plunderaars !!!

Ongelezen bericht door Hellig »

Dat het graaiers zijn ben ik roerend met je eens. Maar je argumenten tegen Tele2 zijn zo ontzettend zwak en subjectief èn ongefundeerd dat je helemaal niks tegen de provider kunt beginnen.
Waar is je bewijs van het UMTS en GPRS gebruik? Stel dat je dit voor de Geschillencommissie gooit dan moet je de dingen ook bewijzen. En dat kun je niet. Je pareert maar met "dat staat in de wet " en "ik weet wel beter" maar de bewijzen blijven uit. En zodra ik daarom vraag komt gelijk de stelling "jij werkt daar zeker".
Kom met bewijzen.

Gesloten