mijn zoon heeft al 2 jaar en 8 maanden een Samsung Gallexy i9000 de afgelopen 4 maanden is heb ik zijn abonnement tijdelijk omgezet naar "SIMonly Bel/Sms 100 internet 500MB"
Zijn Bel minuten is heel erg laag, soms gebruikt hij helemaal geen bel minuten in maand.
De aflopen 2 jaar was is zijn gemiddelde Data verbruik niet hoger dan <70Mb per maand.
Puur omdat hij gebruik maakt van het WiFi netwerk thuis en op school.
Nu had hij op 31 Juli zomer vakantie en zijn telefoon lag hier in de woonkamer meer uit dan aan.
Van de week ontvang ik een rekening dat hij op 6-8 over zijn vaste 500Mb bundel is gegaan en doodleuk bij Tele2 ze dan automatisch over gaan op GPRS data. Ongevraagd je kan het ook niet stoppen het is gewoon zo.
GPRS Data
204.977MB 06-08-13 0.00 | 675.086MB 07-08-13 47.13
139.293MB 08-08-13 17.27 |
Subtotaal € 64.40
Gesprekskosten Tele2 Mobiel 64.40
Maandelijkse kosten Tele2 Mobiel
Internet 500MB Augustus 8.26
Smartmix Simonly 100 1 jaar Augustus 2.48
Totaal Maandelijkse kosten Tele2 Mobiel excl btw 10.74
Totaal €90.92
Heb direct gebeld naar Tele2 en ze gaan het uitzoeken dit kost +/- 5 dagen.
Op mijn vraag dat ik helemaal niet wil dat er automatisch gebruik word gemaakt van GPRS data kwam er een heel wollig verhaal over de MijnTele2 App dat je via de app kon checken of je over je data limiet heen bent. Hoezo een app!
Op die manier liggen ze heel slim als nog de verantwoordelijkheid bij de gebruiker, en kunnen lekker door gaan met aftikken.
Ik vind het werkelijk ongekend dat dit anno 2013 mogelijk is en de OPTA hier nog geen dikke streep onder heb laten zetten. Dit mag toch helemaal niet. stel voor dat je kind in het buitenland zit op vakantie.
Dan kun je misschien wel 2000 euro betalen !!!!!
Stel dat je helemaal niet technisch bent, en je weet nog geen eens hoe je dit uit moet zetten dat kun je wel een lening af gaan sluiten bij de Bank.
Bij T-Mobile is het een stuk beter geregeld daar wordt je internet snelheid gewoon gehalveerd en kun je voor een paar euro de boel weer volledig gebruik maken. niet geen verassingen maar gewoon integer handelen.
In deze tijd wil je zoon of dochter van 14/15 jaar toch de mogelijkheid geven dat ze mobiel bereikbaar zijn, en als er iets gebeurd ze je kunnen bereiken of andersom. Dan neem je een normaal abonnement en word je nog uitgebuit door een TELE2 provider nu begrijp ik waaraan Hans failliet is gegaan en bij Telfort zit.
Hij had vast ook een abonnement bij Tele2
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Tros Radar misschien kunt u eens actie ondernemen ik vind dit een heel slecht en gevaarlijk iets
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)