LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone service - telefoon kapot
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 sep 2013 10:13
Vodafone service - telefoon kapot
Mijn toestel is dus al 3 keer kapot gegaan, waarbij alle 3 de keren hetzelfde mankement werd geconstateerd. Waardoor ik ook niet meer kan vertrouwen op mijn toestel, (Xperia T) en schijnbaar ook niet meer op Vodafone. Want 2 weken geleden is het toestel opgestuurd voor reparatie en ondertussen werd ook een vraag gesteld aan een afdeling binnen Vodafone of ik, aangezien het al de 3e keer was, een ander toestel zou kunnen ontvangen. Mijn toestel is onlangs (dinsdag) gerepareerd, en nadat ik gisteren nogmaals heb gebeld dat ik niet akkoord ging met een gerepareerd toestel, maar dat ik een ander, betrouwbaar toestel wenste te ontvangen, werd mij verteld dat de vraag nog bij een interne afdeling lag. Hier kreeg ik spoedig antwoord op. Vandaag kreeg het ''verlossende'' antwoord.
''Hoi Bram, de desbetreffende afdeling heeft je klacht grondig onderzocht en ook zij kunnen maar 2 reparatienummers vinden. Je geeft aan dat je het toestel de eerste keer in een Belcompany winkel ter reparatie hebt aangeboden. De Belcompany maakt gebruik van hun eigen reparatieservice.
Op basis hiervan kunnen we je geen vervangend toestel aanbieden
Onze reparatieservice zou tevens het defect opgelost moeten hebben. Ik wil je daarom adviseren om het toestel in de betreffende Vodafone winkel op te halen.
Ik kan hierin verder niets voor je betekenen.
Groetjes, Linda''
Met andere woorden, ook al heb je een abonnement bij Vodafone, en betaal je netjes elke maand op tijd. Doordat jij bij een Belcompany bent geweest, waar jij je abonnement heb afgesloten, telt dit NIET als een reparatie omdat Belcompany niet hetzelfde externe reparatiebureau onder zich heeft. Uiteindelijk komt het neer op het volgende. Vodafone wil mij geen ander toestel geven, wat kan ik hier nog aan doen als consument?
''Hoi Bram, de desbetreffende afdeling heeft je klacht grondig onderzocht en ook zij kunnen maar 2 reparatienummers vinden. Je geeft aan dat je het toestel de eerste keer in een Belcompany winkel ter reparatie hebt aangeboden. De Belcompany maakt gebruik van hun eigen reparatieservice.
Op basis hiervan kunnen we je geen vervangend toestel aanbieden
Onze reparatieservice zou tevens het defect opgelost moeten hebben. Ik wil je daarom adviseren om het toestel in de betreffende Vodafone winkel op te halen.
Ik kan hierin verder niets voor je betekenen.
Groetjes, Linda''
Met andere woorden, ook al heb je een abonnement bij Vodafone, en betaal je netjes elke maand op tijd. Doordat jij bij een Belcompany bent geweest, waar jij je abonnement heb afgesloten, telt dit NIET als een reparatie omdat Belcompany niet hetzelfde externe reparatiebureau onder zich heeft. Uiteindelijk komt het neer op het volgende. Vodafone wil mij geen ander toestel geven, wat kan ik hier nog aan doen als consument?
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 05 apr 2013 00:06
- Locatie: Gronau
Re: Vodafone service - telefoon kapot
Wachten tot hij nog eens kapot gaat. Dan zit je volgens Vodafone ook aan 3.SlechteVOD schreef: Vodafone wil mij geen ander toestel geven, wat kan ik hier nog aan doen als consument?
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 sep 2013 10:13
Re: Vodafone service - telefoon kapot
Dat zou een optie kunnen zijn, maar dat betekent dat ik weer mij toestel voor 3 weken kwijt ben! Niet handig dus..
Re: Vodafone service - telefoon kapot
Dit zijn standaard richtlijnen dat een app 3 keer naar de reparateur/fabrikant terug gaat voordat je provider instapt voor jou om jou rechten te waarborgen richting de fabrikant. Begrijp eigenlijk niet helemaal waarom je de schuld bij vodafone neerlegt, je koop iets bij de Belcompany (garantie loopt dus via de Belco) en je hebt een Sony. Waarom de schuld neerleggen bij een provider die alleen maar je simkaartje is terwijl zij nog zonder dat zij schuld aan iets hebben jou helpen in je reparatietraject en blijkbaar ook na de 3de keer voor JOU willen instappen om rechten te waarborgen.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 sep 2013 10:13
Re: Vodafone service - telefoon kapot
Mijn abonnement loopt via Vodafone, mijn verzekering loopt via Vodafone Garant. En de Belcompany waar ik toen der tijd het toestel weg had, is tegenwoordig een Vodafone Shop.
Leg mij eens uit bij wie ik de schuld dan moet leggen? Moet ik persoonlijk contact opnemen met Sony? Heb ik het product bij hun gekocht? Nee, want ik heb wel degelijk het toestel bij Vodafone ''gekocht'', dus daarom is Vodafone ook verantwoordelijk voor wat er nu verder gaat gebeuren. In mijn optiek in ieder geval.
En zoals u ook kunt lezen, is mijn toestel al 3 keer kapot gegaan. Daarom vind ik dat ik recht heb op een vervangend toestel waar ik wel op kan vertrouwen.
Leg mij eens uit bij wie ik de schuld dan moet leggen? Moet ik persoonlijk contact opnemen met Sony? Heb ik het product bij hun gekocht? Nee, want ik heb wel degelijk het toestel bij Vodafone ''gekocht'', dus daarom is Vodafone ook verantwoordelijk voor wat er nu verder gaat gebeuren. In mijn optiek in ieder geval.
En zoals u ook kunt lezen, is mijn toestel al 3 keer kapot gegaan. Daarom vind ik dat ik recht heb op een vervangend toestel waar ik wel op kan vertrouwen.
Re: Vodafone service - telefoon kapot
Jou dealer dient de service voor jou te waarborgen en dat is officieel de Belco. Helaas is dat nu verandert en de nieuwe info geeft ook meteen aan waarom deze situatie is ontstaan.
Na mijn mening is/was vodafone niet je eerste aanspreek punt en dat heb je dus ook niet gedaan maar doordat bolco-shop een vodafone shop is geworden gaat uiteraard de eerste reparatie gewoon mee. Jij kan als consument er niks aan doen dat er een andere boodje boven de deur hangt.
Wat geeft de shop zelf aan? Wat hebben zij tot heden voor je gedaan?
Zelf deel ik niet de mening, en voldoende arresten ook over te vinden dat de provider (jou simkaart) verantwoordelijk is want je hebt het niet bij vodafone gekocht maar een dealer en daardoor ligt de verantwoordelijkheid bij de belco. Maar zoals ik eerder melde kan jij er niks aan doen dat het boordje boven de deur verandert is.
Na mijn mening is/was vodafone niet je eerste aanspreek punt en dat heb je dus ook niet gedaan maar doordat bolco-shop een vodafone shop is geworden gaat uiteraard de eerste reparatie gewoon mee. Jij kan als consument er niks aan doen dat er een andere boodje boven de deur hangt.
Wat geeft de shop zelf aan? Wat hebben zij tot heden voor je gedaan?
Zelf deel ik niet de mening, en voldoende arresten ook over te vinden dat de provider (jou simkaart) verantwoordelijk is want je hebt het niet bij vodafone gekocht maar een dealer en daardoor ligt de verantwoordelijkheid bij de belco. Maar zoals ik eerder melde kan jij er niks aan doen dat het boordje boven de deur verandert is.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 sep 2013 10:13
Re: Vodafone service - telefoon kapot
De betreffende Vodafone Shop heeft niets voor mij kunnen doen, ''bel de klantenservice maar, alles gaat via hun''. Met andere woorden, wij kunnen en/of willen niets voor doen.
Maar aangezien Vodafone mij de laatste 2 weken te woord heeft gestaan neem ik aan dat zij ook vonden dat Vodafone aansprakelijk is/was voor dit mankement.
Nu wil ik graag een oplossing, iemand dus enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Want laten we eerlijk zijn, een telefoon die binnen 10 maanden, 3 x kapot gaat, met 3x hetzelfde mankement, is niet oke toch?
En volgens de voorwaarden van Vodafone, zou hier gewoon een nieuw toestel van hun moeten komen, maar doordat zij vinden dat de reparatie bij Belcompany niet geldt als een reparatie dus ook niet geldt als een keer dat het toestel kapot was. Dus Vodafone denkt heel simpel, ''we vergeten die keer gewoon en dan zijn wij van hem af''.
Dus, iemand ideeen? Zou fijn zijn namelijk.. Ik ben ten einde raad.
Maar aangezien Vodafone mij de laatste 2 weken te woord heeft gestaan neem ik aan dat zij ook vonden dat Vodafone aansprakelijk is/was voor dit mankement.
Nu wil ik graag een oplossing, iemand dus enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Want laten we eerlijk zijn, een telefoon die binnen 10 maanden, 3 x kapot gaat, met 3x hetzelfde mankement, is niet oke toch?
En volgens de voorwaarden van Vodafone, zou hier gewoon een nieuw toestel van hun moeten komen, maar doordat zij vinden dat de reparatie bij Belcompany niet geldt als een reparatie dus ook niet geldt als een keer dat het toestel kapot was. Dus Vodafone denkt heel simpel, ''we vergeten die keer gewoon en dan zijn wij van hem af''.
Dus, iemand ideeen? Zou fijn zijn namelijk.. Ik ben ten einde raad.
Re: Vodafone service - telefoon kapot
De winkel geeft aan dat ze niks kunnen doen? Wil bijna vragen welke winkel het betreft.
Maar met de 3 bonnen terug naar de winkel, zij zijn je dealer en service balie. Met de 3 bonnen dienen zij hun repair afdeling een coulance swap aan te vragen. Hier gaat gem. 1 week overheen, in de tussentijd toestel sowieso opsturen ter repair. Mocht service&repair de coulance swap afwijzen dan heb je binnen een paar dagen je toestel terug van repair (hopelijk nu wel gemaakt) maar deze niet accepteren en dat ze dan met de 3 vodafone repair bonnen wederom een aanvraag indienen.
Sowieso kost dit tijd. Ben zeer benieuwd naar de afloop
Maar met de 3 bonnen terug naar de winkel, zij zijn je dealer en service balie. Met de 3 bonnen dienen zij hun repair afdeling een coulance swap aan te vragen. Hier gaat gem. 1 week overheen, in de tussentijd toestel sowieso opsturen ter repair. Mocht service&repair de coulance swap afwijzen dan heb je binnen een paar dagen je toestel terug van repair (hopelijk nu wel gemaakt) maar deze niet accepteren en dat ze dan met de 3 vodafone repair bonnen wederom een aanvraag indienen.
Sowieso kost dit tijd. Ben zeer benieuwd naar de afloop
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 sep 2013 10:13
Re: Vodafone service - telefoon kapot
Vodafone Hardenberg is de winkel waar het om gaat. Het probleem zit hem in het volgende: Ik heb de eerste reparatiebon niet meer (niemand vertelde me dat ik die moest bewaren) en zij konden die ook niet terugvinden in het systeem wat heel vreemd is. Maar daar ligt het probleem nu helemaal ook.. want doordat de betreffende Belcompany winkel is overgegaan naar een Vodafonewinkel,is de administratie van Belcompany kennelijk door de prullenbak gegooid, want hun kunnen die bon niet meer terug vinden.
Maar doordat ik die bonnen niet heb en Vodafone niets terug kan vinden, willen ze mij niet helpen en vertelde mij doodleuk dat ik ''maar moest wachten tot die nog een keer kapot ging''
Maar doordat ik die bonnen niet heb en Vodafone niets terug kan vinden, willen ze mij niet helpen en vertelde mij doodleuk dat ik ''maar moest wachten tot die nog een keer kapot ging''
Re: Vodafone service - telefoon kapot
Dan kan je bij de oude reparateur (belco) het beste wel zelf boven water toveren of een andere belco die nog wel in dat systeem kan.
Als je het niet hard kan maken heb je denk ik ook niet iets om op te staan....
Als je het niet hard kan maken heb je denk ik ook niet iets om op te staan....
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 sep 2013 10:13
Re: Vodafone service - telefoon kapot
En daar ben ik dus de dupe van. Jammer dat het zo moet met zulke bedrijven.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 sep 2013 10:13
Re: Vodafone service - telefoon kapot
Ook weer bericht van een werknemer via Facebook:
Hoi, op het moment dat jij het toestel bij de Belcompany aanbood ter reparatie was het nog gewoon een Belcompany winkel. Zij hebben hun eigen reparatievoorwaarden.
We hebben uit coulance toch een swap aangevraagd. Deze is afgekeurd omdat het toestel 'pas' 2x via Vodafone ter reparatie is aangeboden.
Ik wil je adviseren om het gerepareerde toestel in de betreffende Vodafone winkel op te halen.
Wij kunnen verder niets voor je betekenen.
Groetjes, Linda
Vreemd..
Hoi, op het moment dat jij het toestel bij de Belcompany aanbood ter reparatie was het nog gewoon een Belcompany winkel. Zij hebben hun eigen reparatievoorwaarden.
We hebben uit coulance toch een swap aangevraagd. Deze is afgekeurd omdat het toestel 'pas' 2x via Vodafone ter reparatie is aangeboden.
Ik wil je adviseren om het gerepareerde toestel in de betreffende Vodafone winkel op te halen.
Wij kunnen verder niets voor je betekenen.
Groetjes, Linda
Vreemd..
Re: Vodafone service - telefoon kapot
Ja, dat is wel HEEL vreemd. "Uit coulance" zou in mijn ogen betekenen dat ze toch ergens je gelijk zien en daarom een swap aanvragen. Maar ook dat moet met een reden en als ze die reden gewoon blanco laten of niet verdedigen .. Gewoon geen service, maar da's bekend van Voda. Laat je toestel gewoon nog een keer defect gaan, het lijkt me uitgesloten dat het nu wel goed blijft gaan. En vraag je geld terug als je eenmaal een nieuw toestel hebt. Tijdens het nakijken van het toestel kun je niet bellen en heb je "uit coulance" recht op je abonnementsgeld terug
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 sep 2013 10:13
Re: Vodafone service - telefoon kapot
Heb ik ook gevraagd of ik voor de totaal 9 weken ook een vergoeding kreeg aangezien ik geen toestel had. Maar daar wou Vodafone niets over zeggen en ik moest verwachten dat dat niet zou gebeuren. Ik wou het allemaal op een eerlijke manier doen, maar schijnbaar is de enige manier je eigen mobiel kapot te maken om daarna te zorgen dat je wel een nieuw toestel krijgt.. vreemde wereld.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 sep 2013 10:13
Re: Vodafone service - telefoon kapot
Heb nog even mijn geschiedenis terug gekeken met de klachtenservice van Vodafone, daarin kreeg ik de volgende mail:
''Beste.
ik begrijp je reactie en wel zullen dit neerleggen bij Sony en juist daarom zullen we moeten afwachten wat er bij de reparatie dienst geconstateerd gaat worden.
Met vriendelijke groet
Desiree''
Deze mail is van anderhalf week terug, en daarom vraag ik me ook af wat ze hier mee hebben gedaan, want volgens mij heeft Vodafone niets bij Sony neergelegd maar zelf een beslissing genomen.
Nu ook deze mail nog een keer bij de Facebook Crew van Vodafone neergelegd, kijken of ze hier überhaupt nog wat mee gaan doen..
Goed bezig Vodafone!..
''Beste.
ik begrijp je reactie en wel zullen dit neerleggen bij Sony en juist daarom zullen we moeten afwachten wat er bij de reparatie dienst geconstateerd gaat worden.
Met vriendelijke groet
Desiree''
Deze mail is van anderhalf week terug, en daarom vraag ik me ook af wat ze hier mee hebben gedaan, want volgens mij heeft Vodafone niets bij Sony neergelegd maar zelf een beslissing genomen.
Nu ook deze mail nog een keer bij de Facebook Crew van Vodafone neergelegd, kijken of ze hier überhaupt nog wat mee gaan doen..
Goed bezig Vodafone!..