LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat moet ik doen bij Vodafone?
-
Wat moet ik doen bij Vodafone?
Hoi iedereen,
Ik heb 7-09-13 een Huawei Ascend G510 gekocht online bij Vodafone. Het is een Prepaid toestel. Ik had al een abonnement bij Vodafone maar dat toestel was kapot gegaan dus ik dacht ik koop een Prepaid toestel zodat ik het simkaartje kan overplaatsen en rustig mijn abonnement kan afmaken.
Nu heb ik al sinds het begin het probleem dat er een simlock opzit. Ik heb een unlock-code nodig en Vodafone is nu al ruim een week bezig om hem te geven. Ik heb al via chat,twitter,telefonisch contact gehad en ik ben naar ze toegeweest, maar ze wisten allemaal niet wat ik moest doen. En ik had een week om het toestel te retourneren maar daar ben ik nu te laat mee omdat ik al een week contact met ze heb. Wat moet en kan ik doen? Ik ben ten einde raad.
Alvast bedankt,
Giovanni
Ik heb 7-09-13 een Huawei Ascend G510 gekocht online bij Vodafone. Het is een Prepaid toestel. Ik had al een abonnement bij Vodafone maar dat toestel was kapot gegaan dus ik dacht ik koop een Prepaid toestel zodat ik het simkaartje kan overplaatsen en rustig mijn abonnement kan afmaken.
Nu heb ik al sinds het begin het probleem dat er een simlock opzit. Ik heb een unlock-code nodig en Vodafone is nu al ruim een week bezig om hem te geven. Ik heb al via chat,twitter,telefonisch contact gehad en ik ben naar ze toegeweest, maar ze wisten allemaal niet wat ik moest doen. En ik had een week om het toestel te retourneren maar daar ben ik nu te laat mee omdat ik al een week contact met ze heb. Wat moet en kan ik doen? Ik ben ten einde raad.
Alvast bedankt,
Giovanni
Re: Wat moet ik doen bij Vodafone?
GiovanniDH schreef:Hoi iedereen,
Alvast bedankt,
Giovanni
Genoeg winkeltjes en op markten waar je de telefoon simlockvrij kan laten maken
voor 10 euro, vaak bij die Turkse telefoonwinkeltjes doen ze dat.
Ook op diverse markten doen ze het in bijvoorbeeld Beverwijk.
Maar wat is het probleem van de SIMlock? Het is toch een Vodafone Simlock en je hèbt toch een Vodafone simkaart?
Het klinkt alsof er andere problemen spelen.
Die prepaid zal ongetwijfeld niet simlockvrij zijn, dat is dus het probleem...Toestel dat hoort bij het abbo is stuk, TS koopt een los toestel en wil de boel omzetten. En daar gaat Vodafone niet mee accoord.
-
Ja dat klopt maar het is toch echt een simlockdevious schreef:Maar wat is het probleem van de SIMlock? Het is toch een Vodafone Simlock en je hèbt toch een Vodafone simkaart?
Of zelf de simlock verwijderen of idd zo'n klandestien winkeltje binnengaan. Ben je toch klaar?
Maar dat is toch geen probleem als je abonnement ook van Vodafone is?GiovanniDH schreef:Ja dat klopt maar het is toch echt een simlockdevious schreef:Maar wat is het probleem van de SIMlock? Het is toch een Vodafone Simlock en je hèbt toch een Vodafone simkaart?
Nou ja, dat was ook mijn gedachtegang, blijkbaar wel een probleem.kweenie schreef:Maar dat is toch geen probleem als je abonnement ook van Vodafone is?GiovanniDH schreef:Ja dat klopt maar het is toch echt een simlockdevious schreef:Maar wat is het probleem van de SIMlock? Het is toch een Vodafone Simlock en je hèbt toch een Vodafone simkaart?
Prepaid telefoons zijn gelocked tegen andere providers en abo's. Dit omdat er een korting op de prepaid telefoons zitten waar de provider vanuit gaat dat de klant prepaid gaat bellen zodat de korting weer terug verdient wordt.
Dus gelocked en niet bruikbaar voor een abo simkaart
Dus gelocked en niet bruikbaar voor een abo simkaart
Volgens mij is een gelockte prepaidtelefoon gewoon bruikbaar voor een abo-simkaart als dat abo loopt bij de zelfde provider. Dus als je een Vodafone abo hebt en een Vodafone prepaidtelefoon met simlock, dan kun je volgens mij de abo-simkaart gewoon in de gelockte telefoon gebruiken.
ik weet zeker dat het kan, heb het namelijk zelf ook zo gedaan. Laten we even wachten op de Vodafone-altijdtotuwdienst-webservicemedewerker wat die ervan vindt.
Niet bij Vodafone,T-Mobile weer wel.Vodafone heeft aparte prepaid lockdoor kweenie » 25 sep 2013 15:00
Volgens mij is een gelockte prepaidtelefoon gewoon bruikbaar voor een abo-simkaart als dat abo loopt bij de zelfde provider. Dus als je een Vodafone abo hebt en een Vodafone prepaidtelefoon met simlock, dan kun je volgens mij de abo-simkaart gewoon in de gelockte telefoon gebruiken.
Was ook 1 van de redenen om bij T-Mobile een prepaid pakket telefoon te kopen ,en een sim only abonnement want daar werkte prepaid wel op abonnement. Bij vele anderen waaronder Vodafone niet.Wat is een simlock?
De simlock (of netwerklock) is een blokkade die een mobiele operator op een toestel kan zetten. Deze blokkade zorgt ervoor dat het toestel alleen werkt met simkaarten van de 'eigen' operator.
Een ander soort simlock, een prepaidlock, zorgt er dan weer voor dat het toestel alleen prepaid simkaarten van een bepaalde provider accepteert en geen abonnement simkaarten.
Met een unlockcode kun je de simlock opheffen, zodat het toestel alle simkaarten accepteert.
Alle Vodafone telefoons met abonnement hebben geen netwerklock, met als uitzondering toestellen die exclusief bij Vodafone te koop zijn.
Al onze prepaid-telefoons bevatten een netwerk- én prepaidlock. Een prepaid-telefoon werkt dus alleen met een Vodafone prepaid-simkaart.
Was ik uiteindelijk goedkoper uit als toestel met abonnement toendertijd. En na 1 jaar gratis simlock vrij laten maken.
gr Henk
Vreemd, want ik heb zelf ook wel eens vodafone abo-kaart in vodafone prepaid toestellen gestopt en dat gaf geen problemen. Maar misschien dat een en ander wel eens verandert. Of dat het afhankelijk is van de winkel waar je het koopt.