LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone laat je ongemerkt duizenden mb's gebruiken
-
Vodafone laat je ongemerkt duizenden mb's gebruiken
Mijn dochter zit bij Vodafone (250 mb data), en ik ook.
In juli kreeg ik het opeens heel erg benauwd toen bleek dat haar vorige twee rekeningen opeens 10 keer(!) zo hoog waren als normaal.
Al jaren verbruikt ze zo'n 40 euro en meestal houdt ze daarvan over.
Zomaar opeens 10x zoveel. Die twee maanden, ik zag het pas later, was er 460 en 420 euro afgeschreven. En daar heeft ze helemaal niets geks voor gedaan. Normaal zoals ze altijd doet.
Ik heb contact opgenomen met Vodafone hoe dit kon. Tja zeiden ze, u kunt het bijhouden op Myvodafone en dan had u het kunnen zien.
Ik dacht, jullie zien ook hoeveel zij al jaren elke maand verbruikt. Zo snel als jullie reageren wanneer er iets niet klopt, reageren jullie helemaal niet als een klant opeens het tienvoudige verbruikt.
Tja mevrouw heel vervelend allemaal, maar niets aan te doen. U had het op Myvodafone kunnen zien mevrouw. Myvodafone?
Ik heb de specificaties bekeken en daarop is te zien dat zij vanaf dat moment opeens enorme ladingen mb's binnenhaalt.
Mijn dochter weet heel goed dat buiten de wifi om, mb's duur zijn en is daar altijd erg precies mee. Dus ik snap er niets van.
Ook zouden wij een sms-je hebben gehad met een waarschuwing. Niet.
Met de schrik goed in de benen en de vakantie afgezegd ivm de financiele strop heeft zij extra goed opgelet.
Bijna niets meer gedaan. Maar niet op myvodafone gekeken. Leek ook niet nodig met het strenge internetbeleid dat ze had ingevoerd. En wat blijkt twee maand later 235 euro.-!! Weer geen waarschuwing dat ze tegen haar 40 euro aan zit.
Deze maand gaan we het bij houden. Handig zo'n abonnement waarbij je steeds moet kijken op MyVodafone.
Ze doet nu niets buiten de wifi om.
En tot onze schrik zit ze nu in 10 dagen nu al op haar maximale datalimiet. En weer geen waarschuwing. Met nog 20 dagen te gaan.
Mijn dochter is compleet overstuur nu. Alle geld waarvoor ze vakkenvult en dat ze nodig heeft voor collegegeld is nu naar Vodafone gegaan. En ze heeft zelf besloten dat de telefoon helemaal weggaat hoe onpraktisch ook. Vodafone never again.
Hoeveel mensen overkomt dit in hemelsnaam terwijl Vodafone lachend achteroverleunt en ziet hoe mensen ongemerkt financieel in de problemen komen?!!
In juli kreeg ik het opeens heel erg benauwd toen bleek dat haar vorige twee rekeningen opeens 10 keer(!) zo hoog waren als normaal.
Al jaren verbruikt ze zo'n 40 euro en meestal houdt ze daarvan over.
Zomaar opeens 10x zoveel. Die twee maanden, ik zag het pas later, was er 460 en 420 euro afgeschreven. En daar heeft ze helemaal niets geks voor gedaan. Normaal zoals ze altijd doet.
Ik heb contact opgenomen met Vodafone hoe dit kon. Tja zeiden ze, u kunt het bijhouden op Myvodafone en dan had u het kunnen zien.
Ik dacht, jullie zien ook hoeveel zij al jaren elke maand verbruikt. Zo snel als jullie reageren wanneer er iets niet klopt, reageren jullie helemaal niet als een klant opeens het tienvoudige verbruikt.
Tja mevrouw heel vervelend allemaal, maar niets aan te doen. U had het op Myvodafone kunnen zien mevrouw. Myvodafone?
Ik heb de specificaties bekeken en daarop is te zien dat zij vanaf dat moment opeens enorme ladingen mb's binnenhaalt.
Mijn dochter weet heel goed dat buiten de wifi om, mb's duur zijn en is daar altijd erg precies mee. Dus ik snap er niets van.
Ook zouden wij een sms-je hebben gehad met een waarschuwing. Niet.
Met de schrik goed in de benen en de vakantie afgezegd ivm de financiele strop heeft zij extra goed opgelet.
Bijna niets meer gedaan. Maar niet op myvodafone gekeken. Leek ook niet nodig met het strenge internetbeleid dat ze had ingevoerd. En wat blijkt twee maand later 235 euro.-!! Weer geen waarschuwing dat ze tegen haar 40 euro aan zit.
Deze maand gaan we het bij houden. Handig zo'n abonnement waarbij je steeds moet kijken op MyVodafone.
Ze doet nu niets buiten de wifi om.
En tot onze schrik zit ze nu in 10 dagen nu al op haar maximale datalimiet. En weer geen waarschuwing. Met nog 20 dagen te gaan.
Mijn dochter is compleet overstuur nu. Alle geld waarvoor ze vakkenvult en dat ze nodig heeft voor collegegeld is nu naar Vodafone gegaan. En ze heeft zelf besloten dat de telefoon helemaal weggaat hoe onpraktisch ook. Vodafone never again.
Hoeveel mensen overkomt dit in hemelsnaam terwijl Vodafone lachend achteroverleunt en ziet hoe mensen ongemerkt financieel in de problemen komen?!!
Re: Vodafone laat je ongemerkt duizenden mb's gebruiken
Laat ze het eerst maar eens bewijzen dat je echt zoveel hebt verbruikt. Teken protest aan en ga naar de Geschillencommissie. En storneer zoveel mogelijk, dan krijg je echt wel aandacht.
[quote="devious"]Laat ze het eerst maar eens bewijzen dat je echt zoveel hebt verbruikt. Teken protest aan en ga naar de Geschillencommissie. En storneer zoveel mogelijk, dan krijg je echt wel aandacht.[/quote]
Fout, bij een gegeven machtiging valt er niets te storneren
Ts, kijk eens naar de instelling van de phone cq ga ermee naar de vodafone winkel bij jullie in de buurt.
Merkwaardig dat jullie geen alert kregen, kijk eens naar de instelling van d ephone op My Vodafone Succes
Ts, kijk eens naar de instelling van de phone cq ga ermee naar de vodafone winkel bij jullie in de buurt.
Merkwaardig dat jullie geen alert kregen, kijk eens naar de instelling van d ephone op My Vodafone Succes
Je kunt tot 56 dagen na een uitgevoerde incasso nog storneren. Let nou eens een keer op Har06Har06 schreef:
-
Maar als de specificaties van de rekeningen aangeven dat die mb's opgehaald zijn, wat kan ik daartegen in brengen?
Los daarvan is het toch reuze onsmakelijk dat een rekening die altijd 40 euro is en dan opeens 450 er geen seintje of wat wordt gegeven als je zeg de 100 euro dreigt te bereiken?
Los daarvan is het toch reuze onsmakelijk dat een rekening die altijd 40 euro is en dan opeens 450 er geen seintje of wat wordt gegeven als je zeg de 100 euro dreigt te bereiken?
-
Maar dat storneren ga ik dus nu sowieso doen.
Wie weet willen ze dan wel een beetje meer info geven en meedenken dan wat ze nu doen.
Namelijk tips en tricks voor de gebruiker, maar die kende ik al. Vodafone zelf gaat echt niets doen blijkbaar.
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Re ... td-p/51304
Wie weet willen ze dan wel een beetje meer info geven en meedenken dan wat ze nu doen.
Namelijk tips en tricks voor de gebruiker, maar die kende ik al. Vodafone zelf gaat echt niets doen blijkbaar.
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Re ... td-p/51304
Laat ze maar eens zien waar de Mb's aan zijn opgegaan. En als ze de smoes gebruiken dat ze niet kunnen zien waar ze aan zijn opgegaan, dan gebruik je zelf de smoes dat je zelf hebt gezien dat ze niet zijn opgegaan en dat hun teller defect is.
Overigens is het zo dat als ze kunnen zien hoeveel Mb's er heen en weer zijn gegaan, dan kunnen zo ook zien waar ze naar toe zijn gegaan. Want ja, zo simpel is het in de IT. Dat ze deze systeemrechten niet hebben bij de klantenservice is natuurlijk wel te begrijpen. Maar de TD moet dat gewoon kunnen zien. En dat is ook nodig om de factuur te kunnen bewijzen. En dat is nou net waar je om vraagt. Het is overal heel normaal, bij de garage, bij de AH, bij de NS.. dus ook bij Voda. Ik denk dat je echt de Geschillencommissie moet gaan inschakelen. En het voorval melden op trosRADAR, daar zoeken ze mensen met een dergelijk probleem .. Sterkte en succes
Overigens is het zo dat als ze kunnen zien hoeveel Mb's er heen en weer zijn gegaan, dan kunnen zo ook zien waar ze naar toe zijn gegaan. Want ja, zo simpel is het in de IT. Dat ze deze systeemrechten niet hebben bij de klantenservice is natuurlijk wel te begrijpen. Maar de TD moet dat gewoon kunnen zien. En dat is ook nodig om de factuur te kunnen bewijzen. En dat is nou net waar je om vraagt. Het is overal heel normaal, bij de garage, bij de AH, bij de NS.. dus ook bij Voda. Ik denk dat je echt de Geschillencommissie moet gaan inschakelen. En het voorval melden op trosRADAR, daar zoeken ze mensen met een dergelijk probleem .. Sterkte en succes
Laat die dochter eerst maar eens bewijzen dat ze die data niet gebruikt heeft. De kans dat er aan de gebruikerskant iets niet goed zit is veel groter dan dat het in de IT systemen niet klopt. Zeker bij beursgenoteerde bedrijven als Vodafone zit men daar bovenop. Immers, als blijkt dat hun financieele systemen niet kloppen dan wordt dat niet gewaardeerd door de beleggers en kunnen ze de boel snel sluiten. Zie bijvoorbeeld wat er een paar jaar geleden met Ahold gebeurde.devious schreef:Laat ze het eerst maar eens bewijzen dat je echt zoveel hebt verbruikt. Teken protest aan en ga naar de Geschillencommissie. En storneer zoveel mogelijk, dan krijg je echt wel aandacht.
Het is wel vreemd dat dit soort zaken vooral spelen bij Vodafone.
Het speelt bij elke provider. Blijkbaar heeft het systeem hick-upsMoedt schreef:Het is wel vreemd dat dit soort zaken vooral spelen bij Vodafone.
Bij een verleende machtiging storneert een bank niet, althans de mijne niet van D vermoedelijk wel, adviezen van D zijn aan mij niet besteed wel z,n ketelmuziekdevious schreef:Je kunt tot 56 dagen na een uitgevoerde incasso nog storneren. Let nou eens een keer op Har06Har06 schreef:
Alles over Auto-Incasso , met je vreemde gedrag.Har06 schreef: Bij een verleende machtiging storneert een bank niet, althans de mijne niet van D vermoedelijk wel, adviezen van D zijn aan mij niet besteed wel z,n ketelmuziek
Zomaar ineens uit het niets, zonder dat de gebruikers iets wijzigt, speelt het al een tijdje bij vooral Vodafone. Zie ook het Kassa forum.devious schreef:Het speelt bij elke provider. Blijkbaar heeft het systeem hick-upsMoedt schreef:Het is wel vreemd dat dit soort zaken vooral spelen bij Vodafone.
Als jullie eens inhoudelijk zouden reageren missen heeft ze er dan iets aan..
Over wat voor type toestel hebben we het? Android kan jij ook makkelijk zelfstandig achteraf kijken wat het verbruik is geweest.
Daarnaast, de meeste type abo's op dit moment binnen vodafone geven bij 75% verbruik een sms. Mocht dit niet gebeurd zijn heeft u een poot om op te staan. Dit zijn de zaken die dient te doen ipv het geneuzel hierbij met stoneren waardoor de problemen sowieso verergeren.
Over wat voor type toestel hebben we het? Android kan jij ook makkelijk zelfstandig achteraf kijken wat het verbruik is geweest.
Daarnaast, de meeste type abo's op dit moment binnen vodafone geven bij 75% verbruik een sms. Mocht dit niet gebeurd zijn heeft u een poot om op te staan. Dit zijn de zaken die dient te doen ipv het geneuzel hierbij met stoneren waardoor de problemen sowieso verergeren.
Nee vodafone moet bewijzen. Niet andersom. Als jij een vordering hebt op iemand die dat betwist, moet jij bewijzen dat die vordering terecht is.preston88 schreef:Als jullie eens inhoudelijk zouden reageren missen heeft ze er dan iets aan..
Factuur is daar voldoende voor beste. Dus lijkt me niet het gewenste advies
[quote"olaf79"]vodafone moet bewijzen. Niet andersom.[/quote]
Omdat de factuur normaal altijd 10x lager uitvalt, heeft Vodafone echt wel wat uit te leggen
-tijdstip en bezochte IP adressen van verbruikte MBs
-Aantonen dat SMSen verstuurd zijn bij overschrijding limiet
De factuur is juist het twistpunt, het feit dat de factuur er ligt is geen bewijs dat factuur klopt.preston88 schreef:Factuur is daar voldoende voor
Omdat de factuur normaal altijd 10x lager uitvalt, heeft Vodafone echt wel wat uit te leggen
-Aantonen dat SMSen verstuurd zijn bij overschrijding limiet
Er zijn ook klanten, met van die oude onbeperkte internetbundels, die tientallen gigabytes per maand verstoken, dus zo idioot gek is dit nou ook weer niet voor hen.
16again schreef:[quote"olaf79"]vodafone moet bewijzen. Niet andersom.
De factuur is juist het twistpunt, het feit dat de factuur er ligt is geen bewijs dat factuur klopt.preston88 schreef:Factuur is daar voldoende voor
-Aantonen dat SMSen verstuurd zijn bij overschrijding limiet[/quote]
Tijdstippen zijn terug te vinden op de facturen van vodafone.
Ip-adressen mogen niet bekeken worden, dat valt onder de privacy wetgeving (zelfde als vodafone jou smsjes niet mag/kan inzien)
Mb's worden per sessie gegeven op het factuur.
Sms voor overschrijding van het limiet... Daar is geen enkel wet of arrest voor verplichting bij providers. Nieuwe abo's binnen vodafone wordt dat wel gedaan maar daar ligt geen enkele wettelijke bepaling vooraf.
IP's mogen wel degelijk bekeken worden, de beperking is dat ze niet naar de inhoud van het bezoek mogen kijken...En IP's zijn nog altijd erg goed om te leiden. Dus dan moet men dubbel kijken naar het hoe en wat en dan kunnen ze een eventuele fout pas zien.preston88 schreef:...
Ip-adressen mogen niet bekeken worden, dat valt onder de privacy wetgeving (zelfde als vodafone jou smsjes niet mag/kan inzien)...